افتخار معرفی سری جدید پیشرانههای بیامو به فیسلیفت X7 تعلق گرفته است. این کراساوور لوکس هفتنفره که بتازگی معرفی شده، با خود نسل جدید پیشرانههای باواریاییها را آورده است. نسخهٔ پایهٔ این خودرو که xDrive40i نام دارد، با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی B58 ارائه میشود. این پیشرانه بروزرسانی TU2 را تجربه کرده که قدرت آن را با ۴۰ اسب بخار افزایش به ۳۸۰ اسب بخار رسانده است. گشتاور این موتور نیز افزایشی ۷۰ نیوتن متری داشته و به ۵۲۰ نیوتن متر رسیده است.
این پیشرانه همچنین از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت هم برخوردار شده که میتواند بطور موقت گشتاور را به ۵۴۰ نیوتن متر برساند. این سیستم هیبریدی به لطف چرخهٔ میلر که زمان باز شدن سوپاپهای هوا را کوتاه میکند، موجب کاهش مصرف سوخت هم خواهد شد. این همچنین افزایش کارایی سیستم توربو و اینترکولر را هم به همراه خواهد داشت. به لطف قدرت بیشتر این موتور، حالا X7 xDrive40i ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که نسبت به ۵.۸ ثانیهٔ قبل از فیسلیفت بهتر شده است.
بیامو همچنین X7 M50i قبلی را حالا با نام جدید M60i ارائه کرده که دلیل آن تجهیز به پیشرانهٔ کاملاً جدید ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با نام S68 است. این پیشرانه که توسط بخش M ساخته شده است، در مدلهای بعدی M هم استفاده خواهد شد. این موتور جدید از منیفولد اگزوز ضربدری، توربوشارژرهای متقارن و خنککنندهٔ روغن خارجی استفاده میکند. موتور S68 همچنین به پمپ روغن جدید و میللنگ تقویتشده هم مجهز شده است. با این حال، خروجی این موتور نسبت به قبل افزایشی نداشته و هنوز هم ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما حالا نرمتر و با صدای بهتری کار میکند.
این پیشرانهٔ جدید همچنین در مدلهای M60i بعدی محصولات بیامو مثل X5 M60i فیسلیفت هم استفاده خواهد شد. این موتورهای جدید بیامو مطابق با مقررات آلایندگی یورو ۷ هستند.
NAVID۰۰۹۸
۲۶ فروردین ۱۴۰۱BMW اگر در یک مورد ادعای واقعی داشته باشد ، آن هم ساخت انجین هست که در دنیا نظیر ندارد و همیشه باقی شرکتها پیشروی تولیدات این کمپانی بودهاند و بخصوص در این ۱۰ سال اخیر !
همه دیدیم و شنیدیم از استهلاک بالای موتورهای bmw یا خدمات گران انجینهای این شرکت اما چرا نمیگوییم که بالاترین بازده را دارند جهت استفاده و لذت بردن از گاز دادن و فشار آوردن به انجین bmwها !
دیروز تو ترافیک کنار دستم یه سری۷ فکر کنم ۲۰۱۷ بود که مدام سیستم استارت استپش کار میکرد و مالک این را نمیفهمید چون سرنشینان داخل به سبب سکوت کابین متوجه نمیشدند اما من که کنارش بودم متوجه میشدم و زمان گرفتم که در یک دقیقه به سبب حرکت ریز در ترافیک که مدام باید ترمز را میگرفت و سپس گاز میداد قشنگ ۲۶ بار موتور روشن خواموش میشد و استارت میخورد در صورتی که باید این سیستم هنگام استفاده off کرد چون درسته برای مصرف کم سوخت هست اما به شدت به انجین فشار میاره و استهلاک را بالا میبره و البته این سیستم به درد اروپا با بنزین گران میخورد و نه اینجا که فقط ثروتمندان کلان میتونند سری۷ سوار شوند و بنزین هم که ماشاالاه مُفت !
البته این سیستم در اکثر رنو تالیسمانها ، بنزها و bmwهای وارداتی در ایران هست اما تا جایی که میدانم مالکان غیر فعالش میکنند چون در عمل در کشور ما جز ضرر چیزی ندارد !
در کل bmw ای کاش همینطور که به ساخت و مهندسی انجین اهمیت میدهد ، فکری هم به حال طراحان مضخرفش بکند و یه خانهتکانی اساسی تا بلکه به روزگار سیاه دچار نشود !!!
فرید
۲۶ فروردین ۱۴۰۱حیف این موتورها که پشت اون جلوپنجره های مضحک مخفی میشن
رامتین
۲۶ فروردین ۱۴۰۱موتورها تغییری نداشتند. در طی سالیان مختلف شاید 20 سال اخیر این موتور 6 سیلندر 3 لیتری بوده و توان 300، 330، 360، الان 380، 400، 420، 444، 460، 480، 493، 510 و 550 را داشته. همه اینها با تغییر توربوشارژ حاصل میشه. اعداد بالای 400 توسط M-Power صورت گرفته و کلا از شرکتهای دیگه یه پله bmw از نظر پرفورمنس روی موتورهای 6 سیلندر جلوتره. فقط می مونه فراری که برای خودم حیرت آور هست که از موتور 3لیتری روی gt296 تونسه 666 اسب بگیره که میخواد بگه رو دست من خودروسازی نیست…
R@m!n
۲۶ فروردین ۱۴۰۱تمام موتورهای بنزینی همینه اما اینکه بگیم تغییر نکردن هم غلطه. قدرت بیشتر هم صرفا با توربو بدست نمیاد و چندین ارتقای دیگه نیازه تا افزایش قدرت باعث افزایش استهلاک نشه و گرنه بالابردن قدرت یه ماشین تو گاراژهای تیون ایرانی هم به سادگی انجام میشه. موتور فراری رو هم نمیشه جدید به حساب اورد چون اشتراکات زیادی با نمونه ۱۲ و ۸ سیلندر فراری داره.
مقایسه شش سیلندر ۲۰ سال پیش بی ام و با نمونه جدید مثله یه شوخیه.
امیر
۲۶ فروردین ۱۴۰۱اگه یه سرچ ساده انجام بدید متوجه میشید موتورهای مختلفی هستن ک با این حجم قدرت های مشابه یا حتی بالاتر گرفتن
نمونش موتور جدید جیپ ک میتونه بالای ۵۰۰اسب و گشتاور بالای ۷۰۰تا داشته باشه( کی فکر میکرد یه روزی جیپ همچین موتوریو روی محصولاتش بزاره!؟)
قدرت گرفتن از موتورهای کوچیک با حجم کم، کار عجیبی نیست( حداقل در زمان حال و تجربه زیاد شرکت ها)
مهم دوام و استهلاک کم هست ک متاسفانه بیمر در این قضیه تقریبا حرفی برای گفتن نداره
البته که همیشه یکی از بهترین ها در زمینه انجین بوده!
محمد امین
۲۶ فروردین ۱۴۰۱مگه میشه فقط بوست توربو رو زیاد کرد و تغیرات دیگه نیاورد … موتور سازی که اینطوری نیست داداش ، خیلی بحث طولانی و تخصصی میشه که اینجا ظرفیت اش نیست
موتور 6 سیلندر فراری ، با موتور f140 اشتراکی در ice نداره ، ولی با موتور f154 ، در این سه مورد مشترک هستن پیستون ها و یاتاقان ها و شاتون ها
بهنام
۲۶ فروردین ۱۴۰۱یورو 7 … بعد ما هنوز تو یورو 4 موندیم
امیرشایان فرازی
۲۶ فروردین ۱۴۰۱بعضی از جاها یورو ۲ هم به زور دارن
Saeeed
۲۶ فروردین ۱۴۰۱به جز کلان شهرها بقیه جاها بنزین یورو دو عرضه میشه درصورتی که یه ماشینی مثل تارا یورو پنجه از تارا هم که بگذریم این همه چینی یکونیمی توربو ها باید از بنزین اشغال استفاده کنند
سعید(تهران)
۲۶ فروردین ۱۴۰۱واقعا این S68 پیشرانه کاملا جدیده؟! قرار بود ۸ سیلندر جدید بی ام و ۴ لیتری باشه که!
AMANTE
۲۶ فروردین ۱۴۰۱عکس جلوی i7 هم توی فضای مجازی بیرون اومده، پایین عکس اش رو میزارم.
https://www.instagram.com/p/CcXCtrmsij3/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Scuderia Ferrari
۲۶ فروردین ۱۴۰۱فراری گفته : بسته به تحولات نظارتی آتی ، راه حل های تکنولوژیکی مورد نیاز برای اطمینان از انطباق با یورو 7 ممکن است بر انتظارات مشتریان در مورد عملکرد ، صدا و تجربه رانندگی تأثیر بگذارد
و در ادامه اشاره کرده که برای مشتریان ما هیچ چیز لذت بخش تر از تولید یک V12 در محصولاتمان نیست
امیدوارم برای حفظ این انجین های حجیم تنفس طبیعی راه حل هایی پیدا بشه تا شاهد مرگ دنیای خودرو نباشیم
#فراری #V12 #لذت_رانندگی
Jdm باز
۲۶ فروردین ۱۴۰۱هیکاش موتورs68 حداقل پنج شیش اسب یا ده، بیست نیوتون متر به گشتاورش اضافه میشد
استاندارد یورو۷!!!! اینجا هنوز تو یورو دو موندیم
Clean energy (صیانت!)
۲۶ فروردین ۱۴۰۱الان یکی میاد میگه فقط آمریکا خوبه…
یکی میاد هیت میکنه…
زیر یه پست دیگه دعوا میشه…
یعنی قشنگ آدم یاد مهد کودک میفته!
والا بچه های دهه جدید انقدی که شما سر اینجور چیزا بحث میکنید و دعوا راه میندازید بحث نمیکنن…
من دیگه از این به بعد فعالیتمو خیلی کمتر میکنم…
بهراد
۲۶ فروردین ۱۴۰۱“این پیشرانهٔ جدید همچنین در مدلهای M60i بعدی محصولات بیامو مثل X5 M60i فیسلیفت هم استفاده خواهد شد. این موتورهای جدید بیامو مطابق با مقررات آلایندگی یورو ۷ هستند.”
هیئت وزیران در جلسه 7/ 1/ 1401 به پیشنهاد شماره 301903/ 60 مورخ 10/ 12/ 1399 وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
شماره گذاری تعداد (5023) دستگاه خودرو با استاندارد آلایندگی یورو (4) مطابق جدول پیوست که تأیید شده به مهردفترهیئت دولت است، بر اساس سال ساخت خودرو (1400 – 1399 – 1398) تا تاریخ 31/ 5/ 1401 بلامانع می باشد.
5000 تا ماشین یورو 4 در سال 2022 پلاک می کنیم علی برکت ا… .
بهراد
۲۶ فروردین ۱۴۰۱منبع
https://qavanin.ir/Law/TreeText/297426