پس از معرفی نسخه تولیدی از اسکوتر برقی بیامو CE02، تولید یک موتورسیکلت برقی جدید با قیمت ۷۵۰۰ دلار نیز آغاز شد.
بیامو موتوراد چند ماه قبل اقدام به معرفی CE02 به عنوان جایگزین کوچکتر و کمتوانتر CE04 برقی کرد. همانطور که چند روز قبل در پدال عنوان شد، CE04 محصولی گرانتر خواهد بود و با قیمت ۱۲ هزار دلار عرضه خواهد شد اما CE02 ارزانتر است و تنها حدود ۷۵۰۰ دلار قیمت دارد. هماکنون نیز اعلام شده بیامو با همکاری شرکت TVS موتور تولید ارزانترین موتورسیکلت برقی خود را شروع کرده است.
TVS موتور یکی از شرکتهای صاحبنام در صنعت موتورسیکلتسازی است و سال ۱۹۷۸ در هند تأسیس شده است. از آن زمان تاکنون شاهد حضور گسترده TVS در بازارهای جهانی هستیم به گونهای که طیف وسیعی از موتورسیکلتها، اسکوترها و موپدها توسط این کمپانی عرضه میشوند. CE02 قرار است در تأسیسات مخصوص TVS در نزدیکی چنای هند تولید شود هرچند هنوز مشخص نیست که آیا این محصول در خود هند نیز عرضه خواهد شد یا خیر. قرار است اولین نمونههای بیامو CE02 راهی بازارهای اروپا و آمریکای شمالی شوند.
هدف بیامو از تولید این موتورسیکلت جمعوجور جلب نظر خریداران جوان و ساکن شهرهاست. CE02 حداکثر سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعتی دارد و بنابراین وسیله نقلیه سریعی برای محیطهای شهری خواهد بود هرچند نباید از آن انتظار عملکرد شاخصی را در بزرگراهها داشت. انتظار میرود ارزانترین موتورسیکلت برقی بیامو با وسایل جانبی زیادی عرضه شود. یکی از این وسایل که بهکرات در تصاویر منتشر شده به چشم میخورد اسکیت بورد جداشدنی است که زیر موتورسیکلت جای میگیرد و به عنوان جای پای موتورسوار عمل میکند. از این اسکیت بورد میتوان برای مسیرهایی که تردد موتورسیکلت مجاز نیست استفاده کرد.
بیامو CE02 همانند موتورسیکلتهای برقی کاوازاکی از یک جفت باتری کوچک و جداشدنی استفاده میکند. ظرفیت هر باتری زیر ۲ کیلووات ساعت است و باعث ارائه حداکثر شعاع حرکتی ۹۰ کیلومتری میشوند. CE02 نسبت به ابعاد و اهداف خود محصولی نسبتاً قدرتمند محسوب میشود و پیشرانه آن ۱۵ اسب بخار قدرت دارد و بنابراین انتظار میرود شعاع حرکتی واقعی آن کمتر از رقم اعلامی باشد. خبر آغاز تولید ارزانترین موتورسیکلت برقی بیامو در حالی منتشر میشود که این شرکت چندی قبل توقف فروش تمامی محصولات بنزینی خود در آمریکا را اعلام کرد. احتمالاً دلیل این کار مشکلات آلایندگی است هرچند اندکی بعد شاهد حذف اعلامیه یاد شده توسط بیامو موتوراد بودیم.
Enzo Ferrari 2008
۲۲ مهر ۱۴۰۲معلومه سبک وزن خوبه
چاکا
۲۳ مهر ۱۴۰۲از مدیر سایت خواهشمندیم اینا رو نشون ما ندین بزارین با درد خودمون بسوزیم ما فقط باید بیننده اینا باشیم و حسرت بخوریم
اولا که اینا برا ما نیست برای تمام کشورهاست بجز ما دوما اگه وارد کشور ما بشه با چندین برابر به مردم قالب میشه که اونم اگه یه عمر با درآمدهای پایین کار کنیم
18:45
۲۳ مهر ۱۴۰۲ب ام و عالی تر از هر برهه ای از زمان داره کار میکنه و سبد محصولاتش و گسترش میده.
افزایش سبد محصولاتش از دهه 90 میلادی به اینور استارت خورد و محصولاتی شاخص و جذابتر از همیشه رو روانه میدان کرد.
جالب اینجاست بین سیکلت سازهای اروپایی، این ب ام و بود که دهه 90 بیشترین رقابت رو با ژاپنی های پیشرو داشت و الحق اون دوره ژاپنی ها محصولات جوون پسندانه تری نسبت به اروپایی ها داشتن و بازار و قبضه کرده بودن…
البته ب ام و هم بیکار ننشسته بود و ازدهه ها قبلتر، تو مسابقات هم دستی بر آتش داشت مثل رالی داکار که سری gs ب ام و
مثل یه ستاره تو این رقابت ها میدرخشید
و البته دوام کیفی و ایمنی سیکلت های
ب ام و با وجود اروپایی بودن، همیشه زبانزد خاص و عام بود و هنوزم این اصول مهم و سرلوحه کار خودش قرار میده و چون
ب ام و بیش از هر سیکلت ساز دیگه ای به امنیت، راحتی، هیجان و قابلیت اطمینان اهمیت میده. از فناوری های ابداعی مثل ABS Pro، اولین سیستم تعلیق هوشمند موتورسیکلت ها در نسل اول s1000rr،
ساخت اولین نسل سری k1600 که به سرعت این کمپانی رو بعنوان با کیفیت ترین سیکلت ساز جهان مطرح کرد، تا ساخت حجیم ترین پیشرانه باکسر صنعت موتورسیکلت و ارائه اولین سیستم دودیفرانسیل تاریخ صنعت موتورسیکلت (که این آخری متاسفانه فقط بصورت مفهومی معرفی شد) و بسیاری دیگه…
جالب تر اینجاست که بخش موتورسیکلت سازی ب ام و شمار افتخاراتش حتی از بخش خودروسازیش هم بیشتره!
منتها متاسفانه تو ایران حتی خیلیا هنوزم (هنوزم) نمیدونن که ب ام و موتورسیکلت هم میسازه و فقط اندکی با خودروهاش آشنایی دارن و واقعا فاجعه هست!!
rezam5
۲۸ مهر ۱۴۰۲خوب میشد از اینا وارد کشور ماهم میکردن