بی ام و

رئیس بی ام و: استاندارد یورو 7 تا سال 2025 غیرقابل اجراست!

اولیور زیپس مدیرعامل بی‌ام‌و در خلال سخنرانی خود در یک‌صد و سومین جلسه سالانه این برند اظهار داشت عملیاتی شدن استانداردهای یورو ۷ در سال ۲۰۲۵ کاملاً غیرقابل اجرا خواهد بود.

اکثر خودروسازان فعال در کشورهای اتحادیه اروپا مشکل چندانی با منع فروش خودروهای درون‌سوز از سال ۲۰۳۵ به بعد ندارند اما خودروسازان باید تا حدود ۲ سال دیگر با یک‌ ضرب‌الاجل سخت‌گیرانه برای رعایت قوانین آلایندگی محصولات خود روبرو شوند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، استاندارد آلایندگی یورو ۷ از جولای ۲۰۲۵ به مرحله اجرا درخواهد آمد.

اما رئیس بی‌ام‌و با اشاره به چارچوب کاری در نظر گرفته شده برای این استانداردها می‌گوید اجرای قوانین یورو ۷ میسر نخواهد بود. او می‌گوید یک وضعیت کاملاً غیرواقع‌بینانه به قانون تبدیل شده و خودروسازان را مجبور خواهد کرد با هرگونه وضعیت استثنایی و اضطراری کنار بیایند. این مدیر ۵۹ ساله معتقد است علیرغم سخت‌گیری بیشتر در قوانین هنوز هم بهبودی در کیفیت هوا دیده نمی‌شود زیرا برنامه‌ریزی‌های انجام شده روی شرایط غیرواقع‌بینانه تمرکز دارند. زیپس خاطرنشان می‌سازد:

برای مثال شما چه زمان‌هایی شما با خودروی پر از وسایل که در حال کشیدن یک تریلر است به‌صورت تخت گاز از جاده‌ای کوهستانی که شیب ۷ درجه دارد عبور می‌کنید؟

مدیر ارشد بی‌ام‌و اظهار می‌دارد جهت‌گیری کنونی برای قوانین یورو ۷ جواب نخواهد داد. البته راه‌حل او نیز شامل توقف تمرکز روی شرایط حاد و ویژه و به تأخیر انداختن اجرایی شدن این قوانین تا اواسط سال ۲۰۷ است. زیپس می‌گوید سیاست‌های یاد شده به‌طور فزاینده‌ای روی کسب‌وکار بی‌ام‌و تأثیر می‌گذارد. برند لوکس ژرمن‌ها درباره عدم عجله قانون‌گذاران برای حذف خودروهای درون‌سوز کاملاً صریح صحبت کرده و مدعی شده همه‌گیری خودروهای برقی یک شبه صورت نخواهد گرفت.

بی‌ام‌و تا به امروز بیش از ۶۰۰ هزار خودروی برقی به فروش رسانده و می‌خواهد چنین خودروهایی تا سال ۲۰۳۰ سهم بیش از ۵۰ درصدی از کل فروش جهانی‌اش داشته باشند. باواریایی ها حتی در برخی بازارها آماده تبدیل شدن به برندی کاملاً برقی تا قبل از پایان دهه جاری میلادی خواهند بود. قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه قبلاً باعث توقف تولید پیشرانه ۱۲ سیلندر بنزینی و ۶ سیلندر کوادتوربوی دیزلی بی‌ام‌و شده‌اند. نسل جدید سری ۷ نیز در اتحادیه اروپا با پیشرانه ۸ سیلندر تولید نمی‌شود و نسل بعدی سری ۵ نیز در نسخه‌های عادی با پیشرانه ۸ سیلندر تولید نخواهد شد و فقط مدل M5 از این نیروگاه آهنین استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ^MSP^

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    کسی میدونه اون ماشینه زیر کادر طوسی چیه ؟

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. فرزاد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (310 ديدگاه)

      باتوجه به تصویر رئیس bmw و نشان برندهای پشتش به احتمال زیاد مینی باشه

      موافقم 5
      مخالفم 4
    2. سیاوش

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (49 ديدگاه)

      رو صندوقش نوشته

      موافقم 3
      مخالفم 2
    3. ❤BMW❤

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      M3 turing m package

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. new reventon

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (449 ديدگاه)

    بقول وزیر انرژی عربستان سعودی گفته بود میخاییم تا سال 2030 به سطحی از ثروت برسیم که دیگه نیاز نداشته باشیم حتی قیمت نفت رو چک کنیم. چون اونا میدونن اون موقع چه خبر میشه، عرضه نفت زیاد،تقاضا کم، بتبع قیمت نفت میاد پایین
    اون کسایی که اقتصاد خوندن میدونن.
    ایران خیلی از فرصتا رو از دست داد

    موافقم 34
    مخالفم 2
  3. Tesla

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (653 ديدگاه)

    دیگه یورو ۷ و یورو ۸ و اینا چه مسخره بازیه !!! اتحادیه اروپا باید دستور بده تا ۲۰۳۰ تمام خودروسازن این قاره تمام الکتریکی ( به اصطلاح کربن خنثی ) بشن ، که البته با توجه اعتراضات گسترده علیه تغییرات اقلیمی و تقاضا شدید مردم برای خودرو های برقی به احتمال زیاد اینکار رو انجام بده و اون مهلت ۲۰۳۵ رو به ۲۰۳۰ کاهش بده

    موافقم 7
    مخالفم 52
    1. بهزاد

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2560 ديدگاه)

      مهلت رو ممکنه یک مدتی بهش اضافه بشه اما یهویی ۵ سال کم نمیشه و نظر شما میتونه به عنوان نماد جهل یجا ثبت بشه.
      حدود ۱۸ درصد دی اکسید منتشر شده در دنیا توسط خودروهاست و احتمال اینکه یک طرفدار تسلا بدونه مابقی از کجاست دور از انتظاره!

      موافقم 34
      مخالفم 4
  4. امیررضا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (302 ديدگاه)

    “قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه قبلاً باعث توقف تولید پیشرانه ۱۲ سیلندر بنزینی و ۶ سیلندر کوادتوربوی دیزلی بی‌ام‌و شده‌اند. نسل جدید سری ۷ نیز در اتحادیه اروپا با پیشرانه ۸ سیلندر تولید نمی‌شود و نسل بعدی سری ۵ نیز در نسخه‌های عادی با پیشرانه ۸ سیلندر تولید نخواهد شد و فقط مدل M5 از این نیروگاه آهنین استفاده خواهد کرد.”

    این بده. اون ۱۲ سیلندر عشق من بود.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. مبین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه مدل m4 هستش

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. T

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    Tesla . تو یک ماشین باز واقعی نیستی . چون اگه ماشین باز بودی هرگز نمیخاستی برند مورد علاقت یک برند برقی باشه.تو یک تبلت بازی

    موافقم 13
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا