بی ام و

بی‌ام‌و: منع تولید خودروهای درون‌سوز به صنعت خودرو آسیب می‌زند

با اینکه بی‌ام‌و به شدت برنامه‌های الکتریکی خود را دنبال می‌کند اما از پیشرانه‌های درون‌سوز دست نکشیده است. نیروگاه ۱۲ سیلندر باواریا دیگر غرش نمی‌کند اما پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر جدید این خودروساز در راه هستند. یکی از وب‌سایت‌های خودرویی آلمان به نقل از اولیور زیپس مدیرعامل بی‌ام‌و گفته است خاتمه تولید پیشرانه‌های درون‌سوز اقدامی ناپخته است. زیپس این سخنان را در خلال برگزاری جلسه‌ای محرمانه با گروه سیاسی CSU به زبان آورده است. رئیس بی‌ام‌و درباره منع فروش احتمالی خودروهای درون‌سوز و تأثیر منفی آن روی صنعت خودرو هشدار داده است. دلیل زیپس برای گفته‌های خود منطقی بوده است.

او گفته است:

خودروهای درون‌سوز نه تنها در آلمان بلکه در اروپا و کل جهان بیشترین سهم را با فاصله زیاد از دیگران دارند. پیش از آنکه برنامه‌هایی ۸ یا ۱۰ ساله برای منع فروش چنین خودروهایی وضع کنید باید به خوبی بدانید چه‌کاری انجام می‌دهید. اگر تلاش بکنید این تکنولوژی را در آلمان و اروپا منع کنید اما چنین چیزی در بازار جهانی رخ ندهد شما این تکنولوژی را در مقیاس جهانی از دست خواهید داد

مدیر بی‌ام‌و ادامه داده است:

دست کشیدن از این تکنولوژی، صرف‌نظر از عدم نیاز به آن در موقعیت جهانی یک تصمیم آسیب‌رسان خواهد بود. من فکر نمی‌کنم منع فروش خودروهای درون‌سوز به بهبود شرایط آب و هوایی یا هر چیز دیگر کمک کند

البته برخلاف بی‌ام‌و، برخی خودروسازان برنامه‌های خود برای خاتمه فروش خودروهای درون‌سوز در اروپا تا سال ۲۰۳۰ یا زودتر را اعلام کرده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به جگوار، ولوو، بنتلی، فورد، رنو، پژو، آلفارومئو، اوپل/واکسهال، فیات، لانچیا و… اشاره کرد.

مرسدس هم می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی در اروپا تبدیل شود اما این کار تنها در شرایطی رخ خواهد داد که وضعیت بازار اجازه‌اش را بدهد. آئودی هم می‌خواهد این کار را تا سال ۲۰۳۲ انجام دهد اما شاید فروش محصولات درون سوزش در چین را ادامه دهد. هیوندای و کیا نیز تصمیم مشابهی را اتخاذ کرده‌اند هرچند تبدیل شدن این دو برند به شرکت‌هایی تمام الکتریکی تا سال ۲۰۳۵ رخ نخواهد داد. اگر پیشنهاد کمیسیون اروپا رأی بیاورد تمامی خودروسازان حاضر در اروپا از سال ۲۰۳۵ اجازه فروش خودروهای درون‌سوز را نخواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1448 ديدگاه)

    کو تا ممنوعیت !!!؟؟؟ تا 2030

    موافقم 12
    مخالفم 7
    1. مردیم از خوشی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1448 ديدگاه)

      اروپا هم که گفته تا 2035

      موافقم 8
      مخالفم 3
  2. ارین صاحب جمعی

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    نه مردیم از خوشی عزیز میدونی اروپا کلا حساب کتاب نداره فراد میاد میگه طرفداران محیط زیست ریختن بیرون هی سالشو میاره پایین تر ماشین های برقی ماشینای در ظاهر تمیزین ولی خیلی دنیا را ساکت میکنن

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      ماشین برقی میتونه خیلی تمیز باشه
      اگه انرژی برقش از انرژی پاک (یا اسم من😅😅) بدست بیاد
      ایران راحت میتونه حداقل نصف آسیا رو برق بده! ولی پشت کار نیازه
      الان هم یواش یواش عربستان داره میره سمت انرژی خورشیدی که کلی کشورو برق بده و کلی سود بکنه😉
      ایران هم پتانسیل بالایی داره ولی… (هعی باز زدم تو اون راه)
      کلا بخوایم بگیم ماشین برقی پول زیاد میخواد تا بتونه پاک باشه

      موافقم 18
      مخالفم 2
    2. بابک کامرانی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (136 ديدگاه)

      ارین صاحب جمعی یعنی چی ماشینای برقی دنیا رو خیلی ساکت میکنن؟این حرفها از شما بعیده.

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. ارین صاحب جمعی

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        نه منظورم اینه که اون صدای ناله های داج چلنجر و بی ام و ام فایو دیگه به گوش نمیرسه ادم از این ناراحته که روزی صدای اگزوز های دوج دیگه در نیاد

  3. احمدرضا

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (877 ديدگاه)

    قربون آدم چیز فهم 😐

    موافقم 21
    مخالفم 1
  4. بهزاد

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    امیدواریم دنیا هیچوقت تک قطبی نشه و رقبا از همه جا در بازار وجود داشته باشند اما متاسفانه با توجه به وضعیتی که ایجاد شده غربی ها دو دستی بازار خودرو را مثل آب خوردن به شرقی ها تحویل میدن.
    بخش باتری در کنترل چین و ژاپن و کره میباشد و با افزایش تقاضا این شرکت ها هر روز قوی تر و ثروتمندتر میشوند.
    بخش رانندگی خودکار یا کمک راننده و تولید متریال لازم بدون شک در کنترل شرقی ها خواهد بود.
    بخش مدیا و رسانه و ارتباطات و نمایشگرهای نسل جدید و ساختش تقریبا ۱۰۰ درصد توسط شرقی ها خواهد بود‌.
    احتمال بسیار زیاد شرکت ها چندین سال بعد موتورهای برقی را هم از شرقی ها تامین کنند به خاطر کم شدن هزینه ها.
    برتری تکنولوژی مثلا در ساخت گیربکس که شرکت های غربی مثل ZF یا گترگ و borg warner داشتند یا ساخت توربو مثل هانی ول و همچنین گیربکس های دو کلاجه و سرسیلندر آلومینیوم و منیزیم و سوپاپ تیتانیوم یا اگزوزهای آکروپوویچ و صدها مورد دیگر همگی باهم به فراموشی سپرده میشه و مزیت برتری مثل دوران درون سوز کم رنگ تر خواهد شد.

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. امیرعلی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      جناب بهزاد
      همیشه اشتباهی که ما میکنیم اینه که فکر میکنیم شرقی ها توی تولید خدا هستن
      الان بیشتر شرکت های غربی اولویت های مهمتری نسبت به باتری دارند و همچنین در حال حاضر مالکیت خیلی از شرکت های چینی تولید کننده باتری دست امریکایی ها و اروپایی هاست مثل byd که حق رای شرکتش و مقدار زیادی از سهامش برای وارن بافت سرمایه گذار امریکایی ه
      در ضمن چرا غربی ها بیان با ساخت کارخانه و هزار تا مشکلات روبه‌رو بشن وقتی میتونن کشوری به اسم چین رو برای تولید انتخاب کنند و آلودگی و مشکلات تولیدش رو برای چین بگذارند که تازه با این هم مشکل که چین برای تولید تحمل میکنه یک سوم سود رو چین ببره و دو سوم سود رو هم غرب بدون هیچ دردسر تولیدی بذاره تو جیبش
      متاسفانه خیلی از ما چین رو بیشتر از چیزی که هست داریم فرض میکنیم ولی حقیقت اینه که چین شاید به ظاهر بتونه یک ابر قدرت بشه اما هر وقت که حرکت اشتباهی بکنه سرنوشت شوروی در انتظارش ه

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. بهزاد

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        موردی که شما به اون اشاره میکنی اسمش سهامداریه و چیزی که ما گفتیم اقتصاد صنعتی هست.
        تفاوت دنیای مورد اشاره ی بنده با شما اینه که در عالم شما یک نفر سود میکنه و همینطور به ثروتش اضافه میشه و شاید بعد از مرگ پولهاش به خدمت خیریه در بیاد.
        اونور ماجرا شرکت های تولیدی هستند که هزاران کارگر و کارمند و تکنسین دارن به همراه تامین کننده های خرد و کوچک که اونها هم ده ها و صدها نیروی کار دارن و در آخر این منفعت که از درآمد پایدار کسب شده بسیار عادلانه تقسیم میشه.
        البته اون دو سوم سودی که شما اشاره کردی بدون پایه و سندیت هست و فکر کنم جریان ورود سرمایه از شرق به غرب هم کم نباشه و شرقی ها در شرکت های غربی نیز سهام دارن و شما یکطرفه میبینی.
        غرب در گردشگری و کشاورزی و غذایی خیلی جلوتره اما در صنعت و تولید در بسیاری از صنایع عرصه را به شرقی ها واگذار کرده اند.

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. امیرعلی

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (310 ديدگاه)

          جناب بهزاد
          خوشبختانه هفته پیش مقاله ای درباره همین صحبت شما که بیشتر تولید باتری دست شرکت های چینی ه خونده بودم
          در حال حاضر ۱۳ ابرکارخانه تولید باتری در امریکا در حال ساخت است
          و همچنین تعداد زیادی شرکت و استارتاپ امریکایی در حال کار بر روی باتری ها هستن و حتی بایدن با طرح build back better که یک طرح سرمایه گذاری ۷ تریلیون دلاری ( ۷ برابر سرمایه گذاری چین برای جاده ابریشم جدید)
          تمرکز ویژه ای روی تولید باتری در امریکا داره و میخواد از رقبای خارجی ش پیش بگیرد
          نمونه ای از استارتاپ های مطرح آمریکایی در زمینه تولید باتری :
          Lithium Americas Corp
          Romeo Power
          ample battery
          Sila Nanotechnologies Inc
          nohms technology
          vizn energy
          Factorial energy
          enpower

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. بهزاد

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          امیرعلی جان نمیدونم بنده منظورم را خوب نرسوندم اما برای کلمه شرق لازمه توضیح بدم که اینجا شرق به معنی فقط چین نیست.
          کشورهایی که مد نظر هست چین ، ژاپن ، کره ، تایوان ، هند ، تایلند ، ویتنام ، فیلیپین ، مالزی ، اندونزی ، سنگاپور ، هنگ کنگ میباشد.
          تا جایی که اطلاعات هست شرکت های خودروسازی فعال در آمریکا برای تامین باتری با شرقی ها قرارداد بستن و این ۱۳ ابر کارخانه ی تولید باتری فعلا در واقعیت نیستن و اگر هم شرکتهایی فعال باشند بیشتر در حوزه ی توسعه و تحقیق کار میکنند و تولیدات در مقیاس صنعتی ندارند و اون هزینه هایی که شما اشاره کردی به سمت زیرساخت و تامین انرژی میره و اگر مقداری که برای تامین و ساخت باتری بخواد هزینه بشه نهایت حدود ۱۰۰ میلیارد دلار کفایت میکنه.
          چیزی که برای شرقی ها مزیت ایجاد کرده دسترسی به مواد اولیه هست چون این منابع از روسیه تا اندونزی و آب های غربی ژاپن متمرکز هستند و همین الانم بسیاری از مناقشه های اقتصادی و سیاسی به خاطر کنترل این معادن توسط چین هست که در قیمت گزاری برای شرکت های خارجی کمی شیطنت میکنند.
          شرکت های چینی به مانند اختاپوس در حال تملک معادن از استرالیا تا آفریقا هستند و برخی نماینده های کنگره درخواست برخورد با این نوع تجارت شده اند.

          موافقم 2
          مخالفم 1
  5. زیزیگولو

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    حرف حساب👌👌

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. hssn

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (491 ديدگاه)

    کاملا حرف درستیه چون خیلی از بازار هایی که نمیتونن پذیرای ماشینای برقی باشن از دست شرکتا میرن
    عملا یه زمین خوردن بزرگ و خطرناک واسه اکثر شرکتا میشه اگر بخوان تماما برقی بشن تو یه مدت کم
    این میشه نابودی خود خودرو سازا ، ساید دیگه ماجرا قطعه سازا هستن که عملا از بین میرن به چند دلیل
    یکی اینکه ممکنه صنایع کوچیکی باشن و نتونن دانش خودشونو تو قطعات ماشینای برقی همگام کنن
    دو اینکه قطعات ماشینای برقی خیلی خلاصه تر از ماشینای درون سوزه که باعث کوچیک شدن این صنعت میشه
    کوچیک شدن مساوی با چی میتونه باشه؟ با از کم کردن نیرو های کار و بیکار شدن خیلیا
    البته جای نگرانی نمیذاره اگر از این نیرو های کار استفاده درست بشه
    من مخالف برقی شدن نیستم اما مخالف این نوعشم که یهو یه خیز خیلی بلند برداری بدون تفکر به عواقبش

    موافقم 17
    مخالفم 2
  7. میثم

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    بنظر من کاملا درست میگه
    خیلی از بازارها زیرساخت الکتریکی ندارن و تا آینده نزدیک هم امکان ایجادش نیست
    ولی اگه یه سوخت پاک مثل سوختهای سنتتیک تولید بشه، میتونن از زیرساختهای فعلی سوختهای فسیلی استفاده کنن
    میشه خودروهای هیبریدی که انجینش با سوختهای سنتتیک کار میکنه برای اون بازارها تولید بشه

  8. AMIR / ARMI

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    در اینده خیلی نزدیک اروپا در صنعت خودرو فقط به یه مونتاژ کار تبدیل میشه
    که باتری رو از چین و کره
    پردازنده و نرم افزار رو از آمریکا میگیره
    جنگ آینده جنگ خودران ها و سیستم های اشتراکی و نرم افزاری هستش
    چه باور کنید چه نکنید
    با این روند پیش رو صنعت خودروی اروپا نابود میشه و به غیر اسم برند چیزی ازشون باقی نمیمومه

    موافقم 8
    مخالفم 26
    1. Farzad

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      😂😀😂

      موافقم 20
      مخالفم 2
    2. ارین صاحب جمعی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      شما تو خوابی عزیزم فعلا که تکنولوژی سطح خودران ۳ و ۴ تو دستای بنز و بی ام و داره لیز میخوره تا بگیرنش یادم نمیاد سطح خودران تسلا مورد تایید قرارگرفته باشه ولی حتما یادت میاد مال بنز مورد تایید قرار گرفت اگه بخوایم درباره صنعت خودروسازی بحثکنیم از همین الان میشه گفت امریکا کلا نباید از امروز خودرو بزنه چون ماشیناش لنت ترمزم ندارن حالا این به کنار این اعتماد به سقفتون کشته مارو که حتی با اینکه رئیس جمهور خودتونم خودتونو قبول نداره دم از اروپا میزنین

    3. ارین صاحب جمعی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      یوخ بابا ؟🤣🤣🤣🤣

  9. Farzad

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    سیاست BMW درحال حاضر اینه که یکی به نعل بزنه یکی به میخ .

    موافقم 13
    مخالفم 4
  10. آرش

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    قربون دهنت

    1. میثم

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      خوبه همین دیروز مرسدس خبر موتور الکتریکی جدیدشو گذاشت که بازدهی خیلی بالایی داره

      موافقم 5
      مخالفم 1
  11. سهیل

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    وقتی که مثل بی ام و بجای تصمیمات احساسی با آینده نگری و سیاست حرکت کنی تبدیل میشی به پرفروشترین برند آمریکا.
    مرسی از سایت پدال بابت این مقاله های عالی

    موافقم 8
    مخالفم 2
  12. امیر

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    امیدوارم در آینده از هیدروژن به جای بنزین در درون سوز ها استفاده بشه که بهونه ی آلودگی هوا رو نداشته باشن ،،،بیاد جای الکتریکی های بی روح حتی اگر هم الکتریکی نخواد بره پیل سوختی هیدروژنی که الکتریسیته تولید میکنه بیاد جاش دلیل منطقیش هم اینه که خود برق بیشترش با سوخت فسیلی تولید میشه و برای ساخت موتور برقی از عناصر فوق کمیاب و سمی استفاده میشه (چی آلودگی سوخت فسیلی رو جبران میکنه؟؟)

  13. mm-yarlou

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    درود بر شرفت bmw معلوم هنوز یه این طور چیز هایی تو خودت داری

  14. ...

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    آقا یه مبحث : خودشونم دارن برقی میزنن دیگه! خوبه دارن میگن :منع تولید خودروهای درون‌سوز به صنعت خودرو آسیب می‌زند
    نتیجه نهایی : نمیدانم😐 ، نمیدانم دم روباه را باور کنم یا قسم حضرت عباس را !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا