بی ام و

آخرین پیشرانه 8 سیلندر بی ام و در آلمان تولید شد

داستان تولید پیشرانه‌های درون‌سوز بی‌ام‌و در مونیخ به پایان خود نزدیک می‌شود و آخرین پیشرانه ۸ سیلندر باواریایی ها در آلمان تولید شده است.

با تغییرات چشمگیر در صنعت خودرو بی‌ام‌و نیز به دنبال عقب نماندن از قافله است و به همین خاطر استراتژی متفاوتی را در پیش می‌گیرد. ژرمن‌ها می‌گویند آخرین پیشرانه ۸ سیلندر خود در کارخانه مونیخ را تولید کرده‌اند و در یک حرکت تاریخ‌ساز، این کارخانه که زمانی به تولید نیروگاه‌های آهنین پرقدرت مشغول بود با تغییراتی آماده تولید قوای محرکه برقی خواهد شد. ایلکا هورشمیر به عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره بی‌ام‌و اظهار می‌دارد ۱۲۰۰ کارمند متخصص این شرکت که قبلاً به تولید پیشرانه‌های درون‌سوز در مونیخ مشغول بوده‌اند وظیفه جدیدی را بر عهده می‌گیرند. البته این امر به معنی پایان تولید پیشرانه در آلمان نیست و علیرغم خداحافظی با پیشرانه ۸ سیلندر در آلمان، بی‌ام‌و همچنان تعهد خود به تولید بهترین پیشرانه‌ها را حفظ خواهد کرد.

کارخانه اشتایر بی‌ام‌و در اتریش به تولید پیشرانه‌های N63 و S63 ادامه خواهد داد. این پیشرانه‌ها همچنان در برخی محصولات از جمله خودروهای سایر برندها بکار می‌روند. همچنین باید گفت کارخانه هامز هال بریتانیا در حال حاضر تنها تولید کننده پیشرانه جدید S68 و N74 به شمار می‌رود و این امر باعث ایجاد تنوع بیشتر در شبکه تولید ژرمن‌ها می‌شود؛ اما تصمیم بی‌ام‌و برای خاتمه تولید پیشرانه درون‌سوز در کارخانه اصلی مونیخ تصمیمی استراتژیک به منظور فراهم ساختن پیش‌زمینه تولید محصولات جدید نئو کلاس به شمار می‌رود.

تولید نسل جدید خودروهای نئو کلاس بی‌ام‌و از سال ۲۰۲۵ شروع خواهد شد تا به این ترتیب نسل بعدی محصولات برقی این برند راهی بازار شود. در همین اثنا باواریایی ها به مونتاژ خودروی موفق i4 گرن کوپه در مونیخ ادامه خواهند داد و از سال ۲۰۲۵ نیز بی‌ام‌و i3 نسل NA0 راهی خط تولید خواهد شد. قرار است در سال‌های پیش رو نیز سری ۳ تورینگ NA1 و i4 جدید نسل NA2 در مونیخ تولید شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1608 ديدگاه)

    هعی همه پیشرانه های درون سوز دارن از بین میرن

    موافقم 80
    مخالفم 4
    1. طیبه

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      احتمالا دنیا در حال حرکت به سبک زندگی بعضی فیلم های تخیلی دهه ۹۰ پیش خواهد رفت. حتما سی سال دیگم ماشین ها قراره با فاصله از زمین حرکت کنن!

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. amir

        ۲۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3698 ديدگاه)

        نمیدونم چرا همیشه فکر میکنم قبل از اینکه بشر بخواد به اون سطح بالای تکنولوژی فیلم های sci_fi برسه با مشکلات بقا به صورت جدی مواجه میشه و شاید از بین بره تکنولوژی هایی مثل ماشین های پرنده سکونت در مریخ و نمیدونم نمایشگر های معلق و این حرفا

        موافقم 12
        مخالفم 2
  2. blackwing

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    فصل جدیدی از افول موتورسازی جهان شروع شد

    موافقم 73
    مخالفم 6
  3. Viper

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    یاد زمانی بخیر بی ام و موتور ۱۶ سیلندر رو روی بی ام و سری ۷ تست می‌کرد ولی حالا…

    موافقم 69
    مخالفم 4
  4. ARIAN

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    لعنت به اون نئو کلاس زشت و نجس. هشت سیلندر رو به قتل رسوندن تا آشغال تولید کنن؟ یه مشت چهارپا دارن واسه صنعت خودرو تصمیم میگیرن. بیمصرفا🤬

    موافقم 85
    مخالفم 32
    1. Puriya

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (570 ديدگاه)

      حق به توان ۱۰۰۰

      موافقم 32
      مخالفم 8
    2. Apolo IE

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (714 ديدگاه)

      چشم به مدیر عامل قاطر بی ام و میگم بره کنار شما از فردا بجاش برو تصمیم بگیر
      فقط یادت باشه ۸ صبح سر کار باشی
      ادعا تورو تربچه داشت الان درخت خیار بود

      موافقم 20
      مخالفم 17
  5. امیرحسین

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    چطور آخه ممکنه مدل های قدیمی خواستنی بودن بعد هی بیایی جلو خراب کنی نابود کنی

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. JDM_Japan

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (168 ديدگاه)

      درست مثل ایرانه…
      گذشته اش از زمان حال باشکوه تر بوده😐😂

      موافقم 27
      مخالفم 8
      1. امیرحسین

        ۲۵ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (243 ديدگاه)

        البته یادمون نرفته که تو جنگ هشت سال دفاع مقدس آلمان بمب های شیمیایی داد عراق

        موافقم 17
        مخالفم 42
        1. محمد

          ۲۵ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          الان چه ربطی داشت به این موضوع واقعا

          موافقم 28
          مخالفم 1
        2. سپهر

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (389 ديدگاه)

          جان؟!😵😵

          موافقم 6
          مخالفم 1
        3. amir

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3698 ديدگاه)

          اونطوری بخوایم بگیم آمریکا هم بمب اتم زد تو ژاپن
          منتها الان سطح تعاملشونو ببین

          موافقم 16
          مخالفم 2
      2. amir

        ۲۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3698 ديدگاه)

        با لحن شهرام شب پره بخونید
        این حق که میگن حق نیست…..

  6. امیرحسین

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    فقط از خدا میخوام ماشینای برقی با کله سقوط کنن

    موافقم 42
    مخالفم 4
    1. Apolo IE

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (714 ديدگاه)

      خدا هم میگه چشم
      چرا که نه بنده عزیز تر از جانم

      موافقم 8
      مخالفم 9
  7. AMANTE

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    پیش درآمدی برای فصل جدید BMW

    موافقم 6
    مخالفم 1
  8. کاربر۳

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (156 ديدگاه)

    حالا تو که v8 رو کنار گذاشتی…ولی به طراحی هات رحم کن😔.

    موافقم 30
    مخالفم 3
  9. Mr. gt c

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (435 ديدگاه)

    اره آفرین واقعا به برند های معروف، بابا باریکلا زود تر دست بجنبید و بزرگترین نقطه عطف خودتون رو کنار بگذارین تا برند های تازه تأسیس یا بی هویت چینی هرچه زود بشن رقیبتون….
    متاسفم واقعا برای آینده صنعت خودرو مخصوصا خودروهای پرفورمنس محور که ترکیب انجین هایبریدی رو بیخیال شدن و از هول حلیم دارن می افتن توی دیگ اخه تمام الکتریکی آخه اونم بی ام و ،،،،
    هعی عجب ضد حالی بود این خبر ندیدیم این انجین هارو و دارن میرن :(

    موافقم 45
    مخالفم 5
    1. Apolo IE

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (714 ديدگاه)

      آلمانی ها ثابت شده هستن کارشون رو بلدن نگران نباش غافله رو نمیبازن

      موافقم 9
      مخالفم 13
    2. امیرحسین

      ۲۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (243 ديدگاه)

      حالا تازه ما ایرانی هستیم که هیچ دستمون نمیرسه واسه اروپاییا خوب نیست

  10. 18:45

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (705 ديدگاه)

    هم ناراحتم هم خوشحال خودمم موندم! 😐😐😂

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. 🤡

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (307 ديدگاه)

    خداحافظ بی ام و
    چقدر دوست داشتنی بودی

    موافقم 19
    مخالفم 3
  12. وی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (386 ديدگاه)

    واقعا متاسفم نمیدونم چی بگم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. Mercedes

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (964 ديدگاه)

    کاش یه مراسم خداحافظی برگذار میکردن واسش
    خوشحالم که وارد عصر الکتریکی میشیم
    ناراحتم که دوره زیبای درون سوز ها تموم شده
    نه اینکه بگم کاش اینطوری نمیشد ، نه! خوشحالم ، ولی خب دلتنگی هم همزمان دارم

    موافقم 8
    مخالفم 10
  14. ❤BMW❤

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه اون ایلان ماسک رو که اینا رو ازما گرفت ،
    کجایی ای ۱۰ سیلندر های m5 ،
    کجایی ای ۱۲ سیلندر های سری۷
    کم‌کم باید بگیم
    کجایی ای بهترین ۸ سیلندر های دنیا ،
    یا کجایید ای درون سوز ها😫😭😢

    موافقم 31
    مخالفم 3
    1. Zi

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      کجایی ای سلاطین روغن سوزی و نشت روغن

      موافقم 5
      مخالفم 11
  15. Gabriel

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (141 ديدگاه)

    ایپکو و مگا شتر لامصب با tu5 و m15 اما امید بخدا سی سال دیگه ای رو هم سر خواهند کرد چون ایران تسخیر شده جزو جامعه جهانی بحساب نمیاد!!

    موافقم 18
  16. 💀

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    یارو تو تهران داره خفه میشه بعد میاد کامنت میزاره:
    امیدوارم ماشین های برقی از بین برن و درون سوز ها بمونن
    فازت چیه؟

    موافقم 11
    مخالفم 14
    1. amir

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3698 ديدگاه)

      تو تهران آخه برقی هست یا میاد که جوش میزنی؟

      موافقم 14
      مخالفم 1
  17. حسن

    ۲۵ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    حالا بعضیا یجوری ناراحتی میکنن انگار الان ماشینایی مثل بی ام و وارد میشن . فقط لگنای ایرانی و چینی میشه خرید تازه واردم میشد پولشو نداشتیم .

    موافقم 12
    مخالفم 2
  18. بی وطن

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (133 ديدگاه)

    خدارو شکر تو ایران موتورهای فرغون درون سوز تا ۱۰۰ سال دیگه هم تولید میشن…

    ولی واقعا حیف که دیگه این موتورها تولید نمیشن.
    یعنی به نظرتون چقدر شغل از دست می‌ره با تبدیل درون سوز به الکتریکی؟
    هر موتور درون سوز هزارتا قطعه مختلف داشت…
    دیگه تیونینگ موتور و تبدیل موتورهای استاندارد به اسپرت و افزایش اسب بخار بی معنی میشه.

    هوش مصنوعی.رایانه.الکترونیک به نظرم دارن لذت های مارو از بین میبرن…
    وای به روزی که قدرت رو دست بگیرن…

    موافقم 9
    مخالفم 1
  19. پیام

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دیگه اعصابمون خراب شد با انجین s63 تا ۱۵۰۰ اسب بخار تو رو گرفتن تو روسیه که صفر تا صدش ۱/۸هست و یک چهار م مایل رو تو ۸ ثانیه میزنه .حالا بیا با شومبول برقی این رکورد را راحت بزن .چین هم که منتظر همچین فرصتی هست. واسه انجین های بنزینی و گازوییلی زحمت میکشن که قدرت رو ببرن بالا و رکورد بزنن حالا با برقی ها راحت این رکورد هارو میزنن .واقعا هیچ شد حداقل انجین اس ۵۸ ۶ سیلندر رو نگه دارن یا بی ۵۸ رو.دیگه ادم دیوانه میشه والا با این وضعیت.

  20. پدر قهوه

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خداحافظ ای داغ بر دل نشسته.
    ماکه هیچوقت نمیتونستیم پشت فرمون همچین ماشینی بشینیم. ولی از دیدنش و شنیدن صداش تو خیابون هم دلمون خوش میشد.
    فکر اینکه تا ۱۰ سال دیگه کلا موتورهای احتراق داخلی با اون همه خاطره قراره محو بشه، واقعا دلگیره…

    1. امیررضا

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ما آینده ماشین های الکتریکی رو ندیدیم، کی می‌دونه ممکنه یه زمانی هم عاشق اونا بشیم، فقط صدا زیبا و دلنشین ندارن وگرنه از همه لحاظ از درون سوز بهترن، من خودم عاشق صدای بی ام و هستم و مطمعن باش یه فکری هم واسه صداش میکنن

  21. Ali

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    باید این واقعیتو پذیرفت که انسان دائم درحال پیشرفته ونه پسرفت.چون اگه اینطورنبود باید ماالان باگاری واسب جابجا میشدیم.ضمنأ شرکتای بزرگ با درس گرفتن از ورشکستگی شرکتای بزرگی مثل نوکیا وکوداک و…..مجبورن به آینده ونسلهای آینده فکر کنن.شاید نسل آینده ماشینای برقی روبیشتر بپسنده.ماکه نمیتونیم برای اوناتصمیم بگیریم.مزایای بیشمار موتورالکتریکی به درونسوز
    تعمیرات بسیار کمتر،عدم افت راندمان در مرورزمان،عدم افت توان در ارتفاعات ومحیطهای خیلی گرم،گشتاوربالاتر،عدم آلایندگی وتولید گرما وآلودگی،راندمان بسیاربالاتر و……
    تنها مشکل موتوربرقی باطریشه که اونم مطمئنأ باگذشت زمان والزام درآینده بسیار پیشرفت میکنه.کمااینکه باطریهای امروزی نسبت به باطریهای قدیمی بسیار راندمان بالاتر،عمربیشتر وقدرت شارژ ودشارژ بهتری دارن وبهتر هم خواهدشد.روزی میاد که باطریها تاسالها نیاز به شارژ نداشته باشند.همین الانم بعضأ ساعتهای کوارتزی هستند که عمرباطریشون۱۰ساله.مطمئنأباپیشرفت نکنولوژی وانبوه سازی وپایین اومدن قیمت تموم شده این باطریها روزی روی خودروهای برقی روخواهدگرفت.یادمون نره که خودروی درونسوز۱۰۰سال طول کشید تا راندمانش به مقدار امروزی رسید.شرمنده طولانی شد.

  22. Farhan

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    اعصابم خراب شد دیگه دارن پیشرانه های بنزینی رو بازنشست میکنن🙂💔

  23. BMW

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    فقط به طراحی هات رحم کن جان خودت😢👍

  24. مجید

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینکه دوره موتورای درون سوز با اون موسیقی دلنشینش دم و بازدمش داره میگذره به کنار،ما جهان سومیا رو بگو که بیش از ۱۰۰ سال پول سوخت این موتورارو به زور گرفتیمو خوردیمو هیچ کار برا خودمون نکردیم.حالا ببینم ۸۰ ۹۰ میلیون ایرانی مصرف گرا تو دوران بدون پول نفت میخوان چی به دنیا بدن که بازم بتونن بازاراشونو با اجناس خارجی پر کنن یا حتی کارخونه هاشونو با مواد اولیه خارجی راه بندازن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا