داستان تولید پیشرانههای درونسوز بیامو در مونیخ به پایان خود نزدیک میشود و آخرین پیشرانه ۸ سیلندر باواریایی ها در آلمان تولید شده است.
با تغییرات چشمگیر در صنعت خودرو بیامو نیز به دنبال عقب نماندن از قافله است و به همین خاطر استراتژی متفاوتی را در پیش میگیرد. ژرمنها میگویند آخرین پیشرانه ۸ سیلندر خود در کارخانه مونیخ را تولید کردهاند و در یک حرکت تاریخساز، این کارخانه که زمانی به تولید نیروگاههای آهنین پرقدرت مشغول بود با تغییراتی آماده تولید قوای محرکه برقی خواهد شد. ایلکا هورشمیر به عنوان یکی از اعضای هیئتمدیره بیامو اظهار میدارد ۱۲۰۰ کارمند متخصص این شرکت که قبلاً به تولید پیشرانههای درونسوز در مونیخ مشغول بودهاند وظیفه جدیدی را بر عهده میگیرند. البته این امر به معنی پایان تولید پیشرانه در آلمان نیست و علیرغم خداحافظی با پیشرانه ۸ سیلندر در آلمان، بیامو همچنان تعهد خود به تولید بهترین پیشرانهها را حفظ خواهد کرد.
کارخانه اشتایر بیامو در اتریش به تولید پیشرانههای N63 و S63 ادامه خواهد داد. این پیشرانهها همچنان در برخی محصولات از جمله خودروهای سایر برندها بکار میروند. همچنین باید گفت کارخانه هامز هال بریتانیا در حال حاضر تنها تولید کننده پیشرانه جدید S68 و N74 به شمار میرود و این امر باعث ایجاد تنوع بیشتر در شبکه تولید ژرمنها میشود؛ اما تصمیم بیامو برای خاتمه تولید پیشرانه درونسوز در کارخانه اصلی مونیخ تصمیمی استراتژیک به منظور فراهم ساختن پیشزمینه تولید محصولات جدید نئو کلاس به شمار میرود.
تولید نسل جدید خودروهای نئو کلاس بیامو از سال ۲۰۲۵ شروع خواهد شد تا به این ترتیب نسل بعدی محصولات برقی این برند راهی بازار شود. در همین اثنا باواریایی ها به مونتاژ خودروی موفق i4 گرن کوپه در مونیخ ادامه خواهند داد و از سال ۲۰۲۵ نیز بیامو i3 نسل NA0 راهی خط تولید خواهد شد. قرار است در سالهای پیش رو نیز سری ۳ تورینگ NA1 و i4 جدید نسل NA2 در مونیخ تولید شوند.
𝐀𝐥𝐢
۲۵ آبان ۱۴۰۲هعی همه پیشرانه های درون سوز دارن از بین میرن
طیبه
۲۶ آبان ۱۴۰۲احتمالا دنیا در حال حرکت به سبک زندگی بعضی فیلم های تخیلی دهه ۹۰ پیش خواهد رفت. حتما سی سال دیگم ماشین ها قراره با فاصله از زمین حرکت کنن!
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲نمیدونم چرا همیشه فکر میکنم قبل از اینکه بشر بخواد به اون سطح بالای تکنولوژی فیلم های sci_fi برسه با مشکلات بقا به صورت جدی مواجه میشه و شاید از بین بره تکنولوژی هایی مثل ماشین های پرنده سکونت در مریخ و نمیدونم نمایشگر های معلق و این حرفا
blackwing
۲۵ آبان ۱۴۰۲فصل جدیدی از افول موتورسازی جهان شروع شد
Viper
۲۵ آبان ۱۴۰۲یاد زمانی بخیر بی ام و موتور ۱۶ سیلندر رو روی بی ام و سری ۷ تست میکرد ولی حالا…
ARIAN
۲۵ آبان ۱۴۰۲لعنت به اون نئو کلاس زشت و نجس. هشت سیلندر رو به قتل رسوندن تا آشغال تولید کنن؟ یه مشت چهارپا دارن واسه صنعت خودرو تصمیم میگیرن. بیمصرفا🤬
Puriya
۲۵ آبان ۱۴۰۲حق به توان ۱۰۰۰
Apolo IE
۲۵ آبان ۱۴۰۲چشم به مدیر عامل قاطر بی ام و میگم بره کنار شما از فردا بجاش برو تصمیم بگیر
فقط یادت باشه ۸ صبح سر کار باشی
ادعا تورو تربچه داشت الان درخت خیار بود
امیرحسین
۲۵ آبان ۱۴۰۲چطور آخه ممکنه مدل های قدیمی خواستنی بودن بعد هی بیایی جلو خراب کنی نابود کنی
JDM_Japan
۲۵ آبان ۱۴۰۲درست مثل ایرانه…
گذشته اش از زمان حال باشکوه تر بوده😐😂
امیرحسین
۲۵ آبان ۱۴۰۲البته یادمون نرفته که تو جنگ هشت سال دفاع مقدس آلمان بمب های شیمیایی داد عراق
محمد
۲۵ آبان ۱۴۰۲الان چه ربطی داشت به این موضوع واقعا
سپهر
۲۶ آبان ۱۴۰۲جان؟!😵😵
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲اونطوری بخوایم بگیم آمریکا هم بمب اتم زد تو ژاپن
منتها الان سطح تعاملشونو ببین
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲با لحن شهرام شب پره بخونید
این حق که میگن حق نیست…..
امیرحسین
۲۵ آبان ۱۴۰۲فقط از خدا میخوام ماشینای برقی با کله سقوط کنن
Apolo IE
۲۵ آبان ۱۴۰۲خدا هم میگه چشم
چرا که نه بنده عزیز تر از جانم
AMANTE
۲۵ آبان ۱۴۰۲پیش درآمدی برای فصل جدید BMW
کاربر۳
۲۵ آبان ۱۴۰۲حالا تو که v8 رو کنار گذاشتی…ولی به طراحی هات رحم کن😔.
Mr. gt c
۲۵ آبان ۱۴۰۲اره آفرین واقعا به برند های معروف، بابا باریکلا زود تر دست بجنبید و بزرگترین نقطه عطف خودتون رو کنار بگذارین تا برند های تازه تأسیس یا بی هویت چینی هرچه زود بشن رقیبتون….
متاسفم واقعا برای آینده صنعت خودرو مخصوصا خودروهای پرفورمنس محور که ترکیب انجین هایبریدی رو بیخیال شدن و از هول حلیم دارن می افتن توی دیگ اخه تمام الکتریکی آخه اونم بی ام و ،،،،
هعی عجب ضد حالی بود این خبر ندیدیم این انجین هارو و دارن میرن :(
Apolo IE
۲۵ آبان ۱۴۰۲آلمانی ها ثابت شده هستن کارشون رو بلدن نگران نباش غافله رو نمیبازن
امیرحسین
۲۵ آبان ۱۴۰۲حالا تازه ما ایرانی هستیم که هیچ دستمون نمیرسه واسه اروپاییا خوب نیست
18:45
۲۵ آبان ۱۴۰۲هم ناراحتم هم خوشحال خودمم موندم! 😐😐😂
🤡
۲۵ آبان ۱۴۰۲خداحافظ بی ام و
چقدر دوست داشتنی بودی
وی
۲۵ آبان ۱۴۰۲واقعا متاسفم نمیدونم چی بگم
Mercedes
۲۵ آبان ۱۴۰۲کاش یه مراسم خداحافظی برگذار میکردن واسش
خوشحالم که وارد عصر الکتریکی میشیم
ناراحتم که دوره زیبای درون سوز ها تموم شده
نه اینکه بگم کاش اینطوری نمیشد ، نه! خوشحالم ، ولی خب دلتنگی هم همزمان دارم
❤BMW❤
۲۵ آبان ۱۴۰۲خدا لعنت کنه اون ایلان ماسک رو که اینا رو ازما گرفت ،
کجایی ای ۱۰ سیلندر های m5 ،
کجایی ای ۱۲ سیلندر های سری۷
کمکم باید بگیم
کجایی ای بهترین ۸ سیلندر های دنیا ،
یا کجایید ای درون سوز ها😫😭😢
Zi
۲۶ آبان ۱۴۰۲کجایی ای سلاطین روغن سوزی و نشت روغن
Gabriel
۲۵ آبان ۱۴۰۲ایپکو و مگا شتر لامصب با tu5 و m15 اما امید بخدا سی سال دیگه ای رو هم سر خواهند کرد چون ایران تسخیر شده جزو جامعه جهانی بحساب نمیاد!!
💀
۲۵ آبان ۱۴۰۲یارو تو تهران داره خفه میشه بعد میاد کامنت میزاره:
امیدوارم ماشین های برقی از بین برن و درون سوز ها بمونن
فازت چیه؟
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲تو تهران آخه برقی هست یا میاد که جوش میزنی؟
حسن
۲۵ آبان ۱۴۰۲حالا بعضیا یجوری ناراحتی میکنن انگار الان ماشینایی مثل بی ام و وارد میشن . فقط لگنای ایرانی و چینی میشه خرید تازه واردم میشد پولشو نداشتیم .
بی وطن
۲۶ آبان ۱۴۰۲خدارو شکر تو ایران موتورهای فرغون درون سوز تا ۱۰۰ سال دیگه هم تولید میشن…
ولی واقعا حیف که دیگه این موتورها تولید نمیشن.
یعنی به نظرتون چقدر شغل از دست میره با تبدیل درون سوز به الکتریکی؟
هر موتور درون سوز هزارتا قطعه مختلف داشت…
دیگه تیونینگ موتور و تبدیل موتورهای استاندارد به اسپرت و افزایش اسب بخار بی معنی میشه.
هوش مصنوعی.رایانه.الکترونیک به نظرم دارن لذت های مارو از بین میبرن…
وای به روزی که قدرت رو دست بگیرن…
پیام
۲۶ آبان ۱۴۰۲دیگه اعصابمون خراب شد با انجین s63 تا ۱۵۰۰ اسب بخار تو رو گرفتن تو روسیه که صفر تا صدش ۱/۸هست و یک چهار م مایل رو تو ۸ ثانیه میزنه .حالا بیا با شومبول برقی این رکورد را راحت بزن .چین هم که منتظر همچین فرصتی هست. واسه انجین های بنزینی و گازوییلی زحمت میکشن که قدرت رو ببرن بالا و رکورد بزنن حالا با برقی ها راحت این رکورد هارو میزنن .واقعا هیچ شد حداقل انجین اس ۵۸ ۶ سیلندر رو نگه دارن یا بی ۵۸ رو.دیگه ادم دیوانه میشه والا با این وضعیت.
پدر قهوه
۲۶ آبان ۱۴۰۲خداحافظ ای داغ بر دل نشسته.
ماکه هیچوقت نمیتونستیم پشت فرمون همچین ماشینی بشینیم. ولی از دیدنش و شنیدن صداش تو خیابون هم دلمون خوش میشد.
فکر اینکه تا ۱۰ سال دیگه کلا موتورهای احتراق داخلی با اون همه خاطره قراره محو بشه، واقعا دلگیره…
امیررضا
۲۶ آبان ۱۴۰۲ما آینده ماشین های الکتریکی رو ندیدیم، کی میدونه ممکنه یه زمانی هم عاشق اونا بشیم، فقط صدا زیبا و دلنشین ندارن وگرنه از همه لحاظ از درون سوز بهترن، من خودم عاشق صدای بی ام و هستم و مطمعن باش یه فکری هم واسه صداش میکنن
Ali
۲۶ آبان ۱۴۰۲باید این واقعیتو پذیرفت که انسان دائم درحال پیشرفته ونه پسرفت.چون اگه اینطورنبود باید ماالان باگاری واسب جابجا میشدیم.ضمنأ شرکتای بزرگ با درس گرفتن از ورشکستگی شرکتای بزرگی مثل نوکیا وکوداک و…..مجبورن به آینده ونسلهای آینده فکر کنن.شاید نسل آینده ماشینای برقی روبیشتر بپسنده.ماکه نمیتونیم برای اوناتصمیم بگیریم.مزایای بیشمار موتورالکتریکی به درونسوز
تعمیرات بسیار کمتر،عدم افت راندمان در مرورزمان،عدم افت توان در ارتفاعات ومحیطهای خیلی گرم،گشتاوربالاتر،عدم آلایندگی وتولید گرما وآلودگی،راندمان بسیاربالاتر و……
تنها مشکل موتوربرقی باطریشه که اونم مطمئنأ باگذشت زمان والزام درآینده بسیار پیشرفت میکنه.کمااینکه باطریهای امروزی نسبت به باطریهای قدیمی بسیار راندمان بالاتر،عمربیشتر وقدرت شارژ ودشارژ بهتری دارن وبهتر هم خواهدشد.روزی میاد که باطریها تاسالها نیاز به شارژ نداشته باشند.همین الانم بعضأ ساعتهای کوارتزی هستند که عمرباطریشون۱۰ساله.مطمئنأباپیشرفت نکنولوژی وانبوه سازی وپایین اومدن قیمت تموم شده این باطریها روزی روی خودروهای برقی روخواهدگرفت.یادمون نره که خودروی درونسوز۱۰۰سال طول کشید تا راندمانش به مقدار امروزی رسید.شرمنده طولانی شد.
Farhan
۲۷ آبان ۱۴۰۲اعصابم خراب شد دیگه دارن پیشرانه های بنزینی رو بازنشست میکنن🙂💔
BMW
۲۷ آبان ۱۴۰۲فقط به طراحی هات رحم کن جان خودت😢👍
مجید
۲۷ آبان ۱۴۰۲اینکه دوره موتورای درون سوز با اون موسیقی دلنشینش دم و بازدمش داره میگذره به کنار،ما جهان سومیا رو بگو که بیش از ۱۰۰ سال پول سوخت این موتورارو به زور گرفتیمو خوردیمو هیچ کار برا خودمون نکردیم.حالا ببینم ۸۰ ۹۰ میلیون ایرانی مصرف گرا تو دوران بدون پول نفت میخوان چی به دنیا بدن که بازم بتونن بازاراشونو با اجناس خارجی پر کنن یا حتی کارخونه هاشونو با مواد اولیه خارجی راه بندازن.