اگر شما دیگر پیشرانه درونسوز عرضه نکنید، فرد دیگری این کار را انجام خواهد داد…
اولیور زیپس مدیرعامل بی ام و اظهار داشت خودروسازان نباید با تمرکز انحصاری روی خودروهای الکتریکی به برخی کشورها تکیه کنند. او افزود هنوز هم بازار خوبی برای خودروهای درونسوز وجود دارد. او با برجسته کردن اینکه تأمین مواد خام باتریها اکثراً توسط چین کنترل میشود اظهار داشت:
زمانی که به تکنولوژی و اهداف الکتریکی سازی نگاه میکنید باید محتاط باشید زیرا در همان زمان شما وابستگی خود به برخی کشورها را افزایش میدهید
زیپس ادامه میدهد:
اگر کسی نتواند یک خودروی الکتریکی را به هر دلیلی بخرد اما نیازمند یک خودرو باشد، ترجیح میدهید او خودروی قدیمی خودش را برای همیشه براند؟ اگر شما دیگر پیشرانه درونسوز عرضه نکنید، فرد دیگری این کار را انجام خواهد داد
زیپس منتقد مشهور ممنوعیتهای فروش خودروهای درونسوز بوده است. همانگونه که میدانید ممنوعیت فروش این دسته از خودروها به خاطر فشار قانونگذاران روی صنعت خودرو به منظور کاهش آلایندهها و اثرات زیستمحیطی بوده است. مرد شماره یک بیامو میگوید ارائه خودروهای درونسوز کممصرف از نظر سوددهی و زیستمحیطی یک عنصر کلیدی خواهد بود. او همچنین به کمبود زیرساختهای شارژ و قیمت بالای خودروهای الکتریکی نیز اشاره میکند. زیپس خاطرنشان میسازد خودروسازان همچنین نیازمند برنامهای برای ایجاد توازن بین قیمت بالای مواد خام و انرژی با سوددهی در خطوط تولید و همچنین تلاشهای زیاد برای کاهش هزینهها هستند.
او میگوید:
ما یک پیک را در حال حاضر داریم و شاید قیمت مواد خام و انرژی در بالاترین حد باقی نماند اما به قیمتهای اولیه برنخواهد گشت. اینکه چه میزان انرژی نیاز دارید و استفاده میکنید به دلایل زیستمحیطی و البته اقتصادی اهمیت زیادی دارد
سعeد
۳۰ فروردین ۱۴۰۱تسلا چه لرزه ای انداخته تو تن اینا که مدام میگن پیف پیف برقی
ali(chevynova)
۳۰ فروردین ۱۴۰۱خودروسازی آلمان از اونجا که توان رقابت با غولی مثل تسلا رو ندارن چپ و راست دارن برقی ها رو منع میکنن
VahidGanjvar
۳۰ فروردین ۱۴۰۱فعلا که تکنولوژی باتری بلید Blade و ماشین الکتریکی جدید BYD چین رقیب تسلا با قیمت حدودا نصف تسلا، لرزه توی تن تسلا رقبا انداخته 😜
NAVID۰۰۹۸
۳۰ فروردین ۱۴۰۱اینو که جدی نگفتی ؟!!!
میدونی چیه ؟!!!
جنگ روسیه بد بود و بوده اما یه چیز را ثابت کرد به جهانیان که هنوز سوختهای فسیلی جایگزین نداره و اروپا و آمریکا هر کاری میکنند تا الکتریکیها را بزرگ جلوه دهند و بگویند سوخت فسیلیها آخر خط هستند تا سوخت را ارزان بخرند و تو سَرَش بزنند که پوتین زد تمام نقشههایشان را نقش بر آب کرد !!!
مهم منبع تولید برق برای رساندنش به دستگاههای شارژ هست که هنوز کسی پاسخ جایگزینی سوخت فسیلیها را ندارد و نخواهد داشت !
خود من هم میگفتم دیگر آخر خط سوخت فسیلیها هست اما بعد از جنگ روسیه و اوکراین و گرانی سوخت در سطح جهانی فهمیدم مثل اینکه استراتژیهایشان باز دروغ بوده که حرف اول را در فراگیری برقیها میزنند !
تنها راه هنوز هم بالابردن راندمان انجینهای احتراق داخلی هست که مصرف را بیاورد پائین !!!
ممد ژانگولر
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ساخت موتور ماشین از هزاران قطعه پیچیده ساخته و مونتاژ میشه که در کل وقت تلف کردنه
حالا که سیستم موتورهای برقی امده و یک تکه و یکپارچه تولید میشه و اون بنزین مایع بصورت باطری جامد قابل هزاران بار شارژ چه کاریه تاکید روی موتور بنزینی
هر چند با ترافیک و تقاضای بالا که باعث بهم خوردگی توزیع منابع باتری لیتیوم میشه موافقم ولی چه میشه کرد
مرگ یکبار شیون هم یکبار
R@m!n
۳۰ فروردین ۱۴۰۱*اگر کسی نتواند یک خودروی الکتریکی را به هر دلیلی بخرد اما نیازمند یک خودرو باشد، ترجیح میدهید او خودروی قدیمی خودش را برای همیشه براند؟ اگر شما دیگر پیشرانه درونسوز عرضه نکنید، فرد دیگری این کار را انجام خواهد داد*
اینجاست که طرز تفکر فورد و تویوتا و بی ام و باعث میشه بازارهای بزرگ رو حفظ کنن.
AMANTE
۳۰ فروردین ۱۴۰۱حرف جالبی زده وابستگی به یک کشور برای تهیه ی یک تکنولوژی یا ….، مثل گفته ایشون که مواد خام باتری از چین میاد.
اگه تمام دنیا به سمت الکتریکی بره چین یکی از غول ها در دنیای الکتریکی میشه و میتونه کار هایی مثل تحریم و… انجام بده که نتیجه اش میشه کاهش تولید خودرو و در دنیای الکتریکی که مشتری میخواد ماشین بنزینی ایش رو با الکتریکی عوض کنه و نتونه اینکار رو کنه ترجیح میده یا ماشین قدیمی ایش رو نگه داره یا بره سراغ مدل بنزینی با مصرف کم که چون تمام برند ها الکتریکی شدن، برند های جدید که مدل های بنزینی با مصرف کم دارن فروش بیشتری میکنن مثل محصولاتی چینی و… ( حداقل در آینده ) و این دقیقا حرف مدیر عامل بی ام و است.
shirko
۳۰ فروردین ۱۴۰۱منم به شما هشدار می دم درباره جلو پنجرتون ، که دارید گند می زنید به هویت ب ام و !!!!!
محمد
۳۰ فروردین ۱۴۰۱کلا هرچی ماشین میاد باتری هاش یا برای پاناسونیکه یا برای CATL چینه یا برای SK Innovation کره و یا LG .
تسلا پاناسونیکه گروه فولس واگن و شورلت sk فورد LG
البته sk مرکز اصلی تحقیق توسعش تو امریکا هست کارخونش هم تو چین
محمد
۳۰ فروردین ۱۴۰۱البته درد خودروساز های سنتی بیشتر پوله ، سود موتور های احتراقی خیلی بیشتره تا برقی، دولت ها هم خوشحال ترن چون افراد بیشتری رو شاغل میکنن از تولید تا نگهداریشون همش سود و اشتغالزایی هست ولی برقیا تقریبا نیاز به یک سوم نیروی تولیدی داره و نیاز به تعمیر نگهداریشون هم که خیلی کمتره
امیررضا
۳۰ فروردین ۱۴۰۱این کامنتای بالایی چی میگن که توان رقابت با تسلا رو نداره، داداش طرفدار تسلا هستی دیگه این یکی هارو چرا خراب میکنی؟ توان رقابت نداره. زیپس اشتباه نمیگه، زرتی تمام الکتریکی کردن حلال مشکل نیست، هیچتغییری تو دنیا یهویی انجام بشه درست پیش نمیره باید یواش یواش بره درثانی احتراق داخلی هنوز کلی راه داره تا زندگی کنه و سالیان سال قراره تو اتومبیل ها استفاده بشه.