بی ام و

پرده‌برداری از کانسپت ب‌ام‌و آی ویژن سیرکولار در مونیخ

ب‌ام‌و یک‌بار دیگر با معرفی کانسپت جدید و برجسته‌ای که حمل‌ونقل شهری در سال ۲۰۴۰ را تجسم می‌کند مرزهای طراحی را جابجا کرد.

این کانسپت الکتریکی، چهارنفره و جمع‌وجور که i ویژن سیرکولار نام دارد از جلوپنجره کلیوی شکل متفاوتی سود می‌برد و چراغ‌های جلوی آن مشابه محصولات کلاسیک این خودروساز می‌باشد. طراحی جلوپنجره کلیوی شکل به گونه‌ای است که می‌توان از آن برای نمایش گرافیک‌های مختلف نیز استفاده کرد.

بخش طراحی خاص محصولات ب‌ام‌و موسوم به Hofmeister kink نیز به‌روز شده و به‌صورت سطح دیجیتالی نازک در داخل بدنه تک جعبه‌ای گوشه‌دار تجسم یافته است. بدنه خودرو نیز بجای رنگ پذیرای آلومینیوم آند شده طلای سبک بوده اما تمرکز اصلی این کانسپت نه روی طراحی بلکه روی پایداری و حفظ محیط‌زیست بوده است.

در این خودروی دوستدار محیط‌زیست چهار فلسفه ب‌ام‌و یعنی RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE و RE:CYCLE بکار رفته است. کل خودرو از متریال بازیافتی ساخته شده و در پایان عمر خودرو نیز می‌توان همه بخش‌ها شامل باتری را به‌طور کامل بازیافت کرد.

ب‌ام‌و معتقد است روش ساخت خودرو به اندازه آلاینده‌های تولیدی آن اهمیت داشته و این شرکت می‌خواهد در طول عمر خودرو به حالت کربن خنثی دست یابد. این شرکت نه تنها می‌خواهد از قوای محرکه الکتریکی بجای درون‌سوز استفاده کند بلکه روی متریال و روش‌های ساخت نیز تمرکز خواهد داشت. ب‌ام‌و به دنبال کاهش ۴۰ درصدی آلایندگی یک خودرو در طول عمر خود تا سال ۲۰۳۰ می‌باشد.

قطعات فلزی محصولات ب‌ام‌و از آلومینیوم و فولاد بازیافتی تولید خواهند شد و باتری حالت‌جامد نیز با استفاده از متریال بازیافتی به دست خواهد آمد. از همین باتری می‌توان دوباره استفاده کرد.

لاستیک‌ها نیز از لاستیک طبیعی پایدار تولید شده و دارای ذرات لاستیک بازیافتی رنگی برای بهبود استحکام و ایجاد ظاهری متمایز هستند.

با نگاهی به کابین می‌توانیم چیزی را ببینیم که شبیه یک تخته غول‌پیکر روی داشبورد می‌باشد. از این نمایشگر از اثرات نوری برای دیدن مغز خودرو در زمان کار استفاده می‌شود و ویژگی مهم آن نبود نمایشگرهای مشهود است. کابین i ویژن سیرکولار همچنین فاقد پشت آمپرهای سنتی می‌باشد.

سرنشینان روی صندلی‌هایی از جنس مواد بازیافتی خواهند نشست. غربیلک فرمان خاص این کانسپت نیز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی تولید شده است.

اگرچه i ویژن سیرکولار جزو کانسپت هایی نیست که در نهایت راهی خط تولید می‌شوند اما انتظار می‌رود بسیاری از ایده‌های پایدار و محیط زیستی آن در محصولات آتی این خودروساز بکار روند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    پورشه هم یه کانسپت الکتریکی رونمایی کرده ، واقعا خوب شده

  2. Reza Waffen SS

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    سم خالص

    1. ارش

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      اتفاقا این یکی عالی شده چرا سم خالص؟ !! نهایت هارمونی و هماهنگی در جزئیات

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. RezaRs

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 وای شکم درد گرفتم از نظرت

    2. Ninja

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اون دوچرخه رو بقل ماشین نگاه کن لابد اصن وقت زیادی هم برا طراحیش نزاشتند ولی نگاه چقدر زیباست
      یا اون موتور سیکلت دیروزی بی ام و یا کل موتور های بی ام تو نگاه کن چقدر جذابه ولی ماشین هاش …..

    3. pouyan

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      بی ام و برادر من نکن

    4. Sina10

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      فراتر از سم ، واقعا سطل زباله است ، جالب اینه که از مواد بازیافتی هم ساختنش !!!
      احساس میکنم بین طراحای ب‌ام‌و یه مسابقه گذاشتن هر کی ماشین زشت تر طراحی کنه
      قهرمان هم یه سطل آشغال پر از پونتیاک آزتک و سانگ یانگ اکتیون جایزه میگیره 😂
      آخه طراحی این همه ماشین زشت عادی نیست
      سری ۴ ، سری ۴ گرن کوپه ، i4 , M3 ، M4 ، سری ۲ ، سری ۷ فیس لیفت و این کانسپت ، احتمالا X7 فیس لیفت و سری۷ و X8 جدید هم بهشون اضافه میشن ، طراحی سری ۱ و سری ۲ گرن کوپه و X6 و X4 هم متوسط رو به زشته
      ساخت این همه ماشین زشت و متوسط اونم توسط شرکتی که طراحی زیبای ماشیناش مشهوره، عجیبه
      شما فقط عکس پنجم نمای رو‌به‌روی این ماشینو ببینید ، واقعا بده

  3. RezaRs

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    در شرکتو تخته کنین سنگین تره با این چشم انداز از آینده

    1. Audi rs e_tron gt

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      دارم از حال می روم
      داخلشو ببینید
      من که تکنولوژی خییلیی دوست دارم بخش داخلی اش خیلی با روح روانم بازی می کنه

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. RezaRs

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        از حال میروی از پذیرایی بر گرد

        1. Porsche

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          😂😂😂😂😂😂
          آقا چرا اعتراض !
          درسته طراحی های ب ام و مثل قبل عامه پسند نیست
          یادمه مهران ۹۱۱ عزیز یه حرف فوق العاده ای زد
          گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو
          مصداق بارز یه سری دوستانه ولی خب اصلا شخص خاصی رو نمیگم
          نظر همه محترمه ولی راجع به جلوپنجره طراحی های ب ام و زیاد شده انتقاد منفی
          این یه کانسپته که آینده رو نشون میده و اتفاقا درست هم نشون داده
          در آینده خودرو ها به همین شکل در میان اگه از خودرو به ربات کامل جهش نکنن!
          منکه خوشم اومد 👍

          موافقم 1
          مخالفم 4
    2. hssn

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (491 ديدگاه)

      واقعا موافقم با این وضعیتی که توی طراحیشون پیش آوردن
      زشت ترین bmw تاریخ همین ایشونه با اختلاف زیاد
      توی یه سایت دیگه که داشتم عکساشو میدیدم حالم گرفته شد
      تنها نکته مثبت اینه که جلوپنجره زشت عمودیو واردش نکردن
      وگرنه در باقی بخشها طراحیش واقعا مضحک و مضخرفه

      موافقم 3
      مخالفم 1
    3. ارش

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂وای شکمم درد گرفت از اظهار نظرت.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Mad.z.Max

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        حاجی یکی یجا بهت یه تیکه میندازه، اقلا بذار دو روز بعد همونو برگردون به خودش :|

  4. Silent

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    بزک دوزکی بیش نیست. اگر کانسپت شرکت ها اینه روشون خیلی حساب نکنید در حوضه تکنولوژی.
    بلحاظ طراحی نشون می ده سبک فکری شون همین خواهد بود ix الان
    اینکه فریم درها بشکل u باز می شه شد خاص!
    آلومینیوم و فولاد بازیافتی یعنی چی ؟ مگه غیر این بود!
    مانیتور فرم الماسی و رینگ های نمایشی که از نظر ساخت هزینه بسیار بالایی تحمیل می کنه با چه هدفی؟
    حتی توو کانسپت هم نتوستن برا کف یک دست ماشین با حذف محور وسط کاری کنن و ایده ای بدن
    کانسپ یعنی تولید ماشین ارزون و با کیفیت باطری های با عمر بیشتر و شارژ سریع تر
    اینا همونان و فقط دارن برقی می شن از سر اجبار و بس

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. Sina10

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      خب خلاصه کن بگو تسلا ، چرا پیچ در پیچ حرفتو میگی😂
      خب معلومه دارن از سر اجبار برقی میشن ، پس چی ؟؟
      هیچ کس با ایده اش مشکلی نداره ،
      الودگی بدنه ماشینا بشدت بالاست و برقی کردن تنها بخش کوچیکی از این الودگی رو کاهش میده

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. HamiD

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    عاشق عکس دوتا مونده به آخر شدم (همون که یارو با لباس قرمز نشسته تو ماشین)
    هعی …
    حیف که ماشین زیبایی نیست ولی اون یارو عه صحنه رو زیبا و دلنواز کرده!
    هعی …
    عکس اول که سم خالصه یارو کچله تازه با شلوارک هم هست!

    1. ممد ژانگولر

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      حمید داداش ی بلیط تایلند مهمون من فقط محیط اینجارو سک… نکن 😂

      1. محمد امین

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        نمیدونم چه اسراری دارن خودرو سازها ، که وقتی کانسپت معرفی میکنن طراحی اش آنقدر مزخرف و بد شکل هست و همچنین بی روح

      2. HamiD

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        شوخی کردم حاجی …
        ولی جدی با داشبورد ماشین (یعنی طراحی داخلیش) حال کردم …
        اما بیرونش نه …
        جالب نبود بنظرم …
        اونم واسه فان گفتم …
        در کل مخالف اینم تو عکس ها ی نفر کنار ماشین باشه …

    2. کافر مقدس

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      شما برو اینستاگرام جای پدال

      ***

      1. RezaRs

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        اع کافر جون توصیه بهداشتی گیاهیت سانسور شد 💔
        یه گیاه خوشبو و معطره

        1. porsche

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          🤣

  6. امیر

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    اینا بیان ماشینی بسازن که 3500 تا چرخ داشته باشه 1 میلیارد اسب بخار قدرت داشته
    90 میلیون حجم موتور باشه سیستم 3500 چرخ متحرک هم داشته باشه 6 تا فرمون
    داشته باشه و ظاهر مافوق آینده نگرانه هم داشته باشه باز هم من ماشین های کلاسیک
    قدیمی رو ترجیح می دم. ختم کلام

  7. AMG GT R

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    صد رحمت به کانسپت مایباخ این دیگه چیه بی ام و طرح نده شکیل تره

    1. M.K karimi

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      👌👌👌👌👌👌😂😂😂😂

  8. پویا

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (487 ديدگاه)

    اگه پونتیاک خدابیامرز زنده بود این طرح رو حتما میزد 😅

  9. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    بیرونش خیلی آشناس ولی قشنگ نیست ولی داخلش واقعا قشنگه ، در کل یچیزی زده مثل بقیه ماشیناش از لحاظ طراحی ( خداروشکر مهدی نمیتونه آمار فروش اینو بیاره بگه ببین که مردم چقدر دوسش دارن )

  10. ماکان

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه آن مدل مفهومی از نسل بعدی بی ام و سری ۷ را که می گفتند در سپتامبر رونمایی یا معرفی می کنند ، هرچه زودتر این کار را انجام دهند انشاالله .

    1. M.K karimi

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      اونم یکی بدتر از اینا ….!!
      واقعا دارم مطمئن میشم طراحی های فوق العاده نیم دهه گذشته بی ام و داره به تاریخ میپیونده

  11. محمد مختاری آذر

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    زیاد جالب نبود ولی بدک نیست مخصوصا کابینش واقعا عالی هستش

  12. امیر

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    کابینش خیلی قشنگه و یه حالت الماس گونه داره اما بیرونش زشته مثل خیلی از کانسپت های جدید من نمیدونم چرا وقی خودروسازا می خوان کانسپت طراحی کنن یه طرح عجیب و غریب و زشت میدن بیرون میخوان بگن آینده اینشکلیه ؟

  13. zeg

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    بی ام و خیلی وقته با بزرگ کردن جلو پنجره اش، مرزهای طراحی رو جابجا کرده!

  14. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    لعنت به آینده ای که بخواد این شکلی باشه! نمیدونم چه اسراریه همیشه باید درحال پیشروی به آینده باشیم(البته بحث اینجا جداست)درحالیکه ممکنه به ضرر بشریت تموم بشه؟😐

  15. RezaRs

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    اقای پورشه با ترجیح میدم با یه m5 f10 زیرت کنم تا طراحی رو به طور خوب و بی ام و بودن رو دقیق درک کنی عزیزم 😂 شوخیه ولی خب
    شما f10 و e60 رو ببین کانسپتای قبلتر بیمرم ببین باوا طراحیی چینی پسند مدفوع زده تو اعصابمون بعد میای تیگه رفیقمونو به خودم میندازی کی قبل من همچین کامنت تندی داده بود که همرنگ باهاش بشم ؟ من رنگ خودم من بی ام و های زیبای زیباتر از مرسدس و آئودیو می خوام
    عامه پسند نیستند چیه پسفردا چارتا ادم سم جا اینکه شاهکاری مث m5cs رو تحسین کنند برا کم نیوردن تو بحثا اینو علم عثمان میکنند

    @mohammadrashid

    1. RezaRs

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      اتفاقا این کانسپت اصلا اینده رو نشون نداد جای چشم اندازه ۱۰ الی ۱۵ سال به سال ۲۱۰۰ فکر کرد فوق العاده عجیب ومسخره در اومد و قطعا هم چشم انداز درستی نیست بک تو فیوچر کجا حالی که ما فیوچرش بودیم کجا ؟
      @mohammadrashid

    2. Porsche

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      نه مطمئنم این طراحی اصلا جذاب نیست چه واسه الان و چه ۳۰ سال دیگه
      ولی خب منظورم بیشتر با کساییه که به جلوپنجره و ظاهر های جدیدشون اعتراض دارن
      اونم نه همه
      گفتم شخص خاصی مد نظرم نیست

    3. Porsche

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      من اصلا منظورم شما نبودی
      دستم خورده بود ریپلای شده بود تو کامنت که گفتم😐😐😂😂😂🤦‍♂️

    4. porsche

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      فکر کردم بامنی

      1. RezaRs

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        داش پورشه شما جات رو قلب ماس تگ نشدی

  16. Porsche

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    این طرح چه بخوایم چه نخوایم تو آینده اجرا میشه و خب خوب یا بد باید باهش کنار اومد
    من طراحیشو کاری ندارم چون موندگار نیست
    ولی باطنش که باعث شده تو زمینه های مختلف بازیافتش تماما انجام میشه خیلی فوق العادس

  17. پنک

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (289 ديدگاه)

    داخل خوب بیرون افتضاح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا