مفهومی جدید CS Vintage تنها برای یادآوری دوران خاطره انگیزه ب ام و E9 طراحی شده؛ همان دوره ای که دستان هنرمند جیوآنی میشلوتی (Giovanni Michelotti) آغازگر تحولی در طراحی ب ام و بود . . .
[jwplayer mediaid=”۶۷۲۱۵″]داستان E9 به سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵ میلادی بر می گردد؛ زمانیکه کمپانی آلمانی Karmann که عمده فعالیتش در حوزه خودرو به طراحی، توسعه و تحقیق محدود می شد، کوپه ۲ در جدیدی را برای ب ام و ساخت. پلتفرم E9 همان پلتفرم 2000CS کوپه بود اما از آنجایی که قرار بود انجین ۶ سیلندر خطی روی آن قرار بگیرد، پلتفرمش در ابعاد و اندازه ها دستخوش تغییرات مختصری شد. به همین دلیل علاوه بر E9 آنرا با نام های دیگری مانند New CS یا New Six نیز می شناختند.
با اینکه عمر E9 بیشتر از هفت سال طول نکشید اما در همین مدت کوتاه نیز باواریایی ها با ارائه انواع و اقسام انجین ها (از ۲.۵ و ۲.۸ لیتری گرفته تا ۳.۰ و ۳.۲ لیتری) مجموع فروش آنرا به بیش از ۳۰,۰۰۰ دستگاه رساندند که رقم قابل توجهی بود. بعد از خداحافظی با E9 ، ب ام و مدلهای جدید E24 را بعنوان جانشین E9 معرفی کرد؛ همان نسل اول سری۶ خودمان!
حالا دوباره به مفهومی CS Vintage برگردیم که توسط David Obendorfer طراحی شده و مدیران ب ام و نیز هنوز هیچ واکنشی برای آن نشان نداده اند. این خودرو بر پلتفرم F13 طراحی شده و به لحاظ ظاهری در واقع ترکیبی از E9 با E120 است. البته طراح این خودرو معتقدست که علاوه بر ب ام و، در طراحی آن از مدل های دیگری مانند فیات ۵۰۰ ، فیات ۱۲۷ و حتی رنو ۴ نیز الهام گرفته است.
tormoz dasti
۹ فروردین ۱۳۹۳چرا جلوش اَنقَزِه(اینقدر)زشته
داوود
۹ فروردین ۱۳۹۳دماغشونو کجا عمل کردن این شازده؟
HASSANBMW
۹ فروردین ۱۳۹۳چون طرح جدید اون قدیمیه هست اینطور شده!!!
امیر
۱۰ فروردین ۱۳۹۳شبیه خرگوش شده !
جلو پنجره اش هم دندون هاشه!
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۳این دیگه چیه ابروی هر چه بی ام و بود رفت اخه اینم شد جلو پنجره
jaguar
۹ فروردین ۱۳۹۳این نشون میده تلفیق سنت و مدرنیته زیاد جذاب از آب در نمیاد
هرچند حرکت بی ام دابلیو قابل تقدیره
در کل فقط یه کانسپته.قرار نیست که تولید بشه
علی
۹ فروردین ۱۳۹۳بی ام و یه خودرو ساز فارق العاده است
و همه خودرو هایش دارای طراحی زیبا و بهترین کیفیت
است اما بهتراست در طراحی جلواین خودرو تجدید نظر شود
احسان(احسان سابق)
۹ فروردین ۱۳۹۳اینکه نصف بدنش سپره
محمدرضا
۹ فروردین ۱۳۹۳درود بر همه و تبریک سال نو
والا طراحی بدی نیست ولی خیلی با طراحی های امروز BMW سازگار نیتس
جلو پنجره زیبایی نداره
ولی در کل طراحی خوبیه
ولی برای 20 سال پیش نه برای الان
کاملا مشخصه که یکی میخوساته برای این مدل یه فیس لیفت جدید بساره و حس نوستالژیک خودشو ارضا کنه … موفق هم بوده به نظر من چون کاملا به طراحی اولیه وفادار مونده
در کل اگر در دهه 80 یا اوایل 90 میلادی میومد این طراحی بهتر بود تا الان
ولی در کل بازم جای کار داره
Un4given
۹ فروردین ۱۳۹۳صد رحمت به باواریا 2002
احتمالا باید طراحی بچه دیزاینراش باشه.
Mohammad XX
۹ فروردین ۱۳۹۳شاید زیاد قشنگ نشده باشه ولی کاملا به هدفش که یادآوری مدل E9 بوده رسیده.
از کانسپت هایی که یه طرح مدرن بر اساس یه مدل قدیمی دارن خوشم میاد. مثل Ferrari 612p4/5 و Lamborghini miura concept و …
ab12
۹ فروردین ۱۳۹۳طراحی داخلیش فوق العاده هست .حالت قدیمیرو به روز کرده .
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۹ فروردین ۱۳۹۳این که قرار نیست تولید شه اگرم بشه این شکلی نخواهد بود . واسه یادبود خوبه اما برای تولید انبوه نه . و اصلا بعیده که بخواد تولید شه چون سری 6 هنوز رو خطه نیازی نیست جدشو تولید کنن . ولی برای یادبود همه جاش قشنگه به جز چراغ به پایینه جلوش.دروغ چرا ؟ ترکیب جلوپنجره 40 سال پیش ب ام و با دفیوز و پروجکتورهای روز ب ام و در نیومده . اگر فیلم رو 1:48 نگهدارید میبینید که زشت نیست چون از چراغ به پایین تاریک شده . به اضافه یه نکته مهم اینکه این ماشین بخاطر ساختار دماغه و فرم بیش از حد جلو کاپوت که از گذشته گرفته به نظر میرسه نتونه تست تصادف با عابر رو پاس کنه و بدون تغییر تولید بشه . مطمئن باشین این حرکت فقط سمبلیک بوده . اگر هم ب ام و بخواد الهام از گذشته بگیره ( مثل کار بنز در مورد SLS) حتما این ماشین رو دگرگون خواهد کرد .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ فروردین ۱۳۹۳درود .
کاملا حرف حمید درسته .
این دقیقا یک نمونه برداری از اون ب ام و هایی است که سپرهاشونو
برمیداشتن. طراح خواسته با این کار ، حس اون ب ام و های قدیم رو زنده کنه .
خاوری مزراتی
۹ فروردین ۱۳۹۳بنظرم تو طراحی ریترو یا همون بازسازی مدل کلاسیک باید ارزشهای جدید رو هم تو طرح گنجوند… به موستانگ یه نگاه بندازید نمونه عالی یه طراحی ریترو هست اما این مدل فقط یاداور مدل قدیمیه…
محسن
۹ فروردین ۱۳۹۳چه کودنه))))))):
hero
۹ فروردین ۱۳۹۳چه عجب یه طرح متفاوت از ب ام و دیدیم!
اگه تولید بشه جالبه
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۱۰ فروردین ۱۳۹۳شما جواب منو تو پست M135 ندادی هنوز
رضا
۹ فروردین ۱۳۹۳از شما بعیده دوستان.
اینجور طراحی ها رو میگن رترودیزاین یعنی بازگشت به گذشته.
خودشم گفته بر اساس اون مدل قدیمیه ساختنش و کاملا شبیه به اونه
مثل داج چلنجر 2014 و چلنجر دهه 70
احمدرضا بی ام و
۹ فروردین ۱۳۹۳دارم از انتظار منفجر میشم کی این سری 7کی ؟؟؟؟؟؟؟
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۹ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
من که از این کار ب ام و خوشم اومد.
چقدر خوبه که یه ماشین از طراحی ماشین قدیمی الهام بگیره و یادی از گذشته بکنه.
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۹ فروردین ۱۳۹۳فرمونش رو که دیدم فکر کردم روزلرویسه
ali
۱۰ فروردین ۱۳۹۳این عکسا منو یاده یه پکیج تیونینگی انداخت که دو سال پیش یه شرکت اوکراینی یا مجارستانی برای بی ام و 2002 داده بود بیرون اصلا کلا ظاهر بیرون ماشین رو کاملا به روز کرده بود.. مثله این مدله جدید..خیلی جالب بود
پیام
۱۰ فروردین ۱۳۹۳به نظر من بیشتر شبیه ب ام و cs2000 که تو سال 1968 تولید شده
پویان
۱۳ فروردین ۱۳۹۳بابا این ماشین یه جورایی کلاسیکه. اونایی که کلاسیک دوست دارن مخصوص اوناست.