بیامو پس از سه سال صدرنشینی در بازار خودروهای لوکس آمریکا سال پیش در برابر تسلا شکست خورد اما باواریایی ها تخمین میزنند به شیوه خودشان این خودروساز آمریکایی را در بازار خودروهای برقی شکست خواهند داد.
بیامو برنامههای مفصلی برای تولید محصولات برقی رقابتی در طول سالهای پیش رو دارد و با عرضه سدان ها و کراس اورهای متنوع عرصه را بر تسلا تنگ خواهد کرد. سباستین مکنسن مدیرعامل بیامو آمریکای شمالی در مصاحبه با اتوموتیونیوز اظهار داشت اولویت اصلی ژرمنها در کوتاهمدت گسترش سبد محصولات برقی خواهد بود. خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ سهم ۵ درصدی از فروش بیامو در بازار آمریکا داشتهاند و مکنسن مطمئن است سهم این خودروها از فروش برند موردبحث در سال جاری بیش از ۲ برابر خواهد شد و از رشد فروش کلی بیامو در آمریکا پیشی خواهد گرفت. او خاطرنشان میسازد:
هنوز هم تقاضای زیاد و رو به رشدی برای خودروهای پلاگین هیبریدی وجود دارد اما در درازمدت این خودروهای برقی هستند که تقاضا را به خود اختصاص خواهند داد.
اگرچه بیامو در تلاش برای عرضه محصولات برقی مناسب است اما به عقیده مدیر این برند در آمریکای شمالی، زیرساختهای شارژ نیز سهم زیادی در همهگیری خودروهای یاد شده دارند. او میگوید:
خودروهای برقی نیازمند شارژ شدن هستند و نمیتوانند راهی جایگاه ویژه شده و تنها در عرض ۳ دقیقه شارژ شوند؛ بنابراین ما نیازمند زیرساختهای شارژ هستیم.
او همچنین میگوید به منظور کسب سهم بیش از ۵۰ درصدی از بازار خودروها، خانههایی با یک خانواده نمیتوانند تنها راهحل شارژ خودروهای برقی باشند. او از دولتها، جوامع و خودروسازان میخواهد کار بیشتری را در این زمینه انجام دهند. مکنسن از دستاوردهای تسلا آگاه است و میگوید این خودروساز پیشتاز همهگیری خودروهای برقی بوده است. البته بیامو نیز روی نقاط قوت خود تمرکز داشته و به بازخوردهای مشتریانی که در نهایت پشت فرمان این خودروها خواهند نشست گوش میدهد. مدیر بیامو همچنین میافزاید یکی از نقاط قوت اصلی بیامو در آمریکا شبکه نمایندگی گسترده است که توانایی زیادی در سرویس خودروها و اهمیت دادن به مشتریان دارد. البته او معتقد است علیرغم تغییر مسیر صنعت خودرو به سمت محصولات برقی در درازمدت، تقاضا برای خودروهای درونسوز در کوتاهمدت وجود خواهد داشت. او میگوید:
ما در حال فروش خودرویی اعلا برای رانندگی هستیم که میتواند هم از بهترین پیشرانه درونسوز و هم بهترین پیشرانه برقی شده استفاده کند.
زمانی که از او درباره چگونه ایجاد توازن بین تولید خودروهای درونسوز سودده و محصولات برقی با پتانسیلهای بالا پرسیده شده مکنسن گفته است که بیشتر درباره جایگاه بیامو نگرانی دارد. او خاطرنشان میسازد:
ما مجبور نیستیم به هر مشتری بگوییم وارد شوروم ما شود و بجای سری ۳ پشت فرمان i4 بنشیند. ما سبد محصولات متنوعی داریم
مدیر این خودروساز آلمانی خاطرنشان میسازد بیامو یک شرکت جهانی است که در بازارهایی با ۱۰ تا ۱۰۰ درصد سهم خودروهای برقی حضور دارد. به همین خاطر ژرمنها مجبور هستند سبد محصولات متنوعی از نظر قوای محرکه داشته باشند.
deutschland
۶ خرداد ۱۴۰۲تسلا کی لوکس ساز شد ؟
کیفیت کابین سایبر تراک که اینقدر ماسک روش مانور داد گندش بدجور دراومده
محمدرضا
۶ خرداد ۱۴۰۲از زمانی که بی ام و تسلا رو رقیب خودش میدونه و داره تلاش میکنه بهش برسه.
ولی عمرا بتونه با تولید ۱ مدل (مدل y و۳ تفاوت خواصی ندارن)به فروش ۲میلیونی که تسلا به زودی بهش میرسه نزدیک بشه.
در نهایت شاید خودروی اقتصادی مثل کورولا بتونه به تک مدل y نزدیک بشه.
Anonymous
۸ خرداد ۱۴۰۲آقا همین الآنم برید تحقیق کنید (که بعضیا نمیکنن) بی ام و قابل اعتماد تر از تسلاس اینو تعمیر کار های حرفه ای هم میدونن بی ام و همیشه سعی میکنه قابل اعتماد ترین ماشین هارو تولید کنه. بعضیا بدون هیچ اطلاعاتی از سر لجبازی میگن تسلا خوبه
فرشاد
۶ خرداد ۱۴۰۲سخت ترم هس عزیز شما نمی فهمی
بیمر با اینکار پرفورمنس تو پیست روهم حفظ میکنه شما چی؟
یه درگه که اونم تا 200تا را میاین
وگرنه کل ماشین بشه سه تا باتری قلمی که مهندسی نی
فرشاد
۶ خرداد ۱۴۰۲با المیراج بودم ریپلی جابه جا شد شد
♧Quark♧
۶ خرداد ۱۴۰۲ویدیو هایی که در پدال هیچ وقت دیده نمیشه تست یوروانکپ بین ماشین های المانی وتسلا
کسایی که اختلاف سطح کمپانی رو میخواهند ببینن این ویدید رو ببین بخصوص آلمانی دوستان
https://www.youtube.com/watch?v=YK-Yu8QjaI4&pp=ygUQdGVzbGEgIGV1cm8gbmNhcA%3D%3D
Elmiraj
۶ خرداد ۱۴۰۲شما تا زمانی که باتری را رو پلتفرم درونسوز سوار میکنی ، فقط میتونی خواب شکست دادن تسلا رو ببینی….
❤BMW❤
۶ خرداد ۱۴۰۲آره ، جارو پلاستیکی خوبه
بهزاد
۶ خرداد ۱۴۰۲فقط یک نفر میتونه تا این حد دچار عدم یادگیری باشه در حالی که ده ها بار لینک خبرهارو ارسال کردیم اما متاسفانه این بغض و کینه ای که نهادینه شده اجازه نمیده حقایق دیده بشه.
https://cleantechnica.com/2022/05/10/bmw-neue-klasse-electric-car-platform-coming-in-2025/
شرکت bmw از سال ۲۰۲۵ پلت فرم کاملا برقی خودشو معرفی میکنه و سال بعد هم audi و همچنین مرسدس و همین الان شرکت هوندا با تولیدکنندگان آلومینیوم برای تامین این فلز برای ساخت ماشین های برقی مشغول مذاکره ست و احتمالا در هر خودرو ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم از این فلز برای کاهش کلی وزن خودرو استفاده بشه و همه ی اینها کابوس شماست چون در تخیل اینها نبود.
Elmiraj
۶ خرداد ۱۴۰۲در حال حاظر در سال ۲۰۲۳ هستیم نه ۲۰۲۵…
( خودت جواب خودتو میدی )
اگر هم قراره بی ام و در سال ۲۰۲۵ پلتفرمی به افتضاحی EQ مرسدس یا J1 فولکس واگن بسازه ، همون بهتر که نسازه….
بهزاد
۶ خرداد ۱۴۰۲بازهم نتراشیده سخن میگی و سطح سایت رو به همراه هم کیشانت پایین آوردید.
اینو مدیر مرسدس گفته؛
Mercedes announced in July 2021 that it would only introduce new electric platforms from 2025
پلتفرم یا پلتفرم های ماژولار مخصوص خودروهای برقی از ۲۰۲۵ مورد استفاده قرار میگیره و واقعا نمیدونم چرا بخش ورودی اطلاعات ذهن شما برای داده های بروز قفله.
واقعا تا الان فکر میکردی مرسدس EQ رو پلتفرم نونوار برقی ساخته میشده؟!؟!؟!
Elmiraj
۶ خرداد ۱۴۰۲میشه ما و باقی دوستان بدونن پلتفرم EVA مرسدس قبلاً در کدام خودروی درونسوز مرسدس بکار رفته ؟
بهزاد
۷ خرداد ۱۴۰۲اونارو تعطیل کن.
MMA
MB.EA
AMG.EA
VAN.EA
این پلتفرم های کاملا برقی از ۲۰۲۴ میاد در خدمت مرسدس.
Elmiraj
۷ خرداد ۱۴۰۲ماشاالله به این سطح از مطالعه و دانایی….
((بازم بی ربط مثل همیشه))
بهزاد
۷ خرداد ۱۴۰۲مهندس مکتب نرفته EVA یک پلتفرم ابتدایی برقی بود که جایی در آینده مرسدس نداشت و این شرکت بر اساس ساختار جدید تولید خودروهای برقی پلتفرم های اختصاصی خودشو از ۲۰۲۴ به بعد به کار میگیره.
به شخصه فکر میکنم شما در ۲۰۲۷ هم به همین شکل امروزت که قفلی زدی میای میگی اینا با این پلتفرم های درون سوز نمیتونن رقابت کنند.
Elmiraj
۷ خرداد ۱۴۰۲(( EVA یک پلتفرم ابتدایی برقی بود ))
اره مرسدس EVA رو فقط واسه سرگرمی توسعه داد…😆
میثم
۶ خرداد ۱۴۰۲الان میاد کامنت میزاره: هیچکدومتون در حد تسلای کبیر نیستین. صبر کنین تا تسلا رودستر کبیر بیاد و اونوقت خوابشم نمیتونین ببینین. تسلای کبیر قدرتش در همه جای دنیا اثبات شده ست.😍😍😍💪💪💪💪⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
اما شما شیاد ها فقط حرف این و اون رو باور میکنین 😒😒😒😒
Bagher
۶ خرداد ۱۴۰۲https://www.zoomit.ir/car/405591-thousands-tesla-safety-concerns-privacy-problems/
اینم از وضع تسلا
Alan.r
۶ خرداد ۱۴۰۲بر اساس چه معیاری تسلا رو لوکس حساب میکنید؟
کیفیت در حد پراید ، طراحی بدنه و کابین افتضاح ، مشکلات مونتاژ فراوان و ارگونومی کابین داغون
این کجاش لوکسه؟؟
منم یه بنده خدا
۷ خرداد ۱۴۰۲اتیش سوزی ارور های هوش مصنوعیش عامل ۵۷٪ تصادفات امریکا به خاطر گریز از تصادف یا حیوان و چاله
امیررضا
۶ خرداد ۱۴۰۲بیامو اثبات کرده که پیشبینیهاش درست از آب درمیاد و میتونه با پلتفرم درونسوز، بهترین خودروهای تمام برقی رو بسازه.
پلتفرم جدید Neue Klasse هم باتوجه به اینکه شدیداً روش هزینه و وقت گذاشته شده، میتونه مثل یه معجزه برای بیامو باشه.
البته خودروهایی مثل i7 و EQS و E-Tron و Taycan از بابت لوکس بودن نباید با تسلا مقایسه بشن چون تسلا لوکسساز نیست. بازار خودروی لوکس رو بیامو دستش داره اما بازار خودروهای الکتریکی رو باید هدف قرار بدن.
فرشاد
۶ خرداد ۱۴۰۲ینی یه ساعت نی تو بحث قبلی گفتم بی ام دبلیو وارد میشه
خب با این حساب تسلیت میگم به کل دست اندردردرندرکاران تسلا و همچنین کاربر محترم تسلا
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۶ خرداد ۱۴۰۲سلام بچها میدونم این ربطی به مقاله نداره ولی به تازگی فیلم سیع و خشن 10 را دیدم به شدت افتضاه و بدترین ین فرنچایز بود
بهزاد
۶ خرداد ۱۴۰۲همینجوریش هم تسلا از بازار لوکس فرمان راست کنار کشید و با دو محصول لوکسش(x,s) که قدیمی هم شدن توانایی رقابت با ژرمن هارو نداره.
تسلا درگیر کم کردن هزینه ها شده و شرکتی که به دنبال چند دلار کم کردن یک کیلو پلاستیک باشه نمیتونه در سگمنت لوکس رقابت کنه.
عشق ماشین ناشناس
۱۰ خرداد ۱۴۰۲دقیقا
کار اسلا خیلی عجیبه چون میره از شرکت های دیگه مثل فورد و کادیلاک و… وام برای ورشکستگی میگیره بعد کیفیت ماشین هاشو میاره پایین و به کارش ادامه میده ولی از وام استفاده ای نمیکنه.
سیستم هوش مصنوعیش هم که واقعا احمقه چون مثلا وسط جاده یهو یه جشره یا درخت یا چیز ده میبینه و سریع خطر تشخیصش میده و صاف میره لاین مخالف . باتری هاش رو هم که خودشون اعلام کردن که خرابه و آتیش میگیره پس جایی واشه بحث نمیمونه
سامان
۶ خرداد ۱۴۰۲عصر جدیدی شروع شده این فقط اول شدن تو فروش یه کمپانی یا یه محصول الکتریکی نیست دوره جدیدی که صنایع زیادی تغییر شکل میدن یا به فنا میرن و خودرو هم تغییر شکل میده چون صنعت حمل نقل دچار تغییر میشه حجم سرمایه و سود کمپانی های خودرو افت خواهد کرد حتی برندگان موقتی مثل تسلا و کمپانی های زیادی دچار فروپاشی میشن چون جراحی شروع شده قسمت تلخ ماحرا ماییم مردم این گوشه از دنیا
❤BMW❤
۶ خرداد ۱۴۰۲موفق میشه ، بیامو است دیگه ، تسلا رو میزنه کنار
آقای تسلا ،
شما بیا منو هیت کن بگو عمرا ، خوابشو ببینی رودستر میاد همه رو جر میده کلی هم ایموجی رعد و برق بزار بعدش
M
۶ خرداد ۱۴۰۲کاری به مسائل کیفی تولیدات این خودروسازها ندارم ، چیزی خنده داره اینها سه چهار سال پیش نشسته بودن که تسلا ورشکست بشه ، حالا با افتخار اعلام میکنن بعدا تسلا رو شکست میدیم ، آدم یاد نوکیا و اپل میوفته …
Tesla
۶ خرداد ۱۴۰۲۵۰ ساله دارن این حرفو میزنن ، ولی مهم اینه تسلا کبیر به هیچکدومشون اهمیت نمیده و داره هر روز رقبا رو یکی پس از دیگری تحقیر میکنه ( اساتید چرا توی پست : مدل y پرفروش ترین خودرو جهان در سه ماه اول ۲۰۲۳ ) تو سکوت فرو رفته بودین 🤣🤣!! مخصوصا جاپونی هایی که میگفتن تویوتا هیچوقت شکست نمیخوره !!! 🤣🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️
Sepehr
۶ خرداد ۱۴۰۲اصالت تسلا ب 50 سال میرسه سر جمع؟
....
۶ خرداد ۱۴۰۲تسلا کبیرت گیر نمیده چون زورش نمیرسه😂😂
محمدرضا
۶ خرداد ۱۴۰۲همین الان اگر تجهیزات پلاد رو روی یه مدل فوق سبک مثل رودستر نسل اول نسب کنه پرفورمنس بی نظیر میشه.به دلیل سبک تر بودن خیلی هزینه هاش هم کاهش پیدا میکنه
blackwing
۶ خرداد ۱۴۰۲نه طرفدار تسلا هستم نه طرفدار ماشین برقی ، هنوز یه دونه ماسل کار اولد اسکول هشت سیلندر دنده دستی رو به کل کمپانی تسلا ترجیح میدم اما و اما فقط این برام جالبه که تسلا با دنیای ماشین سازی چیکار کرده که همهی دنیا رو انداخته به جون هم ، از فورد و جنرال موتورز بگیر تا تویوتا و مرسدس و بیامو همه درگیر این شدن که چطوری تسلا رو شکست بدن و برای ارائه بهترین مدلهای برقی خودشون دارن میلیاردها دلار هزینه میکنن… خیلی عجیبه !
فکر کن یکی مثه استفان وینکلمن شب میخواد بخوابه فکر و ذکرش فقط یک چیزه ، شکست دادن تسلا !! 🤦🏻♂️🤷🏻♂️
آریا
۶ خرداد ۱۴۰۲بهترین کامنت
یه دوج 8 سیلندر کل تسلا رو میزاره
عشق ماشین ناشناس
۱۰ خرداد ۱۴۰۲جناب blackwing
راستشو بخوای به نظر من تو عشق ماشین واقعی هستی نه اون آدمای کت شلوار پوش میلیاردری که تو تسلا هستن.
منم موتور v8 بنزینی با سوپر شارژ و دندهی روی داشبورد ترجیح میدم ولی مسئله اینه که تسلا خودشو خیلی شاخ میبینه و اصالت بیش از ۱۰۰ سال بی ام و رو نمیبینه . باید چشماشو باز کنه و حقیقت تلخ رو ببینه
محمد
۶ خرداد ۱۴۰۲چه بی ام تسلا رو شکست بده چه نتونه شکست بده این رقابت سنگینی که بین خودروساز ها تو زمینه ماشین های برقی و خودران شکل گرفته یه برنده اصلی داره : مصرف کنندگان
Saman
۶ خرداد ۱۴۰۲حاج عمو بیمر اول یه خورده استهلاکتو کم کن جلو پنجره مضحکتو هم جمعو جورش کن تا بعد… تسلا پیشرو و صاحب تکنولوژی سگمنت لوکسه ، حالا حالا باید بدووی تا شاید چراغهای پشت تسلا رو ببینی..
حسین کاظمی
۶ خرداد ۱۴۰۲میتونه از تسلا جلو بزنه
JDM سابق
۶ خرداد ۱۴۰۲من حالم از ماشین برقی بهم میخوره ولی یادمه موقعی که قرار بود تایکان بیاد همه میگفتن تسلا دیگه به فنا میره و ازین حرفا
سال پیش بی ام و گفت دوران تسلا به پایان رسیده ما I4 و IX رو میدیم بیرون فیتیله پیچش میکنیم
البته I4 واقعا واسه بی ام و خوب بود و خیلی خوب فروش کرد
اما حالا هم شاهد رکورد زنی های تسلا هستیم و بقیه هم دارن برنامه ریزی میکنن که چطور تسلا رو شکست بدن!
بهزاد
۶ خرداد ۱۴۰۲این یک مصاحبه ست که مدیر bmw به سوال روزنامه نگار جواب داده وگرنه یک مدیر همینجوری نمیاد از رقبا حرفی بزنه و برنامه ریزی یک شرکت برای سالها بعد و نوع فعالیتش تعیین شدست و اینطور نیست که اینا شبها خواب رقابت با تسلارو ببینند.
در جهان ده ها برند خودروساز وجود داره و هرکدوم بسته به ظرفیت تولیدشون بخشی از بازار را تصاحب میکنند و به شخصه نمیدونم چرا فکر میکنید همه ی فروش قراره به یک شرکت برسه!
پارسال این شرکت بیش از ۱۷۰ هزار خودروی برقی فروخت و امسال حدودا ۳۵۰ هزارتا میفروشه و همینطور سالهای بعد با افزایش همراهه و این بخاطر تقاضای خودروی برقیه و شانس تسلا در سگمنت لوکس بازار برای رقابت فعلا کمه.
JDM سابق
۷ خرداد ۱۴۰۲Pieter nouta مدیر بخش فروش بی ام و پارسال گفت چون دیگه انحصار بازار در دست تسلا نیست دوران پیشتازیش به پایان رسیده و از معرفی محصولات جدید برقی بی ام و گفت البته به بازار هم اومدن و موفقیت های چشمگیری هم برای بی ام و داشتن مخصوصا I4 ولی در مقابل تسلا مدل Y که مدل Long range بالای ۸۰ هزار تا آب میخوره و بالای ۷۰۰ هزارتا فروخته حالا حالا ها عقبه نمیدونم چرا میگید شانسش کمه در حالی روز به روز فروشش بیشتر میشه با جمع مدل۳ بالای یک میلیون فروش رو داشته
بهزاد
۷ خرداد ۱۴۰۲همه ی فروش مختص مدل لانگ نیست.
الان تسلا y با باتری lfp در چ ،ی ،ن قیمتش ۳۸ هزار دلاره و حتی مدل ۳ قیمتش از ۳۳ هزار دلار شروع میشه و از ۱.۳ میلیون دستگاهی که سال پیش تولید شد بیش از ۷۰۰ هزار تاش در چ ،ی ،ن بوده که قیمت پایینی داشتند.
دوست گرامی توضیح اینکه چرا برندهای لوکس شانس زیادی در ادامه دارند یک کتاب کار میبره و اگر کوتاه عرض کنیم برندهای لوکس تنوع و شخصی سازی بیشتری نسبت به تسلا دارند و نوع ارتباطشون با مشتری کاملا متفاوته و حجم تولید مدلهاشون کمه و این بخش از بازار مشتری خاص خودشو داره.