در عصر تکنولوژی میتوانیم هنر دیجیتال را در هرجایی ببینیم. شما هنر دیجیتال را میتوانید در بخشهای متنوعی شاهد باشید اما این بار بی ام و میخواهد این هنر دیجیتال را برای اولین بار در خودروهای خود داشته باشد. این ویژگی که حالت هنر دیجیتال نام دارد توسط یکی از هنرمندان مولتیمدیای چینی با نام چائو فِی خلق شده است. او یکی از افرادی بوده که خودروی هنری M6 GT3 در سال ۲۰۱۷ را طراحی کرده است. خودروی بی ام و iX M60 جدید که اخیراً در CES 2022 معرفی شد اولین محصول باواریا با حالت هنر دیجیتال خواهد بود.
حالت هنر دیجیتال درست همانند دیگر عملکردهای “حالتهای مای” بی ام و کار میکند. با لمس یک دکمه یا از طریق کنترل صوتی، کنترل فرمان، نورپردازی و صداهای کابین به یک کار هنری دیجیتال فی تبدیل میشوند. طرح رنگی نمایشگر منحنی بی ام و به همراه گرافیکهای آن نیز هماهنگ میشوند. این خودروساز آلمانی میگوید راننده و سرنشینان با این حالت هنر دیجیتال شاهد سطحی عملکردی و عاطفی در خودروی خود خواهند بود.
کار هنری ارائه شده در واحد اصلی نیز با نام کوانتوم گاردن شناخته میشود که فضاهای بصری مملو از نقاط، پرتوهای نور و سحابیها را نشان میدهد. این علائم دائماً با سرعتهای مختلف به سمت یکدیگر حرکت کرده و از یکدیگر دور شده و ابعاد آنها نیز کوچک و بزرگ میشود. طراحی فی اکثرا نشان دهنده افراد، گروهها و سیستمهای مرتبط به یکدیگر بوده که روی یکدیگر هم تأثیر میگذارند. او کوانتوم گاردن را به عنوان کلکسیونی شاعرانه از جهان های مختلف، اتمهای بی شمار و هزاران نقطه نورانی پرسرعت میبیند. این علائم و نشانهها بزرگتر و کوچکتر شده و از یکدیگر جدا شده و به هم میپیوندند.
همانگونه که گفته شد iX M60 2023 اولین محصول این برند با حالت هنر دیجیتال بوده اما بی ام و اظهار داشته از این ویژگی در سایر محصولاتش نیز استفاده خواهد کرد.
مردیم از خوشی
۱۸ دی ۱۴۰۰Bmw داره وقت و هزینه خودش را تلف میکنه بهتر به چیز های کاربردی تر برسه تا تنها سرگرمی
Bilbo
۱۸ دی ۱۴۰۰🤣🤣🤣
زیبا بود
8797
۱۸ دی ۱۴۰۰شما خودت طرفدار بنز هستید لطفا حرف نزنید
حسین
۱۹ دی ۱۴۰۰نه؛خوب کاری میکنه.آثار هنری،روح سرکش انسان رو به آرامش میرساند.
🔥A.H MOTORS🔥
۱۸ دی ۱۴۰۰مگه کمبود چیپ نداشتند؟😐
میثم
۱۸ دی ۱۴۰۰چرت و پرت رو ول کن
رو طراحی کار کن
ارین صاحب جمعی
۱۸ دی ۱۴۰۰نه اینکه ماشین های برقی تویوتا خیلی جذاب بودن ؟؟ قشنگ معلومه رو ژاپنی ها تعصب شدید داری تا میبینی تکنولوژی بقیه تز اونا خیلی بهتره میگی چرت و پرت این چرت و پرته پس تشغالای الکتریکی تویوتا چیه ؟ هیچ تکنولوژی ندارن
میثم
۱۸ دی ۱۴۰۰من خیلی وقته رو هیچ برندی تعصب ندارم
حرفی از تویوتا هم نزدم البته خیلی دوسش دارم
تو پست تویوتا bz4x هم از طراحیش ایراد گرفتم میتونی بری ببینی
خودروساز مورد علاقه ام تسلا است چون جسارت و نبوغ و بلند پروازی هاشو واقعا دوست دارم (بی تعصب)
حتی بعضی محصولات خوب چینی رو تحسین کردم
تو آلمانیها هم طراحی های آئودی و پورشه و اشکودا و بعضی مدلهای فولکس رو دوست دارم و بنز و بی ام و از نظر من در طراحی بدجور پسرفت داشتن
نسل جدید الکتریکیهای تویوتا که چندوقت پیش هم معرفی شدن حداقل از نظر طراحی اصلا نظر منو جلب نکردن.
کم کاری و عقب موندن در الکتریکیها رو در تویوتا بوضوح میشه دید. البته اگه با قیمت رقابتی به میدون بیان که خیلی کاستی ها رو میتونه پوشش بده
GT
۱۸ دی ۱۴۰۰«تو آلمانیها هم طراحی های آئودی و پورشه و اشکودا و بعضی مدلهای فولکس رو دوست دارم»
محض اطلاعتون اشکودا برند خودروسازی چکی هست نه آلمانی🙂
مردیم از خوشی
۱۸ دی ۱۴۰۰محض اطلاع اشکودا مال فولکس واگن هست (از تعداد دیس ها معلومه چقدر کاربر ها اطلاعاتشون بالاست ! )
حسین
۱۹ دی ۱۴۰۰هو هو هو.حالا کارت به جایی رسیده به هنر می گی چرت و پرت؟
طراحیشم خواسته منحصر به فرد و خاص باشه
مسعود
۱۸ دی ۱۴۰۰اونوقت به چه درد میخوره؟
حسین
۱۹ دی ۱۴۰۰داداش.آثا هنری نظیر شعر و… روح سرکش انسان رو به آرامش می رسانند.
علی
۱۸ دی ۱۴۰۰اگر اونا هم سر هر چی می گفتن به چه دردی می خوره مثل ماشینای ایران ماشین میساختن. سر سیستم اطلاعات سرگرمی بگن به چه دردی می خوره . سر آیرودینامیک بگن مگه می خواد بره تو پیست. سر مصرف سوخت . سر قدرت بیشتر . سر آپشنای متنوع . سر عوض کردن رنگ ماشینا که من خودم از بچگی میگفتم فک کن اینجوری بشه چی میشه . اگر میگفتن به چه دردی می خوره مثلا یه بار استفاده کردی حالا که چی هیچ پیشرفتی نداشتن.
ارین صاحب جمعی
۱۸ دی ۱۴۰۰بله اقا میثم شما درست میگی ولی باید پذیرفت تمام طراحی ها زشت شدن و فضایی
میثم
۱۸ دی ۱۴۰۰قبول دارم حرفتو
صنعت خودرو در شرایط بسیار خاصی قرار گرفته
. رقابت هیچوقت انقدر شدید نبوده
. در حال گذر از درونسوز به الکتریکی هستیم
. استارتاپهایی با تفکرات باز و بهروز، تفکرات و استراتژیهای خودروسازان سنتی رو به چالش کشیدن
بخاطر اینه خودروساز خوبی مثل بیامو به بنبست طراحی رسیده چون یکی از جنبههای هویتی بیامو همون جلوپنجره بود که میبینیم در مدلهای الکتریکی هم اون جلوپنجره نمادین رو داره. اگه نمیذاشت، هویتش زیر سوال میرفت، الان که گذاشته طبیعیه که همه میگن ماشین الکتریکی جلوپنجره میخواد چیکار.
و خیلی عوامل دیگه باعث بروز همچین وضعیتی شده.
بازار به زمان و تلاش بیشتر نیاز داره تا خودروسازهای سنتی خودشونو بهروز کنن .
باید خودمونو آماده یکسری تغییر و تحولات اساسی کنیم. یکسریها میان بالا و یکسریها میرن پایینتر و یکسریها هم ممکنه ادغام یا حتی حذف بشن.
خودروها بیشتر از هر زمان دیگهای مصرفی میشن و یکسری پارامترهایی که امروز خیلی تاثیرگذارن مثل لذت رانندگی و روح طراحی، تغییر شکل میدن و احتنالا برای نسلهای آینده حتی خیلی مهم نباشن.
همه چیز داره به سمت هوشمندی و روباتیک شدن پیش میره
کافر مقدس
۱۸ دی ۱۴۰۰پدال مهد کودک شده . یک سری تازه وارد تینیجر و عشق برند که تو زندگی های واقعی حتی با اون برند ها هم ارتباطی ندارن فقط از چماغ کردن و کوبیدن برند به سر هم دیگه لذت میبرن
امین
۱۸ دی ۱۴۰۰#حرف_حق
امیر.عارف
۱۸ دی ۱۴۰۰دوست عزیز (کافر مقدس) بخاطر همین موضوع که شما فرمودید بسیاری از دوستان قدیمی یا به پدال سر نمیزنند و یا اگر هم بازدید داشته باشند فقط گزارشها را میخوانند و هیچ نظری نمیدهند