بی ام و

بی ام و M3 E30 منهارت با 405 اسب بخار قدرت معرفی شد

منهارت از پروژه جدید خود با نام MH3 3.5 توربو که یک بی‌ام‌و M3 E30 با ۴۰۵ اسب بخار قدرت است رونمایی کرد.

کارشناسان دنیای خودرو به خوبی می‌دانند که تغییر دادن خودروهایی نمادین همچون بی‌ام‌و M3 E30 کاری پر ریسک خواهد بود. هیچ‌چیزی نمی‌تواند بدتر از خراب کردن رویاهای طرفداران یک خودروی شاخص باشد اما ما حدس می‌زنیم پروژه جدید بخش خودروهای کلاسیک منهارت شاید باعث ادای احترام طرفداران بی‌ام‌و به این شرکت شود. با MH3 3.5 توربو آشنا شوید، خودرویی که با پیشرانه ۳.۵ لیتری خود قدرت قابل‌توجهی تولید می‌کند.

در دل این خودرو بجای پیشرانه ۴ سیلندر نسخه استاندارد از نمونه ۶ سیلندر خطی استفاده شده است اما این پیشرانه جدید نیست چراکه یک خودروی کلاسیک شایسته استفاده از پیشرانه‌ای کلاسیک خواهد بود و به همین خاطر منهارت پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری آلپینا B7S توربو را انتخاب کرده است. با دیدن این نیروگاه آهنین به یاد بی‌ام‌و سری ۵ نسل E12 می‌افتیم و منهارت نیز فقط به تعویض پیشرانه اکتفا نمی‌کند چراکه تغییراتی در توربو، اینترکولر و سیستم اگزوز اعمال شده است تا قدرت خودرو به ۴۰۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۵۰ نیوتون متر برسد. این نیروی قابل‌توجه از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخ‌های عقب می‌شود.

رینگ‌های بی‌ام‌و M3 E30 منهارت به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از نمونه استاندارد است و این تیونر از رینگ‌های دو پره مشکی مات با ابعاد ۱۹ اینچی سود می‌برد. پشت رینگ‌ها هم ترمزهای ارتقا یافته برمبو با کالیپرهای ۴ پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۳ اینچی خودنمایی می‌کنند. ترمزهای عقب نیز برای ادای احترام به نمونه اصلی خودرو دست نخورده‌اند ولی از دیسک‌های سوراخ‌دار استفاده شده است. تکمیل کننده کار نیز سیستم تعلیق پیچشی H&R است که ارتفاع خودرو را اندکی کاهش می‌دهد.

از نظر ظاهری منهارت تغییرات زیادی را اعمال نکرده است. اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب متفاوت جزو بهبودهای مشهود بدنه هستند و کلیت بدنه ما را به یاد مدل M3 E30 ایوو می‌اندازد. پوشش سبز مات نیز بر گیرایی خودرو افزوده و چراغ‌های عقب نیز تیره‌تر شده‌اند. با ورود به داخل کابین نیز مهم‌ترین نکته استفاده از تریم قرمز رنگ خواهد بود. البته داشبورد و کنسول مرکزی به رنگ تیره درآمده‌اند و یک نمایشگر دیجیتالی نیز اطلاعات مهم را در اختیار راننده می‌گذارد. منهارت اشاره‌ای به قیمت خودروی جدید خود نکرده است اما با توجه به اینکه قیمت مدل‌های تمیز M3 E30 به فراتر از ۱۰۰ هزار دلار نیز می‌رسد بنابراین این مدل ارتقا یافته بهای ارزانی نخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    هیچ وقت فکر نمیکردم این ماشین بعد از ۴۰ سال عقل و هوش آدم رو ببره.فقط میتونم بگم عالی و محشره.واقعا بینظیره.

    موافقم 52
    1. Cyber truck punk

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      یا باید پروفسورای تیونینگ موتور اسپرت داشته باشی و مثل خرخون ها درس های مختلفی راجبع دوباره سازی ماشین داشته باشی یا ته ته تهش از بیخ عرب هستی و هیچ چیزی از این سری bmw سر در نمیاری.
      تیون کردن این ماشین کار هر کسی نیست یا نتیجه عالی و ۱۰۰ درصد خوب از آب در میاد و یا نابودی ماشین و امتیاز جفت پوچ۰۰ .
      کار هر آماتور نیست آچار کوفتن رزومه اوستا کاری میخواهد و دل وheart کهن.

      موافقم 3
      مخالفم 9
  2. amdbenz

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    هنوز بعد از ۴۰سال پر ابهت و زیباس ❤🇩🇪

    موافقم 30
    مخالفم 2
  3. بهنام

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (903 ديدگاه)

    این مدلها رو میبینم بیشتر به تیم طراحی جدید ب ام و لعنت میفرستم .
    دوست عزیزی می‌گفت ب ام و های جدید هم خوب فروش میرن پس ما حق انتقاد نداریم . دوست عزیز شجره ی ب ام و این مدلهاست و تیم طراحی موظفه خودروهای زیبا بسازه .

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. N!MA

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش اون دوست عزیز مصرفش زیاد بوده

  4. Enzo Ferrari 2008

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    جذاب مات

    موافقم 9
    مخالفم 2
  5. مهدی

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    یکی از تیونر های آلمانی بعداز الپینا من هارت است و در اون شکی نیست
    یکی دیگه از شاهکارهای این تیونر که یکی از دوستام ماشینش رو برده آلمان و برگشته یه ۱۲۵ ای هست مدل ۲۰۰۸ که ببینی کف میکنی کلان نمیاره بیرون مگه یه دوره کوچیک
    ماشین رو یه جوری تیون کرده نزدیگ ۳۰۰ تا میره
    یادم رفت بگم کوپه هست مدلش فکر کنم تو شهرک دیده باشن بعضی هااا

    موافقم 8
    مخالفم 2
  6. پژمان

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ربطی به این مقاله نداره
    ولی خب مربوط به ب ام و میشه
    راست میگن موتور m10b18 وm10b20 خیلی استهلاک داره و سرطانه؟

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. R@min

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2043 ديدگاه)

      استهلاک بالا رو که همه موتورهای بی ام و دارن. این دو تا موتور از محبوب ترین موتورهای بی ام و هست اما نیاز به مراقبت زیادی داره. ساختار SOHC و بلوک محکمی داره اما مشکلات فنی زیادی هم همراهش هست که از حرارت بالای موتور نشات می گیره.

      موافقم 5
      مخالفم 2
  7. ❤BMW❤

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خدایا توبه ،
    این دیگه عجب دلبریه ،
    واسه سوسک کردن جوونک ها حال میده

    موافقم 12
  8. مجتبی .

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    اوه له له😘

  9. مجتبی .

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    یک کاربر خوب بودن که نام کاربریش عدد بود فکر کنم ۲۶۴۶میگفت بعضی ماشینا وقتی گاز میدم اونقدر احساساتی میشم که پیرهنمو میدازم روی شلوار😅 این خود خودشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. JDM

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    .Mafia.😎
    عجب چیزی شده این رنگ مات با انجین 3.5 V6
    از همین E30 گرفته تا E36 و E46 مدل هایی که زمان خودشون مکمل رقابت ببن خودروهای دیگه بودن من دنبال یه E30 بودم ولی قیمتش بالا بود که واقعا ارزشمنده
    ولی خدایی وقتی این طراحی رو مقایسه میکنم با جدیداش این حرف واسم مسخره میشه که میگن بیمر ماشینای جدیدش زشت‌و بی اصالتن
    (بیمر یکی از بهترین طراحی ها رو داره چه قدیم چه جدید)

    موافقم 1
    مخالفم 4
  11. علیرضا

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    کاش رنگ رودری هاش با داشبورد یک رنگ بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا