منهارت از پروژه جدید خود با نام MH3 3.5 توربو که یک بیامو M3 E30 با ۴۰۵ اسب بخار قدرت است رونمایی کرد.
کارشناسان دنیای خودرو به خوبی میدانند که تغییر دادن خودروهایی نمادین همچون بیامو M3 E30 کاری پر ریسک خواهد بود. هیچچیزی نمیتواند بدتر از خراب کردن رویاهای طرفداران یک خودروی شاخص باشد اما ما حدس میزنیم پروژه جدید بخش خودروهای کلاسیک منهارت شاید باعث ادای احترام طرفداران بیامو به این شرکت شود. با MH3 3.5 توربو آشنا شوید، خودرویی که با پیشرانه ۳.۵ لیتری خود قدرت قابلتوجهی تولید میکند.
در دل این خودرو بجای پیشرانه ۴ سیلندر نسخه استاندارد از نمونه ۶ سیلندر خطی استفاده شده است اما این پیشرانه جدید نیست چراکه یک خودروی کلاسیک شایسته استفاده از پیشرانهای کلاسیک خواهد بود و به همین خاطر منهارت پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری آلپینا B7S توربو را انتخاب کرده است. با دیدن این نیروگاه آهنین به یاد بیامو سری ۵ نسل E12 میافتیم و منهارت نیز فقط به تعویض پیشرانه اکتفا نمیکند چراکه تغییراتی در توربو، اینترکولر و سیستم اگزوز اعمال شده است تا قدرت خودرو به ۴۰۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۵۰ نیوتون متر برسد. این نیروی قابلتوجه از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخهای عقب میشود.
رینگهای بیامو M3 E30 منهارت بهطور قابلتوجهی بزرگتر از نمونه استاندارد است و این تیونر از رینگهای دو پره مشکی مات با ابعاد ۱۹ اینچی سود میبرد. پشت رینگها هم ترمزهای ارتقا یافته برمبو با کالیپرهای ۴ پیستونه در جلو و دیسکهای ۱۳ اینچی خودنمایی میکنند. ترمزهای عقب نیز برای ادای احترام به نمونه اصلی خودرو دست نخوردهاند ولی از دیسکهای سوراخدار استفاده شده است. تکمیل کننده کار نیز سیستم تعلیق پیچشی H&R است که ارتفاع خودرو را اندکی کاهش میدهد.
از نظر ظاهری منهارت تغییرات زیادی را اعمال نکرده است. اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب متفاوت جزو بهبودهای مشهود بدنه هستند و کلیت بدنه ما را به یاد مدل M3 E30 ایوو میاندازد. پوشش سبز مات نیز بر گیرایی خودرو افزوده و چراغهای عقب نیز تیرهتر شدهاند. با ورود به داخل کابین نیز مهمترین نکته استفاده از تریم قرمز رنگ خواهد بود. البته داشبورد و کنسول مرکزی به رنگ تیره درآمدهاند و یک نمایشگر دیجیتالی نیز اطلاعات مهم را در اختیار راننده میگذارد. منهارت اشارهای به قیمت خودروی جدید خود نکرده است اما با توجه به اینکه قیمت مدلهای تمیز M3 E30 به فراتر از ۱۰۰ هزار دلار نیز میرسد بنابراین این مدل ارتقا یافته بهای ارزانی نخواهد داشت.
محمد
۲۱ مرداد ۱۴۰۲هیچ وقت فکر نمیکردم این ماشین بعد از ۴۰ سال عقل و هوش آدم رو ببره.فقط میتونم بگم عالی و محشره.واقعا بینظیره.
Cyber truck punk
۲۱ مرداد ۱۴۰۲یا باید پروفسورای تیونینگ موتور اسپرت داشته باشی و مثل خرخون ها درس های مختلفی راجبع دوباره سازی ماشین داشته باشی یا ته ته تهش از بیخ عرب هستی و هیچ چیزی از این سری bmw سر در نمیاری.
تیون کردن این ماشین کار هر کسی نیست یا نتیجه عالی و ۱۰۰ درصد خوب از آب در میاد و یا نابودی ماشین و امتیاز جفت پوچ۰۰ .
کار هر آماتور نیست آچار کوفتن رزومه اوستا کاری میخواهد و دل وheart کهن.
amdbenz
۲۱ مرداد ۱۴۰۲هنوز بعد از ۴۰سال پر ابهت و زیباس ❤🇩🇪
بهنام
۲۱ مرداد ۱۴۰۲این مدلها رو میبینم بیشتر به تیم طراحی جدید ب ام و لعنت میفرستم .
دوست عزیزی میگفت ب ام و های جدید هم خوب فروش میرن پس ما حق انتقاد نداریم . دوست عزیز شجره ی ب ام و این مدلهاست و تیم طراحی موظفه خودروهای زیبا بسازه .
N!MA
۲۲ دی ۱۴۰۲داداش اون دوست عزیز مصرفش زیاد بوده
Enzo Ferrari 2008
۲۱ مرداد ۱۴۰۲جذاب مات
مهدی
۲۱ مرداد ۱۴۰۲یکی از تیونر های آلمانی بعداز الپینا من هارت است و در اون شکی نیست
یکی دیگه از شاهکارهای این تیونر که یکی از دوستام ماشینش رو برده آلمان و برگشته یه ۱۲۵ ای هست مدل ۲۰۰۸ که ببینی کف میکنی کلان نمیاره بیرون مگه یه دوره کوچیک
ماشین رو یه جوری تیون کرده نزدیگ ۳۰۰ تا میره
یادم رفت بگم کوپه هست مدلش فکر کنم تو شهرک دیده باشن بعضی هااا
پژمان
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ربطی به این مقاله نداره
ولی خب مربوط به ب ام و میشه
راست میگن موتور m10b18 وm10b20 خیلی استهلاک داره و سرطانه؟
R@min
۲۱ مرداد ۱۴۰۲استهلاک بالا رو که همه موتورهای بی ام و دارن. این دو تا موتور از محبوب ترین موتورهای بی ام و هست اما نیاز به مراقبت زیادی داره. ساختار SOHC و بلوک محکمی داره اما مشکلات فنی زیادی هم همراهش هست که از حرارت بالای موتور نشات می گیره.
❤BMW❤
۲۱ مرداد ۱۴۰۲خدایا توبه ،
این دیگه عجب دلبریه ،
واسه سوسک کردن جوونک ها حال میده
مجتبی .
۲۱ مرداد ۱۴۰۲اوه له له😘
مجتبی .
۲۱ مرداد ۱۴۰۲یک کاربر خوب بودن که نام کاربریش عدد بود فکر کنم ۲۶۴۶میگفت بعضی ماشینا وقتی گاز میدم اونقدر احساساتی میشم که پیرهنمو میدازم روی شلوار😅 این خود خودشه
JDM
۲۲ مرداد ۱۴۰۲.Mafia.😎
عجب چیزی شده این رنگ مات با انجین 3.5 V6
از همین E30 گرفته تا E36 و E46 مدل هایی که زمان خودشون مکمل رقابت ببن خودروهای دیگه بودن من دنبال یه E30 بودم ولی قیمتش بالا بود که واقعا ارزشمنده
ولی خدایی وقتی این طراحی رو مقایسه میکنم با جدیداش این حرف واسم مسخره میشه که میگن بیمر ماشینای جدیدش زشتو بی اصالتن
(بیمر یکی از بهترین طراحی ها رو داره چه قدیم چه جدید)
علیرضا
۲۷ مرداد ۱۴۰۲کاش رنگ رودری هاش با داشبورد یک رنگ بود