بی ام و

نگاهی به تکنولوژی جالب مناطق eDrive بی ام و

BMW علاوه بر شهرهای کپنهاگ، ورونا و تولوز در حال راه‌اندازی مناطق eDrive منحصربه‌فرد خود در ۲۰ شهر دیگر اروپاست. به این ترتیب تکنولوژی پیشرفته BMW هم‌اکنون در ۱۳۸ شهر مهم اروپایی قابل‌دسترسی است. در سال آینده نیز انتظار می‌رود سرویس یاد شده در حداقل ۳۰ شهر دیگر در سراسر دنیا عرضه شود. زمانی که محصولات پلاگین هیبریدی BMW وارد مناطق eDrive شوند سریعاً از حالت رانندگی تمام الکتریکی استفاده خواهند کرد. به این ترتیب خودروهای هیبریدی این برند در این مناطق دقیقاً همانند خودروهای تمام الکتریکی عمل خواهند کرد و به لطف راندمان بالای پیشرانه‌های الکتریکی در ترافیک حداقل هزینه سوخت را به مالک تحمیل خواهند نمود. خودرو با استفاده از تکنولوژی ژنوفنسینگ و داده‌های جی‌پی‌اس می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی وارد منطقه eDrive شده است.

بسیاری از محصولات پلاگین هیبریدی کنونی و آتی BMW به‌صورت استاندارد از توانایی eDrive خودکار بهره‌مند خواهند شد. رانندگان می‌توانند با راندن حداکثری خودرو در حالت تمام الکتریکی امتیازات بیشتری به دست آورده و این امتیازات را در مناطق eDrive دو برابر کنند. همین امتیازات را می‌توان برای شارژ خودرو بکار برد و اعتبار کسب کرد. تا به اینجا داده‌های جمع آوری شده از رانندگانی که خودروی خود را در مناطق eDrive رانده‌اند جزئیات جالبی را نشان می‌دهد. بیش از ۷۵ درصد تمامی سفرها در مناطق eDrive در حالت الکتریکی انجام شده و از این میزان حدود ۴۰ درصد قبلاً با حالت الکتریکی وارد مناطق موردبحث شده‌اند. به همین منوال ۳۵ درصد رانندگان نیز با استفاده از عملکرد eDrive به حالت الکتریکی تغییر وضعیت داده‌اند. در سه‌ماهه گذشته محصولات پلاگین هیبریدی BMW 3.3 میلیون کیلومتر را در حالت الکتریکی و در این مناطق طی کرده‌اند. این میزان پیمایش معادل بیش از ۸۰ بار سفر در اطراف خط استوا بوده است.

مالکان خودروهای پلاگین هیبریدی این برند بیش از ۱۵۰ میلیون امتیاز را از زمان معرفی مناطق eDrive در تابستان ۲۰۲۰ به دست آورده‌اند. این میزان امتیاز معادل حدود ۲.۹ گیگاوات ساعت شارژ است که در اختیار مالکان قرار گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (287 ديدگاه)

    یعنی میشه یه روز بیایم سایت پدال و تیتر زده باشه سوپر اسپرت غول کش BMW رونمایی شد با موتور V8 معرکه M5cs چه شود

    موافقم 13
    مخالفم 1
  2. Aboalfazl demon

    ۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    چرا بی ام و یه سوپر اسپرت موتور وسط نمیزنه؟

    1. AMG GT R

      ۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      ” چرا بی ام و یه سوپر اسپرت موتور وسط نمیزنه؟”
      چون سدان هاش قاتل سوپر اسپرت ها هستن

  3. محمد امین

    ۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    یاد bmw i8 افتادم ، عجب طراحی شاهکاری داشت ، مثل طلا میمونه طراحیش ، واقعا ماشین پرفکت و بی نقصی هست و در زمانی که ساخته شد اوج هنر و تکنولوژی بود و سطح خودرو های هیبرید پرفورمنس رو یه ارتقا عالی داد خیلی نیاز به جانشین براش حس میشه…. خرید این ماشین از نون شب واجب تره

    موافقم 13
    1. Porsche 911

      ۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      محمد امین ب شدت باهات موافقم
      چند وقت پیش در اصفهان یه نسخه از i8 با رنگ خاص فسفری دیدم واقعا هوش از سر می‌پروند!
      و جالبه با اون انجین ۳ سیلندر و الکتروموتور هاش صدای بشدت جذابی داشت صداش چیزی در حد ۶ سیلندر بود!
      و واقعا عالی بود و سالی که معرفی شد بسیار بسیار بسیار از زمان خودش جلوتر و پیشرفته تر بود و همین الان هم از خیلی خودرو اه بیشتر تو چشم میزنه و زیباتره
      واقعا لقب سفینه فضای لایقش که هست هیچ کم هم هست!…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا