طرفداران بی ام و با توجه به طراحی کانسپت های نئو کلاس بی ام و انتظار دارند نسخههای تولیدی این خانواده بسیار جنجالی و بحثبرانگیز باشند و ظاهراً نیز اینگونه خواهد بود.
انتظار میرود برادر برقی بی ام و X3 جدید که با نام iX3 شناخته میشود در سال ۲۰۲۶ از راه برسد اما مجبور نیستیم برای دیدن این خودرو منتظر بمانیم چراکه تصاویر پتنت این خودرو در رسانهها افشا شده و با توجه به این تصویر میتوانیم تائید کنیم کراس اور جدید بی ام و به استایل کانسپت ویژن نئو کلاس X رونمایی شده در اوایل سال جاری میلادی وفادار خواهد بود هرچند برخی تغییرات کوچک نیز وجود خواهد داشت. همانطور که تصاویر نشان میدهند، با اینکه جزئیات زیادی از طراحی خودروی موردبحث مشخص نیست اما طراحی کلی آن را میتوان تشخیص داد. این تصاویر همچنین با تصاویر جاسوسی کراس اور برقی بی ام و که اخیراً در اروپا ثابت شدهاند در یک راستا هستند و با اینکه تصاویر پتنت را نمیتوان اثباتی بر طراحی نهایی یک خودرو دانست اما تقریباً با قطعیت میتوان گفت این همان چیزی است که مشتریان بی ام و باید در چند سال آینده خریداری کنند.
ظاهراً طراحی کلیت بدنه نرمتر بوده و نمای جلو و عقب و درها حالت نرمتر و تختتری به خود گرفتهاند. از دیگر تغییرات مدل تولیدی نسبت به نسخه کانسپت میتوان به حذف قوس و انحنای مرکز کاپوت و چراغهای عقب سادهتر اشاره کرد. سانروف پانورامیک هم ابعاد کوچکتری نسبت به مدل مفهومی دارد و بجای ابتدای ستون C درست پشت ستون B متوقف شده است. خود ستونها نیز ضخیمتر هستند و دوربینهای جانبی بسیار نازک نیز جای خود را به آینهبغلهای سنتی دادهاند. دستگیرههای در هم ظاهراً از نوع پاپ اوت خواهند بود.
انتظار میرود چراغهای جلو و عقب نیز طرح سادهتری نسبت به کانسپت ویژن نئو کلاس X داشته باشند اما در کل طراحی iX3 جدید یک قدم رو به جلوی مهم برای بی ام و به شمار خواهد رفت. آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی گروه بی ام و در زمان رونمایی از کانسپت موردبحث گفته بود:
طراحی نئو کلاس کاملاً مختص بی ام و بوده و به حدی پیشرفته خواهد بود که انگار تیم طراحی یک نسل جلوتر رفته است.
iX3 جدید که با کد NA5 شناخته میشود مطابق انتظارات از اواخر سال ۲۰۲۵ میلادی در مجارستان راهی خط تولید خواهد شد. سدان i3 نیز یک سال بعد در کارخانه مونیخ و با کد NA0 تولید میشود. بی ام و در پایان سال ۲۰۲۶ تولید سری ۳ درونسوز جدید با کد G50 را کلید خواهد زد. گفته میشود این خودرو طراحی ظاهری مشابهی به i3 خواهد داشت. در کابین این خودرو از متریال دوستدار محیطزیست استفاده شده و طراحی آن نیز ساده و یک دست خواهد بود تا حس فضای زیاد را تداعی کند. تمامی این خودروها از هدآپ دیسپلی پهن و پانورامیکی که در CES سال ۲۰۲۳ به نمایش درآمد استفاده خواهند کرد و امکان انتخاب چندین نوع باتری برای آنها وجود خواهد داشت.
R
۲ آذر ۱۴۰۳سبیل هیتلری
سبحان
۲ آذر ۱۴۰۳جلوپنجره رو از بی ام و بگیری دیگه چیزی نداره برای طراحی
Taha Ayoobi
۲ آذر ۱۴۰۳وای چه تصاویر جذابی
HELLO.BROTHERS
۲ آذر ۱۴۰۳به آینده خوش آمدید.😲😲😲😲😲
الکساندر
۲ آذر ۱۴۰۳خدایی حق نیست از سبک طراحی نئو کلاس عیب بگیرید
خیلی بهتر از او i هاست
از لحاظ روحی یه جانشین i8 میخوام
bayerischemotorenwerkeag
۲ آذر ۱۴۰۳یا خدا کابوس شروع شد
KAIZEN
۲ آذر ۱۴۰۳متاسفم واسه این وضعیت
به قول دوستمون جلوپنجره رو از بیامو بگیری دیگه حرفی واسه گفتن نداره
حتی چینیها هم دارن بهتر کار میکنن
Mercedes
۸ آذر ۱۴۰۳بدون تعصب چینی ها از وقتی وارد عصر برقی شدیم به همراه کره ای ها بهترین طراحی هارو دارن
نمونش هم خیلی زیاده
امریکا همبعضی محصولاتش خوبه نمیشه کلی گفت ، مثلا هامر ev ، لوسید و نسل جدید مدل اس خوبن
ولی اروپا به طور عجیبی برداشت خیلی اشتباهی از طراحی اینده نگر و مدرن و الکتریکی داشته
کل برداشت اروپایی ها از الکتریکی به باتری و چراغ خطی خلاصه میشه ظاهرا
بنظر خودم کره و چین بهترین طراحی الکتریکی هارو دارن
واسه ساده پسند ها هم ژاپن و امریکا
اروپا … (ری استارت اره خلاصه)
Mercedes
۸ آذر ۱۴۰۳بدون تعصب چینی ها از وقتی وارد عصر برقی شدیم به همراه کره ای ها بهترین طراحی هارو دارن
نمونش هم خیلی زیاده
امریکا همبعضی محصولاتش خوبه نمیشه کلی گفت ، مثلا هامر ev ، لوسید و نسل جدید مدل اس خوبن
ولی اروپا به طور عجیبی برداشت خیلی اشتباهی از طراحی اینده نگر و مدرن و الکتریکی داشته
کل برداشت اروپایی ها از الکتریکی به باتری و چراغ خطی خلاصه میشه ظاهرا
بنظر خودم کره و چین بهترین طراحی الکتریکی هارو دارن
واسه ساده پسند ها هم ژاپن و امریکا
اروپا … (ری استارت اره خلاصه)
Saji
۲ آذر ۱۴۰۳واقعا طراحیای بیامو تو این ده سالو نگاه کنید قشنگ زوالشو مشهوده….ابهت هی کمتر میشه فانتزی بازی و اداهای تازه به دوران رسیده زیاد……..
🥇M🏆 Bavaria///👑
۲ آذر ۱۴۰۳با وجود جنجال های خبری زیاد، ولی آنچنان هم چیز افتضاح و آب دوغ خیاری از آب درنیومده!
یه جورایی رترو طراحی شده، از نمای بغل هم واقعا تصویر ذهنی سری x های یک دهه اخیر اومد به ذهنم و چیز غریبی نبود.
من خودم ب ام و فن هستم، ولی بدون تعصب دارم میگم که خوشبختانه ریشه های طراحی دوران کهن خودش رو ب ام و به نسل جدید خودروهاش هم آورده،میگید چطور؟ میگم طراحی جلوپنجره مال میراث دهه 70 ب ام و هست،و ب ام و به خوبی تونسته این جلوپنجره رو با چراغ های مدرن ادغام کنه. جلوپنجره از طراحی سری 5 نسل اول به عاریت گرفته شده. نمای بغل هم به مانند سری های x کلاسیک هست ولی نمای عقب هم البته خیلی به دل خودمم ننشسته و آمبولانسی شده…
در کل اونقدرها هم طبق پتنت ها افتضاح نشون نمیده و قطعا نمره 0 تو طراحی نخواهد گرفت!
فقط خدا کنه تو سری نئوکلاس، تو رفتارهای دینامیکی ب ام و خدشه ای وارد نشده باشه و ب ام و همچنان ذات پرشور و نشاط و با هندلینگ مثال زدنی خودش داشته باشه، و طراحی کابین هم تسلا وار و خیلی دنج و خلوط و آپارتمانی نشده باشه!!
Dariush
۲ آذر ۱۴۰۳این جلو پنجره نمادین bmw براش شر شده
تا وقتی مردم میخرن همین میشه یک سال کسی این نوع محصول و نخرن مجبور میشه طراحی و عوض کنه
البته کمپانی آلمانی خسیس تر از این حرف هاست
Alireza
۲ آذر ۱۴۰۳چقدر اوضاع طراحی بی ام و مثله اوضاع منچستر یونایتده
سهیل
۲ آذر ۱۴۰۳کاش یه چیزی تو مایه های زیکر میزد.
فارغ از طراحی های سنتی. یه طراحی فضایی
مرسدس داره چوب طرح های پیرمردیش رو میخوره
مهردادکمال
۳ آذر ۱۴۰۳زشت
shetab-car
۴ آذر ۱۴۰۳اگه من مدیرعامل ب ام و بودم این طراح جدید رو با لگد می نداختم بیرون