بیامو از سال ۲۰۰۹ تاکنون در مسابقات فرمول یک حضور نداشته اما با ورود برخی رقبای صاحبنام به این رشته پرطرفدار ورزشی به نظر میرسد طرفداران بیامو نیز خواهان حضور در چنین رقابتهایی هستند.
همانطور که گفتیم باواریایی ها از سال ۲۰۰۹ و پس از پایان یافتن همکاری با تیم فرمول یک سائوبر از مسابقات کنار کشیدند. البته طرفداران بیامو همواره امیدوار به بازگشت بودهاند اما علیرغم درخواستهای بیشمار ثبت شده، بیامو تعهد خود به دیگر رشتههای موتور اسپرت را حفظ کرده است؛ اما آیا چنین تصمیمی باید تغییر یابد؟ آیا بیامو باید دوباره راهی فرمول یک شود، مخصوصاً اینکه تا سال ۲۰۲۶ شاهد تغییراتی وسیع در آن خواهیم بود.
در سال ۲۰۲۶ شاهد فرمول یک بسیار متفاوتی نسبت به امروز خواهیم بود. در آغاز باید گفت قوای محرکه متفاوتی نسبت به نمونههای کنونی بکار گرفته خواهند شد و پیشرانههای هیبریدی و سوختهای پایدار نقش پررنگتری خواهند داشت؛ بنابراین وقتی بحث تکنولوژیهای جایگزین به میان آید مسابقات دلچسبتر خواهد شد. البته رشتههای دیگر موتور اسپرت با استفاده از قوای محرکه هیبریدی و برقی نیز برگزار میشوند اما هیچیک از آنها پرستیژ فرمول یک را ندارند؛ و از آنجایی که بیامو به دنبال معرفی تکنولوژی برقی در سالهای پیش روست، داشتن تکنولوژی هیبریدی در فرمول یک میتواند وجهه برند را بهبود بخشد. همین موضوع به معنی بالا رفتن اعتبار خودروهای هیبریدی و برقی تولیدی بیامو خواهد بود.
یکی دیگر از دلایلی که شاید بیامو را به حضور مجدد در فرمول یک ترغیب کند بازگشت رقبا به صحنه است. برای سال ۲۰۲۶ شرکتهایی همچون آئودی، پورشه، فورد و حتی کادیلاک اعلام آمادگی کردهاند. آئودی و پورشه گفتهاند در سال ۲۰۲۶ راهی فرمول یک میشوند و آئودی حتی با همکار قبلی بیامو یعنی سائوبر شریک خواهد شد. فورد نیز اعلام کرده به عنوان تأمینکننده تکنولوژی برقی تیم ردبول وارد میدان میشود و اگرچه هنوز قرارداد کادیلاک نهایی نشده اما این شرکت نیز میتواند در قالب یک تیم فرمول یک اعلام حضور کند. با حضور بسیاری از رقبای اصلی بیامو در فرمول یک که توجه زیادی را به خود جلب میکنند، باواریایی ها شاید به بازگشت دوباره به فرمول یک متقاعد شوند. قطعاً چنین کاری باعث خوشحالی طرفداران و افزایش جذابیت پرطرفدارترین رشته موتور اسپرت خواهد شد. واضح است که تماشای شاخبهشاخ بیامو با شرکتی همچون مرسدس میتواند جزو جذابترین لحظات تاریخ موتور اسپرت باشد.
البته ژرمن ها برای بازگشت به فرمول یک مجبور نیستند در قامت یک تیم وارد گود شوند. این شرکت میتواند تأمینکننده پیشرانه باشد، نقشی که قبلاً برای سائوبر و ویلیامز ایفا کرده است. قوای محرکه خودروهای فرمول یک در سال ۲۰۲۶ نیازمند پیشرانه برقی بزرگ و نمونه درونسوز خواهند بود و بیامو میتواند یک یا هر دو آنها را تأمین کند تا به این ترتیب تکنولوژی هیبریدی خود را به رخ رقبا بکشد. سؤالی که پیش میآید این است: آیا بیامو باید در سالهای آینده دوباره به فرمول یک بازگردد؟ بله حتماً. بیامو چندین تیم موفق در موتور اسپرت داشته اما رشتههای موردبحث از نظر جذابیت به پای فرمول یک نمیرسند. فرمول یک همواره بزرگترین رشته موتور اسپرت در دنیا بوده و به نظر میرسد در آینده جذابتر نیز خواهد بود. با حضور مرسدس، آئودی، پورشه، فورد و شاید کادیلاک در فرمول یک، بیامو میتواند تکمیل کننده جمع خوبان باشد. امیدواریم چنین اتفاقی رخ داده و سرانجام شاهد حضور مجدد باواریایی ها در فرمول یک باشیم…
Mostafa
۱۹ بهمن ۱۴۰۱چون نمیشه جلو پنجره و نماد و اصالت بی ام و رو روی ماشین فرمول یک سوار کرد پس منتفی هستش
( منطق مدیر عامل بی ام و )
Amiro
۱۹ بهمن ۱۴۰۱به جای اینکه تمرکزشون رو گذاشتن روی فرول یک یه ماشین درست کردن که رنگش عوض میشه 💙🤍💙🤍
منطق مدیر بی ام و
امین
۲۰ بهمن ۱۴۰۱متاسفانه مدیر عامل BMW که گند زده به اصالت خودرو هاش
تو هر نسل جدید طراحی داره پس رفت میکنه
محمدهادی
۱۹ بهمن ۱۴۰۱هنوزم عکس اون خودروی فرمول یک سفیدرنگ بی ام و زیبااا و جذذذابه
R@min
۱۹ بهمن ۱۴۰۱رنگو بی خیال موتور V10 بیمرو دریاب.
بی خیال اسم
۱۹ بهمن ۱۴۰۱کاش بیاد
Royal Driver
۱۹ بهمن ۱۴۰۱بی ام و یکی از موتورای وی۱۰ خوب رو برای تیم ویلیامز میزد اوایل سال ۲۰۰۰. هرچقدر هم به عقب برمیگردیم طراحی و جذابیت ماشینای فرمول یک بیشتره… مثل همینی که توی عکس تیتره.
R@min
۱۹ بهمن ۱۴۰۱یه طرف فورد و جی ام، یه طرف مرسدس و بیمر !!!! در کنار پای ثابت های همیشگی. ترکیب جنگ داخلی و جهانی چه شود، حتی اگر صرفا اسمشون هم رو ماشین بخوره خیلی جذابه.
محمدهادی
۱۹ بهمن ۱۴۰۱خخخخخ
بعد اونوقت طرف تو چند پست عقب تر اظهار نظر کرده بی ام و کجا مسابقه یی شرکت کرده!!
خخخخ
طرف فقط محدود به زمان الانشه
اصن خبر نداره جذابیت بسیاری از رقابت ها یکی از پایه هاش،حضور نامی به اسم BMW بود
طوریکه پدال میاد براش پست میزنه
بابا توروخدا یکم بیشتر تاریخ مسابقات رو مطالعه کنید…
aliHOZA
۱۹ بهمن ۱۴۰۱والله من که به عنوان یه ماشینباز جذابیتی تو فرمول یک نمیبینم.
یادتون باشه فرمول یک خودش یه کمپانی هست. خودش یه شرکته که درآمدش از همین مسابقات فرمول یک و اسپانسرینگ و… هست. پس طبیعیه که تبلیغ مسابقاتش رو بکنه و طبیعیه که گاهی به برخی روزنامهها و نشریات پول بده تا چنین مقالاتی منتشر کنن.
❤BMW❤
۱۹ بهمن ۱۴۰۱باید برگرده و همه رو لوله کنه https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/BMW-1.jpg
😍🤟
Hamilton1970
۲۰ بهمن ۱۴۰۱همه رو که نه ولی بالای شصت درصد رو لوله خواهد کرد شاید هم همه رو لوله کرد ما نمیدونیم🤷🏽♂️😁
محمدهادی
۲۱ بهمن ۱۴۰۱اوففففف
عجب عکس خیره کننده یی از زمان مشغول بودن هیولا به بلعیدن پیست❤️❤️❤️❤️
فرشیدv12
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲نمیدونم چرا وقتی عکسی ماشین فرمول یک بی ام و رو میبینم اشک تو چشام جمع میشه من از ته دل عاشق بی ام و هستم و خودشو اثبات کرده بی ام و تو بحث طراحی موتور از دوازده سیلندرش بیر تا چهار سیلندرش واقعا ی غول واس خودش همین ام ۸ یا ام ۵ چقدر از سوپر اسپرتارو لوله میکنه فقط کاش بیاد تو فرمول یک با ی موتور قوی تر دوازده ده یا هشت سیلندرش تا مرسدس و فراریو لوله کنه مخصوصاااا مرسدس کاش ببینم بمیرم.