بی ام و

نظر ب‌ام‌و درباره طراحی خودروهای الکتریکی جدید

ب‌ام‌و در حال سرعت بخشیدن به اجرای برنامه‌های الکتریکی خود بوده و اظهار داشته به دنبال تولید حداقل ۴ خودروی جدید در آینده نزدیک است. ژرمن‌ها درعین‌حال روی کانسپت های دو چرخ الکتریکی متنوعی نیز کار می‌کنند. ب‌ام‌و برای تولید خودروهای الکتریکی از پلتفرم جدیدی با نام Neue Klasse استفاده خواهند کرد. این پلتفرم در خودروهای گوناگون از شاسی بلندها گرفته تا سدان‌ها بکار خواهد رفت و تا حد امکان از متریال پایدار در آن‌ها استفاده خواهد شد. البته برنامه‌های ب‌ام‌و درباره پلتفرم جدید خیلی وارد جزئیات نشده بود اما حالا وضعیت فرق کرده است.

اتوکار می‌گوید سومین فاز استراتژی الکتریکی سازی ب‌ام‌و از سال ۲۰۲۵ و با یک سدان اجرایی کاملاً جدید که احتمالاً سری ۳ الکتریکی است کلید خواهد خورد. این خودروی جدید از ششمین نسل قوای محرکه الکتریکی ب‌ام‌و سود برده و توانایی شارژ سریع، شعاع حرکتی بالا و سیستم‌عامل دیجیتالی قابل شخصی‌سازی را ارائه خواهد کرد. در واقع این خودرو پایه و اساس تمامی محصولات الکتریکی ب‌ام‌و از سال ۲۰۲۵ به بعد خواهد بود و از نظر طراحی و خلاقیت چشم‌انداز جدیدی را به نمایش خواهد گذاشت. در واقع خودروهای شکل گرفته بر اساس پلتفرم Neue Klasse همان کاری را خواهند کرد که محصولات دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی انجام دادند.

مدیر تحقیق و توسعه ب‌ام‌و می‌گوید این پلتفرم جدید باعث خواهد شد ژرمن‌ها خودروهای بیشتری را با سرعت بهتری ساخته و با کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه خروجی کارخانه نیز افزایش خواهد یافت.

فرانک وبر می‌گوید:

مردم انتظار طراحی‌های متفاوتی را دارند و به همین خاطر است که ما در حال توسعه جهت‌گیری طراحی جدیدی برای محصولات الکتریکی خود هستیم.

این زبان طراحی جدید را می‌توان در خودروهایی همچون ب‌ام‌و iX و کانسپت i ویژن سیرکولار مشاهده کرد.

وبر خاطرنشان می‌سازد پیشرانه‌های تولیدی ب‌ام‌و قوی‌تر و کاراتر از نمونه‌های امروزی خواهند بود و بنابراین نسخه M این محصولات نیز تولید خواهد شد.

ب‌ام‌و کانسپت i4

اگرچه وبر خیلی وارد جزئیات محصولات شکل گرفته بر اساس پلتفرم Neue Klasse نشده اما واضح است که ب‌ام‌و تلاش‌های زیادی برای تحقق اهداف خود انجام می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    متاسفانه زبان طراحی جدیدش بخصوص در الکتریکی‌ها اصلا جالب نیست
    بی ام و فنها مخالف بودین بد و بیراه نگین لطفا،
    دیس لایک رو برای همین گذاشتن

    موافقم 32
    مخالفم 9
    1. میثم

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)
      1. 🔥A.H MOTORS🔥

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (495 ديدگاه)

        یکی میگفت به خاطر قوی بودن موتور های بی ام و باید جلو پنجه اش باید بزرگ باشه …. اینا که برقین😐

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. Reza Waffen SS

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        بازیه خوبیه

    2. Audi rs e_tron gt

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      من آلمانی فن شدید هستم
      ولی راستش مخالف طراحی های بی ام و بجز m3 نبودم
      احساس می کنم باید اینارو از نزدیک ببینیم در آن صورت حتما طراحیش از اون چیزی که در عکس می بینیم بهتره
      برای خودم همینجوری بوده وقتی در واقعیت دیدم نسبت به عکس حس دیگری داشتم
      با اینم احساس می کنم هست که باید بهش عادت کنیم
      وقتی اس کلاس اومد اوایل کسی با طراحیش موافق نبود ولی بعده ها بیشتر طراحیش را درک کردن
      لندکروز جدید هم اینطوری هستش .اوایل خیلی می گفتن بی ابهت هستش (البته من این نظر را نداشتم) ولی مثل اینکه تا الان نظر بعضی ها که اینو می گفتن تغییر کرده و از طراحیش خوششون میاد
      ماشین های بی ام و هم احساس می کنم همینطوری هستن

      موافقم 3
      مخالفم 7
      1. SS

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (818 ديدگاه)

        من اس کلاس جدید رو از نزدیک هم دیدم ولی باز هم به نظرم A کلاس لیموزین اومد و ابهت یک اس کلاس رو نداشت.
        ب ام و هم به نظرم طراحی هاش افت کرده ولی معمولا شرکتهای آلمانی بعد از یک دوره افت دوباره طراحی های حتی بهتر از قبل رو رو میکنن پس خیلی نباید نگران بود.

        موافقم 2
        مخالفم 2
    3. علی

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      حرف حق 👍

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. akrh78

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    ماشین الکتریکی هم بالاخره ماشین هست نمیخواد الکی پیاز داغشو اضافه کنین شبیه فضا پیما طراحی کنین
    شما یه آئودی که میبینی (چه داخلش چه بیرونش) نمیدونی الکتریکی هست یا درونسوز. هنر ینی این 👌

    موافقم 16
    مخالفم 3
  3. Aran+Milan

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    واقعا جلو پنجره های زشتی دارن موندم چی تو کله اینا میگذره?!

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. پارسا

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      بی ام و جان کارت عالیه
      درسته که طراحی های خودرو های الکتریکی نسبت به درون سوز ها زیاد خوب نباشه
      ولی به عنوان یک بلاگر خودرویی و اطلاعاتی که در مورد صنعت خودرو سازی دارم
      اینو می دونم که مطمعن مردم کم کم به این طراحی ها عادت می کننن و از همه مهم تر در نسل های جدید الکتریکی ها زبان طراحیت پخته تر می شه بعد از حدود ۵ سال بعد
      اون وقته که عصر هنری هات رو تماشا می کنیم
      من و بقیه دوستان کارشناسی یا متخصصی در زمینه طراحی نیستیم پس زیاد هم نمی تونیم ایراد بگیریم
      شاید بگین خوب طراحی نسبت به قبل بد شده قبول
      ولی این یک پلی یا مرحله ای هست که باید طی بشه تا برسیم به طراحی های شاهکار

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. MC20

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        شاهکار های طراحی رو ، عاشقان دود چراغ خورده ی سنتی و اصیل طراحی ، که مردان نسل های قدیم بودند به یادگار می گذاشتند ، از این بچه ریقوهای عصر DATA که به کشیدن SKETCH هیچ عقیده ای ندارند و از ساخت ماکت های گلی فرار می کنند و از پشت لپ تاپ ، به پشت فرمان می رسند ، طراح در نمی یاد آقای بلاگر و در نبودن طراح هم ، هیچ شاهکاری متولد نخواهد شد . . . در ضمن عادت کردن با لذت بردن ، تفاوتی به اندازه ، مرگ یا زندگی ، داره . . . انسان به هر چیزی انس می گیره ، یک روز شاه پیرنگ خلق میکنه و تا سال ها فریاد می زنه . . . روزی بعد ، ضد پیرنگ می سازه و تا روزها ، داد می زنه . . . و باز روزی دیگر خرده پیرنگ می سازه و تا ساعت ها هوار می کشه . . . در تمام این چرخش ها ، بین رسمیت و آزادی ، این روح انسان مصرف کننده ی اون کالافرهنگه ، که آزار می بینه . . . در عادت کردن به پلشتی ، هیچ افتخاری نیست ، بلکه شرمساری است که پنهان شده . . . و در ضمن ، نیازی نیست که مصرف کننده ی یک کالا ، حتما ، کارشناس یا طراح باشه تا کیفیت رو درک کنه ، هر انسانی کمابیش ، درونا ، از قوه زیبایی شناسی برخورداره و زیبایی رو تشخیص میده و هیچ انسانی برای درک زیبایی و لذت بردن از اون به مدرک دانشگاهی نیاز نداره . . .

        موافقم 1
        مخالفم 1
  4. علی

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    به نظرتون جلو پنجره عکس آخری یکم زیادی بزرگ نیست ؟!!

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. علی

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      نه اونی که دیس لایک دادی دلیلت چی بوده ؟؟

      واقعا این جلو پنچره بزرگ نیست !

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. MC20

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    دوره آخرالزمون شده والا . . . . . شبیه همه چی هست جز ماشین . . . . ت ف به گور عیلان ازیز . . . . . BMW داشت زندگیش رو می کرد چی کار به این کارا داشت . . . . تفاوت در محتوی (PETROL ENGINE ) کجا ؟ و تفاوت در فرم (ELECTRIC BODY DESIGN ) کجا ؟ ولی ، مرگ بر سیلیکان ولی . . . . .

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. MC20

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      البته اگر چه که در آفرینش هر مصنوعی . . . فرم و محتوی در هم تنیده و برهم اثر گذار بوده و به صورت خالص قابل تمیز دادن از هم ، نیستند و این جا هم ، وجود باطری ها در مناسبات طراحی و به طبع آن ، در حس زیبایی شناسی محصول نهایی ، اثر گذار خواهد بود . . . اما منظور اغراق در طراحی است . . . یعنی اغراق ، در تفاوت در فرم چرا ؟ آیا صرف آمدن باطری ها ، باید سر و شکل سنتی ماشین را ، بدین گونه ، سفینه وار کند ؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Mad.z.Max

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      شما که هم بسیار مهربونی، هم دستی در فرهنگ و ادب داری دیگه چرا؟!

      فرهنگ مرگ بر این و اون رو باید ما مردم خودمون کنارش بگذاریم… سیلیکن ولی هم یه منطقه تکنولوژیک هست با سیاست های تجاری خاص خودش

      من با اینکه از چین امروز و سیاست هاش و هممممه ی تولیداتش نفرت دارم و دلایل خوبی هم برای این تنفرم هست، ولی بازم بهشون مرگ نمیفرستم. آرزوی مرگ و نابودی واسه دیگران حرکت باحالی نیس..

      ارادت :)

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. MC20

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        عزیز دلم جات توو قلب ما محفوظه . . . بحث سیلیکان ولی ، جداست ، اهداف شون صرفا تجاری نیست ، اگه بود که مخلصشون هم بودم . درضمن تعریف نباشه ، من یک هزارم سر سوزن ، مهربونم و خیلی هم ، بی ادب ، نیستم ، تا ادیب شدن ، 100 منزل فلصله هست . . . بماند . . . . . اما بحث سیلی ولی ، فرق میکنه ، به م ا س و ن ه ا بر میگرده . . . این ها ، تنها کسانی هستند که در حال ق ت ل عام بشریت اند . . . حسابشون رو 300 ساله از بقیه مردم کره زمین جدا کردن و دارن کره زمین و مردمش رو می چاپن و به نابودی می کشونن . . . سیلی ولی ، تسلا ، ماسک ، بزوس ، اسپیس ایکس و . . . . پوشش های استتار هست . . . . ریشه دشمنی ، از اونهاست و عمیق تر از حد تصورات ماست بیش از 500 سال . . . . .آره ، مرگ بر مردم هر کشوری گفتن ، نفرت انگیز ه ، گناه و شومه ، قبول . . . من ، مخلص مردم آ م ری کا هم ، هستم . . . اما داستان سیلی ولی فرق داره . . . خیلی چیزها رو نمی شه نوشت . . . . . فقط بدون ، میدونم ، مرگ رو جای درستی فرستادم اما ممکنه این جوری به نظر نرسه .

        1. Mad.z.Max

          ۲۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          قضیه جالب شد..
          من همون دوره ی لیسانسم که دربارش برات گفتم :)) به بحث ماسون ها خیلی ناخود آگاه وارد شدم اولا، بعد خود آگاه جلو بردمش، بعد به جایی رسیدم که یا باید درس رو میخوندم، یا باید کلا رهاش میکردم و دنبال این قضیه رو میگرفتم. حدود یک سالی کل ذهن و افکارم رو اشغال کرده بود. کم سن و سال بودم، رهاش کردم به امید اینکه یروزی دنبالش رو بگیرم، و هرگز هم نشد..

          خب پس حتما از روی دونسته های قبلی مرگ رو حواله دادی، خیلیم عالی :)

        2. MC20

          ۲۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          آره داداش . . . . . خیلی مخلصم . . . ارادت . . .

  6. میثم

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    اصلا ماشین برقی جلوپنجره نمی‌خواد
    یه هود باریک زیر سپر بزارن حله مثل تسلا و نیسان لیف یا فولکس
    حالا اگرم می‌خوای یه شخصیت به ماشین بدی دیگه انقدر بزرگش نکن
    ظرافت هم خوب چیزیه

  7. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    “مردم انتظار طراحی‌های متفاوتی را دارند و به همین خاطر است که ما در حال توسعه جهت‌گیری طراحی جدیدی برای محصولات الکتریکی خود هستیم”
    نمیدونم چه اصراری دارن به اسم الکتریکی سازی طرح های مزخرف فانتزی و انیمیشنی تحویل مردم بدن.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    طراحیتون بخوره تو سرتون،یاد اون عکسه افتادم که نوشته بود تا ۲۱۰۰میلادی کل ب‌ام‌و میشه جلوپنجره!

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. علی

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      زودتر بود سال 2050 میشه کلش جلو پنجره : https://starecat.com/content/wp-content/uploads/bmw-grille-comparison-years-larger-and-larger.jpg

      ب ام و از این نظر سرعت پیشرفتش خیلیییییییییییی بالاست !

  9. Clean Energy

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    نظرات دوستان رو خوندم ، برام عجیب بود چطور از این طراحی جدید بی ام و و جلو پنجره جدیدش خوششون نمیاد!!!
    به نظر من که خیلی با ابهت و زیبا تر شده (M4 &M3) و با طراحی ماشین های برقی بی ام و هم موافقم و به نظرم طرحشون فضایی و آینده نگرانه هست
    نمیدونم شاید من چون طرح های فضایی با خطوط شکسته زیاد دوست دارم از این طرح ها هم خوشم اومده ولی به شخصه از طراحی تسلا بدم میاد خیلی ساده است🥴🥴
    از اسم من برداشت بد نکنید من چندان موافق برقی ها نیستم فقط طرفدار محیط زیس هستم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. امیر.عارف

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بخش طراحی بی ام و فعلا از طراحی صحبت نکنند بهتره ، هم خودشون ضایع میشن هم رو اعصاب بقیه رژه میرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا