زبان طراحی موسوم به نئو کلاس بی ام و فقط مختص خودروهای برقی نخواهد بود و این برند تلاش خواهد کرد مدلهای بنزینی از نظر ظاهری مشابه محصولات بدون آلایندگی باشند.
کانسپت های نئو کلاس بیامو را میتوان پیشنمایشی از زبان طراحی جدیدش دانست. سدان نئو کلاس در سال ۲۰۲۳ و کراس اور نئو کلاس X نیز اوایل سال جاری میلادی رونمایی شدند اما با اینکه بسیاری از افراد حدس میزنند این دو کانسپت فقط پیشنمایش خودروهای برقی باواریا برای عصر جدید باشند اما آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی بیامو میگوید اینگونه نخواهد بود.
او در مصاحبه با مجله تاپ گیر اعلام کرد همه خودروهای جدید بیامو، حتی مدلهای درونسوز از زبان طراحی برگرفته از کانسپت های نئو کلاس سود خواهند برد. برخی محصولات این خودروساز آلمانی در نسخههای بنزینی و برقی تولید خواهند شد و برخی تفاوتهای ظاهری و ابعادی برای تمایز بین آنها وجود خواهد داشت. فن هوی دونک میگوید:
با اینکه تمرکز زیادی روی خودروهای برقی وجود دارد اما این تکنولوژیها و زبان طراحی به دیگر خودروهای سبد محصولات ما از جمله انواع درونسوز نیز منتقل خواهند شد
مدیر طراحی ارشد بیامو میافزاید:
پذیرش این موضوع برای مصرفکننده دشوار نخواهد بود چراکه پشت فرمان محصولات مدرن بیامو خواهند نشست و امکان انتخاب نوع قوای محرکه را خواهند داشت
اگر طرفدار زبان طراحی نئو کلاس بیامو باشید این خبر را مثبت تلقی خواهید کرد. حتی نکته امیدوار کننده این است که فن هوی دونک فکر میکند محصولات تولیدی چهرهای بهتر از کانسپت های یاد شده خواهند داشت. او خاطرنشان میکند:
شما میدانید که i3 و i8 چقدر به کانسپت های قبل از خود نزدیک بودند؟ اینجا هم روند مشابهی وجود خواهد داشت. به نظر من خودروهای تولیدی زیباتر خواهند بود زیرا کمی جمع و جورتر هستند
بیامو تا سال ۲۰۲۹ حداقل ۵ خودروی نئو کلاس را تولید خواهد کرد که شامل نسل جدید سری ۳ و M3، یک یا دو شاسیبلند و حتی یک کوپه اسپرت و قدبلند است که چند ماه پیش حین تستها رویت شد. اولین خودروهای نئو کلاس اوایل سال آینده میلادی از راه خواهند رسید هرچند اکثریت آنها در سال ۲۰۲۶ و پس از آن معرفی و تولید خواهند شد.
AMANTE
۱ آبان ۱۴۰۳شما هرکاری که دوست داری بگن ولی دست به هندلینگ ماشین های اسپرت ات نزن و بزار حداقل همین احساس خوب باقی بمونه.
amirkhanzadeh
۱ آبان ۱۴۰۳باز طراحی اینا رو میشه تحمل کرد
اگر شبیه xm بود باید چی کار می کردیم 🤕
hosen
۱ آبان ۱۴۰۳کلا انگار محصولات جدید بی ام و تو زشت ترین بودن دارن رقابت میکنن
amirkhanzadeh
۱ آبان ۱۴۰۳دقیقا ولی نکته جالب اینجاست
Bmw امسال محصولاتش به جز xm همه پر فروش بودند
هومن
۱ آبان ۱۴۰۳دقیقا، اخه این قیافه بی ام و نبود که! خیلی خودروها هستن که هیچ امضا و عقبه ای در طراحی و استایل ندارن، خوب حالا چرا برندی مثل بی ام و باید بری.. تو این استایل و اصالتش!!
جرمی کلارکسون
۱ آبان ۱۴۰۳دلم میسوزه برای نسل بعدی
علی Shelby
۱ آبان ۱۴۰۳ناامیدی بزرگ ، بزرگ تر شد
ابوالفضل
۱ آبان ۱۴۰۳دوباره بی ام و میخواد با طراحی عجیب گند بزنه به ظاهر ماشین
Galant.VR4(JDM)
۱ آبان ۱۴۰۳منظورشون از زبان طراحی چیه؟
اگه اینه که بچه 10 ساله هم بهتر بلده شترگاوپلنگ طراحی کنه.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/03/bmw-vision-neue-klasse-x-suv-concept-3.jpg
بیامو به یه بازنگری و احیا دوباره خطوط طراحی احتیاج داره، مثلا تفاوت نسل های قبل از E36 و بعدش چقدر بهشون کمک کرد
Sina_carshow
۱ آبان ۱۴۰۳برا چی باز نگری کنه؟ از رقیباش بنز و آئودی فروش بیشتری داشته یه جورایی میشه گفت پر فروش ترین برند لوکس آلمانه
آمارهای فروش نشون میدن حداقل ۳۰ درصد رشد فروش داشته نسبت به ۵ سال قبل
کسایی که تشنه توجه هستند یا غول مجازی رو به شدت جذب کرده با خودرو های عجیب و زشتش
اتفاقا طبیعیه این فکر که بخواد زشت تر کنه و بدتر کنه همه شرکتا دنبال سود هستن تا دنبال زیبایی ماشین هاشون
Galant.VR4(JDM)
۱ آبان ۱۴۰۳چرا اکثر شماها تا یه نفر انتقاد میکنه آمار فروش رو میکشین وسط؟
منظور من بحث طراحی این شرکته که رو به افوله
و این میتونه به بیمر در آینده نزدیک ضربه وارد کنه این آمار فروش هم که میگین برای خودرو های برقیش نیست
سهیل
۱ آبان ۱۴۰۳همین الان به جناب الیور زیپسه ایمیل زدم و نگرانی شما رو به ایشون انتقال دادم. ایشون قول دادن تمام ماشینهای فروخته شده با طراحی جدید که مورد پسند شما نیست رو شبانه و به زور از مشتریان پس بگیرن و بجاش E36 بهشون بدن.
Galant.VR4(JDM)
۱ آبان ۱۴۰۳داداش چرا بد متوجه میشی این طراحیهای بالا هنوز جا نیوفتاده من منظورم اینه رقبای بیمر خیلی از لحاظ طراحی بهتر عمل کردن
اول منظورمو متوجه شو بعد ریپلای بزن
سهیل
۲ آبان ۱۴۰۳اقای زیپسه الان گفت فقط فقط ماشین های قبلی رو پس میگیریم و E36 بهشون نمیدیم.
Galant.VR4(JDM)
۲ آبان ۱۴۰۳درکل همینه داستان حرفی نداشته باشی فقط میای یاوه گویی
ما که سهامدار بیمر نیستم هر برندی که برای مردم/مشتری هاش احترام قائل نباشه یا نابود میشه یا ضرر میده
Kiarash
۱ آبان ۱۴۰۳این دنیا دیگه بدرد نمیخوره
mahan
۱ آبان ۱۴۰۳تصمیم گرفتم که همیشه کلاسیک باشم و کلاسیک سوار شم …
علی منصوری
۱ آبان ۱۴۰۳سفینه سازی باواریا ،روح طراحی ماشین از کالبد اینا رخت بسته….البته بقول دوستان خیلی بهتر از xm و مشتقاتش ، دوستان این زبان طراحی جدید خودشو تحمیل کرده و کاریشم نمیشه کرد
مازیار
۱ آبان ۱۴۰۳نمای جلوش رو دوست دارم و به نظرم نمایی با پتانسیل خیلی بالا برای تغییرات هست
🥇M🏆Bavaria///👑
۱ آبان ۱۴۰۳بازم خیلی نباید زود تصمیم گرفت که بگیم زشتن یا نه!!
فعلا چند تا کانسپت معرفی شدن تا زمان تولید انبوه نمیشه چیزی گفت…
علی جردن
۱ آبان ۱۴۰۳نئو کلاس زیباست
بهنام
۱ آبان ۱۴۰۳ب ام و میخواد موفقیت های ایکس ام رو تکرار کنه 😂
BlackWing
۱ آبان ۱۴۰۳نمیدونم چرا احساس میکنم داره از این خوشم میاد 🫠
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/bmw-vision-neue-klasse-x-suv-concept-767×431.jpg
علی منصوری
۱ آبان ۱۴۰۳قشنگه، یکم شبیه ۲۰۰۲ جلوش، البته این نظر منه
bayerischemotorenwerkeag
۱ آبان ۱۴۰۳یا حضرت عباس
سدان رو میشه یه کاریش کرد اما شاسی بلندشو کجای دلم بذارم
M power
۳ آبان ۱۴۰۳اتفاقن شاسی بلندش خوشگلتره
اکسل
۳ آبان ۱۴۰۳آدم میخاد بالا بیاره🤮🤢