تیونینگ G-Power درحال عرضه مدلهای تقویتشده از مهمترین محصولات بیامو است. این شرکت که پیشتر از پروژههای M2 و M4 رونمایی کرده بود، حال به سراغ مدلهای بزرگتر M5 و M8 رفته است. این تیونر آلمانی از نسخه کامپتیشن هر دو استفاده کرده و به بهبود آنها پرداخته است تا در نهایت خریداران بتوانند از میان چهار استیج تیون متفاوت، یکی را انتخاب کنند.
هر دو خودرو بیامو M5 سدان و M8 کوپه از موتور S63 تویین توربوی V8 استفاده میکنند که توسط G-Power بهنحوی تنظیم شدهاند که خروجی یکسانی داشته باشند. تیونر آلمانی قدرت خروجی را بهشکل زیر تقسیمبندی کرده است:
- استیج ۱: ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور
- استیج ۲: ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور
- استیج ۳: ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور
- استیج ۴: ۸۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور
بهبودهای G-Power به اینجا ختم نمیشود؛ این تیونر برای کسانی که میخواهند مدلهای M5 کامپتیشن و M8 کامپتیشن خود را به سطح بالاتری برسانند، از کیتهای اضافه و قدرتمندتری نیز رونمایی کرده است:
- کیت «Hurricane RS» با افزایش قدرت و گشتاور بهترتیب تا ۸۴۰ اسب بخار و ۱۰۵۰ نیوتن متر
- کیت «Hurricane RR» با افزایش قدرت تا ۹۰۰ اسب بخار و گشتاور یکسان با کیت RS
تیونینگ G-Power پکیج قدرتمند RR را برای مدل فوق گران بیامو M5 CS نیز عرضه میکند. کسانی هم که به خودروهای شاسیبلند علاقهمند هستند میتوانند یا تا پایان سال جاری مبلادی صبر کنند و مدل تولیدی XM را بگیرند یا تا سال ۲۰۲۴ منتظر بمانند تا بیامو M5 بعدی معرفی گردد. هر دو این خودروها از موتورهای V8 استفاده خواهند کرد که توسط یک موتور برقی یاری میشود.
اگر داستان برای کانسپت XM نیز یکسان باشد، هر دو بیامو شاسیبلند هیبریدی به قدرت و گشتاوری برابر ۷۵۰ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر مجهز خواهند شد. وزن این خودروها بخش نگرانکننده داستان است؛ امیدواریم که بخش توسعه خودروی M راهی برای کاهش وزن ناشی از هیبریدیسازی پیدا کند. تا این شاسیبلندهای توانا معرفی شوند، بیامو چند خودروی دیگر را نیز معرفی خواهد کرد؛ مدلهای M2، نسخه تورینگ M3 و M4 CSL. این شرکت احتمالا تا سال ۲۰۲۳ از نسخههای CS مدلهای M3 سدان و M4 کوپه نیز پردهبرداری کند.
محمد
۱۵ اسفند ۱۴۰۰این سطح از افزایش قدرت روی هندلینگ تاثیر منفی نمیزاره¿
ترمز ها نباید تقویت بشن؟
Ali_x76
۱۵ اسفند ۱۴۰۰صد در صد ترمز و شاسی و هندلینگ هم دستخوش تغییر شدن
منتها توی مارکت، مردم فقط اسب بخار رو میبینن، سر همین روی بقیه تغییرات خیلی مانور داده نشده
امکان نداره قدرت یه ماشین ۶۰ درصد افزایش پیدا کنه بدون اینکه تو بقیه قسمت ها تغییری ایجاد بشه
m8
۱۵ اسفند ۱۴۰۰هر چقدر از زیبایی و کیفیت این دو خودرو بگیم بازم کم گفتیم. واقعا عالی هستن……..
ehsan.fa
۱۵ اسفند ۱۴۰۰چرا هیچوقت تغییر میزان مصرف رو پس از تقویت اعلام نمیکنند؟
slatanat JDM
۱۵ اسفند ۱۴۰۰هیولای ژرمنی
akrh78
۱۵ اسفند ۱۴۰۰چقققدر زیبا هستن این دو ماشین شاید اخرین محصولات زیبای بی ام و باشن قبل از اینکه توی طوفان زبان طراحی جدید شرکت با خاک یکسان بشن
از نظر من بهترین تیونینگ موتور تقویت حدود 10-15 درصدی هست اینطوری هم چابکی بیشتری داری هم تاثیر زیادی رو قابلیت اطمینان نمیزاره
در کنارش یه دستی به رینگ و ترمزا هم بکشی و نمونه سبک تر بندازی هندلینگ هم بهتر میشه
Jdm باز
۱۵ اسفند ۱۴۰۰خیلی خوشگل وجذاب و وحشی
R@m!n
۱۵ اسفند ۱۴۰۰مهندسان بی ام و بهتر از هر کسی محصولاتشونو می شناسن و خیلی راحت تر می تونن قدرت های بیشتر هم بگیرن. همونطور که تیون های بی چفت و بست هنسی اشتباهه تیونرهای آلمانی و هر جایی که فقط قدرت بالا می برن هم اشتباهه.
Amir
۱۵ اسفند ۱۴۰۰خیلی زیباست فقط خدا کنه موتورهای v8بی ام وه نمیرن و هنوز در صنعت خودرو در نسل های بعدی بی ام وه باشه
amirhosein23
۱۵ اسفند ۱۴۰۰واقعا جذابه
مهدی
۱۵ اسفند ۱۴۰۰فقط M8
کلا عاشق M8 سیاهم
خیلی وقتی رنگشو سیاه میکنی جذاب و خوف میشه