بی ام و

آقایان و خانم‌ها، این شما و این 3.0 CSL Hommage

این بار BMW همه را انگشت به دهان گذاشت. اسمش ۳.۰ CSL Hommage است و نسل امروزی مدل اصلی ۳.۰ CSL از دهه هفتاد می‌باشد.

BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage
CSL مخفف سه کلمه کوپه، اسپرت و سبک‌وزن است. این مدل از پیچیده‌ترین تکنولوژی‌های روز بهره می‌برد. فنّاوری و مواد استفاده شده در تولید این خودرو همانند مدل‌های الکتریکی i می‌باشد. بدنه CSL از فیبر کربن تشکیل شده که بسیار سبک بوده و موتور آن طبق گفته‌ها بر پایه موتور ۶ سیلندر خطی M4 می‌باشد.
BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage
برخلاف تکنولوژی به‌روز CSL در مورد طراحی هنوز هم سنت‌های دیرینه به‌جای آورده شده است. اتاق خودرو فقط امکانات ضروری را در خود جای داده تا اتومبیل رژیم کاهش وزن خود را حفظ کرده باشد. مدل دهه هفتاد CSL کاپوت و بدنه و بال آلومینیومی داشت که مدل امروزی حتی از آن هم سبک‌تر و از جنس فیبر می‌باشد.
BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage
طراحی Hommage به‌شدت تحت تأثیر آئرودینامیک است ولی باز با این حال سعی شده اصالت طراحی کلاسیک ماشین مسابقه‌ای افسانه‌ای BMW در آن حفظ شود. جلوپنجره معروف BMW در این مدل بزرگ‌تر و کشیده‌تر تعبیه شده است. چراغ‌های جلو متصل به جلوپنجره بوده و نوار x مانندی درون آن‌ها مشاهده می‌شود. تنها موردی که اصالت خود را حفظ نکرده همین چراغ‌های جلو است.
BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage
BMW اظهار می‌کند که این مدل یکی از کم ارتفاع‌ترین مدل‌های تاریخ کمپانی است و این هم به خاطر فلاپ های فیبر کربنی بکار رفته در زیر خودرو می‌باشد.
BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage
نکته فوق‌العاده خودرو این است که به خاطر کاهش اصطکاک هوا، آینه‌های جانبی جای خود را به دوربین داده‌اند.
در پشت خودرو چراغ ترمز بر روی بادشکن عقب امتداد یافته است. بادشکن سایه خود را بر روی نشان BMW افکنده است. رینگ‌های خودرو ۲۱ اینچی و از جنس آلومینیوم می‌باشند.
BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage
در داخل اتاق خبری از آپشن های گران‌قیمت نیست. کابین ۳.۰ CSL قدیمی با چوب طراحی شده بود ولی اینجا رژیم کاهش وزن حرف اول و آخر را می‌زند و فقط نواری از چوب بر روی پنل امکانات بکار رفته است. بقیه اجزا به‌طور کل از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند.
BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage
صندلی‌های مسابقه‌ای و کپسول آتش‌نشانی بیانگر نژاد اصیل ریسینگ خودرو هستند. پس انتظار دیدن این وسایل را در اتاق CSL داشته باشد. در مورد مانور خودرو بایستی اشاره شود که Hommage دارای موتور شش سیلندر خطی می‌باشد که با تکنولوژی eBoost تقویت شده است. خب بر کسی پوشیده نیست که BMW اخیراً سیستم انتقال آب جدیدی را در M4 GTS بکار برده بود و انتظار دیدن چنین نوآوری در CSL زیاد دور از ذهن نخواهد بود.
رقیب این خودرو یعنی آئودی TT اسپرت از توربوشارژر های الکتریکی استفاده می‌کند که این تکنولوژی BMW نیز باید چیزی شبیه به آن باشد. به‌هرحال رقابت این دو دیدنی خواهد بود.
BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL Hommage
بعد از این همه توضیح مفصل، BMW می‌گوید که نباید انتظار داشته باشید ما Hommage را به تولید انبوه برسانیم. این مدل فقط نمایه‌ای از آنچه در توان داریم است و تنها برای عرض‌اندام به نمایش در خواهد آمد. اما ظهور دوباره CSL می‌تواند طرفداران را امیدوار کند که مدل کوپه M4 جانی تازه بگیرد و باز هم C کلاس بنز را گوش مالی دهد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد شیدایی

نویسنده و مترجم اخبار و مطالب خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. امين

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    جلوش که خیلی خوفه ! اما پشتش …

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Zonda R

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      کدوم زیباتره؟؟
      Csl hommage:لاااایک
      Ford gt:دیسلااایک

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. رضا

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        به نظرمن این دوتا رو نمیشه باهم مقایسه کرد

  2. جاوید

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    طراحی جلوش عالی شده
    ولی پشتش میتونست بهتر باشه
    چیزی که واسم عجیبه اینه که رول کیجش چرا یه وریه!!!!

  3. کافر مقدس

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    خیلی از این رندر ها آمدند و فقط در مانیتور ماندند مثلm1 – x9 -gina و غیره

    1. حسين

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. اینها رندر نیستند کافر مقدس جان، کانسپت هستن و همونطور که خود ب ام و میگه برای قدرت نمایی و نشان دادن توان شرکت تولید شدن نه برای تولید انبوه

      1. جی تی ار

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (459 ديدگاه)

        حسین جون میخواد دوباره c کلاس بنز رو گوش مالی بده.
        جووووووووووون…

    2. امیر

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دیگه در مانیتور نیست و تولید شده

  4. صادق

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    درود

    خیلی زیباست، واقعا عالی

    راستش خب قابل حدس بود که این ماشین به تولید انبوه نمیرسه و از نوآوری های این ماشین توی محصولات موجود استفاده میشه

    ولی در کل خیلی ازش خوشم اومد

  5. Frankenstein

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    (( ظهور دوباره CSL می‌تواند طرفداران را امیدوار کند که مدل کوپه M4 جانی تازه بگیرد و باز هم C کلاس بنز را گوش مالی دهد! ))

    قشنگ بود….. :)

  6. peyman

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    عاشقه ب ام و هستم ولی چون ب ام و هست کسی جراته انتقادو نداره؟؟؟؟؟
    طراحیه در خور توجهی برا افسانه csl نساختن
    انتظارم فراتر از این بود یه جورایی ناامیدم کرد انگار تو قسمتای جلو عقبه ماشینو جلد گرفتن!!!!

  7. حمید

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    اتفاقا کارهاشون برعکسه،یه مدل کاملا جدید هم تولید میکنن میگن رو خط تولید نمیره!این مدل واقعا با کلاسه و تمام ویژگی های ب ام و مثل طراحی خشن،سواری اسپرت، چسبیده بودن ماشین به زمین و ارتفاع کم رو داره و دیگه مثل مدل های فعلی کمپانی ب ام و خسته کننده نیست،حد اقل یه جوریه که میشه از مدل های دیگه تشخیصش داد!طراحی داخلش هم خیلی میزونه…تصور کنین همین مدل با رنگ مشکیش رو آدم از نزدیک ببینه، خیلی شاخه…کلا باهاش حال کردم.

  8. احمدرضا

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    همه ی شرکت ها تعظیم کنند فعلا

    1. mds

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (219 ديدگاه)

      کامنتت خیلى باحال و خنده داره کمى منو از قصه خوردن نجات دادى بى ام و رو من بعد از هیونداى بینهایت دوست دارم و عاشقشم بخصوص M5 منظورم فقط احساسم نسبت به این دو برند هست، هیونداى قابل مقایسه با بى ام و نیست

      1. احمدرضا

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        نمیدونم کجاش خنده داره یا داری مسخره میکنی یا نه به هر حال من نظرم رو گفتم

  9. احمدرضا

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    البته m4 انقدر خفنه که سی کلاس به گرد پاش هم نمیرسه

    1. رضا

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      منم موافقم
      کلاس سی دیگه کاملا به یک مدل میانسالی تبدیل شده برخلاف ب ام و که روزبروز جوون تر و اسپرت تر میشه

      1. mostafa

        ۳ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خب چون ب ام و نسل جدید سری 3 و 4 رو عرضه کرده
        صبر کن نسل بعدی سی کلاس تو راهه 2016 مدل کوپه که پاسخ m4 میاد

        پاسخ های دندان شکن بنز به زودی از راه میرسن
        البته بنز تو این مدت بیکار نبوده نسل جدید اس کلاس رو عرضه کرده که سری 7 رو شکست داده به راحتی و تازه مدل amg gt رو روانه بازار کرده که هنوز ب ام و جوابی نداده احتمالا تا 1 2 سال دیگه ب ام و هم عرضه کنه اون مدل هارو

  10. احمد باقری

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی جلوی ماشین واقعا زیباست. البته سی کلاس مرسدس بنز هم ویژگی های خاص خودش رو داره.

  11. MOHAMAD TBAG

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (146 ديدگاه)

    جوووونم المان
    جووووووووونم bmw

  12. کافر مقدس

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    بزرگوار حسین این کجاش کانسپته دقیقا؟ یک عکس از نمونه کانسپت و تک تولید شده واقعی ش بده اگه امکانش هست:D

    از رندر تا کانسپت کلی راه ـه بعدشم از کانسپت تا تولید کلی چهار راه

    یارو هنوز کانسپتش م نزده شما دم از تولید میزنید!

    1. حسين

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      عزیزم کسی دم از تولید انبوه نزد، کامنتمو بخون، نوشتم برای قدرت نمایی و نشان دادن توان شرکت تولید شدن نه برای تولید انبوه. این ماشین یه ماشین کانسپته که تولید شده. باور نداری؟؟؟!!!!! برو توی سایتی که بهت میگم، تو صفحه اول نبود برو صفحه 2. اما احتمالا توی همون صفحه اول باشه… دو تا پست ازش وجود داره که یکیش مربوط میشه به رونماییش در بین مردم. در مورد Gina و M1 هم عکساش هست. اما لینکشو ندارم. M9 هم کانسپته و رندر نیست.
      www . bmwblog . com
      ((فاصله هاشو بردار))

      1. حسين

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        شدن 3تا پست! توی دوتاش میتونی مردم رو اطراف ماشین ببینی که دارن ازش عکس میگیرن.
        زیر کامنتم جواب بذار که زودتر متوجه بشم جواب دادی

    2. Amin.

      ۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      بله درسته اسن مدل کانسپت هست و یه به قول معروف رونمایی هم داشته که زیاد شلوغش نکردن.

  13. samurai

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (598 ديدگاه)

    نه به جلوش به این قشنگی نه به پشتش به این زشتی
    طراحی عقبش یه چند سالی از طراحی جلوش عقبتره

  14. عرفان

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (45 ديدگاه)

    طراحیه بال عقبش واقعا معرکست
    فقط نگاه کنین چه جوری بال رو به بدنه متصل کردن
    :::::::BMW:::::::::::::

  15. رامکال

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    بسیار بسیار زیبا و چشم نواز طراحی شده.

  16. علي رضا

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    با اینکه عاشق بی ام و هستم ولی از این زیاد خوشم نیومد..کانسپت قبلیش قشنگ تر بود

  17. BMW7

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    کوچکترین کاری ک میتونم در مقابل این شاهکار باواریایی کنم اینکه کلاهمو از سر در بیارم و درمقابلش تعظیم کنم.

  18. مسیح

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (105 ديدگاه)

    چی چی گرون قیمت نیست؟ قیمتش با LaFerrari یکیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا