این بار BMW همه را انگشت به دهان گذاشت. اسمش ۳.۰ CSL Hommage است و نسل امروزی مدل اصلی ۳.۰ CSL از دهه هفتاد میباشد.
CSL مخفف سه کلمه کوپه، اسپرت و سبکوزن است. این مدل از پیچیدهترین تکنولوژیهای روز بهره میبرد. فنّاوری و مواد استفاده شده در تولید این خودرو همانند مدلهای الکتریکی i میباشد. بدنه CSL از فیبر کربن تشکیل شده که بسیار سبک بوده و موتور آن طبق گفتهها بر پایه موتور ۶ سیلندر خطی M4 میباشد. برخلاف تکنولوژی بهروز CSL در مورد طراحی هنوز هم سنتهای دیرینه بهجای آورده شده است. اتاق خودرو فقط امکانات ضروری را در خود جای داده تا اتومبیل رژیم کاهش وزن خود را حفظ کرده باشد. مدل دهه هفتاد CSL کاپوت و بدنه و بال آلومینیومی داشت که مدل امروزی حتی از آن هم سبکتر و از جنس فیبر میباشد. طراحی Hommage بهشدت تحت تأثیر آئرودینامیک است ولی باز با این حال سعی شده اصالت طراحی کلاسیک ماشین مسابقهای افسانهای BMW در آن حفظ شود. جلوپنجره معروف BMW در این مدل بزرگتر و کشیدهتر تعبیه شده است. چراغهای جلو متصل به جلوپنجره بوده و نوار x مانندی درون آنها مشاهده میشود. تنها موردی که اصالت خود را حفظ نکرده همین چراغهای جلو است. BMW اظهار میکند که این مدل یکی از کم ارتفاعترین مدلهای تاریخ کمپانی است و این هم به خاطر فلاپ های فیبر کربنی بکار رفته در زیر خودرو میباشد. نکته فوقالعاده خودرو این است که به خاطر کاهش اصطکاک هوا، آینههای جانبی جای خود را به دوربین دادهاند.در پشت خودرو چراغ ترمز بر روی بادشکن عقب امتداد یافته است. بادشکن سایه خود را بر روی نشان BMW افکنده است. رینگهای خودرو ۲۱ اینچی و از جنس آلومینیوم میباشند. در داخل اتاق خبری از آپشن های گرانقیمت نیست. کابین ۳.۰ CSL قدیمی با چوب طراحی شده بود ولی اینجا رژیم کاهش وزن حرف اول و آخر را میزند و فقط نواری از چوب بر روی پنل امکانات بکار رفته است. بقیه اجزا بهطور کل از جنس فیبر کربن ساخته شدهاند. صندلیهای مسابقهای و کپسول آتشنشانی بیانگر نژاد اصیل ریسینگ خودرو هستند. پس انتظار دیدن این وسایل را در اتاق CSL داشته باشد. در مورد مانور خودرو بایستی اشاره شود که Hommage دارای موتور شش سیلندر خطی میباشد که با تکنولوژی eBoost تقویت شده است. خب بر کسی پوشیده نیست که BMW اخیراً سیستم انتقال آب جدیدی را در M4 GTS بکار برده بود و انتظار دیدن چنین نوآوری در CSL زیاد دور از ذهن نخواهد بود.
رقیب این خودرو یعنی آئودی TT اسپرت از توربوشارژر های الکتریکی استفاده میکند که این تکنولوژی BMW نیز باید چیزی شبیه به آن باشد. بههرحال رقابت این دو دیدنی خواهد بود. بعد از این همه توضیح مفصل، BMW میگوید که نباید انتظار داشته باشید ما Hommage را به تولید انبوه برسانیم. این مدل فقط نمایهای از آنچه در توان داریم است و تنها برای عرضاندام به نمایش در خواهد آمد. اما ظهور دوباره CSL میتواند طرفداران را امیدوار کند که مدل کوپه M4 جانی تازه بگیرد و باز هم C کلاس بنز را گوش مالی دهد!
امين
۲ خرداد ۱۳۹۴جلوش که خیلی خوفه ! اما پشتش …
Zonda R
۲ خرداد ۱۳۹۴@.F
کدوم زیباتره؟؟
Csl hommage:لاااایک
Ford gt:دیسلااایک
رضا
۲ خرداد ۱۳۹۴به نظرمن این دوتا رو نمیشه باهم مقایسه کرد
جاوید
۲ خرداد ۱۳۹۴طراحی جلوش عالی شده
ولی پشتش میتونست بهتر باشه
چیزی که واسم عجیبه اینه که رول کیجش چرا یه وریه!!!!
کافر مقدس
۲ خرداد ۱۳۹۴خیلی از این رندر ها آمدند و فقط در مانیتور ماندند مثلm1 – x9 -gina و غیره
حسين
۲ خرداد ۱۳۹۴درود. اینها رندر نیستند کافر مقدس جان، کانسپت هستن و همونطور که خود ب ام و میگه برای قدرت نمایی و نشان دادن توان شرکت تولید شدن نه برای تولید انبوه
جی تی ار
۲ خرداد ۱۳۹۴حسین جون میخواد دوباره c کلاس بنز رو گوش مالی بده.
جووووووووووون…
امیر
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱دیگه در مانیتور نیست و تولید شده
صادق
۲ خرداد ۱۳۹۴درود
خیلی زیباست، واقعا عالی
راستش خب قابل حدس بود که این ماشین به تولید انبوه نمیرسه و از نوآوری های این ماشین توی محصولات موجود استفاده میشه
ولی در کل خیلی ازش خوشم اومد
Frankenstein
۲ خرداد ۱۳۹۴(( ظهور دوباره CSL میتواند طرفداران را امیدوار کند که مدل کوپه M4 جانی تازه بگیرد و باز هم C کلاس بنز را گوش مالی دهد! ))
قشنگ بود….. :)
peyman
۲ خرداد ۱۳۹۴عاشقه ب ام و هستم ولی چون ب ام و هست کسی جراته انتقادو نداره؟؟؟؟؟
طراحیه در خور توجهی برا افسانه csl نساختن
انتظارم فراتر از این بود یه جورایی ناامیدم کرد انگار تو قسمتای جلو عقبه ماشینو جلد گرفتن!!!!
حمید
۲ خرداد ۱۳۹۴اتفاقا کارهاشون برعکسه،یه مدل کاملا جدید هم تولید میکنن میگن رو خط تولید نمیره!این مدل واقعا با کلاسه و تمام ویژگی های ب ام و مثل طراحی خشن،سواری اسپرت، چسبیده بودن ماشین به زمین و ارتفاع کم رو داره و دیگه مثل مدل های فعلی کمپانی ب ام و خسته کننده نیست،حد اقل یه جوریه که میشه از مدل های دیگه تشخیصش داد!طراحی داخلش هم خیلی میزونه…تصور کنین همین مدل با رنگ مشکیش رو آدم از نزدیک ببینه، خیلی شاخه…کلا باهاش حال کردم.
احمدرضا
۲ خرداد ۱۳۹۴همه ی شرکت ها تعظیم کنند فعلا
mds
۲ خرداد ۱۳۹۴کامنتت خیلى باحال و خنده داره کمى منو از قصه خوردن نجات دادى بى ام و رو من بعد از هیونداى بینهایت دوست دارم و عاشقشم بخصوص M5 منظورم فقط احساسم نسبت به این دو برند هست، هیونداى قابل مقایسه با بى ام و نیست
احمدرضا
۲ خرداد ۱۳۹۴نمیدونم کجاش خنده داره یا داری مسخره میکنی یا نه به هر حال من نظرم رو گفتم
احمدرضا
۲ خرداد ۱۳۹۴البته m4 انقدر خفنه که سی کلاس به گرد پاش هم نمیرسه
رضا
۲ خرداد ۱۳۹۴منم موافقم
کلاس سی دیگه کاملا به یک مدل میانسالی تبدیل شده برخلاف ب ام و که روزبروز جوون تر و اسپرت تر میشه
mostafa
۳ خرداد ۱۳۹۴خب چون ب ام و نسل جدید سری 3 و 4 رو عرضه کرده
صبر کن نسل بعدی سی کلاس تو راهه 2016 مدل کوپه که پاسخ m4 میاد
پاسخ های دندان شکن بنز به زودی از راه میرسن
البته بنز تو این مدت بیکار نبوده نسل جدید اس کلاس رو عرضه کرده که سری 7 رو شکست داده به راحتی و تازه مدل amg gt رو روانه بازار کرده که هنوز ب ام و جوابی نداده احتمالا تا 1 2 سال دیگه ب ام و هم عرضه کنه اون مدل هارو
احمد باقری
۲ خرداد ۱۳۹۴طراحی جلوی ماشین واقعا زیباست. البته سی کلاس مرسدس بنز هم ویژگی های خاص خودش رو داره.
MOHAMAD TBAG
۲ خرداد ۱۳۹۴جوووونم المان
جووووووووونم bmw
کافر مقدس
۲ خرداد ۱۳۹۴بزرگوار حسین این کجاش کانسپته دقیقا؟ یک عکس از نمونه کانسپت و تک تولید شده واقعی ش بده اگه امکانش هست:D
از رندر تا کانسپت کلی راه ـه بعدشم از کانسپت تا تولید کلی چهار راه
یارو هنوز کانسپتش م نزده شما دم از تولید میزنید!
حسين
۲ خرداد ۱۳۹۴عزیزم کسی دم از تولید انبوه نزد، کامنتمو بخون، نوشتم برای قدرت نمایی و نشان دادن توان شرکت تولید شدن نه برای تولید انبوه. این ماشین یه ماشین کانسپته که تولید شده. باور نداری؟؟؟!!!!! برو توی سایتی که بهت میگم، تو صفحه اول نبود برو صفحه 2. اما احتمالا توی همون صفحه اول باشه… دو تا پست ازش وجود داره که یکیش مربوط میشه به رونماییش در بین مردم. در مورد Gina و M1 هم عکساش هست. اما لینکشو ندارم. M9 هم کانسپته و رندر نیست.
www . bmwblog . com
((فاصله هاشو بردار))
حسين
۲ خرداد ۱۳۹۴شدن 3تا پست! توی دوتاش میتونی مردم رو اطراف ماشین ببینی که دارن ازش عکس میگیرن.
زیر کامنتم جواب بذار که زودتر متوجه بشم جواب دادی
Amin.
۳ خرداد ۱۳۹۴بله درسته اسن مدل کانسپت هست و یه به قول معروف رونمایی هم داشته که زیاد شلوغش نکردن.
samurai
۲ خرداد ۱۳۹۴نه به جلوش به این قشنگی نه به پشتش به این زشتی
طراحی عقبش یه چند سالی از طراحی جلوش عقبتره
عرفان
۲ خرداد ۱۳۹۴طراحیه بال عقبش واقعا معرکست
فقط نگاه کنین چه جوری بال رو به بدنه متصل کردن
:::::::BMW:::::::::::::
رامکال
۲ خرداد ۱۳۹۴بسیار بسیار زیبا و چشم نواز طراحی شده.
علي رضا
۲ خرداد ۱۳۹۴با اینکه عاشق بی ام و هستم ولی از این زیاد خوشم نیومد..کانسپت قبلیش قشنگ تر بود
BMW7
۳ خرداد ۱۳۹۴کوچکترین کاری ک میتونم در مقابل این شاهکار باواریایی کنم اینکه کلاهمو از سر در بیارم و درمقابلش تعظیم کنم.
مسیح
۷ دی ۱۳۹۶چی چی گرون قیمت نیست؟ قیمتش با LaFerrari یکیه.