بی ام و XM ظاهراً خودروی جذابی خواهد بود اما طرفداران این خودروساز منتظر محصول جذابتری هستند تا سالگرد ۵۰ سالگی M به خوبی برگزار شود. به نظر میرسد احتمال تولید محصولی داغ و جذاب به اندازه M4 CSL وجود دارد. کانسپت هامیج سال ۲۰۱۵ را به یاد میآورید؟ این خودروساز آلمانی قطعاً چنین محصولی را به یاد دارد زیرا قرار است نسخه تولیدی آن اواخر سال جاری روانه میدان شود. بیامو ۳.۰ CSL هامیج که بر اساس M4 CSL شکل گرفته است از همان فرمول دیفرانسیل عقب استفاده خواهد کرد تا هم دل طرفداران را به دست آورد و هم وزن کمتری داشته باشد. درحالیکه پیشرانه S58 در M4 کامپتیشن قدرت ۵۰۳ اسب بخاری تولید میکند در مدل CSL خروجی بیشتری خواهد داشت. در واقع مهندسان بیامو قدرت بیشتری را برای این خودرو با طراحی رترو در نظر خواهند گرفت و حتی برخی منابع مطلع ادعا میکنند ۳.۰ CSL با قدرت ۶۰۰ اسبی پای به میدان خواهد گذاشت.
انتظار میرود این قدرت بیشتر منجر به ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیهای شود و ۳.۰ CSL را تا حدی وارد قلمروی سوپرکارها کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز میتواند حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت باشد اما چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده است. اگرچه بیامو به سنت دیفرانسیل عقب خود وفادار خواهد بود اما استفاده از گیربکس اتوماتیک بجای نمونه دستی اجتنابناپذیر جلوه کرده است. منابع ناشناس میگویند CSL و ۳.۰ CSL هامیج تنها با گیربکس اتوماتیک در دسترس خواهند بود و این موضوع خیلی سورپرایز کننده نیست زیرا حداکثر گشتاور احتمالی این خودروها ۷۰۰ نیوتون متر ذکر شده است و بنابراین گیربکس اتوماتیک گزینه بهتری خواهد بود و از طرف دیگر نیز نصب گیربکس دستی برای هندل کردن چنین گشتاوری روی خودرویی تولید محدود از نظر تجاری منطقی به نظر نمیرسد. هرچه باشد M4 کامپتیشن استاندارد هم با گیربکس دستی عرضه نمیشود و CSL نیز محصولی با گیربکس اتوماتیک خواهد بود.
از نظر طراحی باید گفت این خودرو عناصر ظاهری کانسپت خود را به همراه خواهد داشت اما طراحان آزادی عمل کافی نخواهند داشت زیرا برخی از ویژگیهای بصری M4 را نمیتوان تغییر داد. با این وجود انتظار داریم دگرگونی رادیکالی نسبت به کوپه پرفورمنس و استاندارد بیامو وجود داشته باشد. بیامو در ابتدا میخواست با یک کوچ بیلدر برای این پروژه همکاری کند اما در نهایت تصمیم گرفت خودش کار را پیش ببرد. این محصول پیست محور ظاهراً وزن ۱۵۵۰ کیلوگرمی خواهد داشت و خبری از صندلی عقب در آن نخواهد بود. به این موارد باید فیبر کربن زیاد، صندلیهای نازکتر و حتی باتری استارتر کوچکتر را اضافه کرد. M هامیج همچنین میتواند از عناصر آئرودینامیکی فعال سود ببرد.
واضح است که چنین ویژگیهایی ارزانقیمت نخواهند بود. گفته میشود ۳.۰ CSL هامیج قیمت بین ۶۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار یورو معادل ۶۳۵ هزار تا ۷۴۰ هزار دلار خواهد داشت. ظاهراً بیامو این خودرو را در آمریکا عرضه نخواهد کرد زیرا هماهنگ کردنش با قوانین این کشور کار سختی است. تنها ۵۰ دستگاه از خودروی موردبحث تولید خواهد شد و قبلاً با مشتریان احتمالی تماس گرفته شده است. شاید این خودرو در زمان رونمایی سولد اوت شده باشد. جدیدترین محصول بیامو پیش از پایان سال جاری میلادی و به خاطر گرامیداشت ۵۰ سالگی بخش M معرفی خواهد شد.
Mad.z.Max
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱یا حضرت عشق، همین امروز صبح داشتم یه ویدیو از M3 CSL معروف به بَت موبیل نگاه میکردم و کلی کیف میکردم، اینم خیییلی نازه :) خداکنه تولید شه با نهایت شباهت به مدل اصلی و بدون جلوپنجره شیش متری و چراغای جلوی دو تیکه!!
Humer
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ولی حداقال بی ام وه
یا خودروی تولیدی رو خیلی شبیه کانسپت می سازه
یا حتی بهتر
مثلا i8 تولیدی قشنگتر کانسپتش شد به همین ترتیب z4 و i3
محمد هادی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣
GMA
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بهتر از این نمیشه دیگه ❤️
علی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱باحاله ولی پشتشو احساس میکنم از لوتوس الهام گرفتن
GMA
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه منظورت لوتوس اویجا هست که باید بگم این خیلی قبل تر از اویجا معرفی شد!
جنوب
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱یا جده بی ام و
واویلا ……
محمد هادی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بی ام و بازا به وجد اومدن🤣🤟👏❤️❤️❤️❤️❤️
مازیار
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اوه اوه چه کرده بی ام و
کاملا در حد نام بزرگ CSL
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱حتی اگه از بی ام وه بدت بیاد عاشق این میشی
Jdm باز
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی عالی و زیبا و برازنده نام csl
Arshia m3csl
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱چقدر خفنه اگه با همین جلوپنجره کوچیک بیاد عالیه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱میشه همین رو به عنوان سوپر اسپرت بده بیرون.چرا بیمر از این سبک جلو پنجره استفاده نکرد در عین بزرگ بودن اصالت حفظ شده.خدا کنه مدل جدید شبیه همین نمونه 7 سال پیش باشه.
ممد ژانگولر
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱فوق العادست فقط رنگش مثل مدل قدیمش سفید و آبی قرمز بود عالی تر میشد و اصالت پیدا میکرد
javadhy
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱زودتر بیاد این سمای اخیرو بشوره ببره و در وصف این خودروهم باید گفت یکی از لایق ترین ها برای نام بی ام و و مطمئنم اگه طراحیش به کانسپتش خیلی نزدیک باشه میتونه جز کلاسیک های آینده باشه که ۴ ۵ میلیون دلار قیمت میخورن
محمد هادی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣
javadhy
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱میشه بگی باهم بخندیم؟
محمد امین
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی جذاب ، در عین حال خیلی گرون ، صد هزار دلار گرون تر از svj و sf90
البته خاص بودن و تولید محدود بدونش این قیمت رو تا حدودی تایید میکنه
meysam
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بیامو باید این شکلی باشه نه این طراحیهای شخمی نسلهای جدیدش بخصوص الکتریکیهاش
فقط اون قسمت زیر جلوپنجرش خوب نیست
شده عین یه چهرخ خشن که یه لبخند ریزی هم زده
reza-srt
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱جلو پنجره با هماهنگی بالایی ظاهر شده برخلاف بقیه طراحیش های جدید BMW و ظاهری خشن و سرکش به ماشین داده
محمد هادی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اینکه خیلی خوشتون اومده ازین کار
شاید بدلیل این باشه که این طراحی این ماشین برای سالهای قبل از تغیرات عظیمه الانه
reza-srt
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱یه چی جالب نیمه عقب ماشین از نیم رخ مث دوج وایپر نیست؟
مهردادکمال
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اخرشه ختم کلام
Poria
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱افرین برادران المانی
محمد هادی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱برام بسیار جالب و مسحورکننده بود که تقریبا در تمامی کامنت ها بازخوردها کاملا مثبت و عاشقانه بود
من فقط موندم حضرت ابهت چرا به یکباره توجه ش به محصول ۶ هفت سال پیشش جلب شده؟
انگار خود بی ام و تازه فهمیده این پروژه پتانسیل خیلی بالاتری از فقط یک خودروی مفهومی داشت
و در حقش نبود از خاطرات به این زودی پاک بشه😄😄
منم از سبک طراحی مستحکم و قدرتمندش بسیار خوشم اومد
همون موقه ها که برای اولین بار رونمایی شده بود
جالبه بدونید این خودرو توی بازی بسیار معروف رئال ریسینگ ۳ یه زمانی گرد و خاکی بپا کرد و تو اون بازی هست
خیلیم فرمون نابی داره
مثل دنبه پیچارو میخوره🔥🤟
محمد هادی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱افتخار میکنم به برند محبوب و معتبرم
«من یک ❤️بی ام و❤️ باز قهارم»
Mercedes Benz
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اول مرسدس بعد بی ام و
امیرشایان فرازی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بی ام و عالی می نوازد!!!!
من که شوکه شدم!
BENZ
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱از پشت انگار یه بچه طراحیش کرده ولی از جلو قشنگه
ali-mg
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱یکی دیگه ازونایی که تا آخر گوشه ذهن آدم میمونه
فرحان نصیری
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلیم عالی😊🤟🏻🔥
وحید اسماعیل نسب
۸ تیر ۱۴۰۱چه هیولای ترسناکی