بیامو M هیبرید V8، خودروی رسمی این خودروساز برای شرکت در مسابقات WEC و IMSA، سرانجام به آمریکای شمالی رسید تا در رویداد آینده موتوراسپرت که در دیماه سال جاری برپا خواهد شد، شرکت کند. در پی این رخداد، مسئولان بیامو از طرح نهایی و رنگآمیزی بدنه ابرخودروی LMDh خود رونمایی کردند که شامل سه رنگ اصلی زیربرند M و لوگوی مخصوص آن میشود. این طرح بدنه، پنجاهمین سالگرد تاسیس بیامو M در سال ۲۰۲۲ را گرامی میدارد.
گروه «بیامو موتوراسپرت GmbH» در تاریخ ۱ مه ۱۹۷۲ بنیان نهاده شد؛ بنابراین با فرارسیدن سالگرد نیم قرن سابقه کاری این مچموعه، تمامی مدلهای جادهای و اسپرت M به لوگویی منحصربهفرد مجهز خواهند شد.
بیامو طرح ابرخودروی هیبریدی خود را در جریان یک مراسم پرزرقوبرق در موزه «پیترسون» در لسآنجلس رونمایی کرد. جلوپنجره این خودروی مسابقهای بهجرعت یکی از بزرگترین نمونههای «کیدنی» مشهور بیامو به شمار میرود که تاکنون در یک خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. جلوپنجره M هیبرید V8 برخلاف مدلهای جادهای M3 و M4، بیشتر به نمونههای مسابقهای M8 شباهت دارد و کشیدهتر است.
بال هواشکن پشت، میزبان لوگوی بزرگ M به رنگ سفید است. رنگبندی و تاکیدات بیامو بههمراه لوگوی سیاه و عبارت «World’s Most Powerful letter» روی کاپوت این خودرو، به اتمام حجتی از سوی M هیبرید V8 با سایر رقبا تبدیل شده است.
پردهبرداری از طرح بدنه مسابقهدهنده بیامو با اعلام رانندههای آینده M هیبرید V8 همراه شده است. بیامو در کلاس GTP مسابقات قهرمانی «IMSA WeatherTech SportsCar» دو دستگاه M هیبرید V8 را وارد میدان میکند که توسط رانندگان زیربرند M به نامهای «کانر دی فیلیپی»، «فیلیپ انگ»، «آگوستو فارفوس» و «نیکی یلولی» رانده خواهند شد. «کولتون هرتا» نیز در رقابتهای ۲۴ ساعتی دیتونا همراه تیم بیامو خواهد بود تا سه راننده موردنیاز این رقابت تامین شود.
فراموش نکنید که بیامو چند ماه پیش اعلام کرد که M هیبرید V8 برای نخستینبار از ۲۰۲۴ وارد رقابتهای خودرویی اروپا میشود. این ابرخودرو بهعنوان یک خودروی کلاس LMDh در رقابتهای قهرمانی استقامت جهان، WEC، شرکت خواهد کرد؛ بهاینترتیب، بیامو نیز یکی از نامهای مشهور رقابتکننده در مسابقه ۲۴ ساعتی لمان ۲۰۲۴ در پیست «لاسارته» فرانسه خواهد بود. آخرین خودروی بیامو که توانست در این رقابتها به موفقیت برسد، V12 LMR مدل ۱۹۹۹ بود.
جانشین V12 LMR یعنی M هیبرید V8 چندی پیش در ایالاتمتحده وارد فاز تست اولیه خود در پیست سبرینگ شد. بیامو قصد دارد تا در جریان «پتیت لمان» پیش رو هفته آینده، طرح نهایی مسابقهدهنده خود را در معرض دید عموم قرار دهد. نظر شما درباره ابرخودروی بیامو M هیبرید V8 چیست؟ آیا آلمانیها موفق به شکست آکورا و کادیلاک در رقابتهای IMSA خواهند شد؟!
بهراد
۱ مهر ۱۴۰۱یه دلیلی داره که بی ام و شده سلطان جلو پنجره… ولی جدا از شوخی طراحیش بد نیست ( بجز اون جلوپنجره…)
Taha Malek
۱ مهر ۱۴۰۱خیلی خیلی زیبا و خفنه
ساعت عروسک تخت
۳ مهر ۱۴۰۱اوه bmw اوه bmw اوه bmw
این هایکو را بند در وصف این ماشین انگشت زدم
بسی زیباست
اما بنده زیبایی را همیشه در سادگی میبینم برای مثال گلف جی تی ار و همیشه هم از بوگاتی و لامبورگینی های عجیب غریب بدم میومده چون اون سادگی در عین حال جذابی رو نداشتن
۹۱۱
۱ مهر ۱۴۰۱چه خفن
Sobhan
۱ مهر ۱۴۰۱لامبوره خفن تره یا این ؟
سهیل
۱ مهر ۱۴۰۱لامبو اسباب بازیه
shirko
۱ مهر ۱۴۰۱لامبو رو با هیچ ماشینی مقایسه نکن !!
Sobhan
۱ مهر ۱۴۰۱چشم 🥰🤗
shirko
۱ مهر ۱۴۰۱😄😍
2311
۲ مهر ۱۴۰۱دقیقا، نمیشه که تراکتورهارو باماشینای ریس قیاس کرد
Royal Driver UK 70
۱ مهر ۱۴۰۱برای ماشین موتوراسپرت و ریسینگ اصلا طراحی مهم نیست.. فکر میکنید چرا الان بیمر بهترین ماشینای روزمره پرفورمنس رو میسازه. بخاطر طراحیشه. مثلا ام۴ جدید. بی ام و میگه هرچی جلوپنجره بزرگ تر باشه ورودی هوای بهتری هم داریم پس بازدهی موتور بالا میره (سری ۷ رو حساب نمیکنم). بی ام و کارشو خیلی خوب بلده رو آیرودینامیک هم خوب کار میکنه. این ماشین هم یک برگ برنده خوبه برای بیمره ایول.
meysam
۱ مهر ۱۴۰۱جلو پنجره جا داشت از اینم بزرگتر بشه
کم کاری کرده 😂😂😂😂
ولی خوشگل شده
محمد هادی
۱ مهر ۱۴۰۱مخوف
ترسناک
خشن
جدی
توانمند
و زیبا
Sobhan
۱ مهر ۱۴۰۱یاد پراید افتادم با این مشخصاتی که گفتی 🤣
محمد هادی
۱ مهر ۱۴۰۱بی ام و تجربه بالایی در مسابقات استقامت داره
پس مطمئن باشید خوب میدونه برای پیروزی به چی احتیاج داره
پس مطمئن باشید خوب میدونه چی ساخته
به امید خبرهای پیروزی برای این سللللطان خوش استایل در موتور اسپرت
من یک ❤️بی ام و❤️ باز قهههارم
مسعود
۱ مهر ۱۴۰۱با اینکه عاشق بیمرم ولی این اول جلوپنجره بوده بعد ماشین شده
BMW
۱ مهر ۱۴۰۱خوشمان آمد عاشقش شدم
soulsmaster
۱ مهر ۱۴۰۱اصلا خوشم نیومد،اگر چراغ هاش رو ازش بگیری دیگه زیبایی نداره،خطوط و و شکستگی داخل طراحی اش نیست.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز این یک ماشین مسابقه هست و باید چه زشت چه زیبا باید پرفورمنس باشه
seyedjavad.mercedesbenz
۲ مهر ۱۴۰۱در مورد یه خودرو برای فخرفروشی صحبت نمیکنیم اگرم کمی زیبایی در طراحیش هست بخاطر دل طرفداراس وگرنه هیچ لزومی نداره یه خودروی لمان خوشگل باشه ، این ماشین برای زیبایی طراحی نشده برای عملکرد طراحی شده
Enayat
۱ مهر ۱۴۰۱اینا اول جلو پنجره اند بعد، شدن ماشین🤣
Payfast
۲ مهر ۱۴۰۱این الان رقیب 919 evo ؟
Porsche 911
۳ مهر ۱۴۰۱خیر
919 evo اصلا در هیچ مسابقه ای نمیتونه شرکت بکنه چون بدون هیچ محدودیتی تولید شد تا فقط توانایی پورشه رو در این بخش نشون بده
در حال حاضر این ماشین قرار هست با پورشه 963 هایپرکار جدید LMDH پورشه رقابت بکنه
SENNA
۲ مهر ۱۴۰۱پتانسیل شکست رقبا رو داره
من قیافش خیلی حال کردم
شبیه هیولاست تا ماشین🤤
Porsche 911
۳ مهر ۱۴۰۱اتفاقا بر خلاف نظر خیلی از دوستان طراحی خیلی زیبایی به عنوان یک هایپرکار لمانس داره
معمولا شرکت با قرار دادن مهم ترین المان های طراحی روز خودشون در خودرو های موتور اسپرت به عنوان یک تبلیغ و واضح تر بودن برای تشخیص هست
وگرنه زیبایی یا زشتی خودروی موتور اسپرت اصلا بخش مهمی برای شرکت ها نیست