بیامو چندین سال است روی خودروهای هیدروژنی کار میکند و شاسی بلند هیدروژنی بیامو نیز مدتها پیش دیده شده بود. ژرمنها یکی از اولین برندهایی بودهاند که نسخه تولیدی چنین محصولی را در سال ۲۰۰۵ و با مدل شکل گرفته بر اساس سری ۷ کد E65 به نمایش گذاشتند. اواخر امسال تولید شاسی بلند iX5 شروع خواهد شد اما تنها تعداد محدودی از این خودرو مونتاژ خواهد شد. البته برند لوکس مونیخی قرار است تا اواسط دهه جاری میلادی این تکنولوژی را بهصورت انبوه روانه بازار کند.
به گزارش بیامو بلاگ، اولیور زیپس مدیر گروه بیامو چند هفته پیش اظهار داشت نسل بعدی iX5 قبلاً در نظر گرفته شده و پلتفرم Neue Klasse این خودروساز میتواند از قوای محرکه هیدروژنی سلول سوختی پشتیبانی کند. پیتر نوتا مدیر بخش فروش بیامو در مصاحبه با نشریه نیکی ژاپن اظهار داشت شاسی بلند هیدروژنی بیامو در سال ۲۰۲۵ بهصورت انبوه تولید خواهد شد. نکته جالب اینکه این خودروساز یکبار دیگر با تویوتا همکاری خواهد داشت. یکی از جنجالیترین و مشهورترین همکاریهای این دو برند به پروژههای Z4 و سوپرا بازمیگردد. نوتا اظهار میدارد این دو خودروساز در حال کار روی پروژههای متنوعی هستند و شاید در آینده شاهد یک رابطه عمیقتر باشیم.
زیپس قبلاً مدعی شده بود خودروهای سلول سوختی میتوانند نماینده بخش گم شدهای از یک پازل باشند و آینده صنعت خودرو را که با خودروهای الکتریکی گره خورده تکمیل کنند. مدیر بیامو همچنین اظهار داشته ما میتوانیم تصور کنیم قوای محرکه هیدروژنی برای نسل جدید خودروهای این خودروساز در راه خواهد بود. البته بیامو تمامی تخممرغهای خود را در یک سبد نمیگذارد زیرا معتقد است بهترین استراتژی برای این برند فروش خودروهای الکتریکی به همراه پلاگین هیبریدی و نمونههای درونسوز کارا خواهد بود. با ابراز علاقه به تولید خودروهای هیدروژنی، بیامو خواهد توانست تمامی سلایق خریداران را پوشش دهد.
فروش خودروهای درونسوز نیز قرار است نیمی از کل فروش جهانی بیامو تا سال ۲۰۳۰ را تشکیل دهند بنابراین شروع به صحبت از قطع تولید خودروهای بنزینی و دیزلی بسیار زود خواهد بود. البته رولزرویس استراتژی متفاوتی را دنبال میکند زیرا تا پایان دهه جاری میلادی به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد و خودروی جدید اسپکتر به عنوان اولین محصول این استراتژی در راه است. مینی هم قرار است تا اوایل دهه آینده به عرضه خودروهای درونسوز ادامه داده و سپس به تولید کامل خودروهای الکتریکی مشغول شود.
T
۲۳ مرداد ۱۴۰۱کم کم خودرو سازان میفهمن برق کشکه
miladzm
۲۳ مرداد ۱۴۰۱تویوتا
ستاره ای درخشان در آسمان صنعت خودروسازی !
علی
۲۳ مرداد ۱۴۰۱دیروز یه آلمان فن تو یه پستی گفته بود ژاپنی ها هم مثل چینی ها کپی بردارن!!!! یادش بخیر چقدر خندیدیم!
meysam
۲۳ مرداد ۱۴۰۱خوشم اومد
phonix
۲۳ مرداد ۱۴۰۱تویوتا داداش بی زحمت یه کمکی هم به ایتالیایی ها کن ماشین های سوپر اسپرت رو برقی نکنن
meysam
۲۳ مرداد ۱۴۰۱مطمئن باش هیدروژن آینده خوبی داره و نمیذاره انجمنهای ۱۲ سیلندر بمیرن