مدل جدید i بامو بصورت آنلاین مشخص شده و تصاویری از پتنت های آن در اینترنت منتشر شده است. این خودرو بیش از آنکه یک شاسیبلند باشد میتواند یک هاچبک کاربردی باشد.
در حالی که قبلاً باور بر این بود که نامگذاری i5 برای شاسیبلندی جدید خواهد بود اما پتنت های این شرکت میتواند برای همهی مدلها از i1 گرفته تا i9 در نظر گرفته شوند. هنوز تخمین اینکه از کدام نام استفاده خواهد شد سخت است اگرچه که در بحث سایز و اندازه به نظر میرسد که خودروی موردنظر در جایگاهی بالاتر از i3 کنونی قرار میگیرد.
سال پیش یکی از اعضای هیئتمدیرهی بامو گفته بود که هنوز تصمیمی مبنی بر اینکه نوع بدنهی مدل i بعدی چگونه باشد نگرفته شده است:
تصویب قوانین مختلف به این معنی است که ما باید خودروهایی با آلایندگی صفر تولید کنیم. ما در حال توسعهی مدلهای i بیشتری هستیم اگرچه که هنوز هیچ تصمیم دراینباره گرفته نشده است.
هرچند تصاویر منتشر شده قضاوتی کلی از خودروی موردنظر را به دست میدهند. این تصاویر نشان دهندهی نمای آشنای یک بامو است. نمای جلو مشابه خودروهای i3 و i8 است و چراغهای جلو تقریباً یکسان هستند. شیشهی جلوی جمع شده و خط سقف شیبدار به بهبود آئرودینامیک خودرو کمک میکنند.
مشاهدهی بدنهی ۵ درب واضح است و به نظر میرسد که ورود و خروج به خودرو آسان باشد. تقویت دربهای جلو و عقب میتواند نیاز به ستونهای ساختاری B را از بین ببرد.
ستون C شناور این خودرو یادآور مدل i8 است. چراغهای عقب نیز بیش از آنکه انقلابی باشند تکاملی هستند و برخی شباهتها به رقبایی اقتصادیای چون تویوتا پریوس و هیوندای آیونیک دیده میشود. رینگهای بزرگ با لاستیکهای استخوانی به کاهش مقاومت چرخشی و افزایش راندمان خودرو کمک میکنند.
هنوز مشخص نیست که بامو مدلی جدید را به عنوان یک خودروی الکتریکی عرضه خواهد کرد یا تکنولوژیهای سبز دیگری را با این برند به جهانیان نشان خواهد داد. این مدل میتواند مجموعه باتری بهبودیافتهی i3 بهره ببرد یا اینکه از سیستمی مشابه با سیستم بکار رفته در i8 سود ببرد. همچنین شانس زیادی برای بکار بردن تکنولوژیهای خودران در مدل جدید وجود دارد.
عضو هیئتمدیرهی بامو علاقه دارد اشاره کند که برند i بامو تنها دربارهی قدرت الکتریکی نیست:
i دربارهی همهی تکنولوژیها است. ما تکنولوژیهای پیشرفتهای را مثل فیبر کربن در محصولاتمان بکار میبریم.
منبع: autoexpress
احمد باقری
۱۷ مهر ۱۳۹۵حتما چیز باحالی در میاد.
علیرضا.م
۱۷ مهر ۱۳۹۵چرا اینقدر درب عقبش کوچیکه ؟
کامیاب
۱۷ مهر ۱۳۹۵احتمالا ساختار بازشدنش کشویی یا بازشونده به عقب هس که ورود و خروج بدون مشکل باشه.
وحید
۱۷ مهر ۱۳۹۵در رابطه با ترجمه عنوان خبر…. تو فارسی ما میگیم “اسکیس” نه اسکچ
نوید جهرمی
۱۸ مهر ۱۳۹۵اسکیس رو بیشتر دیدم در معماری ب کار میبرن ولی اسکچ رو در طراحی صنعتی.
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵مرسی شاهین جان
Bloodhound SSC
۱۷ مهر ۱۳۹۵کلاس BMW بالا تر از این طرح هاست.