سلطان باواریا فرصت CES 2017 را غنیمت شمرده و ایدهای مفهومی از دکوراسیون داخلی محصولات آینده خود را به نمایش گذاشت.
تمامی فناوریهای اخیر کمپانی شامل HoloActive Touch و پیشرفتهای جدید در زمینه In-Car Control در این مدل مفهومی گنجانده شدهاند. خبری از دربهای جانبی، سقف و شیشههای جلو و عقب نیست و چرخها بهطور کامل تحت پوشش هستند. طراحی داخلی نیز سبک مینیمالی داشته و بخشم اعظم آن را فناوری HoloActive Touch و صفحهنمایشهای سرتاسری موجود تشکیل میدهند.
کمی از HoloActive Touch بگویم. این فناوری درواقع نسل بعدی iDrive کنونی بامو است که البته تفاوتهای اساسی با آن دارد. بهصورت یک صفحهنمایش معلق در بالای کنسول مرکزی قرار گرفته و تمامی مزیتهای هدآپ دیسپلی و نمایشگرهای لمسی موجود را در هم میآمیزد. کنترل آن نیز تنها از طریق حرکت انگشتان انجام شده و هیچگونه نیازی به لمس فیزیکی توسط راننده وجود ندارد.
ناشناس
۱۸ دی ۱۳۹۵فوق العادس. دیگه باید کم کم دست از طراحی های امروزی برداریم و خودمونو واسه طراحی های آینده آماده کنیم. BMW i Inside و Toyota Concept-i
"Amir"
۱۸ دی ۱۳۹۵نمیدونم چرا ، ولی هیچ جوره نمیتونم با این کانسپتا ارتباط برقرار کنم ، خیلی بی روحن ، از وجود تکنولوژی تو ماشین لذت چندانی نمیبرم ، به نظرم دیگه خیلی با ارفاق بی ام و سری ۵ تکنولوژی به کار رفته داخلش کافیه ، ولی بیشتر از اون اسرافه ! ?
تهمتن
۱۸ دی ۱۳۹۵خدایی حرف دلم رو زدی
طراحی بیرونش قشنگه
ولی داخلش انگار با آدم قهره
آینده از آن آلمان و ژاپن
۱۸ دی ۱۳۹۵اتفاقاً به نظر من طراحی داخلش بهتره :) به هر حال فوق العادس. آدم حال میکنه این شرکت های بزرگ مثل بی ام و و تویوتا و هوندا و بنز و… رو میبینه که تمام پیشرفت های خودروسازی رو به دوش میکشن. واقعاً چرا اینقد آلمانی ها و ژاپنی ها خوبن. چرااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟
امیر
۱۸ دی ۱۳۹۵اون کتابا چیه؟!!
ناشناس
۱۸ دی ۱۳۹۵دفترچه راهنما :)
حسين
۱۸ دی ۱۳۹۵درود.
با تشکر از نویسنده محترم. یه گله داشتم، اونم اینکه متن خیلی کوتاه و خلاصه بود متاسفانه
>>>یکم اطلاعات تکمیلی در مورد این ماشین بدم:
1- اول اینکه ب ام و اخیرا کانسپتهای متعددی رو رونمایی کرده و به شدت داره روی طراحی داخلی خودروهای آینده کار میکنه. یعنی زمانی که دکمه ها و کلید ها حذف بشن و راننده رانندگی نکنه! باید افراد یه جوری سرگرم بشن و هر ماشینی حال و هوای خودش رو داشته باشه. برای اینکه سواری یک تویوتای خودران با یک ب ام و خودران یکسان نباشه. از طرف دیگه تکنولوژی الکترونیک و ارتباطات تقریبا هر دو سال یکبار به روز رسانی میشه اما صنعت خودرو حد اقل هر 5 سال یکبار به روز رسانی میشه. بنابر این کابین ماشینا باید این قابلیت رو داشته باشه که سریعتر آپدیت بشه و این موضوع در طراحی های آینده تاثیر گذاره. در آینده دکمه ها حذف میشن و کنترل های حرکتی و نمایشگرها و پردازنده ها و هوش مصنوعی جاشونو میگیرن. پس لازمه که از الان برای کابین اتومبیلهای آینده یه فکری بشه. هدف ب ام و در طراحی این کابین این بوده که کابین رو به یک اتاق نشیمن راحت تبدیل کنه. حتی اگه دقت کنید توی عکسها متوجه وجود جای قرار دادن کتاب در کابین هم میشید که یه جورایی میخواد روی راحت و صمیمی بودن فضا تاکید کنه.
2- موضوع دیگه فناوری HoloActive Touch هستش که توی متن هم بهش اشاره شد. در این فناوری (البته از قبل هم وجود داشته چیزای مشابهش اما به این صورت کامل نبوده و در اتومبیل هم استفاده نشده تا حالا) از دوربینهای با دقت بالا برای کنترل حرکات سر انگشت استفاده شده و همینطور همزمان با حرکت دست روی منوها، یک پالس صوتی به سمت نوک انگشت فرستاده میشه که حس لمس کردن رو ایجاد میکنه و در واقع بازخورد و واکنشی شبیه صفحات لمسی ایجاد میکنه. درضمن در حال حاضر فقط از زاویه دید راننده میشه منو ها رو دید.
3- موضوع دیگه تکنولوژی پرده ی صداست که اجازه میده راننده و سرنشین کناریش بتونن به صورت همزمان به دوتا موسیقی متفاوت گوش بدن!
4- همینطور یک صفحه نمایش بزرگ در سقف قرار گرفته که در موقع نیاز سرنشینای عقب میتونن ازش استفاده کنن.
منتظر خبرهای جالب دیگه ای از ب ام و در روزهای آینده باشید.
نوید جهرمی
۱۹ دی ۱۳۹۵دستت درد نکنه.
قسمت 3 خیلی جالب و کاربردیه. اگه بتونن کاری کنن که مردا از دست پرچونگی زناشون راحت شن که دیگه حرف نداره. پرده صدا رو میزنی و برای زنت فقط سر تکون میدی که مثلا داری ب حرفاش گوش میدی(شوخی) :)
Ferruccio Lamborghini
۱۸ دی ۱۳۹۵چه کاربردیه و کم حجم.
احمد باقری
۱۸ دی ۱۳۹۵دربهای کناری نداره، چجوری میشه.
GT
۱۹ دی ۱۳۹۵اههه!فک کنم ب ام و یادش رفته براش در بذاره ?
این یه ایده ی مفهومیه ((ایده ))ی مفهومی!!نه لزوما فقط یه خودرو