بیامو رسماً از i3 جدید پردهبرداری کرده است. این خودرو یک سدان تمام الکتریکی است که بر اساس نسخه کشیده سری ۳ و صرفاً برای عرضه در بازار چین ساخته شده است. این خودرو که طبق نیازهای خریداران چینی طراحی شده است، در همین کشور به تولید میرسد. i3 نهتنها خانواده محصولات الکتریکی بیامو را گسترش میدهد بلکه به فیسلیفت آینده سری ۳ هم اشاره دارد. البته بیامو این خودرو را با نام i3 eDrive35L معرفی کرده تا از هاچبک الکتریکی i3 متمایز شود.
i3 در جلو از چراغهای جدیدی بهره میبرد که بهاحتمالزیاد آنها را در فیسلیفت سری ۳ هم خواهیم دید. همچنین جلوپنجره خودرو هم مسدود شده که ماهیت الکتریکی آن را نشان میدهد. سپر جلوی بازطراحی شده با ورودیهای هوای متفاوت، رکابهای جدید مشابه i4، رینگهای آئرودینامیک و سپر جدید عقب با دیفیوزر یکپارچه هم از دیگر ویژگیهای ظاهری i3 هستند. مهمترین ویژگی در داخل خودرو اما نمایشگر بزرگ خمیده در بالای داشبورد برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که مطمئناً این ویژگی را هم در سری ۳ آینده خواهیم دید.
فاصلهٔ محوری i3 برابر با ۲,۹۶۶ میلیمتر است که ۱۱۵ میلیمتر از سری ۳ معمولی و ۵ میلیمتر از سری ۳ کشیده (مخصوص چین) بیشتر است. طول این خودرو نیز به دلیل بازطراحی سپرها به ۴,۸۷۲ میلیمتر رسیده که ۴۳ میلیمتر از سری ۳ کشیده بیشتر است. بااینحال، به خاطر وجود باطریها، حجم صندوق بار i3 به ۴۱۰ لیتر رسیده که کاهشی ۷۰ لیتری را نسبت به همتای درونسوز نشان میدهد.
این سدان الکتریکی به نسل پنجم قوای محرکه eDrive بیامو مجهز شده که قبلاً در مدلهای iX3، i4 و iX استفاده شده بود. در اینجا، شاهد یک موتور الکتریکی با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که در عقب نصب شده است و خودرو را ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. این موتور توسط یک پکیج باطری ۷۰.۳ کیلووات ساعتی تغذیه میشود که برد ۵۲۶ کیلومتری را فراهم میکند. مصرف انرژی خودرو هم ۱۴.۳ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
به گفتهٔ بیامو، این باطریها را میتوان با شارژرهایی از ۱۱ کیلوواتی AC تا ۹۵ کیلوواتی DC شارژ کرد. با شارژرهای سریع، ظرف تنها ۳۵ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطریها شارژ میشود و با ۱۰ دقیقه شارژ ۹۷ کیلومتر به برد خودرو اضافه خواهد شد. سیستم تعلیق i3 توسط بخش تحقیق و توسعهٔ جوینت ونچر بیامو برلیانس بهطور محلی برای شرایط جادههای چین تنظیم شده است. این سدان الکتریکی توسط همین جوینت ونچر در چین تولید میشود. بیامو i3 eDrive35L از می ۲۰۲۲ (اردیبهشت) در پرجمعیتترین کشور دنیا قابل خریداری خواهد بود.
مرتضی
۱۲ فروردین ۱۴۰۱فیس قبلی بنظرم قشنگ تر بود… لوکس تر میزد …اگه قراره همین فیسو برا مدل بعدی بزنه
دکتر
۱۲ فروردین ۱۴۰۱چیز خاصی نداشت واقعا،یه الکتریکی معمولی در حد همون الکتریکی های چین با یه برچسب ب م و و البته یک مانیتور بزرگ،طراحی داخلی خودروها با اومدن این مانیتورهای بزرگ یکسره خالی از هرگونه هیجان و خلاقیت هست،چه میخواد بنز کلاس اس باشه!چه برلیناس چین.
زیزیگولو
۱۲ فروردین ۱۴۰۱یادمه که بی ام و i3 قرار بودش در اردیبهشت ماه سال ۹۷ تو ایران رونمایی بشه ولی آخرش نفهمیدم چی شد؟؟ رو نمایی شد یا نه؟؟
rezarsnewphone
۱۲ فروردین ۱۴۰۱کاش یه i3 m50 میدادن با پرفورمنس همون i4 m50 ببینم کی خوک برقی میخرید
KSH
۱۲ فروردین ۱۴۰۱اصلا قشنگ نشده
Jdm باز
۱۲ فروردین ۱۴۰۱اگه یکم بیشتر رو طراحیش کار میکرد جذاب تر میشد
در کل بنظرم طراحیش بد نیس
قدرتش هم خوبه نسبتا
کابینش هم خوب شده
aminbikar
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ته اکتشاف من این بود که چراق های پشت وقتی روشن بشن با پرچم آلمان یکی هستند
Sina10
۱۲ فروردین ۱۴۰۱قیافش متناسب و خوبه ولی یکم زیادی مهربون به نظر میرسه!! ولی بازم از فاجعه های قبلی مثل i4 خیلی خیلی بهتر
کابینش هم بروز شده
اسمش که شبیه اون i3 قبلیه شاید یکم مشکل ساز بشه
به نظرم اگه همون موقع تولید i3 قبلی ، چنین اسمی واسش انتخاب نمیکردن خیلی وضع بهتری وجود داشت
پدرام
۱۲ فروردین ۱۴۰۱با اینکه کیفیت ماشین های آلمانی از تسلا بیشتره اما به نظر میاد تسلا با قیمتی که داره مشخصات و شتاب بهتری ارائه می ده
سپهر
۱۲ فروردین ۱۴۰۱عالیه
ehsan.fa
۱۲ فروردین ۱۴۰۱کجاش عالی بود ؟؟ منکه فن بی ام و هستم نامید کامل شدم حیف اسم سری ۳ که گذاشتن رو این جاروبرقی انتظارم در حد تسلا بود ولی حیف
محمدهادی
۱۲ فروردین ۱۴۰۱اوف اوفف
رنگو ببین
من اصن نمیدونم به این میگن چه رنگی!!