بی ام و i4 برقی همانند عملکردی که سال پیش و در یورو انکپ داشت فقط ۴ ستاره ایمنی را برنامه تستهای ایمنی انکپ استرالیا کسب کرد.
سدان برقی باواریا همانند بار قبلی از دستیابی به ۵ ستاره ایمنی کامل بازمانده است و چنین موضوعی به ندرت در کلاس خودروهای لوکس مشاهده میشود. فقط پژو ۳۰۸ و بی ام و i4 برقی در جدیدترین سری از تستهای تصادف انکپ استرالیا ۴ ستاره ایمنی را به دست آوردهاند و باقی خودروها یعنی سیتروئن C5X، آلفارومئو توناله و گریت وال اورا توانستهاند ۵ ستاره ایمنی را کسب کنند؛ اما چه چیزی باعث شده است خودروی لوکس و برقی بی ام و از دستیابی به ۵ ستاره کامل باز بماند؟ باید گفت i4 در بخش دستیار ایمنی فقط ۶۲ درصد امتیازها را کسب کرده است، بخشی که به تکنولوژی پیشگیری از برخورد فعال خودرو اشاره میکند.
در بخش حفاظت از کاربران آسیبپذیر جاده، بی ام و i4 برقی ۷۱ درصد امتیازها را به دست آورده است. انکپ استرالیا میگوید طراحی جلوی خودرو به گونهای است که ریسک آسیب زدن به عابران پیاده و دوچرخهسواران را در بر خواهد داشت. این موسسه ایمنی همچنین تکنولوژیهای پیشگیری از برخورد یا کاهش ریسک آسیب در زمینه تصادف با عابران پیاده، دوچرخهسواران و موتورسواران را بررسی کرده است. خودروی موردبحث اما در بخشهای دیگر بهتر نشان میدهد به گونهای که در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال و خردسال به ترتیب ۸۷ و ۸۹ درصد امتیازهای لازم را به دست آورده است. انکپ استرالیا بهطور خاص به عملکرد ضعیف سیستم هشدار خروج از مسیر بی ام و اشاره میکند و میگوید:
بی ام و به ما میگوید سیستمهای AEB و حفظ خودرو بین خطوط در i4 بازار استرالیا استاندارد بالاتری نسبت به سیستمهای تست شده در اروپا دارد اما بی ام و خودرو را به منظور تستهای تائید عملکرد سیستمهای یاد شده تحویل انکپ استرالیا نداده است.
بهعبارتدیگر، i4 موجود در بازار استرالیا تکنولوژی ترمز اضطراری خودکار بهتری نسبت به نمونههای بازار اروپا دارد اما بی ام و از ارائه خودروی عرضه شده در استرالیا جهت تستها خودداری کرده است. نهایتاً باید گفت i4 تنها محصول اخیر ژرمنها نیست که نمیتواند ۵ ستاره کامل را دریافت کند زیرا یورو انکپ نیز سال پیش سری ۲ کوپه را تست کرد و تنها ۴ ستاره ایمنی به آن خودرو اختصاص داد.
ماشین باز
۲۳ بهمن ۱۴۰۱بی ام وه بازان کجایند که ببینند شاهکار جدید خود را
مهران
۲۳ بهمن ۱۴۰۱هر خودرویی حتما و قطعا نکات منفی خودشو داره.وقتی این بی ام و اروپا ۵ ستاره کامل گرفته اومده استرالیا چهار گرفته.مزمعن باش ۸۰ درصد خودروهای دیگه هم بیان چه بنز باشه چه پورشه و….ممکنه این اتفاق بیفته.
من شخصا اروپارو بهتر قبول دارم تست هاشو
حسین
۲۴ بهمن ۱۴۰۱از یوروانکپ هم ۴ ستاره گرفت.
Taki
۲۳ بهمن ۱۴۰۱با خواندن متن متوجه میشی ک این ماشین هنوز به استاندارد جدیدش مجهز نشده و استاندارد استرالیا ، نسبت به استاندارد اروپا تو زمینه تکنولوژی ترمز سخت گیرانه تره .
بی ام و هم این ماشین رو هنوز برای استرالیا با تکنولوژی بالاتر نداده . وگرنه این کارو به زودی انجام میده و ۵ ستاره رو میگیره .
AMANTE
۲۳ بهمن ۱۴۰۱بزودی قراره انکپ ایران هم افتتاح بشه و خوبی ایش اینه که به صورت مجازی ماشین رو تست میکنن.
ماشین باز
۲۳ بهمن ۱۴۰۱مثل تارا که اول نتایج در اومد بعدها فیلمش هم در میاد 😂😂
Type A
۲۳ بهمن ۱۴۰۱به صورت مجازی تست میکنند ک افتضاحشان مشخص نشود . اگر از ۵ ستاره ، منفی ۱۰ ستاره گرفتند ، بگویند مشکل از سامانه بود و سامانه را طوری تتظیم کنند که اگر در اثر تصادف ، خودرو تبدیل به نیم کیلو ضایعات شد ، حداقل ۴ ستاره درخشان را کسب کند .
حسین
۲۳ بهمن ۱۴۰۱بی ام که از گریت وال یاد بگیره 😂😂
911
۲۳ بهمن ۱۴۰۱نه داداشا…
اشتباه نکنید…
ایران انکپت، اول رو حوا قراره بگه ماشین ها چجورین، بعد تست تصادف رو انجام بدن. البته قراره باج هم بگیره، تانتیجه یه چی دیگه بشه.
اگرم انجام شه، همون نمره ای که با باج و رو حوا گفتن، باهم جمع میرنن، نمره به دست میاد.
میبینی کل نمرات تست ها روهم درمیاد ۵،ولی نمره اون ماشین ۲۰۰۰۰ میشه.
وقتی هم کار تموم میشه، ماشین ها رو میدن صافکاری محل، تا با دو کیلو بتونه، بی رنگ درش بیاره و بعد بهعنوان فروش ویژه، ۶۰۰ تومن میفروشنشون.
تیتر اون چیزه هم میشه = فروش ویژه فلان خودروساز، فلان ماشین با سابقه حضور در ایران انکپت،و تست شده در آن، بدون رنگ، بدون تعویض حتی ۱قطعه.
گزارش کاربر پدال، ۹۱۱، نقل از نشریه ایران انکپت. با کمی خلاصه سازی
911
۲۳ بهمن ۱۴۰۱فقط انقدر اطلاعات منتشر شده بود، همشو با خلاصه سازی گفتم. اگه سوالی هست ،بگید تا توی نشریه ایران انکپت بپرسم.
راستی تست تصادف سهند، به عنوان اولین تست تصادف ایران انکپت انجام شده، که نتایجش رو میتونید ببینید =
تصادف از جلو =۱۰۰۰ از ۵
تصادف از عقب =۹۹۹از ۵
تصادف از بقل =۵۰۰۰۰از ۵
با گرفتن ۵میلیارد برای هر تست.
نمراتی که رو هوا گفتند =
تصادف از جلو =۳۰ از ۵
تصادف از عقب =۱۱۰ از ۵
تصادف از بقل =۳۰۰ از ۵
پدال تو رو خدا کمنتمو پاک نکن.
و همچنین اولی
TESLA
۲۳ بهمن ۱۴۰۱برخلاف مرسدس های eq که در تمامی تست های ایمنی بالاترین امتیاز ممکن رو کسب کردن ، متاسفانه ب ام و های برقی نتونستن عملکرد خوبی از خودشون به جا بزارن و نه تنها در بحث ایمنی بلکه در شعاع حرکتی هم اصلا نتونستن مثل رقیب اشتوتگارتی درخشان ظاهر بشن
مهران
۲۳ بهمن ۱۴۰۱اصلا معلوم نیست از کامنتات که تعصبشو بیخود میکشی.
تست استرالیا خیلی سختگیرانه تر از اروپاست
حسین
۲۴ بهمن ۱۴۰۱خب در هر دو تست ۴ ستاره گرفته.