براساس سیستم رتبهبندی E-Rating که به منظور کمک به خریداران خودروی الکتریکی ایجاد شده است، بیامو i4 یکی از کارآمدترین خودروهای برقی موجود در بازار اعلام شد.
اگرچه تحویل بیامو i4 بهطور رسمی آغاز نشده است، کوپه چهاردر برقی آلمانی هماکنون کنجکاوی زیادی را برانگیخته است. به گزارش بیاموبلاگ، با وجود در دسترس نبودن برای مشتریان، این خودروی الکتریکی قبلاً توسط نشریهی بریتانیایی Electrifying.com، یکی از کارآمدترین خودروهای برقی معرفی شده است که علاقهمندان به محیط زیست میتوانند خریداری کنند.
نشریهی Electrifying یک سیستم رتبهبندی به نام E-Rating ایجاد کرد که به منظور کمک به خریداران در درک کارایی خودروی الکتریکی است. الگوریتم E-Rating چند فاکتور مختلف از جمله میزان تبدیل انرژی الکتریکی به مسافت در جاده، سرعت شارژ مجدد باتری و آمادهسازی مواردی مانند پمپهای حرارتی، بازیابی هوشمند انرژی ترمز و سیستم کنترل آبوهوا را در نظر میگیرد. کنترل این موارد، همگی به کاهش مصرف برق در خودرو کمک میکنند.
راندمان خودروهای الکتریکی از A++ تا E درجهبندی میشود و بیامو i4 و تسلا مدل ۳ بالاترین رتبهبندی A++ را در بریتانیا دریافت میکنند. مرسدس بنز EQS، سیتروئن امی و e-C4 و سئات Mii از جمله ۱۳ خودرویی هستند که درجهی A+ دریافت میکنند و ۱۴ خودروی دیگر درجه A دریافت میکنند. شاسیبلندهای لوکس آئودی e-tron و مرسدس بنز EQC رتبهی D را دریافت کردند.
نشریهی Electrifying.com تفاوت هزینه را برای پوشش ۱۰،۰۰۰ مایل بین یک خودروی الکتریکی دارای رتبه A++ (بیامو i4) و یک خودروی دارای درجهبندی E (مرسدس بنز EQV) تنها براساس مایل در هر کیلووات ساعت، ۵۸۰ پوند ارزیابی کرد. با وجود این واقعیت که مرسدس بنز و بیامو در کلاس یکسانی نیستند، تفاوتهای درخورتوجهی بین خودروهای الکتریکی که رقبای مستقیم هستند، وجود دارد. به عنوان مثال، تسلا مدل Y (رتبه A+) ۱۷۶ پوند کمتر از ولوو XC40 ریچارج در ۱۰،۰۰۰ کیلومتر قیمت خواهد داشت.
علاوه بر این، رتبهبندی Electrifying زمان شارژ مجدد خودروی الکتریکی را نیز در نظر میگیرد. خودروهایی که پیشرانههای با کارآمدی کمتری دارند، در نهایت زمان بیشتری به شارژر متصل میشوند، هم به دلیل قدرت شارژ کمتری که میتوانند مصرف کنند و هم به این دلیل که صرفاً به انرژی بیشتری برای جابجایی نیاز دارند.
احمدرضا
۴ آذر ۱۴۰۰این از m4 خیلی قشنگ تره
Nima
۴ آذر ۱۴۰۰جالب بود . خیلى جالب .
تفاوت تکنولوژى توى اینجا ها هم مشخص میشه.
Soheil
۴ آذر ۱۴۰۰مرسدس از نظر ظاهر و هم از نظر تکنولوژی فرسوده شده و کیلومترها از بی ام و عقبتره
Porsche 911
۴ آذر ۱۴۰۰😐
احمدرضا
۴ آذر ۱۴۰۰اولین کامنتت بود نه؟
Ht
۴ آذر ۱۴۰۰راست می گی از اون جلو پنجره اش معلومه خیلی از بنز جلوتره اصلا بی ام دبلیو سلطان جلو پنجره است تازه یه مدل زده ۹۶ درصد دماغه خودرو جلو پنجره است دوتا ال ای دی هم بقلش گذاشتن ، واقعا بنز باید بزاره بره.
Kf
۴ آذر ۱۴۰۰فکر کنم تنها مرسدسی ک دیدی اتوبوس ۳۰۲ باشه از اون ایران پیما ها
amir
۵ آذر ۱۴۰۰اتفاقا بالعکس هستش
ارین صاحب جمعی
۴ آذر ۱۴۰۰BMW سروری برای خیلی ها 🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🤯🤯🤠🤠🤠🤠😎😎😎😎😎😎
محمد امین
۴ آذر ۱۴۰۰عاشق مهندسی bmw هستم ، نسبت به رقبای آلمانی اش در یک بازه ی زمانی وارد الکتریکی سازی شد و الان به طور قطع میگم که بسیار جلو تره ، حتی از پورشه تایکان هم خودرو هاش در سطح بهتری هستن
💪💪
Porsche 911
۴ آذر ۱۴۰۰ایولا BMW😎😎😍💚💚💚💚
خیلیا فکر میکنن ب ام و تازه وارد برقی سازی شده اما ب ام و به همراه بنز از اولین الکتریکی سازان بودن موقعی که هنوز خیلی برند ها به خودرو الکتریکی حتی فکر هم نکرده بودن😎
این i4 و تایکان و EQS از بهترین الکتریکی هایی هستن که عاشقشونم و خیلی دوستشون دارم
و اینجا هم BMW ثابت کرد که اگه بخواد وارد یه عرصه بشه به صورت جدی باید رقبا مواظب باشن…
Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)
۴ آذر ۱۴۰۰از حق نگذریم با وصفی که برقیه اما خیلی باحاله و حس ام سه نیو ورژن رو میده
بنز پورشه و بی ام و خیلی خوبن…. من خودم بین یه ماشین لوکس برقی به یقین ای کیو اس رو انتخاب میکنم و توی اسپرت هم تایکان و توی ۴ در آی ۴….💟❤
عشقه بی ام و….
MAHDI
۴ آذر ۱۴۰۰آفرین به BMW
اما فقط خودروهای بنزینی👌
علیرضا
۴ آذر ۱۴۰۰تسلا کیلو چند بابا؟
پرچم ب ام و بالاست💪
Aboalfazl demon
۴ آذر ۱۴۰۰تسلا کیلو ۱۰۰۰ میلیارد دلار
ارین صاحب جمعی
۴ آذر ۱۴۰۰اره حتما والا تا دیروز که گند هایی که زده بود تازه رو شد با اون سیستم خودرانش بهتره دیگه حوالی خودروسازای بزرگ پیداش نشه در ضمن ارزش بی ام و بیشتر از تسلاست تو مجله car for america نوشته . جناب demon
محمد
۴ آذر ۱۴۰۰#نه_به_هر_خودروی_برقی
S.M
۴ آذر ۱۴۰۰ب ام و سلطانه و من از این جلوپنجره ها خیلی خوشم میاد و درست داره مثل داستان e36 میشه اول که اومد همه میگفتن زشته ولی بعدش همه حتا بنز بازا عاشقش شدن سری ۴ فابریک کارخونه خیلی قشنگه با آی ۴ ولی ام ۴ باید یکم روی طرح سپرش کار کنن برای همین جلو پنجره هاش زشت شده ولی سری ۳ با کیت ام قشنگ تره ولی سری ۳ معمولی باز هم بخاطر طرح سپرش جلو پنجره هاش بد به نظر میرسه و کمی فرم جلو پنجره هاش ولی باز هم قشنگه بعدش هم همه دارن فقط از بی ام و ایراد میگیرن همین بنز از تسلا تقلب کرده و حتا از ب ام و هم تقلب کرده اگه به بدنه gls 600 دقت کنید متوجه بدنه x6 میشوید بعدش هم بنز هم جلوپنجره هاش رو دو برابر کرده، فقط بلدین از ب ام و ایراد بگیرین؟
Porsche 911
۴ آذر ۱۴۰۰نه قضیه این نیست
کسی هم کپی نکرده ب ام و با ساخت مدل X6 کلاسی رو پایه گذاری کرد با اسم شاسی بلند کوپه
که خب بعد ها خودروسازان زیادی مانند مرسدس پورشه و… وارد اون کلاس شدن
مثل این هست بگیم فرم آئودی RS7 کپی فرم بدنه M8 گرن کوپه هست پس کپی کرده کلا این شباهت با توجه به کلاسشون هست…
اینکه بنز جلوپنجره هاش بزرگه درسته ولی اصلا تو ذوق نمیزنه و به خوبی روی قیافه ماشین میشینه به قول معروف
ولی ب ام و با این طراحی از نظر بقیه ساختار شکنی کرده و با تغییر پیدا کردن ظاهر پسرفت داشته
هر چند سلایق متفاوت هست و به شخصه با طراحی هاش مشکلی ندارم…
س
۵ آذر ۱۴۰۰اولین خودروی برقی کشور آمریکا مال سال ۱۹۷۴ هست ولی اولین خودروی برقی ب ام و مال سال ۱۹۷۲ بس اصلا تعجب نکنید بی ام و بهترین باشه و برد مسافتیش با یک بار شارژ ۶۰ کیلومتر بوده اونم تو ۵۰ سال پیش! و وقتی پای کیفیت به میدان میاد تسلا ورشکست اعلام میشه
سپهر
۶ آذر ۱۴۰۰فقط المان و دیگر هیچ
سپهر
۶ آذر ۱۴۰۰ماشین فقط المانی
مجتبی
۷ آذر ۱۴۰۰خداییش آدم بخواد جاروبرقی سوار شه حداقل تولید یک شرکت درست وحسابی مثل بی ام و بنز وپورشه یا آعودی باشه