خودروهای الکتریکی روز به روز محبوبتر میشوند و نه خودروسازان هر روز از محصولات جدیدی رونمایی میکنند بلکه خریداران نیز به این محصولات روی خوش نشان میدهند. فورد موستانگ مک ای و F-150 لایتنینگ موردتوجه عموم مردم آمریکا قرار گرفتهاند و در سمت دیگر بازار نیز محصولات گرانقیمتی همچون پورشه تایکان با تقاضای بالایی روبرو شدهاند. همین موضوع درباره خودروی چهار درب کوپه ب ام و i4 نیز صدق میکند. اگر به وبسایت ب ام و آمریکا سر زده و به دنبال سفارش این خودرو باشید متوجه خواهید شد که زمان انتظار نسبتاً زیادی برای این خودرو و حتی برادر قدبلند و لوکستر یعنی iX وجود دارد.
تولید شاسیبلند ب ام و iX از ماه جولای شروع شده و این خودرو به محبوبیت بالایی دست یافته است. یک ماه پس از شروع تولید iX گفته شد که این خودرو تا ژوئن ۲۰۲۲ سولد اوت شده و این امر نشان میدهد خریداران حتی با توجه به عدم تست جامع iX توسط کارشناسان علاقه زیادی به آن دارند. این خبر خوبی برای ب ام و بوده و به نظر میرسد i4 نیز سرنوشت مشابهی خواهد داشت. اولین مراحل تولید سری i4 در کارخانه بهبود یافته مونیخ شروع شده است و اگر شما قبلاً این خودرو را سفارش ندادهاید باید حداقل تا ژوئن سال بعد صبر کنید.
این لیست انتظار شامل مدل پایه i4 eDrive40 با قیمت ۵۵۴۰۰ دلار و نسخه پرفورمنس تر i4 M50 با بهای ۶۵۹۰۰ دلار میباشد. با توجه به اینکه iX قبلاً با قیمت ۸۳۲۰۰ دلاری برای تریم xDrive50 سولد اوت شده بنابراین جای تعجبی ندارد که میبینیم i4 با قیمت پایینتر هم گزینه محبوبی است. اگرچه نمیخواهیم نظر منفی داشته باشیم اما با توجه به وضعیت کمبود نیمهرساناها در صنعت خودرو شاید برخی خریداران توانند سر موقع به خودروی خود دست پیدا کنند. بههرحال ب ام و از این وضعیت خرسند است…
بهزاد
۸ آبان ۱۴۰۰استقبال فقط از یک برند برقی مثل اینکه توهم بوده و تقاضا از عرضه بالاتره و اکثر شرکت ها مدلهای جدید برقیشون خریداران زیادی داره.
هنوز ۲۰۲۵ نیومده تا ببینیم رقابت به شکلی خواهد بود.
F22RAPTOR
۸ آبان ۱۴۰۰داداش بازار آزاده رقابتیه
وتو این بازار برنده خریدار هست
حالا هر شرکتی توانایی داره از بقیه شرکتها رقابتی تر عمل کنه و از هر لحاظ بهتر باشه، دروازه های فروش روش باز میشه،
(JONATHAN (TESLA
۸ آبان ۱۴۰۰تولید سه ماهه سوم تسلا برابر با 237 هزار دستگاه بوده
گروه BMW در طی 9 ماه اول سال 2021 به طور مجموع 231 هزار خودروی پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی فروخته
6 هزار دستگاه کمتر از فروش سه ماه تسلا
با این حال برای بعضی محصولات تسلا صف تحویل یکساله وجود داره
تا کمپانی های المانی به خودشون بیان بازار خودرویی اروپا شاهد تولید تمام ظرفیتی کارخونه برلین تسلا خواهد بود
در مجموع همه کمپانی های المانی باید دست به دست هم بدن شاید شانسی بعد از تولید مدل ارزان 25 هزار دلاری تسلا داشته باشن ( البته خودشون هم فکر نمیکنن شانس زیادی داشته باشن )
خودرویی که قرار به صورت یکپارچه و یک تکه ریخته گری بشه و باز تعریف جدیدی از خودروی اقتصادی باشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ آبان ۱۴۰۰دنیای خودرو دنیای رقابته ، خودروساز هایی رو داشتیم که ماشین ها و تکنولوژی های فراتر از زمان تولیدشون داشتن و همه فکر میکردن کسی بهشون نمیرسه ولی هیچوقت این اتفاق نمی افتاد ، هیچوقت غول های میلیارد دلاریو دست کم نگیر ، شاید الان نه ولی قطعا در آینده بازار برقی ها فوق العاده رقابتی میشه دقیقا مثل بنزینیها
بهزاد
۸ آبان ۱۴۰۰در وهله ی اول لوکس سازان آلمانی فکر نکنم خودروی ۲۵ هزار دلاری تولید کنند.
دومین مورد در این صنعت ، قیمت پایین یک محصول به هیچ عنوان فاکتور نابودی دیگر برندها نیست چه بسا بازار پر از خودروهای ارزان و اقتصادی هست که هدفشان جذب طیف خاصی از خریداره.
موضوع مانور اصلی تسلا در ارائه ی محصول ارزان قیمت نصف شدن هزینه ی تولید باتری هست که این مورد برای همه ی تامین کننده ها صدق میکنه و هیچ برتری انحصاری برای یک برند وجود نخواهد داشت.
صنعت خودرو برخلاف دیگر صنایع به خصوص نرم افزار و الکترونیک که طول عمر کمی دارند و هر سال دچار تغییر و تحول میشوند دارای تغییرات کندی هست که به شرکت ها اجازه میده خودشون را با آخرین تحولات سازگار کنند.
به عبارت بهتر شرکت ها همواره میتونن به آخرین روش های تولید و تکنولوژی دسترسی داشته باشند چون انحصار مثل برخی صنایع دیگر وجود نداره.
رشد و پیشرفت با هزینه بدست میاد و شرکت هایی که سرمایه گزاری سنگینی در این بخش میکنند و خواهند کرد مثل دوره ی بنزینی ها میتونن رهبر یا رهبران این صنعت لقب بگیرند و متاسفانه روند این صنعت برای طرفداران تسلا بسیار تک بعدی و ساده انگارانه دنبال میشه و پاسخ این همه گنده گویی فقط به زمان نیاز داره تا شاهد تحولات اصلی توسط بازیگران بزرگ باشند.
Elmiraj
۸ آبان ۱۴۰۰((رشد و پیشرفت با هزینه بدست میاد و شرکت هایی که سرمایه گزاری سنگینی در این بخش میکنند و خواهند کرد مثل دوره ی بنزینی ها میتونن رهبر یا رهبران این صنعت لقب بگیرند))
از سرمایهگذاری ۱۴ میلیارد دلاری تویوتا برای تولید ۲۰۰ گیگاوات ساعت باتری تا سال ۲۰۳۰ خبر داریم .
از آماده شدن فولکس واگن برای تولید ۲۴۰ گیگاوات ساعت تا سال ۲۰۳۰ هم خبر داریم .
تلاش و سرمایهگذاری دو تا ( به اصطلاح شما ) غول و رهبر روی هم نمیشن یک ششم ۳ تراوات ساعت باتری که تسلا سال ۲۰۳۰ به آن میرسه….
.
.
برنامه و سرمایهگذاری شون به قدری سنگین و غیر قابل تصوره که اصلا تو مخ مدیران تسلا هم نمی گنجه…
بهزاد
۸ آبان ۱۴۰۰چیزهایی که فرمودید کاملا توهمیه و وعده وعید که به درد التهاب بازار بورس میخوره.
بخش اعظم موفقیت شرکت ها در صنعت خودرو مربوط به پیش بینی ست که در اون فرآیند تولید براساس بازارهای هدف چیده میشه تا شرکت با کمبود مواد و قطعات و همینطور مازاد تولید روبرو نشه.
روند برقی شدن به یکباره رخ نخواهد داد و تا زمان اعلام رسمی ممنوعیت درون سوزها در برخی بازارها تولیدش متوقف نخواهد شد و این شرکت ها تا زمانی که فرصت دارند آهسته و پیوسته روند جایگزینی محصولاتشون را پی خواهند گرفت.
هیچ تامین کننده ای نمیاد ریسک تولید یک سوم اون عدد توهمی که فرمودید را برای تسلا قبول کنه همانطور که پاناسونیک حاضر به همکاری در اروپا با تسلا نشد چون آینده ی تسلا در بازار رقابتی اروپا بسیار متزلزل هست و احتمالا اولین سایتی که تولیدش متوقف بشه یا واگزار همین کارخونه ی برلین هست!
در ضمن تویوتا یا vw تمام باتری های مورد نیاز خودشونو تولید نخواهند کرد و از سایر تامین کنندگان هم نیازشون را برطرف میکنند و حوصله ای نیست تا اسم همشونو براتون بیاریم.
هنوز بسیاری از هزینه ها سربار تسلا نشده و در آینده ای نزدیک و افزایش تولید همگی اونها در گزارش های مالی صعودی خواهد شد مثل؛
هزینه های گارانتی.
مالیات هایی که تا پیش از این مشمول این شرکت نمیشد.
ارتقاع شغلی سازمانی نیروی کار که باعث افزایش حقوق و دستمزد ها خواهد شد.
بیمه و بازنشستگی نیروی کارش.
توسعه خودروهای قدیمی مثل همین ۴ مدلی که در سبد داره که اگر بخواد رقابتی باقی بمونن هرکدامش حدود یک میلیارد دلار خرج داره.
هزینه های نگهداری و استهلاک خطوط تولید به خاطر افزایش عمر.
و چندین مورد دیگر که با گذشت زمان هزینه های این شرکت رو بالا خواهد برد و اون موقع خواهیم دید مدیریت صنعتی به چه معناست.
Elmiraj
۸ آبان ۱۴۰۰نتیجه قاطی کردن :
توهم…
بی اطلاعی..
و ناچاری…
غولو
۸ آبان ۱۴۰۰یا نمیدونی آلمان کجاست یا ماشین آلمانی تا حالا نروندی کا، تسلا کیلو چنده بوا ،یبار بنز و بی ام و پورش لااقل برون تا نهایت لذت رانندگی دست بیاد، والا باون ماشینای زشت و بی ریخت و روحش ایلان ماسک همون بهتر که بره توی فضای لایتناهی و کهکشان راه شیری بچرخه
TOYOTA
۹ آبان ۱۴۰۰بازم یه تعصبی اومد خودسازی از آلمانی ها دارید یادت باشه
بعد تسلا جز ماشین برقی ماشین دیگری زده که داری با بی ام وه مقایسه میکنی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ آبان ۱۴۰۰نظر یانکی درمورد این پست دیدنیه…
Silent
۸ آبان ۱۴۰۰TESLA PLAID vs FERRARI SF90
بعد 3 روز از مهمترین درگ صنعت خودرو واقعا جای تعجب هست که چطور شد این خبر پوشش داده نشد و اینکه رنو و هوندا و بنجل ساز چینی توو سولشوون چی می سازن می شه خبر! جای سوال !!!
حالا یه چند روووز دیگه صبر کنید شاید نتیجه درگ برگشت :))) انکار موفقیت هایی TESLA نشد هست!
البته که شبکه های اجتماعی و کانال های یوتیوب هستن و کارشون پوشش بروز هر دستاوردی
zeg
۸ آبان ۱۴۰۰مغزشون پاره سنگ ور میداره که با چنین جلوپنجره ای میخرنش!
Reza Waffen SS
۹ آبان ۱۴۰۰باریکلا انتظارشو نداشتم