بی ام وتجربه و آزمایش

اولین رانندگی با بی ام و i5 M60 کامل‌ترین سدان برقی جهان!

هرچند سری ۵ در مسیر انتقال به خودرویی تمام الکتریکی کمی از جذابیت و پویایی خود را از دست داده است اما کامل‌ترین خودروی الکتریکی بازار محسوب می‌شود.

هر نسل از ب‌ام‌و سری ۵ نشان‌دهندهٔ گامی بزرگ برای برند آلمانی بوده اما جدیدترین نسل این ماشین بدون شک یکی از بزرگ‌ترین جهش‌ها در تاریخ باواریا محسوب می‌شود زیرا سری ۵ در نسل هشتم برای اولین بار تمام الکتریکی شده است. البته مدل‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی همچنان ارائه می‌شود اما ب‌ام‌و انتظار دارد در اروپا حدود نصف فروش سری ۵ به i5 اختصاص پیدا کند. در این آزمایش ما پشت هردو مدل محرک عقب eDrive40 و چهارچرخ محرک M60 xDrive نشستیم.

eDrive40 از یک باطری ۸۱.۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که برد ۵۸۰ کیلومتری را به همراه دارد اما باید توجه داشت که قیمت ارزان‌ترین مدل i5 از ۷۴,۱۰۵ پوند آغاز می‌شود که یعنی با خودروی گرانی طرف هستیم تا جایی که مرسدس EQE در مدل ۳۰۰ اندکی ارزان‌تر است. بااین‌حال، به نظر می‌رسد این قیمت بیشتر ارزش پرداخت دارد زیرا i5 تقریباً از هر لحاظ از EQE بهتر است.

I5 eDrive40 به یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است که ۳۴۰ اسب بخار دارد. به لطف این نیرو، خودرو ظرف شش ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که شتابی مناسب و در حد سدانی با پیشرانهٔ بنزینی قدرتمند است. همچنین درحالی‌که نسل قبلی سری ۵ از لحاظ راحتی چیزی کم و کسر نداشت، این i5 جدید فوق‌العاده است و با رفتار بسیار آرام هنگام حرکت، بیشتر شبیه سری ۷ احساس می‌شود. به لطف کمک‌فنرهای وابسته به تکان، سواری حتی روی جاده‌های بشدت خراب هم روان و کنترل‌شده است.

البته روی دست‌اندازهای بسیار خشن، وزن بالای سدان الکتریکی ب‌ام‌و احساس می‌شود زیرا این ماشین بیش از ۲.۲ تن وزن دارد و به همین دلیل، سیستم تعلیق گاهی برای مهار حرکت چرخ‌ها تلاش می‌کند و سفتی موردنیاز فنرها برای کنترل وزن خودرو آشکار می‌شود اما هرگز ناراحت‌کننده نیست. بااین‌حال، سری ۵ همیشه به‌راحتی سواری در کنار پویایی رانندگی شهرت داشته است و هرچند ب‌ام‌و در این زمینه هم کاملاً موفق شده اما در انتقال سری ۵ به یک سدان تمام الکتریکی، بخشی از درگیری راننده و چابکی خود را از دست داده است.

فرمان سبک اما دقیق است و می‌توان خودرو را با سطح خوبی از چسبندگی و هندلینگ مطمئن به‌سرعت از پیچ‌ها عبور داد ولی احساس بی‌حالی به دلیل وجود باطری‌های بزرگ و همین‌طور رفتار کلی i5 هنگام افزایش سرعت به این معنی است که i5 نهایت لذت رانندگی که از یک ب‌ام‌و انتظار می‌رود را ارائه نمی‌کند. البته با توجه اینکه بهبود راحتی خودرو پیشرفت بزرگ‌تری است، احتمالاً این موضوع برای بسیاری از خریداران مهم نخواهد بود.

ب‌ام‌و برای کسانی که خواهان پرفورمنس بیشتری هستند، مدل i5 M60 xDrive را با قیمت ۹۷,۷۴۵ پوند ارائه می‌کند. این مدل به یک موتور اضافی در جلو مجهز است که مجموع خروجی را به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند تا شتاب صفرتاصد ۳.۸ ثانیه فراهم شود. این مدل واقعاً سریع است خصوصاً وقتی پدال eBoost برای ارائهٔ حداکثر پرفورمنس کشیده شود. چسبندگی فوق‌العاده است و M60 نیروی قابل‌توجه خود را بدون هیچ مشکلی به کار می‌گیرد. تعادل هم خوب است اما توزیع وزن همیشگی سری ۵ را در اینجا نمی‌بینیم و وزن سنگین کاملاً احساس می‌شود.

بدیهی است که مرکز ثقل i5 پایین است و M60 آزمایشی ما با سیستم تعلیق ارتقاءیافته که ارتفاع از زمین را ۸ میلی‌متر نسبت به نمونهٔ استاندارد کاهش می‌دهد، بیشتر با این وزن مبارزه می‌کند. همچنین آنتی‌رول بار فعال و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم برای افزایش چابکی قابل سفارش خواهد بود. در M60 اما برد خودرو به ۵۱۵ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند. بااین‌حال، هردو مدل i5 از قابلیت شارژ سریع تا ۲۰۵ کیلوواتی مجهز هستند که از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را ظرف نیم ساعت شارژ می‌کند.

مثل همیشه، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ب‌ام‌و جای انتقاد باقی نمی‌گذارد. i5 برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همان نمایشگر خمیدهٔ آشنا مجهز است که به لطف میانبرهای مختلف، استفاده از آن آسان و سریع خواهد بود و از تمام تکنولوژی‌ها و اتصالاتی که از جدیدترین خودروی الکتریکی ب‌ام‌و انتظار می‌رود هم بهره می‌برد. فضای داخلی هم عالی است و i5 فضای پا و سر مناسب به همواره صندوق بار ۴۹۰ لیتری را ارائه می‌کند که البته با توجه به طول بیش از پنج متر خودرو عجیب نخواهد بود. همچنین خودرو هنگام مانور دادن بزرگ احساس می‌شود و شباهت با i7 را بیشتر می‌کند زیرا i5 کمتر از چهار سانتی‌متر کوتاه‌تر از نسل قبلی سری ۷ است.

جمع‌بندی

ب‌ام‌و i5 کامل‌ترین خودروی الکتریکی بازار است و رقبا نمی‌توانند در راحتی، پالایش، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و دینامیک رانندگی به آن نزدیک شوند. البته در مسیر انتقال به خودرویی تمام الکتریکی، سری ۵ کمی از جذابیت و پویایی خود را از دست داده است اما i5 دقیقاً همان چیزی که خریداران نیاز دارند را ارائه می‌کند و هنوز هم یک ب‌ام‌و سدان لوکس عالی است.

مشخصات فنی بی ام و i5

BMW i5 eDrive40

قوای محرکه تک موتوره
قدرت ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۶.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر/ساعت
باطری ۸۱.۲ کیلووات ساعت
برد ۵۸۰ کیلومتر
قیمت پایه ۷۴,۱۰۵ پوند
امتیاز ۴.۵ از ۵.۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۵ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (872 ديدگاه)

    خوب این شد یه چیزی
    نه اینکه هرچی داری و نداری بریزی تو شتاب

    موافقم 107
    مخالفم 20
  2. علی

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (292 ديدگاه)

    مایه خجالته قیافرو😏

    موافقم 39
    مخالفم 148
  3. ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (4948 ديدگاه)

    چرا نمیاد ایران

    موافقم 15
    مخالفم 26
    1. Kf

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (524 ديدگاه)

      چون سیاستمداری فوق‌العاده‌ای داریم

      موافقم 87
      مخالفم 9
    2. M3GTR

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      چونکه مافیا خودرو بالا سر ماست

      موافقم 53
      مخالفم 2
    3. حسین

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (225 ديدگاه)

      چون قیمت بالایی داره و معمولا خودروهای ساخت آلمان مخصوصاً پورشه،بی ام و،و مرسدس هزینه نگهداریه زیادی می‌خواد.

      موافقم 28
      مخالفم 35
      1. H2

        ۱۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (382 ديدگاه)

        اون هزینه های بالا برای انجینهای درونسوز آلمانی بود
        این برقیه
        بجز باتری و آرمیچر چیزی نداره

        موافقم 43
        مخالفم 9
    4. Navid A J

      ۱۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      چون مسئولش گفت که با 206 فرقی نمیکنه.

      موافقم 27
      مخالفم 3
  4. حمید

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    خیلی خوب👍👍

    موافقم 48
    مخالفم 6
  5. حمید

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (371 ديدگاه)

    دقیقا مشخصات تسلا ۳ پایه رو داره که ۴۰ هزارتاست !
    مدل دو موتوره هم مشخصات نزدیک به تسلا۳ پرفپرمنس رو داره که ۵۰ تاست ! در واقع برای مشخصات فنی یکسان داری دو برابر پول میدی

    موافقم 36
    مخالفم 103
    1. امیررضا

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (302 ديدگاه)

      الان جدی تسلا مدل ۳ رو با بی‌ام‌و سری پنج مقایسه کردی؟ تسلا خودروی الکتریکی میسازه ولی بی‌ام‌و خودروی لوکس. یه سری نکاتی که این قیمت دوبرابری رو توجیه میکنن خودت بخون ببین. تسلا کیفیت ساخت بی‌ام‌و رو داره یا کیفیت متریال یا کابین لوکس یا جایگاه برند بی‌ام‌و؟ چیشو داره دقیقاً؟ نمیگم تسلا ماشین بدیه ولی واقع‌گرا باش. بی‌ام‌و در جایگاهی مثل رقابت با بنز قرار داره نه تسلا که سفر تا صد مال ده سال پیشه! البته اوایل ۲۰۰۰ ولی از مدل اس شروع شد.

      موافقم 85
      مخالفم 12
      1. محمدهادی

        ۱۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        البته این تفاوت بزرگ رو هم ذکر نکردی که تسلا یک آشغال بی کیفیت با ظاهری ۱۵ سال ثابته
        ولی سلطان آلمان مثل بقیه هم قطاراش نهایت کیفیت و مواد مرغوبه
        و البته صاحب نامی که فقط اندازه ی کل تاریخ تسلا یک مدل معمولیش تولید شده
        من اگه اروپا زندگی میکردم قطعا الان مالک یکی دوتا بی ام و بودم
        بی ام و مناسب خونواده های پولدار اروپاست،تسلا بیشتر مناسب خانواده های کم درآمد تر و اقتصادی تر
        پس هرگز این دوتا دنیای متفاوت رو باهم مقایسه نکن

        موافقم 31
        مخالفم 5
    2. AMANTE

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1913 ديدگاه)

      تسلا مدل ۳ پرفورمنس ماشین خوبیه ولی اینقدر هم که شما میگید ارزون نیست.
      https://www.tesla.com/model3/design#payment
      رقیب BMW i5 از تسلا Model S هست که بجز چند جینگولگ بازی در تبلت و شتاب ( مدل Plaid ) برتری دیگه ای نداره.

      موافقم 35
      مخالفم 5
    3. آلمانی باز

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (208 ديدگاه)

      کاملا منطقیه ، باهات شرط میبندم کیفیت چرم کابین بی ام وه دوبرابر بهتر از تسلاس… آخ! ببخشید اصلا یادم نبود تسلا کابینش پلاستیک بازیافتی عه چرم نداره🗿

      موافقم 61
      مخالفم 6
    4. حسین دهمرد

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2647 ديدگاه)

      خود ایلان ماسک هم تسلا رو در حد بیمر نمیدونه بعد شما …

      موافقم 27
      مخالفم 7
    5. پویا

      ۱۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (487 ديدگاه)

      نمی فهمم کجای حرفت ایراد داره که انقدر دیس گرفتی کسی که خودروی برقی بخواد بیشتر دنبال برد و تکهولوژیه تا برند هرچند که تسلا هم کامل جا افتاده

      موافقم 5
      مخالفم 7
  6. Arshia m3csl

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    خوشگلترین bmw نسل جدید این سری ۵ هست واقعا زیبا و خوبه منتظر m5 جدید هستم بدجور براش منتظرم تا بیاد و تو بازیا بتونم تجربش کنم متاسفانه تو ایران که m5 نمیاد بعد ۸ سال قیمتش بیاد پایین و بشه با تلاش کردن خرید مثل اروپا و آمریکا

    موافقم 21
    مخالفم 11
    1. M

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      آخه بیاد هم فایده ای نداره
      کدومشون میتونیم بخریم؟ مافیا ها و بنگاه های املاک فقط میتونن بخرن
      ماها بد تر باید حسرت بخوریم چون کسایی که تلاش میکنن نمیتونن بخرن فقط یه عده که باباهاشون مولتی میلیاردرن (نمیتونم اسم ببرم) و بعد هم دلال های خونه و ماشین
      فقط همینا میتونن بخرن
      نکنه فکر کردی دکتر مهندسان و یا اقشار متوسط میتونن بخرن ؟
      حتی خیلی از کارخونه دارها هم نمیتونن بخرن فقط همونایی که بالا گفتم
      اگه بیاد بدتر بدبختیامون و اینکه یه عده کلاه بردار دزد فقط میتونن بخرن و جلوچشمون استفاده کنند بیشتر تو چشممون میاد و به رخمون کشیده میشه
      من خیلی خوشحال میشم مردم مملکتم بنز و بی ام و سوار بنش
      منتهی مشکل دقیقا اینه که بیاد هم قرار نیست مردم مملکتم! سوار بشن بلکه دلال های مملکتم سوار میشن و این خیلی حال من یکی رو به شخصه بد می‌کنه شمارو نمی‌دونم ، فقط به قیمت اینکه تو خیابون ببینیم که خوب نیست هست؟ مگه ماشین ندیده آیم خب قبل بسته شدن واردات کلی ماشین بروز صفر وارد شده دیدیم لذت هم بردیم الآنم گذر وارد میشه حداقل آدمای متوسط رو به بالا هم میتونن اینطوری گذر ماشین خوب بخرن ، وگرنه واردات ماشین بجز پر کردن بیشتر جیب دلال ها و… هیچ سودی نه برای من نه شما نه حتی اون پولدار های درست درمون و با شرف هم نداره

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. Arshia m3csl

        ۱۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1193 ديدگاه)

        اره دکتر و کارخونه دار و پزشک هم فوقش ۳۳۰ مدل ۲۰۱۷ و لکسوس rx350 مدل ۲۰۱۲و فولکس واگن تیگوان میتونن بخرن اکثر اونایی که پورشه و مازراتی و بی ام و و ۵۳۰ و ۷۳۰ و بنز cls 500 مدل ۲۰۱۳ و…دارن یا از قدیم پولدارن یا دلالن اکثریتشون

      2. کرگدن باواریا

        ۱۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (777 ديدگاه)

        بنگاه املاک؟؟؟ اینا که از وقتی اپ دیوار اومده مگس میپرونن !

  7. Tesla

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    کامل ترین سدان برقی جهان که از بنزینی ها هم کند تره !!!! 🤣🤣🤣👎

    موافقم 12
    مخالفم 82
    1. مازیار

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (872 ديدگاه)

      نگفته تند ترین
      گفته کامل ترین
      کامل ترین یعنی تو “تمام” فاکتورها کامل هست نه فقط تندی
      .
      .
      .
      و از همه مهمتر تو طراحی داخلیش هم لزوم بی دلیلی برای سردی و بی روحی نبوده

      موافقم 48
      مخالفم 5
    2. مهران

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (605 ديدگاه)

      شما ظاهرا فقط و فقط تاپ اسپید مد نظرته تو همه ی کامنتات…حقم داری تسلا جز این برتری(که البته بارها مغلوب هم شده)چیزی دیگه ای نداره.واقعا هیچی…

      موافقم 30
      مخالفم 6
      1. Tesla

        ۱۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        من که تا حالا ندیدم s پلد کبیر توی درگ شکست بخوره !!!! فقط از ریمک نورا که اونم الکتریکی چند میلیون دلاری هست بعد تسلا کبیر هیچی نداره !!! چه جالب هیچی نداره ولی پرفروش ترین خودرو جهان رو داره !! برای ایم ازش خوشم میاد که همیشه فسیلی ها امثال شما رو تحقیر میکنه 🤣🤣⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸💪

        موافقم 11
        مخالفم 45
        1. mercedes

          ۱۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (425 ديدگاه)

          یجوری میگیsپلد کبیر انگار یه پادشاهه که امپراتوری جایی رو داره.
          یه ماشین گوگولی و ناز برقی آرمیچری که برای استفاده روزمره استفاده میشه،انقد بالو پر و شاخ دم نداره.
          خدای من چی توی ذهنت از یه تیکه آهن که حتی ندیدی و سوارشم نشدی درست کردی.
          حالا دیدیو سوار شدیو صاحبش شدی؛انقد ارزش نداره که تعریف کنی بزرگش کنی در حد جنون.

          موافقم 20
          مخالفم 3
        2. مهران

          ۱۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (605 ديدگاه)

          آخریش همینجا بود با بوگاتی.شما چشماتو باز کن.(چشم هارو باید شست…..)
          منم از شما خیلی خوشم میاد👶😘

          موافقم 10
          مخالفم 4
        3. Shahab

          ۱۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (90 ديدگاه)

          Tesla جان خیلی حلال زاده ای 😂🤣 . داشتم راجبت توی پست قبلی میگفتم . برو درگ bmw m8 رو با تسلای کبیرت ببین که چطوری له و لورده شد . توی کانال DSC OFF یوتیوب گذاشته . انتظار داشتم یه ماهی پیدات نشه سر اون . فقط میگه تسلای کبیر 🤣. برو لاشه های تسلا جونت رو جمع کن که bmw بد ترکوندش 🤣🤣🤣🦾🇩🇪 .
          بیا من یه تومار واست مینویسم از ماشینایی که تسلا حتی توی درگ هم حریفشون نمیشه. همین bmw ارزون تر هم هست از تسلای صغیرت .

          موافقم 20
          مخالفم 1
        4. alirezamt211

          ۲۰ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (53 ديدگاه)

          تسلای کویر
          چون واقعا داخلش کویره

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. سوشیانت

        ۱۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        تاپ اسپید قدرت شتاب تسلا از بی ام و بهتره

        موافقم 3
        مخالفم 22
        1. صالح

          ۱۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          سلام درسته الان تسلا یه ماشین برقی زده شتاب اولیه اش با بوگاتی برابزی میکنه توی یوتیوب فیلمش دیدم،اینها به کنار یه کامیون تریبی برقی دیدم هنوزم باورم نمیشه واقعا قانع نشدم برقی اینقد پرقدرت و سریع ۲۷تن بار پشتش هسته و در عرض ۱۰ثانیه به سرعت ۹۰کیلومتر در ساعت میرسه بشینین یکم حساب کنین با ۴۲تن وزن وای خدایا مغز آدم سوت میکشه

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. آلمانی باز

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (208 ديدگاه)

      بزار نسخه پرچمدار اش یعنی m5 معرفی بشه ، بهت میگم

      موافقم 14
      مخالفم 6
    4. mercedes

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (425 ديدگاه)

      مسدود

      موافقم 10
      مخالفم 1
  8. Siyavash

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (812 ديدگاه)

    حس میکنم از اون طراحی های هست که رفته رفته بهش عادت کنیم …رینگ هاش به شدت زیباه هستن…کسی نمیدونه نسخه m کی میاد…

    موافقم 13
    مخالفم 2
  9. فرهاد

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    طراحی افتضاحی داره !! تا وقتی لوسید یا تایکان هستن این چرا بهترین سدان الکتریکی باشه ؟!

    موافقم 11
    مخالفم 32
  10. ماکان

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . این خودروی خوبی هستش من خیلی بی ام و i5 M60 را دوست دارم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  11. AMANTE

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    دوست اش دارم ولی نمیتونم طراحی ایش رو درک کنم بین طراحی تخم مرغی و عادی گیر کرده.

    موافقم 6
    مخالفم 9
  12. امین

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    موافقم 15
    مخالفم 2
  13. ARIAN

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    آقای حمید فکر کردی فقط مشخصاتشون یکسانه؟ کیفیت و هندلینگ و کیفیت منتاژ و اصالت و زیبایی و راحتی بی ام و رو قابل قیاس با تسلا میدونی؟ دلیل اختلاف قیمتش مواردیه که ذکر کردم.

    موافقم 17
    مخالفم 5
  14. M.83

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    این فقط ی نویسنده متعصبو میطلبه که بیشتر از این از اتواکسپرس انتظار نمیرفت
    صفر تا صد ۶ ثانیه برد کمتر از ۶۰۰ کیلومتر و مهمتر از همه قیمت ۷۰ هزار دلاری
    شما تضمین میکنی که هزینه های بعد از خرید این ماشینم اونو بازم ی ماشین پاک و ارزون نگه میداره ؟ که بعد میگین کامل ترین
    بنظرم کاملترین خودرو الکتریکی وجود نداره چون هنوز صنعت خودرو الکتریکی حتی با وجود تسلا هم کامل نشده
    تازه با وزن بیش از دوتن باتری های این ماشین خودش یجور آلاینده متحرک حساب میشه
    در ضمن رقیب مرسدس eqe بی ام و i4 عه نه i5!

    موافقم 12
    مخالفم 18
    1. AMANTE

      ۱۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1913 ديدگاه)

      در دنیای بنزینی ها رقیب BMW 5 Series از Mercedes Benz میشه مدل E Class و مدل برقی E Class میشه EQE پس رقیب i5 که الکتریکیه از Mercedes Benz میشه EQE.
      رقیب BMW i4 میشه MB C Class برقی که فعلا وجود نداره.

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. M.83

        ۱۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (206 ديدگاه)

        من حرفی از دنیای به اصطلاح بزینیت نزدم
        گفتم رقیب eqe i4 عه
        بعدشم تو دنیای بنزینیت حرفی از معادل سازی پرفورمنس زدع نشده ؟!

        صرفا کلاس بندی بر اساس تایپ آره
        مثلا m8 gt معادل gt 63 amg یا m7 معادل s 63
        M5 معادل e 63
        ولی پرفورمنس میشه
        M5 معادل s 63
        چیزی که تو تو مجله ها میبینی میان مورد اولو اولویت میگیرن اگر قرار بود بی ام و m5 بر اساس پرفورمنس در نظر بگیرن رقیبش میشد s 63 که صد در صد نتیجه مقایسه ها بجای m5 مرسدس s 63 برنده میشد

        ولی سالای قبل موعد معرفی s 63 با m 8 مقایسه میشد e 63 با m5
        کاری ک خود پدالم میکرد

        موافقم 6
        مخالفم 7
        1. F

          ۱۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (223 ديدگاه)

          شرکت بنز و بی ام و خودشون اعلام میکنن کدوم رقیب کدوم هست بعد شما میای اینجوری حرف میبافی 🙁

          هرچی کامنت توی پدال دیدم رو می بخشم ولی کانت شما رو نه، شما مرز های آلمان غربی و شرقی رو دوباره بنا کردی با این تزی که درباره کلاس خودروهاشون دادی.

          موافقم 7
          مخالفم 1
  15. Amirmohammad

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    سری ۵ مدل ۲۰۱۴ رو هم ترجیح میدم به این فیس

    موافقم 9
    مخالفم 11
  16. 18:45

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (668 ديدگاه)

    به به به جز این هم از سری5 انتظار نمی‌رفت.
    یجورایی غول مرحله آخر معرفی شد…
    تمام خصوصیات خوب و زیر یه سقف داره.
    کیفیت ساخت آلمانی در کنار نوآوری های
    خاص ب ام و بهمراه قوای محرکه همیشه معقول و کارآمد اون… 👍😍😍

    موافقم 10
    مخالفم 3
  17. کاربر۳

    ۱۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (157 ديدگاه)

    اتفاقا به نظر من طراحی زیبایی داره،چرا بعضیا میگن طراحیش زشته؟

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. علی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (189 ديدگاه)

      برو نسل های قبلیشرو ببین ما نسبت به اونا میگیم اصالت نداره

      موافقم 1
      مخالفم 2
  18. Enzo Ferrari 2008

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    طراحی سری 5 فقط 2020 همین

    موافقم 4
    مخالفم 4
  19. علی

    ۱۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (117 ديدگاه)

    اولین ماشین الکتریکی که دوست دارم یکی ازش داشته باشم.

  20. Reza

    ۱۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (65 ديدگاه)

    بهترین ماشین در دنیا فقط آلمان 😎🇩🇪🖤

  21. علی

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    خداییش حق نمیگم بی ام وه تو تکنولوژیش خیلی پیشرفت کرده اما تو ظاهر نه سری۵ جدید دیگه اون ابهت رو نداره اما شاید چاره دیگه ای نداره هر سال شرکت ها باید یه ظاهر جدید معرفی کنن اما اگه بی ام وه بی ام وه است خیلی قشنگتر میتونست طراحی کنه هم این هم سری۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا