بیامو سال آینده از نسل بعدی سدان محبوب سری ۵ و برادر برقی آن موسومبه i5 رونمایی خواهد کرد. این خودروی برقی نیز مانند سایر محصولات بیامو در نسخههای گوناگون روانه بازار خواهد شد که یکی از آنها، i5 M60 خواهد بود.
با وجود اینکه بیامو هنوز اطلاعات ساخت این خودرو را بهصورت رسمی تایید نکرده است اما استفاده از موتور iX M60 بهعنوان پیشرانه i5 M60 را محتمل میدانیم. احتمالا بیامو برای حفظ ردهبندی خودروهایش، برای ساخت i5 از ۶۱۰ اسب بخار قدرت این موتور کاسته و آن را به چیزی حدود ۵۹۰ اسب بخار برساند. خوشبختانه i5 بهلطف وزن کمتری که نسبتبه iX خواهد داشت، رانندگی جذابتری را در اختیار راننده خود قرار میدهد.
البته که بیامو یک نسخه پایه نیز از این سدان برقی با نام «i5 eDrive40» نیز رونمایی خواهد کرد که همانند دیگر سدان برقی این شرکت، i4 eDrive40، از یک موتور برقی در محور عقب سود خواهد برد که نهایتا ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. بیامو هنوز درباره باتری i5 هیچ صحبتی نکرده است. ممکن است باواریاییها به سراغ باتری i4 بروند که از شاسی مشترک با i5 استفاده میکند یا برای تبدیل آن به خودرویی بالاردهتر، از باتری iX استفاده کنند! قاعدتا مشتریان این برند خواهان استفاده از باتری بزرگتر خواهند بود؛ چراکه به معنی توانایی بیشتر این خودرو در پیمایش مسافتهای طولانی خواهد بود.
ورود i5 به بازار عصری جدید را برای بیامو آغاز خواهد کرد؛ عصری که این خودروساز در آن از معماری جدید «CLAR» خود استفاده میکند و تمام خودروهایش را برقی خواهد کرد. بیامو پیشتر نیز عنوان کرده بود که سری ۵ یکی از پرفروشترین محصولات این شرکت است و خریدارانش ارزش بالایی برای آن دارند. این سدان محبوب که جای خالی بین سدانهای i4 و i7 را پر خواهد کرد، حد فاصلی را ایجاد میکند که هدف نهایی بسیاری از دوستداران بیامو خواهد بود.
درست است که برای بیامو تمام خودروهای جدیدش ارزشمند هستند اما سری ۵ بهدلیل محبوبیت بالاتری که دارد، مهمتر و خاصتر خواهد بود. طراحان بیامو پیشتر نیز اعلام کرده بودند که بهدلیل حساسبودن موقعیت این سدان، در طراحی آن مانند سری ۷ و سری ۴ تغییر رادیکال و ناگهانی ایجاد نکردهاند. البته با ورود نسخه M Performance نسخه برقی این سدان، میتوان دید مناسبی از آینده خودروهای قدرتمند بیامو داشت.
به نظر شما آیا i5 جایگزینی مناسب برای یکی از زیباترین و قدرتمندترین سدانهای جهان تبدیل خواهد شد؟! آیا بیامو میتواند در بازار خودروهای برقی نیز به اندازه خودروهای احتراقداخلی نامآورد باشد؟!
مزدا
۳۰ تیر ۱۴۰۱طراحی افتضاح
NAVID۰۰۹۸
۳۰ تیر ۱۴۰۱جلوپنجرش حالا شده امضاء کیا !
محمد هادی
۳۱ تیر ۱۴۰۱کیا از بی ام و تقلید کرد تو جلوپنجره
هر ترکیبی که شکل کلیوی رو تداعی کنه میتونه دستمایه حضرت باشه
چون مبدعی اول این ترکیب،حضرت بوده
حافظ
۷ مرداد ۱۴۰۱داداشم یه جوری نوشتی حضرت که انگار بابا جای جاش بیشترین همکاری را همین حضرت با مرسدس میکنه از مرسدس کمکم میگیره مرسدسم از بی ام دبلیو کمک میگیره هر دو شون تو ساخت موتور احتراق داخلی سال ۲۰۱۷ که آلفا رومعو از موتور ۲۹۰۰ سی سی ۵۱۰ اسب بخار قدرت و۸۸۰ نیوتن متر گشتاور گرفت کمک گرفتند آیا این از حیثیت به قول شما حضرت و مرسدس با اون عظمت چیزی کم میکنه الآن هر ۷ الی ۸ خودروساز بزرگ زیر نظر یک هلدینگ کار میکنند به این میگن تبادل مثب اطلاعات و یک کلام دهکده ی جهانی
homayoun
۲۲ اسفند ۱۴۰۱دوست گلم جلو پنجره تایگرنوز کیا در ابتدای طراحیتوسط پیتر شرایر هیچ ربطی به جلو پنجره کلیوی بیمر نداشت.حالا بعدا به مرور زمان خواسته یا ناخواسته نسل بعد محصولات کیا شباهتهایی با محصولات بیمر پیدا کردن که گفتم شایدم اصلا عمدی بوده ولی درکل این بیامو سری پنج برقی هیچ ربطی به کیا نداره همونطور که اکثر محصولات کیا هیچ ربطی به خودروساز باواریایی نداره وگرنه بایدبگیم پونتیاکم از بیمر کپی کرد جلوپنجرشو!!!!به هر حال خودروسازان آلمانی طلایهداران این صنعت هستن ولی اینکه تمام محصولاتشون رو به یه چشم نگاه کنیم مغرضانست،اینکه شما تو کیا سراتو نتونی با دور موتور۳۵۰۰ دور ۲۵۰کیلومتر در ساعت سرعت بری طبیعیه و شرایط تمام خودروهای اون کلاس همینه.همونطور که شما از بی ام و سری یک نمیتونی انتظار داشته باشی پرفورمنس سری پنج رو بهت بده.همه میدونن بیمر گاها محصولی تولید کرده که تاپ اسپید صد هم نداشته که این باعث نمیشه کیفیت و اعتبار کل محصولات المانی رو زیر سوال ببریم مطمئن باش گه قرار باشه بیمر هم همون خودرو کره ای زیر بیستهزار دلاری که وارد کشور ما میشه و مردم سوارش میشن رو تولید کنه اون خودرو این تفاوت چندفرسخی محصولات بیمر و کیا رو نخواهد داشت
بهنام
۳۱ تیر ۱۴۰۱نوید، تو از صنعت خودروی نوآورانه و بی همتای آلمان و صنعت خودروسازی کپی برداری کره جنوبی که صفر تا صدش کپی برداری از خودروهای برتر دنیا هست چی می دونی که میای آلمان و کره رو مقایسه می کنی؟!
اصلا طراحی و ایمنی و راحتی و پرستیژ و همه چیزو می گذارم کنار، در وصف خودروسازی کره و آلمان همین بس که وقتی با یه خودروی آلمانی 250 تا میری، دور موتورت رو 3500 هست و هیچ فشاری روی موتور نیست و انگار موتور داره استراحت می کنه، ولی وقتی با اسباب بازی های کره 220 تا میری، دور موتورت رو 5500 هست و موتور می خواد از جاش کنده شه.
با بنز و بی.ام.و و دیگر خودروهای آلمانی می تونی پنج ساعت پیاپی 250 تا بری و آخ نمیگن، ولی با یه خودروی کره ای یک ساعت بی وقفه 220 تا بری، فرداش باید بری 50 میلیون خرج موتور سرسیلندر و پیستون هات بکنی.
واقعا شرم آوره در برابر صنعت آلمان، نام کره رو میاری. مقایسه آلمان و کره (به ویژه در صنعت خودروسازی) عین مقایسه کریس رونالدو و مسی و مارادونا با بازیکنان لیگ دسته دو هندوستان هست.
phonix
۳۱ تیر ۱۴۰۱برادر گل عزیز
هیوندا اگه انقدر که شما میگی اشغال بود پس حتما بنزبراش جام هایرالی رو گرفته؟
موتور اسپرت میبینی ؟
لازم به ذکره که برادران کره ایفن سایت منو به عنوان هیتر و سهام داره صنایع ژاپن میشناسن پس واژه کره ای فن بهمن نمیچسبه
دیگه خیلی از المان خدا و از کره لولو ساختید
اینم بگم من اصلا فن پورشم که المانیه
با تشکر التماس تفکر
سپهر
۱ مرداد ۱۴۰۱اقا بهنام نوید فن ژاپنه و از اینکه ژاپن خیلی خیلی از المان عقبه وهیچ حرفی نداره با این کارا میخواد یه مقدار خودشو ارام کنه
NAVID۰۰۹۸
۱ مرداد ۱۴۰۱بهنام خان
من کی آلمانی رو با کرهای مقایسه و همتراز دونستم !
کرهایها حتی دیگر در سطح چینیها هم نیستند و ناریخشون گذشته و دلخوش به جنسیس هستند شاید نجاتشان دهد و بس !
تمام صحبت من در مورد اون جلوپنجرهای هست که در تصویر میبینید و میبینیم که امضای محصولات کیا شد از سال ۲۰۱۱ به بعد توسط پیتر شرایر ، همین ، نه بیشتر نه کمتر ، تمام !
SS
۳۱ تیر ۱۴۰۱شبیه اشکودا شده
Reza Waffen SS
۳۱ تیر ۱۴۰۱طبیعیه گون برقیه
مزدا
۱ مرداد ۱۴۰۱آقای مزدا لطفا از یه اسم دیگ استفاده کن.
من چند سال با این اسم هستم
جواد تی ان تی
۷ مرداد ۱۴۰۱خیلی خوشگله هرچی روی سری 5و سری 3 با اصالت کار میکنه توی سری 7جبران میکنه و ترررر میزنه
Si
۳۰ تیر ۱۴۰۱ولی مثل این جدیدا طراحیش خوب در نمیاد
نمیگم این طراحیای جدید بی ام و بده ولی به قدر قدیما خوب نیست هرچند در برابر بعضی های دیگه بهترن
MAJking2
۳۰ تیر ۱۴۰۱امیدوارم طراحی فاجعه به این مدل سرایت نکنه
hssn
۳۰ تیر ۱۴۰۱جدا از مسائل فنی، اگه عقبش اینی باشه که توی اون رندره رسما یه آئودی میشه
بی ام و به طرز خیلی بدی داره هویت ماشینای خودشو گم میکنه و دور میشه ازش
پرهام رهام
۳۰ تیر ۱۴۰۱متاسفانه بخاطر طراحی های عجیب این روزهای بی ام وه نمیشه مطمئن باشیم از اینکه آیا. طراحی این ماشین عالی یا نه.
خدا میدونه.
JDM lover
۳۰ تیر ۱۴۰۱امیدوارم مثل این رندر نباشه طراحیش
رضا
۳۰ تیر ۱۴۰۱با این رندری که الان دیدم و اطلاعاتی که شما دادید.میتونم بگم که افتضاحه.
Enayat
۳۰ تیر ۱۴۰۱امید وارم از جلو پنجره بزرگ استفاده نکنه
amirhosein23
۳۰ تیر ۱۴۰۱عاشق بی ام و هستم چون نمی خواد احتراق داخلی رو از بین ببره و بی صبرانه منتظر ام5جدید هستم
محمد هادی
۳۱ تیر ۱۴۰۱بنظرم طرح رندر متوازن و زیباست
و سری پنج الکتریکی احتمالا باید شبیه به یه همچین چیزی باشه
حالا تا سال بعد خیلی فرصت هست
تا ببینیم چی درنهایت از آب درمیاد
پدرام
۳۱ تیر ۱۴۰۱اگه این رندر ها به واقعیت نزدیک باشه قشنگه اما بیشتر شبیه اشکودا شده تا ب ام و
مجید
۳۱ تیر ۱۴۰۱این طراحی جدید بامو از جلو خیلی مسخره شده و آدم رو یاد طراحی ماشینای لوکسنمای چینی میندازه
homayoun
۲۲ اسفند ۱۴۰۱کاش مرسدس هم راه درستی که bmw و جنسیس رفتن رو در پیش میگرفت و خودروهای برقیش و بنزینیش از یه پلتفرم و ظاهر استفاده میکرد تا هم هزینه تولید پایین میومد هم محصول نهایی مقبولتر و پرفروشتر میشد.