یکی از خاصترین خودروهای چند سال اخیر بیامو را میتوان استیشن برقی i5 تورینگ دانست که قرار است اواخر سال جاری میلادی معرفی شود.
اگرچه خودروی یاد شده در آمریکا عرضه نخواهد شد اما ایده تولید یک استیشن اسپرت و تمام برقی با فضای کابین و بار زیاد قطعاً جذاب خواهد بود. به تازگی نسخهای پیشتولیدی از i5 تورینگ در آلمان رؤیت شده است. این خودرو نمای جلوی خود را در معرض دید گذاشته ولی برخی عناصر طراحی بخش عقب از نظرها پنهان بوده و نکته دیگر اینکه اگرچه مدل سبز رنگ به تریم پایه تعلق داشته اما عناصر تیره نسخههای فول تر در چراغهای جلو و تریم اطراف پنجرهها بکار رفته است.
نسخه M پرفورمنس از بیامو i5 تورینگ نیز با جلوپنجره متفاوت متمایز خواهد شد به گونهای که میلههای عمودی جلوپنجره جای خود را به نمونههای افقی دوبل خواهند داد و لوگوی M را پذیرا خواهند شد. ژرمنها تائید کردهاند این مدل اسپرت از طراحی جلوپنجره مدل M60 استفاده خواهد کرد هرچند انتظار میرود مدل استاندارد با طراحی عمودی میلههای جلوپنجره به پرفروشترین عضو خانواده بدل شود. خودروی رؤیت شده همچنین به رینگهای ۲۰ اینچی با کالیپرهای ترمز قرمز رنگ M اسپرت مجهز بوده است. نمای عقب خودرو اگرچه همچنان پوشیده شده اما انتظار میرود چراغهای عقب متفاوتی داشته باشد و درب پشتی نیز برخی تغییرات را نشان دهد. مدل i5 تورینگ در مقایسه با نسخههای درونسوز سری ۵ فضای بار کمتری خواهد داشت که دلیل آن میتواند جاسازی باتری در کف خودرو باشد.
خودروی موردبحث حداقل در ابتدای عرضه با دو نسخه ارائه خواهد شد که اولی i5 eDrive40 با طراحی دیفرانسیل عقب و یک پیشرانه برقی روی اکسل عقب خواهد بود. انتظار میرود قدرت این مدل به ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۰۰ نیوتون متر برسد. البته در صورت استفاده از لانچ کنترل یا اسپرت بوست گشتاور به ۴۳۰ نیوتون متر افزایش خواهد یافت. مدل دوم i5 تورینگ M60 خواهد بود و دو پیشرانه آن قدرت ۵۹۰ اسب بخار و گشتاور ۷۴۵ نیوتون متر در حالت عادی و ۸۲۰ نیوتون متر در حالت اسپرت بوست تولید خواهند کرد. تولید بیامو سری ۵ و i5 تورینگ از مارس ۲۰۲۴ شروع شده و به احتمال زیاد تا سالهای ۲۰۳۰ یا ۲۰۳۱ شاهد تولید آنها خواهیم بود. همچون همیشه بازاریابی رسمی این خودروها زودتر انجام خواهد شد بنابراین انتظار میرود رونمایی رسمی آنها تا اواخر سال جاری میلادی صورت گیرد.
محمد
۱۱ تیر ۱۴۰۲تجربه سواری سری ۵ چیزیه که هیچوقت فراموشم نمیشه
M/D
۱۱ تیر ۱۴۰۲خیلی خفن میشه😍🤩
علی جردن
۱۱ تیر ۱۴۰۲کلاسی که در اروپا به شدت طرفدار داره و توی ایران اصلا خریدار نداره اگر تو کشورمون مشتری داشت حتما استیشن های چینی پاش به ایران باز می شد
M/D
۱۱ تیر ۱۴۰۲خودم یکی از طرفدار های استیشن واگن هستم
واقعا دوست داشتم یه ۴۰۵ استیشن داشته باشم
ولی خیلی از چینی ها استیشن واگن ندیدم
فقط یکی دیدم که اونهم دانگ فنگ اچ ۳۰ هست که یچی بین استیشن و هاچبکه
harry.potter
۱۱ تیر ۱۴۰۲متعصبین المانی الان میان میگن وای وای چقدر خوشگله من از بچگی ارزو داشتم یکی ازینا بخرم
\.💀 ./
|°°_/00\_°°|
[].#“““#[]
این چیه آخه ؟؟ میهیندییسسیی اییلمانی
حامد
۱۱ تیر ۱۴۰۲خود منم سلیقم به این سبک ماشین نمیخوره ولی کاش وقتی چیزی با سلیقمون سازگار نیست جفت پا نپریم وسط داد و بیداد کنیم
Kf
۱۱ تیر ۱۴۰۲مثل حامد باشید
BMW
۱۱ تیر ۱۴۰۲من خودم هم نمیگم خوبه ولی اگه خودت میتونی بلند شو برو هم سپرشو بساز
شروین
۱۱ تیر ۱۴۰۲اها حتما مهندسی تسلا رو دوست داری ماشینت هم پراید😂😂😂
Dan
۱۱ تیر ۱۴۰۲تنها ب ام و ـی که تونستم با طراحی نسل جدیدش همون اول ارتباط برقرار کنم
BMW
۱۱ تیر ۱۴۰۲من این نسل رو قبول ندارم تو طراحی زیاد ولی خوب زده واقعا ولی بازم قابل و قبوله
شروین
۱۱ تیر ۱۴۰۲یاد اعودی rs6 استیشن افتادم خیلی شبیه هم هستن
عليرضا
۱۱ تیر ۱۴۰۲اون زیباترین استیشن دنیاست! اون رو با این مقایسه نکن
مانی
۱۱ تیر ۱۴۰۲طراحان ماشین تو این دهه خیلی تنبل شدند.اکثر ماشین ها از برندهای لوکس در این چند سال خیلی معمولی و پیش پا افتاده طراحی میشن.فقط طراحی این نسل از ب ام و سری 5 رو با نسل های E60 و F10 مقایسه بکنید نا این نکته دستتون بیاد که چقدر ب ام و تو طراحی در دهه اخیر افت کرده.
کاظم صدیق
۱۱ تیر ۱۴۰۲خوب شد گفتین
وگرنه همه می خواستن چری بخرن
از بچگی تا بمیریم با حسرت زندگی کردیم
Royal Driver
۱۲ تیر ۱۴۰۲متاسفانه این یک حقیقته که طراحی ماشینای مرسدس و بی ام و عجیب فضایی شده. حیف این دو شرکت که به این روزه افتاده طراحی هاشون، هم دارن از ترند های الکی استفاده میکنن و هم برقی سازی رو افزایش میدن.
Dariush saadat
۱۶ تیر ۱۴۰۲خدا وکیلی زشته
از جلو پنجره بگیر تا چراغ تا شکل کلی
بی ام دبلیو کم کم داره مثل ژاپنی ها خسیس میشه البته کم کم که نه چند سالی هست که خساست بخرج میده