بی ام و

ب‌ام‌و i7، برادر الکتریکی سری 7؟!

شاید ب‌ام‌و خبرهای مربوط به تولید سری ۹ را رد کرده باشد اما خانواده‌ی i این خودروساز می‌تواند با تولید یک سدان الکتریکی فول سایز به نام i7 گسترش یابد.


BMW بلاگ به نقل از منابع ناشناس خبر داده که ظاهراً این خودرو برادر الکتریکی سری ۷ خواهد بود. اگر این خبر صحیح باشد بنابراین شاهد رقیبی مستقیم برای مرسدس بنز EQS که برادر الکتریکی نسل بعدی S کلاس است خواهیم بود.


جزئیات زیادی از این خودروی الکتریکی منتشر نشده اما اگر i7 ابعاد مشابهی با سری ۷ داشته باشد باواریایی ها فضای زیادی برای قرار دادن مجموعه باتری بزرگ و قوای محرکه‌ی الکتریکی قدرتمند در اختیار خواهند داشت. این خودروساز ظاهراً به دنبال محدوده حرکتی حداقل ۶۰۰ کیلومتری بوده و البته تجارب به دست آمده در مسابقات قهرمانی فرمول E کاملاً به کمک ب‌ام‌و خواهند آمد.


همانند سری ۷ درون‌سوز، ب‌ام‌و i7 می‌تواند نسخه‌های گوناگون با قدرت‌های متفاوت، بردهای گوناگون و تریم های سفارشی متنوعی داشته باشد.


خبرهای کنونی حاکی از آن هستند که خودروی موردبحث می‌تواند در سال ۲۰۲۲ عرضه شود اما به نظر می‌رسد که چارچوب زمانی واقع‌بینانه‌تری موردنیاز است. مدل i بعدی ب‌ام‌و کراس اوور پیشرفته‌ی iNEXT خواهد بود که تست‌های آن ادامه داشته و تولیدش از سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.


رسانه‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر با ب‌ام‌و ارتباط گرفته‌اند اما همچون همیشه، این خودروساز گفته پاسخی به گمانه‌زنی‌ها و شایعات نمی‌دهد.

توضیح: تصاویر مربوط به کانسپت i ویژن داینامیک می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. فرامرز

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    جلو پنجره و ستون بی تو ذوق میزنه. ب ام و باید یه فکری به حال جلو پنجره تو محصولات جدیدش بکنه. طراحیش از بقیه جهات عالیه به نظرم

  2. محمد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    بعید میدونم توی این کلاس خودرویی از ماشین برقی آنچنان استقبالی بشه
    شاید به نوعی آخرین کلاس خودرویی هست که نیازمند موتور الکتریکیه
    چون کسی که اینقدر پول داره که این ماشینو بخره،
    اصلا براش مهم نیست که پول بنزینش چقدر میشه
    یا الکتریکی به صرفه تره
    .
    شاید راندمان موتورهای الکتریکی هم دلیل ترجیح اونا باشه
    اما موتورهای حجیم توربوشارژ فعلی،
    راندامان نزدیک الکتریکی ها رو دارن
    حتی بیمر متور کم حجم تر توربوشارژ رو هم روی سری ۷ معرفی کرده که ایران هم اومد
    اما الکتریکی ها هنوز معضل زمان شارژ رو دارن
    که واسه یه مالک ماشین لوکس زشته چند ساعت منتظر شارژ شدن ماشینش باشه تا به قرار کاریش برسه
    .
    بنز و بیمر رسمی هم دارن که تکنولوژیک ترین ماشینشون سری s و سری ۷ هست
    اما هنوز تکنولوژی موتور الکتریکی در حدی پیشرفته نیست که روی پیشرفته ترین ماشین این ۲ برند در سطح وسیع بعنوان پیشرانه غالب بشینه
    .
    حتی تسلا هم که سردمدار خودروهای الکتریکیه در مورد این کلاس خودرویی اصلا اعدایی نداره و تلاشی واسه ارایه محصول کاملا الکتریکی در این کلاس نداره
    .
    از هر طرف که نگاه میکنید توجیه پذیر نیست سری ۷ الکتریکی سری i
    .
    شاید نیاز به موتور الکتریکی در آینده بازار داشته باشن، اما با تکنولوژی امروز موتورهای الکتریکی
    و
    کلاس خودرویی این ماشین،
    امروز هنوز روز الکتریکی سازی اون نیست
    .
    شاید امروز واسه سری ۳ توجیح پذیره یا سری ۵ اما این نه
    مخصوصا وقتی کد i8 رو هم بیمر در سبد محصولات الکتریکیش داره

  3. بهنام

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    از منظر طراحی به نظر من البته، دی ان ای ب ام و طوریه که هر چی اتاق بزرگتر میشه طراحی کمی نا مانوس تر میشه. سری دو که به نظر من خالص‌ترین ب ام و از نظر طراحی و المان های خاص ب ام و هست، کم کم تا برسه به سری هفت دیگه اون تناسبات خاص ب ام و رو تو مدلهای بزرگتر آنچنان که در سری‌های دو و سه می‌بینیم وجود نداره. دلیل طراحی غیر عادی در مدلهای برقی رو نمی‌فهمم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا