بی ام و

بی ام و i7 از چه فناوری های پیشرفته ای استفاده می کند؟

بی‌ام‌و i7 برقی جدید از نسل پنجم eDrive مبتنی بر فناوری موتور-ژنراتور محرک بهره می‌برد و فناوری‌های آن به گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند تا کارایی پیشرانه، ظرفیت پیمایش و زمان شارژ باتری افزایش یابد.

به گزارش اتوکار، اگرچه بسیاری از گفتگوهای پیرامون بی‌ام‌و سری ۷ جدید بر ظاهر آن متمرکز شده است، فناوری محرک الکتریکی این شرکت در زیر آن پوست بحث‌برانگیز به تکامل خود ادامه می‌دهد.

بی‌ام‌و i7 xDrive60 برقی باتری‌خور اولین مدل جهانی از زمان عرضه این خودرو خواهد بود که از پکیج نسل پنجم eDrive استفاده می‌کند و عناصری از آن، مانند عملکرد ترمز احیاکننده، بیشتر بهینه‌سازی شده‌اند تا کارایی بیشتری را از پیشرانه به دست آورند.

بی ام و i7 / BMW i7 موتور الکتریکی

نسل پنجم eDrive مبتنی بر فناوری موتور-ژنراتور محرک است که آهنرباهای دائمی در روتور (قسمت چرخان موتور) و فلزات خاکی کمیاب از آنها ساخته می‌شود.

قیمت اکسید نئودیمیم که برای ساخت آهن‌رباهای پرقدرت استفاده می‌شود، در سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر شد و از آنجا که ۹۰ درصد عرضه از یک منبع (چین) تامین می‌شود، دور شدن از به کارگیری چنین موادی، پایداری خودروهای الکتریکی را بهبود می‌بخشد و هر گونه نگرانی را درباره منابع آینده از بین می‌برد.

جایگزین انتخاب شده توسط بی‌ام‌و، موتور سنکرون با تحریک الکتریکی است که میدان مغناطیسی دائمی روتور را با میدان مغناطیسی تولید شده توسط الکتریسیته تعویض می‌کند. این روش شامل تغذیه الکتریسیته به روتور از طریق زغالی‌های موتور و یک حلقه لغزنده (به جای سیستم براش‌لس یا بدون زغالی) است که به طور سنتی به عنوان نقطه ضعف در نظر گرفته می‌شود. اما در واقعیت، این فناوری تا کنون به خوبی برای بی‌ام‌و جواب داده و همچنین در رنو زوئی نیز به خوبی کار کرده است.

همان‌طور که در حال حاضر برای خودروهای برقی ۴×۴ معمول است، بی‌ام‌و i7 دو دستگاه از این موتورهای الکتریکی را استفاده می‌کند. هر کدام از این موتورها روی یکی از محورهای جلو و عقب نصب می‌شوند. همچنین بی‌ام‌و i7 جدید دارای آخرین نسخه از سیستم بازیابی تطبیقی ​​موجود در بی‌ام‌و iX و بی‌ام‌و i4 است. بر اساس ایده استفاده از داده‌های ناوبری برای بهینه‌سازی سیستم ترمز احیاکننده در رانندگی با تغییر شرایط جاده، سیستم موجود سطح احیاکنندگی را برای شتاب منفی بیشتر یا کمتر تغییر می‌دهد. همچنین این سیستم به خودرو اجازه می‌دهد در شرایط خاصی بدون نیروی موتورهای الکتریکی حرکت کند؛ استراتژی که عموماً در جاده‌های باز مؤثرتر تلقی می‌شود.

برای بی‌ام‌و i7، این ویژگی بخش‌های سراشیبی را نیز در نظر می‌گیرد و از عملکرد تشخیص چراغ راهنمایی استفاده می‌کند تا از بازیابی انرژی حداکثر استفاده را ببرد. حتی اگر راننده از ناوبری ماهواره‌ای استفاده نکند، کل سیستم همچنان کار می‌کند.

استراتژی‌های شارژ خودروی برقی نیز به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که میزان خنک‌سازی تحویل شده به باتری در طول شارژ سریع تغییر می‌کند تا اطمینان حاصل شود که دمای سلول بیش از حد کاهش نمی‌یابد و همچنین از بالا رفتن بیش از حد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

بی ام و i7 / BMW i7 برقی

اگر راننده بدون این‌که خودرو بداند به ایستگاه شارژ سریع آشنا نزدیک شود، توقف شارژ از طریق ناوبری ماهواره‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد. در چنین حالتی، پیش گرمای باتری را می‌توان به صورت دستی انتخاب کرد و سلول‌های باتری را تا سطح مورد نیاز برای سریع‌ترین حالت شارژ گرم کرد. قبل از این نوع عملکرد پیش گرم کردن، باتری خنک باید پس از شروع شارژ به دمای بالا برود و زمان بیشتری برای شارژ طول بکشد. به دلیل بهبود مدیریت باتری و خنک‌کننده، این خودروی برقی می‌تواند در عرض ۱۰ دقیقه به ظرفیت پیمایش ۱۷۰ کیلومتر (۱۰۶ مایل) دست یابد.

مسئولان ب‌ام‌و می‌گویند که سیستم مدیریت باتری نیز با نزدیک شدن به پر شدن باتری در یک منحنی خطی به جای پلکانی، نرخ شارژ را کاهش می‌دهد و روند شارژ را تسریع می‌کند. همانند برخی دیگر از خودروهای برقی، بی‌ام‌و i7 یک پمپ حرارتی نیز دارد که با سیستم‌های محرکه و کابین ادغام می‌شود و گرمایش یا سرمایش را به کارآمدترین شیوه مدیریت می‌کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. HR3

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (241 ديدگاه)

    این اتاق جدید ب ام و سری هفت طراحی هیجان انگیزی مثل دو اتاق قبلیش نداشت البته مثل اتاق های سال های 1995 تا 2008 هم طراحی فاجعه باری نداره
    در کل نگاه طراحی در این مدل جدید سری هفت نگاه رولزرویس معابانه بوده و وقار بر آدرنالین ارجح شده

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. شلبی

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (705 ديدگاه)

      از سال 1995 تا 2008 که میفرمایید شامل E38 هم میشه که یکی از معروف ترین و بهترین اتاق های سری هفت و در کل بی ام و بود شاید حرف شما در مورد اتاق بعد از E38 صحیح باشه ولی در مورد E38 اصلا درست نیست

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. JDM lover

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    بجای این کارا ، یه فکری بحال طراحیش بکنه
    نسل قبلیش خیلی زیباتره

    موافقم 24
    مخالفم 29
  3. مازیار

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    ظاهرا من خیلی بدسلیقه هستم چون هم این و هم
    سری سه و چهار رو خیلی دوست دارم در واقع بیشتر از
    هر بی ام و دیگه ای
    دماغه جعبه ای فرم و چهارشونه و در عین حال مدرن سری هفت خیلی برام جذابه

    موافقم 38
    مخالفم 14
  4. علیرضا

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (236 ديدگاه)

    طراحیش هم خوبه
    خواهشاً الکی ایراد نگیرید
    فقط یه چیز متفاوت شده
    فقط همین.

    موافقم 31
    مخالفم 16
  5. امیرشایان فرازی

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (119 ديدگاه)

    میدونم کامنتم دیس زیاد میخوره ولی
    موقع معرفیش حباب شده بود که های وای این چیه چه چیز مزخرفیه اما از نظر من بد نیست به جذابی قبلیش نی ولی یه چیز معمول و معقول هست الان هم تعصبی های بی ام و میان میگن بی ام و به فنا رفت نمیدونم فلان شد. این دیزاینش طبق طراحی روزه دیگه

    موافقم 31
    مخالفم 14
  6. مانی

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    چرا طراحی های جدید ب ام و اینقدر زشت شده؟سطح سلیقه پولدارهای دنیا پایین اومده یا اینکه طراحان ب ام و تنبل شدن؟متأسفانه بنز هم به این مصیبت دچار شده و ماشین های جدید اون هم یکی از یکی از زشت تر هستن.باز جای شکرش باقیه که پورشه و آئودی به این ویروس زشت سازی دچار نشدن!

    موافقم 10
    مخالفم 21
  7. ارین صاحب جمعی

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    فناوری که نیست دیگه پدر مادر فناوریه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. محمد هادی

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    آقا دوستان اینجا داشت از تکنولوژی های جدیدی که تو این نسل ازش بکار گرفته شده بود بحث میشد
    شما باز قفل کردید رو طراحی؟؟
    ای بابا
    از این موضوع طراحی حداقل تو این یدونه پست بکشید بیرون
    خیلی دیگه چیپ شده این کارتون

    موافقم 16
    مخالفم 2
  9. rezars pc

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (475 ديدگاه)

    eqs لایک
    i7 دیس لایک

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. سهیل

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      Eqs فایک

      موافقم 1
      مخالفم 1
  10. امیررضا

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    موضوع: طراحی، کامنت ها: طراحی
    موضوع: تکنولوژی، کامنتها: طراحی
    موضوع: سیستم برقی، کامنتها: طراحی
    موضوع: تاریخ بی‌ام‌و‌، کامنتها: طراحی
    موضوع: الماسهای چراغ، کامنتها: طراحی
    موضوع: هایپراسکرین، کامنتها: طراحی

    بکشید بیرون دیگه!!!! 😕
    خیلی دیگه چیپ شده این کار. هررررر مقاله و موضوعی که تو سایت آپلود میشه ۹۰ درصد در مورد طراحی دارن حرف میزنن‌. نه تنها بی‌ام‌و‌ همه‌ی برندها 😑

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. Mr Naftalin az roghan abad

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (79 ديدگاه)

      والا، همینو بگو یک مشت بی اطلاع هستن و از صنعت خودرو هیچی نمیدونن

      موافقم 2
      مخالفم 3
  11. ماکان

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . من یکی از افرادی هستم که خیلی منتظر معرفی رسمی و رونمایی از نسخه آلپینا B7 این خودرو در جدیدترین نسل آن هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا