بامو چند تصویر تیزری از سدان تمام الکتریکی i7 منتشر کرده و خبر از معرفی رسمی آن در ماه آوریل داده است. این سدان لوکس الکتریکی همراه با نسل جدید سری ۷ معرفی خواهد شد و قویترین عضو خانوادهٔ سدان پرچمدار بامو خواهد بود. هرچند تیزرهایی که از i7 منتشر شدهاند تاریک هستند اما بااینحال ویژگیهای طراحی نمای جلویی خودرو را بهخوبی نشان میدهند. این تیزر، جنجالیترین ویژگی طراحی سری ۷ جدید یعنی چراغهای جلوی دوقسمتی که مدتها است در مورد آن میشنویم را تأیید میکند.
این چراغها از دیلایتهای باریک LED در بالا و چراغهای اصلی در سپر تشکیل شدهاند. بین چراغها نیز جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگی به چشم میخورد که مثل کانسپت XM، در قاب آن نوار LED نازکی کار شده است. در پایین نیز درون سپر ورودیهای هوایی به چشم میخورند. بامو، i7 را اولین سدان لوکس تمام الکتریکی دنیا میداند که از لحاظ فنی درست است زیرا اصلیترین رقیب آن یعنی مرسدس بنز EQS درب صندوق هاچبک مانند دارد.
علاوه بر تصاویر بیرونی، بامو تصاویر مبهمی از داخل i7 هم منتشر کرده است. خبر بزرگ در اینجا نمایشگر تئاتری بامو است. این یک صفحهنمایش بسیار عریض ۳۱ اینچی برای سرنشینان عقب است که از روی سقف پایین میآید و یک سالن سینمای خصوصی را ایجاد میکند. این رویکرد متفاوتی را نسبت به هایپراسکرین ۵۶ اینچی در داشبورد مرسدس EQS نشان میدهد زیرا بامو بیشتر روی سرنشینان عقب تمرکز کرده است. البته نمایشگر تئاتر فقط برای i7 در نظر گرفته شده زیرا بامو اعلام کرده است که این صفحهنمایش در مدلهای بالا ردهٔ جدید ارائه میشود.
یکی دیگر از ویژگیهای داخلی i7 نمایشگر خمیدهٔ بامو روی داشبورد با جدیدترین نسل از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive است. این سدان الکتریکی پرچمدار همچنین به سقف شیشهای پانوراما با نخهای نوری LED هم مجهز خواهد بود. در همین حال، راننده از قابلیت جدیدی بنام «حالت من» بهرهمند میشود که امکان دسترسی به حالتهای رانندگی مختلف را فراهم کرده و فضای داخلی خودرو را هم تغییر میدهد.
بامو هنوز مشخصات قوای محرکهٔ i7 را منتشر نکرده اما برد تخمینی و مصرف انرژی آن را فاش کرده است. طبق معیارهای WLTP، این سدان الکتریکی بردی بین ۵۸۰ تا ۶۱۰ کیلومتر خواهد داشت درحالیکه این رقم طبق برآورد EPA حدود ۴۹۰ کیلومتر خواهد بود. مصرف انرژی ترکیبی i7 نیز بین ۱۸.۹ تا ۱۹.۷ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر خواهد بود که کمتر از برآوردهای زمان توسعه است.
طبق آخرین گزارشها، سدان الکتریکی پرچمدار بامو به یک پکیج باطری ۱۲۰ کیلووات ساعتی مجهز میشود درحالیکه شایعاتی به ارائهٔ یک نسخهٔ پرفورمنس بالا با قوای محرکهٔ سه موتوره با مجموع خروجی ۷۵۰ اسب بخار قدرت هم اشاره کردهاند. رونمایی رسمی i7 و نسل جدید سری ۷ در ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) انجام خواهد گرفت.
مردیم از خوشی
۲۷ اسفند ۱۴۰۰اندازه جلو پنجره اش خوبه
GMA
۲۷ اسفند ۱۴۰۰فاجعه طراحی بعدی…
AMANTE
۲۷ اسفند ۱۴۰۰یک احساسی دارم که انگار در کمال زشت بود ولی چهره ی جالبی داره که زیبا نیست ولی یک حالت قدرت مندی داره.
Reza
۲۷ اسفند ۱۴۰۰شما اول با خودت به توافق برس بعد نظر بده😂
محمد
۲۷ اسفند ۱۴۰۰جلو پنجره بزرگ و حالت جعبه ای داره نمای جلو،،،رگه هایی از سبک طراحی رولزرویس
بهنام
۲۷ اسفند ۱۴۰۰فاتحه ی ب ام و از منظر طراحی خونده شده ،هرچی فنی و تکنولوژی پیشرفت کرده تو طراحی بدجور بدسلیقه شده .
Jdm باز
۲۷ اسفند ۱۴۰۰باید کامل عکساش بیاد تا در مورد طراحیش نظر بدم ولی تا اینجا که بد نبوده بنظرم
محسن
۲۷ اسفند ۱۴۰۰بچه ها خودتون رو آماده کنید یه بچه خوک زشت دیگه در راهه، واقعا هرروز ناامید تر میشم به بی ام و
Bilbo
۲۷ اسفند ۱۴۰۰این روزا بامو فعلا یونیک بودن رو تو دستور کارش قرار داده و با قدرت هم داره ادانه میده این روند رو تو طراحی. تمام اون انتقادهای وارده به جلوپنجره های بزرگ م کم دارن رنگ میبازن و فروش هم تا جایی که من میدونم تحت تاثیر خاصی قرار نگرفته و از قضا و حالا تو مقایسه های خود کمپانی تو اینستاگرام، همین جلوپنجره بزرگ ها الان محبوبیت بیشتری دارن. خوب یا بدش رو کار ندارم ولی بامو بنظرم خیلی خوب تونسته سلیقه بازار رو بشناسه و این حجم از تغییرات بزرگ تو طراحیش رو عملی کنه. کمپانی های بزرگ مث بامو و بنز به راحتی نمیتونن از محافظه کاری تو طراحی خارج بشن. اما بنظرم بامو با یه ریسک حساب شده خودش رو از این محافظه کاری خارج کرد و معامله هم دو سر برد بود. به راحتی میشه نسل بعد به همون آلمان های قبل برگشت و حتی حجم تبلیغات رو گذاشت روی همین مورد. مسئله اینه مردم دنیا الان براشون احتمالا مهم نیست نسل های قبلی چی بودن و این جدیده نسبت به اون قشنگتره یا نه، مردم الان دنبال اینن که کمپانی الان چی داره بهشون عرضه کنه.
سری 7 هم موفق میشه. شک ندارم. به تمام اهدافی ک براش تنظیم شده میرسه.
تحت پیگرد
۲۷ اسفند ۱۴۰۰چراغ دو قسمتی برای بی ام و عالی میشه
ARMAN
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ب ام و …… تو خودت
ماکان
۲۷ اسفند ۱۴۰۰سلام . من به سلیقه شخصی خودم با اینکه فعلاً تمام قسمت های طراحی این ماشین به صورت کاملاً واضح معلوم نیست ، اما در هر صورت طراحی اش را دوست داشتم .
امین
۲۷ اسفند ۱۴۰۰خیلی زشت انگار یکی قیافشو .. خوب دقت کنید قوه تخیل رو روشن کنید 😂
Sina10
۲۷ اسفند ۱۴۰۰درباره این که نمیشه نظر خاصی داد هیچیش پیدا نیست ولی اگه همون همیشگی چند وقت اخیر بامو باشه
به قول یه سری از دوستان:
نه خیلی خوبه ، ماییم که فکرمون قدیمیه و باید عوضش کنیم ، نه نه ، اصلا بامو یه ماشین بزنه که جلوش هشت تا چراغ جلوپنجره تا وسط کاپوت ماشین بیاره بازم ما باید فکرمون رو عوض کنیم و فروشش وقتی بهتر میشه و آدما با چیزای جدید مخالفن ، سلیقه بازار اینه و …..
متاسفانه حق با دوستانه
دیگه گذشت اون زمانی که تناسب در اجزای طراحی یه ماشین اهمیت داشت ، الان فقط جلب توجه مهمه ، همراه مد بودن مهمه ، تکنولوژی مهمه و فروش هم به این سمت میاد
همین بامو سری ۷ ، نسل قبلیشو ، قبل از نسل فعلی رو یادتون میاد؟
M3 GTS و CSL رو چی؟کسی یادشه؟
تا همین چند وقت پیش با اومدن سری ۲ پرحاشیه جدید ، M2 CS قبلی رو هم دیگه کسی یادش نیست
فروش مهمه ، عدد و رقم مهمه ، دنیای خودرو مدت هاست که به دنیای تکنولوژی پیوسته ، این به خودی خود چیز بدی نیست ، ولی ویژگی های سنتی و جذاب ماشینای یکی دو نسل قبل رو کمرنگ کرده
درباره این ماشینم نمیشه نظر خاصی داد چون هیچی ازش پیدا نیست ، اگه زشت یا زیبا هم باشه مهم نیست چون اگه قیافه خوبی داشته باشه که هیپ ، از نه بازم اینو میشنویم که : نه مقصر ما هستیم که افکارمون قدیمیه ، بامو حتما یه چیزی میدونه که اینکارو کرده ، فروش بیشتر شده پس موفقه ، با سلیقه بازار حرکت میکنه و این مهمه..
مهم ترین دلیل برای حرکت بازار به این سمت ، بازار های جدیدی بوجود اومدن ، برای ماشنیای گرون ، مثل بازار چین که سلیقه شون متفاوته ، در نتیجه علاقه این بازار های جدید به طراحی متفاوت ، سبک کلی طراحی به سمت دیگه ای حرکت میکنه ، ما هم یا باید خودمونو با این حرکت همراه کنیم و سلیقه مون رو مثل بازار خودرو که از سنتی به کاملا تکنولوژی تغییر بدیم مثل خیلی از دوستان ، منم دیگه از iX مثلا بدم نمیاد
، یا که اگه نمیتونیم دیگه هیچ و کلا بریم سراغ یه چیز دیگه ای
امین
۲۷ اسفند ۱۴۰۰دقیقن
amirhosein23
۲۷ اسفند ۱۴۰۰خدا کنه هنوز بعد از این اون 8 سیلندر هم تولید شه
محمدهادی
۲۸ اسفند ۱۴۰۰قلدر
اسپرت
جذذذاب
کیفیت خالص
همین