بامو هم روی خودروهای الکتریکی سرمایهگذاری کرده و به دنبال ارائه نسخهی الکتریکی از محصولات کلیدی خود در چند سال آینده است. باواریایی ها ظاهراً درصدد تولید نسخه تمام الکتریکی سدان پرچمدار خود یعنی سری ۷ هم هستند، خودرویی که احتمالاً با نام i7 شناخته خواهد شد. این خودرو همانند iX3 تفاوتهای ساختاری با دیگر اعضای خانواده سری ۷ خواهد داشت.
شایعات درباره این خودرو چند ماهی است که به گوش میرسد اما BMW بلاگ اخیراً گفته که بامو بهصورت رسمی تولید i7 را تائید کرده است. البته این خودرو بر پایه نسل بعدی سری ۷ شکل خواهد گرفت.
سری ۷ الکتریکی بخشی از برنامههای بامو برای حذف پیشرانههای ۸ و ۱۲ سیلندر و استفاده از پیشرانههای کوچکتر به همراه کمک الکتریکی خواهد بود. پیشرانه ۶ سیلندر B58 بامو نیروگاه بخش اعظم محصولات بامو حتی نسخه سطح بالای 760i خواهد بود. این خودرو هماکنون در بطن خود نیروگاه ۱۲ سیلندر را جای داده است.
ظاهراً دو نسخه از i7 در دسترس خواهد بود. یکی از این مدلها دارای باتری ۸۰ کیلووات ساعتی خواهد بود درحالیکه مدل دوم از باتری بزرگتر ۱۲۰ کیلووات ساعتی سود خواهد برد. این امر باعث ایجاد شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتری میشود. همچنین احتمال عرضه i7 فقط بهصورت طویل به منظور ایجاد فضای بیشتر وجود دارد.
طراحان صنعتی هم با توجه به این اخبار دستبهکار شده و رندری از i7 جدید را منتشر کردهاند. در این رندر شاهد جلوپنجرهای بزرگ و سپر جلو با طراحی نه چندان اسپورت هستیم. رینگ ها نیز ظاهر آئرودینامیک به خود گرفته و پورت شارژ خودرو نیز در گلگیر جلو سمت راننده دیده میشود. در کاپوت نیز از لوگوی جدید بامو استفاده شده است.
نسل جدید بامو سری ۷ در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد و مرسدس بنز هم تا آن زمان سدان پرچمدار و الکتریکی EQS را معرفی خواهد کرد. قطعاً i7 برای رقابت با EQS به میدان خواهد آمد. این خودرو همچنین باید به مصاف جگوار XJ تمام الکتریکی هم برود. این گربه بریتانیایی در سال ۲۰۲۱ رونمایی میشود.
امیر علی
۲۶ فروردین ۱۳۹۹و طراحی های المانی هر روز ضعیف تر از دیروز.مخصوصا بنز و بی ام و باز پورشه و ائودی دارن خوب عمل میکنن.(می دونم این عکس واقعی نیست کلی گفتم)
Hemn
۲۶ فروردین ۱۳۹۹آلمانی نه bmw
meysam
۲۶ فروردین ۱۳۹۹من از این جلوپنجره بزرگ بی ام و خوشم اومده اما دلیلی نمیبینم اگه قرار باشه مدلی الکتریکی بزنه جلوپنجره نمادینش انقدر بزرگ باشه.
باید ظریفتر و جمع و جورتر باشه.
GERMANY
۲۶ فروردین ۱۳۹۹از بس هی داره الکتریکی میزنه دیگه دارم علاقمو نسبت بهش از دست میدم
رزیتا
۲۶ فروردین ۱۳۹۹ب ام و یکی از اولین خودروسازای سنتی هستش که تمایل زیادی واسه عرضه ی مدلای پاک از خودش نشون داده ، i3 و i8 دو نمونه بارز از تلاشای این کمپانی واسه توسعه خودروهای سبز هستش ، اگر با دقت یه نگاه به کانسپتای اخیر ب ام و بندازیم میبینیم که باواریایی ها با جدیت تموم دنبال توسعه ماشینای برقی هستنو و قصد دارن تو آینده نزدیک طیف گسترده ای از این مدلا رو به سبد محصولای خودشون اضافه کنن
سینا BMW
۲۶ فروردین ۱۳۹۹البته همچنان از بنزینی ها حمایت میکنن که خیلی خوبه
رزیتا
۲۶ فروردین ۱۳۹۹منم موتورای بنزینیو بیشتر میپسندم ولی باید واقعیتو بپذیریم که بنزینیا دارن به پایان خودشون نزدیک میشن
Hadi
۲۶ فروردین ۱۳۹۹حداقل همون دوازده سیلندر رو حذف می کردید
هشت سیلندر دیگه چرا؟؟؟
ولی در کل بردش خوبه…
رضا
۲۶ فروردین ۱۳۹۹چند ساله بی أم و مشکل فروش مدلهای ۸ و ۱۲ سیلندر داره و خریدارا تمایلی نشون نمیدن ، تو سال گذشته حتی مدل پر طرفدار بی ام و سری ۳ نصف بازارشو تو آمریکا به برقیا از دست داد ، تعجب نکنید اگر چند سال دیگه بی أم و کلا تولید موتور احتراقی رو متوقف کنه
سینا BMW
۲۶ فروردین ۱۳۹۹بیامو چند هفته قبل گفت تا ۳۰ سال از بنزینی ها حمایت میکنه، حالا تولید موتور های احتراقی رو متوقف کنه.!!!!مدل های ۸ سیلندر فروششون خیلی خوب بوده ( البته در سری پنج) و کلا بیامو فروشش چند ساله که خیلی خوب شده، سری ۳ هم که حرف نداره. فقط مدل های ۱۲ سیلندره کمه و آخراش هست که اون هم تولیدش محدوده.! احتمالا اینکه ۸ سیلندر های فقط در مدل های ام اسپرت استفاده بشه
مهزیار
۲۶ فروردین ۱۳۹۹eqs از پیش شکست خوردست مثل eqc
نیاز به هیچ رقابلت خاصی نیست چون *** مثل واگنر ت بنز هست هنوز
Khosrow
۲۶ فروردین ۱۳۹۹دشبورد تو رندر اول زیباست / حس میکنم هرگز حس محکم و پر اطمینان تو ماشین برقی نخواهم داشت ..
MAHDI
۲۶ فروردین ۱۳۹۹یه نهههههههههه پدر، مادر دار به الکتریکی ها!!!!!
کادیلاک
۲۶ فروردین ۱۳۹۹لوسید ایر با قیمت کمش از همه این ها بهتره
مانی
۲۷ فروردین ۱۳۹۹یه استارت آپ گمنام چینی که هنوز یدونه ماشین نفروخته
از مرسدس و بیام و و .. بهتره
باشه،دو دو تا ۲۵ تا
ماکان
۲۶ فروردین ۱۳۹۹سلام.از تولیدکنندگان بی ام و خواهشمندم که از مدل X7 هم در نسل بعدی اش یا اونی که مال یکی از سال های بعدی هستش قویترین نسخه اش را بصورت تمام الکتریکی یا پلاگین هیبرید از نوع برقی و بنزینی تولید کنند. خواهشاً نسخه ی پلاگین هیبریدش از نوع برقی و دیزلی نباشد.البته بین این نسخه های پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی اگر که سعی کنید بیشتر نسخه پلاگین هیبرید را بعنوان قوی ترین نسخه ی بی ام و X7 تولید کنید یجورایی بهتر است.با تشکّر.