این هفته شاهد حضور خودروی ایمنی جدید مسابقات فرمول E در گرندپری سانتیاگو بودیم. خودروی ایمنی این مسابقات بر پایه بامو i8 ساخته شده اما به منظور برخورداری از ویژگیهای ردهبالا شاهد برخی اصلاحات در آن هستیم.
خب لیست تغییرات با قوای محرکه بهبود یافتهای آغاز میشود که BMW برای مدل جادهای کوپه و رودستر i8 در نظر گرفته است. پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی این خودرو هماکنون قدرت ۲۳۱ اسب بخاری داشته و البته واحد الکتریکی همکار نیز با افزایش خروجی روبرو شده و قدرت آن به ۱۴۳ اسب بخار رسیده است. همچنین مجموعه باتری آن نیز ظرفیت بالاتر ۱۱.۶ کیلووات ساعتی دارد. بدین ترتیب قدرت مجموع این خودرو به ۳۷۴ اسب بخار میرسد که باعث میشود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو به ۴.۴ ثانیه برسد. بامو i8 ایمنی هماکنون در حالت الکتریکی قادر به طی مسافت ۵۳ کیلومتری است.
البته i8 ایمنی چیزی بیشتر از اینها دارد. خودروی مورد بحث دارای سیستم تعلیق سفتتر، ترمزهای سرامیک کربنی، صندلیهای اسپورت سطلی برگرفته از مدل M4 GTS، رول کیج کامل و کیت آئرودینامیک فیبر کربنی است. این خودروی ایمنی همچنین دارای پوشش بدنه منحصربهفرد و چراغهای اضطراری روی سقف است.
البته جذابترین ویژگی این خودرو شاید سیستم شارژ القایی باشد. بجای استفاده از پریز در بدنه، راننده به سادگی خودرو را روی صفحه ویژهای پارک کرده و خودرو شارژ میشود. این تکنولوژی توسط اسپانسر یعنی کوالکام تهیه شده و میتواند ۸۰ درصد باتری را در ۱ ساعت شارژ کند.
از BMW برای تهیه چنین پوشش فوقالعادهای تشکر میکنم. صندلیهای جدید و رول بار نیز باعث شدهاند i8 کنونی کمی سبکتر از نمونه قبلی باشد. پرفورمنس و ابعاد باتری نیز بهبود یافته است. در کل راندن چنین خودرویی فوقالعاده لذتبخش است.
Reza s4
۱۸ بهمن ۱۳۹۶سرمایه گذاری روی آینده
کاملا هوشمندانه . افرین bmw همین طوری برو
ما پشتتیم(ریا نباشه خودروی ملی فعلا سوار میشم)
در اینده نچندان دور یکیشو میخرم اما
صلوات محمدی بفرستید
بهراد
۱۸ بهمن ۱۳۹۶خیلی خوبه!!!
مخصوصا شارژر القاییش، فکرشو بکن ماشینو میزاری تو گاراژ با سلول خورشیدی روی سقف خونه شارژ میشه، وقتیم بخوای بری محل کار با حات تمام الکتریکی میرونیش ماهی یه لیتر بنزین هم نمیزنی فقط موقع گردش و مسافرت راهت به پمپ بنزین میوفته، ابزار های الکتریکی اونجاش بد بود که باید هر روز میزدیش به شارژ، ولی موبایل های جدید بیسیم شارژ میشن! حتی وقتی که تو ماشین میزاریش رو داشبورد هم شارژ میشن، ساعت هوشمند هم همینطور الان دیگه این تکنولوژی رسیده به ماشینا، دیگه لازم نیس هر دفعه درب پورت شارژ ماشینو باز کنی کابل به اون بزرگی رو جا بزنی ، وقتیم خواستی بری بیرون کابلو درش بیاری، تازه با ریموت هم میتونی یه مدت قبل رفتن،تهویه ماشین و گرم کن صندلی و فرمان رو هم فعال کنی تو زمستون منتظر نشی سوار بشی بعد کم کم اتاق گرم بشه، فقط نمی دونم تو حالت تمام الکتریک باید موتور روشن باشه رادیات گرم بشه تا بخاری کار کنه یا نه، خلاصه خیلی عالی شده ما که نمیتونیم سوار شیم ولی اونایی که سوار میشن خوش به حالشون
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶نمیدونم چرا معمولا این وظیفه رو میدن به ماشینای بی ام و مال موتو جی پی هم m5 بود تاطه معمولا جایزه ها هم یه بی ام ون
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۶تاطه : تازه
POUYA
۱۸ بهمن ۱۳۹۶توی بازی های کامپیوتری هم وقتی یه پلیس BMW میزاره دنبالت حس دیگه ای داره .
یه پلیس گردن کلفت ،حتما یه بی ام و داره.
پرهام
۱۹ بهمن ۱۳۹۶بهترین انتخاب برای مارشال شدن مسابقات فرمول E
نوید جهرمی
۱۹ بهمن ۱۳۹۶چرا یه ماشین تمام برقی برای این کار استفاده نشده؟