بامو i8 اسپایدر که نخستین بار در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه خودروی پکن معرفی شد، طبق اعلام بامو در ماه مارس امسال، سرانجام قرار است وارد خط تولید شود.
این خودرو در سال ۲۰۱۷ (یا حتی ۲۰۱۸) به مجموعهٔ مدلهای هیبریدی و الکتریکی بامو اضافه میشود، و سیستم پیشرانهٔ آن دقیقا مشابه مدل سقف دار i8 خواهد بود. هم اکنون برخی از مدلهای این خودرو در حال تست را در آلمان میتوان دید، همانند این ویدیو که یک نسخهٔ سفید آن در حال آزمایش در پیست نوربورگرینگ را نمایش میدهد.
انتظار میرود همان موتور ۱٫۵ لیتری بنزینی، یک موتور الکتریکی و یک پک باتری ۷٫۱ کیلووات ساعتی سیستم پیشرانهٔ آن را تشکیل دهند که در مجموع چیزی معادل ۳۵۷ اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار خواهند داد، میزان مسافت قابل طی با یک بار شارژ آن نیز ۵۳۰ کیلومتر ذکر شده است. این خودرو شتاب و سرعت قابل قبولی نیز خواهد داشت و همانند برادر سقف دار خود میتواند در حدوداً ۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت افزایش دهد. دلیل آن استفاده از بدنهٔ فیبر کربنی در این خودرو است که وزن i8 اسپایدر را به میزان زیادی کاهش داده است.
از نظر طراحی بدنه، به احتمال زیاد این خودرو شبیه به یک i8 بدون سقف خواهد بود، هر چند این خودرو بسیار دیرتر از مدل معمولی i8 قرار است وارد بازار شود، ولی حداقل تا سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ فرصت دارد تا بتواند خودی نشان بدهد، تاریخی که پس از آن باید منتظر ورود نسل جدید i8 به بازار باشیم.
منبع: carscoops
دوچرخه سوار
۱۷ شهریور ۱۳۹۵خودروی بی نظیریه ، دنیایی از تکنولوژی !
باید کشورهای دیگه از دانش فنی اون استفاده کنند . علی الخصوص ایران .
لا اقل باید شرایط ورود و عرضه این گونه از خودرو بهتر از این باشه.
Parker
۱۷ شهریور ۱۳۹۵استفاده از دانش خیلی باحال بود.
خیلی خندیدم.
100 سال از معرفی توربو شارژر میگذره تازه الان روی دنا نصب کردن.
مردم از ترس کیفیت افتضاحش و خرابی های پی در پی جرات نمیکنن بخرن.
مهدی drift
۱۷ شهریور ۱۳۹۵توربو رو تازه روی سورن نصب کردن نه دنا
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ شهریور ۱۳۹۵دقیقا
سورن توربو داره ن دنا
نوید جهرمی
۱۷ شهریور ۱۳۹۵روی دنا هم نصب کردن قراربود تا قبل از پاییز معرفی شه برای زمستون بدن ب بازار.
فعلا که خبری ازش نیست.
Parker
۱۷ شهریور ۱۳۹۵من خودم تبلیغشو دیدم.
REVENTоN ?
۱۷ شهریور ۱۳۹۵سلامتی!
از بچه پولدارا بپرس
اخبار پرایدو خواستی بیا پیش خودم
مجید
۱۷ شهریور ۱۳۹۵این ماشین برای BMW بازا یه چیز دیگه س با تمام ایرادایی که ازش بابت شارژ کم و قیمت گرون و صندلی عقب تقزیبا غیر قابل استفاده و دید عقب کم و مصرف بنزین بیشتر تو شرایط واقعی (که تو برنامه تاپ گر بی بی سی جرمی کلارکسون بهش اشاره کرده بود) گرفتن باز هم تو دل بروئه و آدم از دیدنش سیر نمیشه به علاوه اینکه اولین تلاش سازنده ش برای این کلاس خودروییه.من به شخصه طرفداراین ماشینم و این رو به اندازه مدل افسانه ای 2002tii آلپینا دوست دارم چه کوپه چه اسپایدر
مهدی drift
۱۷ شهریور ۱۳۹۵صفرتاصد 4 ثانیه از یه هیبرید که موتور بنزینیش 1.5 لیتره واقعا عالیه خیلی عالی تر از عالیه
حالا صفرتا صد سمند ef7 12.3 هست 0-200 هم که اصلا نداره
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ شهریور ۱۳۹۵سمند چی اخه
مهدی drift
۱۷ شهریور ۱۳۹۵توی درگ اگه i8 هشت ثانیه دیرتر از سمند حرکت کنه بازم برندس
king 918
۱۷ شهریور ۱۳۹۵بابا حیفه اینو با سمند قیاس کنید
کفره به خدا ……..
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ شهریور ۱۳۹۵سمند لش لامصب
مهدی drift
۱۷ شهریور ۱۳۹۵خب این برای المانی ها مثل سمند میمونه 918 هم مثل دنا
مهدی drift
۱۷ شهریور ۱۳۹۵البته درسته کلا نمیتونیم ماشینای ایران رو با المان مقایسه کنیم ولی خب اگه مهندسای ایران خودرو بیانو این نظرات رو بخونن شاید یکم پیشرفت کنیم
احمد باقری
۱۷ شهریور ۱۳۹۵طرح نوینی بود.
حميد
۱۷ شهریور ۱۳۹۵نو اوری
الان خودرو ها خیلی شبیه هم شدنند
من همیشه ام وی ام ۸۲۰ رو با هیوندا اشتباه میگیرم