اگر از جنبه های تبلیغاتی صرف نظر کنیم؛ معمولا خودروهای مارشال به تناسب نوع مسابقات انتخاب می شوند؛ مثلا مرسدس SLS در فرمول وان، ب ام و M4 در مسابقات DTM و برای آمریکایی ها نیز شورولت کامارو Z/28 یا شورولت SS برای مسابقات نسکار یا ایندی کار استفاده میشود. ولی حالا برای مسابقات Formula E بهترین گزینه کدام خودروست؟ خودرویی که هم دوستدار محیط زیست باشد و هم ورزشکار . . . !
[jwplayer mediaid=”۸۵۷۰۶″]با اینکه شورولت ولت، نیسان لیف و تویوتا پریوس از معروف ترین مدل های هیبریدی یا الکتریکی جهان هستند اما FIA علاقه ای به استفاده از آنها در پیست مسابقات ندارد چون یک گزینه بهتر از آنها روی میز است! هیبریدی i8 شاید در مقابل الکتریکی میلیون دلاری ریماک بهترین انتخاب نباشد اما چون یک مدل تولیدانبوه است توانسته نظر مثبت مدیران FIA را جلب کند.
البته این i8 یک مدل استاندارد نیست چراکه بعنوان مثال صندلی های مسابقه ای، رول کیج بدنه، سیستم ارتباط رادیویی و مهم تر از همه سیستم شارژ وایرلس (مغناطیسی) دارد که با همکاری کمپانی معروف آمریکایی Qualcomm ساخته شده است.
راننده پرتغالی i8 نیز آقای Bruno Correia است که مدت زمان زیادی راننده مارشال مسابقات WTCC بود. همچنین قرارست بزودی نسخه ارتقایافته ای از i3 نیز بعنوان خودروی کمکی در کنار i8 در مسابقات Formula E استفاده شود.
ahmad
۸ شهریور ۱۳۹۳من اولین باره درهای i8 رو دیدم که بالا باز میشه.حالا مدل استوکش هم همین جوریه یا نه؟
red
۸ شهریور ۱۳۹۳آره
aston martIN
۸ شهریور ۱۳۹۳چه عجب بالاخره بی ام و تصمیم گرفت ریخت کوپه هاش رو هم ازون کلاسیک همیشگی تا حدودای قابل توجه ای تغییر بده!قدمت این ماشین ک بالاس و کانسپت های زیادی بیرون داده!
دیگه واقعا باید قبول کنیم بی ام و داشت خسته کننه میشد! البته ظاهرش رو میگم در سایر موارد مثل انجین همیشه قافل گیرمون میکرد ولی اینکه صرفا ملاک نیست
با این حال این رو هم نمیتونیم جزو ماشین های خوشگل سال کنیم به نظرم ولی واس بی ام و تکون قابل توجهیه
حسین
۸ شهریور ۱۳۹۳خیر عزیزم فقط برای سری i و محور جلوها زبان جدیدی در طراحی تعریف شده باقی سری ها با همون سبک با اصالت دوست داشتنی و جذاب همیشگی حرکت خواهند کرد
حسين
۹ شهریور ۱۳۹۳دوست عزیز ب ام و در طراحی محصولات جدیدش در بسیاری از موارد، طراحی قافلگیر کننده ای داشته. مدل هایی مثل Z1، X5، X6، سری i، نسل قبلی سری 5، و … و همیشه به صورت تدریجی اما پیوسته، طراحی محصولاتشو به روز می کنه. قبول دارم که اهل ریسک نیست اما همونطور که قبلا گفتم، فکر میکنم دیگه الان شبیه بودن محصولات یه کمپانی به همدیگه جزء عیوب به حساب نمیاد. بنز و آئودی و ولوو و خیلیای دیگه اینجوری شدن. پورشه هم که از قبل همینجوری کار میکرد
انزو
۸ شهریور ۱۳۹۳قشنگترین بی ام و فعلا همینه
Ahmad..F12
۱۰ شهریور ۱۳۹۳ترکیب جلو پنجره و حالت چراغها که به هم وصل شدن به اپتیما شبیه شده
شایان
۸ شهریور ۱۳۹۳یعنی عاشق این ماشینم هیبتش روانی کنندست
لاکی استریک
۸ شهریور ۱۳۹۳ماشین متفاوتیه هیچ ماشینی تو خیابون نمیتونی مثه این پیدا کنی
عرفان
۸ شهریور ۱۳۹۳ببخشید واسه دانلود نمیذارید چرا بعضی از ویدئو هاتونو ؟؟
احمدرضا
۸ شهریور ۱۳۹۳چه شاهکاریه
reza
۸ شهریور ۱۳۹۳کاش می تو نستم یه بی ام و بخرم
هر مدلی که بود
reza
۸ شهریور ۱۳۹۳می تونستن یه جای بهتر ازش رونمایی کنند
آرش آمار
۸ شهریور ۱۳۹۳نتایج تا اینجای روز پنجم مسابقات فرمول E:
***************************************
1 e.dams-Renault رنـــــــو
2 e.dams-Renault رنـــــــو
3 Andretti Autosport
4 Mahindra Racing
5 Virgin Racing
***************************************
منبع: سایت رسمی FIA
http://www.fiaformulae.com/en/results.aspx
یاسین
۸ شهریور ۱۳۹۳چرااا این قد خوشگله ادم دلش میخواد تو افق محو شه!!
فرهاد
۸ شهریور ۱۳۹۳طراحیش بی نظیره
آدم دوس نداره ازش چشم برداره
محمد 7
۸ شهریور ۱۳۹۳خیلی خوشگله
طراحیش یه نسل از بقیه جلوتره
توفیقی
۹ شهریور ۱۳۹۳خوب و ستودنی
امید
۹ شهریور ۱۳۹۳خوشبحال رانندش
امید
۱۰ شهریور ۱۳۹۳بسیار دوست داشتنی
امیدوارم قسمت بشه بشینیم پشت رولش
ammar
۱۰ شهریور ۱۳۹۳با سلام
درسته مدرنه ولی اصالت نداره ماشین خوبه کخ اصالت داشته باشه، ماشینی که اصالت نداشته باشه بعد از مدتی از چشم میافته مثلا ماشینای هیوندای درسته قیافه شون مدرنه ولی اصالت نداره برا همینم هست زود قدیمی میشه و افت قیمتش زیاده
BMW4ever
۱۲ شهریور ۱۳۹۳خیر پدال جان i8 انتخاب بهتری نسبت به تمام الکتریکی ریماک هستش