همین چند سال پیش و در سال ۲۰۱۲ بود که کمپانی بزرگ بامو (BMW) از کانسپت زیبا و فوقالعاده جذاب اسپایدر کروک رونمایی کرد. در طول این مدت و تا به امروز حدس و گمانهایی از تولید آن زده میشد اما تمام این حرفها فقط در حد شایعاتی بود که معمولاً در مجلات و سایتهای خودرویی مطرح میشود، ولی این بار ماجرا جدیتر از حرفوحدیث است.
قلب تپنده این خودروی دوستداشتنی ترکیبی از یک انجین بنزینی به حجم ۱.۵ لیتر و یک انجین الکترونیکی است؛ پس بقول معروف باید بامو i8 را یک خودروی هیبریدی و آیندهنگر بدانیم. البته استفاده از طرحهای نوین تنها به زیر پوست این کروک جذاب محدود نشده چراکه مهندسین و طراحان این کمپانی آلمانی در ظاهر اسپایدر نیز دست به خلق یک اثر هنری تمامعیار و جوانپسند زدهاند تا این وعده را به هواداران خود در سراسر جهان بدهند که تا سالیان سال میتوان به خلاقیت و نوآوریهای بیحد و مرزشان امید داشت و اتکا کرد. حداکثر قدرت این دو انجین الکتریکی و بنزینی درمجموع به ۳۷۵ اسب بخار میرسد که با توجه به جنس بدنه سبک میتواند یک قدرت فوقالعاده مهیج را پدید بیاورد. بدنه این خودرو نیز از جنس فیبرکربن ساخته شده تا هم مقاومت بالایی داشته باشد و هم از وزن نهایی آن کاسته شود.این مشخصات امکان تجربه شتاب صفر تا صد ۴.۴ ثانیه را به راننده اسپایدر میدهند، حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. با این اوصاف، یقیناً اسپایدر سریعترین خودروی دنیا نیست اما با توجه به هیبریدی بودنش، سرعت و شتاب خیلی خوبی دارد، ضمن آنکه خیلی جذاب و دلنشین هم هست. بر اساس گزارش منتشرشده توسط روزنامهٔ آلمانی Handelsblatt که در حقیقت یک روزنامه مرتبط با انتشار اخبار خودرویی در آلمان است، هرولد کروگر (Harold Krueger)، مدیرعامل بامو اعلام کرده است که یک نسخه از مدل نهایی بامو اسپایدر i8 که کانسپت آن پیش از این و در نمایشگاه اتومبیل ژنو سال ۲۰۱۲ به نمایش در آمده بود، در حال ساخت است و احتمالاً در نمایشگاه CES 2016 که تا کمتر از یک ماه دیگر آغاز بکار میکند، از آن رونمایی خواهد شد. البته هرولد کروگر اطلاعات بیشتری در این زمینه به مخاطبان نداده و هنوز معلوم نیست که این اتومبیل هیبریدی کی و با چه تعداد و یا چه قیمتی به تولید انبوه میرسد؛ اما با توجه به روند معمول کمپانیها میتوان پیشبینی کرد که i8 نهایتاً تا پایان سال آینده میلادی، به خط تولید نزدیک خواهد شد.
منبع: evo
mds
۲۲ آذر ۱۳۹۴من تو نمایشگاه 2013 تو این ماشین نشستم داشبردش از هر چیزی که تا به حال دیده بودم دیوانه کننده تر بود انگار به آینده سفر کردی
Rouzbeh
۲۲ آذر ۱۳۹۴انصافا تمام مدل های بی ام و یه طرف i8هم یه طرف.انگار از اینده اومده
کامران
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶مرسسسسسسیییییییییییییییی
ali2240
۲۲ آذر ۱۳۹۴طراحیش تو حلق دوستان و عزیزانی که مدیریت صنعت کشورو در دست دارن
البته حیفه همون پراید و وانت آریسان تو حلقشون
ali ayat
۲۲ آذر ۱۳۹۴طراحی داخلیش خیلی بهتر شده چشاش هم سگ پیدا کرده
جوشکار سرحال
۲۲ آذر ۱۳۹۴بعد میگن آلمان فلانه.،
وجدانا تو این نقصی میبینید؟!
lambo
۲۲ آذر ۱۳۹۴آره میبینم
great britain
۲۳ آذر ۱۳۹۴منم میبینم.ولی مطمئنم مثل اکثر ماشین های bmw سر دوسال نشده باید ببریش تعمیرگاه.
لابد این به خاطر اینه که خیلی پیشرفتس!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خسته شده
۲۳ آذر ۱۳۹۴مثل رولزرویس اونم موتوراش و خودش ماله ب ام وست اون که بعد از یکسال باید بره تعمیرگاه
Archi KHAN
۲۲ آذر ۱۳۹۴چه میکنه بی ام وووووو ….
حميد
۲۳ آذر ۱۳۹۴خیلی طراحیش عالیه
نمیدونم یکم برام هضمش سخته بخاطر یکی دو لیتر بنزین ارزش داره هیبریدی ساخت
یا که این تو یؤ تا با این سیستم مخ خریدارها رو زده حالا مابقی خودرو سازها بخاطر اینکه از قافله عقب نیافتند دست بکار شدنند
shahab
۲۴ آذر ۱۳۹۴اولا همین یکی دو لیترها واسه این همه ماشین میشه میلیونها لیتر
دوما محیط زیست ما داره داغون میشه بخواطر همین یکی دولیترها
سوما تاچند سال دیگه واقعا نفت تموم میشه و یکباره نمیشه خودروهای بدون نیاز به بنزین تولید کرد پس از الان باید کم کم به سمت خودروهای هیبریدی بریم تا درنهایت به خودروهای تماما الکتریکی برسیم
احمد باقری
۲۳ آذر ۱۳۹۴طراحی خیلی باحالی داره، واقعا متفاوت هست.
shahab
۲۴ آذر ۱۳۹۴خیلی خوفه با این چراغا دیگه ترسناکتر از قبل شده
بی ام و هر چند یال یه فصل جدید در طراحی رو باز میکنه نمونش i8 و X6