همهی ما با پروژهی خودروهای هنری بامو آشنا هستیم. البته این خودروی ویژه که مشاهده میکنید داستان متفاوتی دارد چراکه بامو سفارش رنگآمیزی آن را به یک هنرمند خاص نداده است.
مالک این بامو i8 دوست توماس اشبیتز بوده و آن را یک تجربهی مستقل در فرم و رنگ مینامد. هنرمند خالق این خودروی هنری برای نتیجه گرفتن در این پروژه دو سال زمان را صرف رنگآمیزی یک ماکت کوچک کرده است. i8 هیبریدی به همین خاطر دارای تکههای اسکن شدهی بزرگ از رنگها در بدنهی خود است.
اشبیتز که درعینحال پرفسور رنگآمیزی در آکادمی هنرهای دوسلدورف میباشد چند روز پیش خودروی یاد شده را در استودیوی برلین به نمایش گذاشته بود. او میگوید:
محتوای رادیکال مدنظر ما دستیابی به یک فرم است. نگرانیهای سنتی همچون پرسپکتیو بصری، جزئیات تصاویر، کیفیت برجستگیها و… باعث شروع پروژهی خودرویی مدرن شدهاند.
برخلاف خودروهای مشابه که گاهی اوقات برای به دست آوردن سود بیشتر و یا کارهای عامالمنفعه به فروش میرسیدند، این خودروی هنری غیررسمی فعلاً فروخته نخواهد شد.
اما تاریخچهی خودروهای هنری بامو به سال ۱۹۷۵ بازمیگردد. اولین خودروی سفارشی که توسط الکساندر کالدر رنگآمیزی شده بود یک بامو ۳.۰ CSL بود و از آن زمان تاکنون خودروهای زیادی بهصورت هنرمندانه رنگآمیزی شدهاند. قبلاً هم تاریخچهی مفصل خودروهای هنری بامو را در پدال خدمت شما عزیزان تقدیم کردهایم که میتوانید از آن لذت ببرید.
بیژن
۱ خرداد ۱۳۹۸واقعا یه پرفسر حوزه هنر اینجور باید گند بزنه به رنگ یه ماشین ، اونم i8 ??
:::فرشاد:::
۱ خرداد ۱۳۹۸در یک کلام؛ افتضااااااح ?
Bilbo
۱ خرداد ۱۳۹۸خبر رسیده بامو قرار هست نسل بعد i8 رو تولید کنه و تو پسزمینه تفکراتش رقابت با تسلا رودستر رو مد نظر داره.
بعد از اینکه میگفتن دیگه i8 ادامه نداره، این خبر واقعا منو خوشحال کرد. این مدل خوراک خاص بودن شرکت هست. نبایستی اینقدر زود حذف می شد. این ویترین تکنولوژی کل شرکته