بامو از مدل “سری ۷ Individual THE NEXT 100 YEARS” به منظور گرامیداشت یک صدمین سال تأسیسش رونمایی کرد. بامو با این مدل بهصورت تاریخی تکنولوژیهای پیشروی جهان را عرضه کرده و تأکیدی خاص بر انحصاری بودن این خودرو داشته است. مدلهای یادبود صدسالگی سری ۷ به تعداد بسیار محدودی ساخته خواهند شد. تعداد ۱۰۰ دستگاه سری ۷ خاص با سه نسخهی متفاوت پیشرانه در سرتاسر جهان عرضه خواهد شد.
تنها ۵ دستگاه برای بازار ایالاتمتحده تدارک دیدهشده و نام بسیار طولانی “بامو Individual M760i xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS” را یدک میکشد! این مدل همانطور که از نامش پیداست از پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶۱۰ اسب بخاری برخوردار است و ترکیب منحصربهفردی از راحتی، اشرافیت و پویایی را ارائه میدهد. این مدل یادبود صدسالگی از اواخر امسال در دسترس خواهد بود. اما لیست مدلهای خاص بامو برای بزرگداشت یک قرن افتخار عبارتاند از:1. بامو Individual 740Le iPerformance THE NEXT 100 YEARS
2. بامو Individual 740Le xDrive iPerformance THE NEXT 100 YEARS
3. بامو Individual 750Li THE NEXT 100 YEARS
4. بامو Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS
5. بامو Individual M760Li xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS
این مدلهای یادبود نوآوری، کارایی و دینامیک یک سدان لوکس را با حد بالایی از انحصاری بودن و تجهیزات خاص مدلهای Individual آمیختهاند.
صرفنظر از انتخاب پیشرانه، ظاهر خودرو و تجربهی رانندگی و نمای داخلی این سدان لوکس کاراکتر متمایزی را به لطف رنگ مخصوص یادبود صدسالگی، رینگهای سبکوزن ۲۰ اینچی، تریم چرم کامل مرینو و… به نمایش میگذارد. از دیگر جزئیات خاص این مدل خودنویس برند Montblanc است که طراحی و رنگ آن دقیقاً در راستای هماهنگی با این نسخه از سری ۷ صورت پذیرفته است. این خودنویس مخصوص نیز در تعداد کم تولیدشده و تنها به همراه خودرو عرضه میشود. ششمین نسل بامو سری ۷ در وصف واژههایی همچون راحتی، هوشمندی و اتمسفر خوشایند داخل کابین جزو سرآمدان این سگمنت است. با تکنولوژیها و طراحیهای برجستهای همچون ساختار بدنه با هستهی کربنی، تکنولوژی eDrive بامو، چراغهای لیزری ضد خیرهکنندگی، سیستم کنترل شاسی، کنترل حرکات خاص بامو، ریموت کنترل پارکینگ بامو و بسیاری از تجهیزات دیگر بامو حالا میتواند ادعای پیشگامی در این سگمنت را داشته باشد. در نگاه اول نسخهی خاص سری ۷ با رنگ بدنهی خاص خود قابلشناسایی است. این رنگ آبی متالیک که در پروسهای مخصوص تولید میشود درخشندگی و عمق فوقالعادهای را به نمای ظاهری بامو میبخشد. بخش دیگر نیز به رینگهای ۲۰ اینچی مخصوص این نسخه برمیگردد که با دو رنگ خاکستری نقرهای عرضه میشود.
نوشتهی “THE NEXT 100 YEARS” نیز در ستونهای B و پشتسریهای جلو و عقب به چشم میخورند. پوشش نگهدارندههای فنجانها نیز در فضای جلوی کنسول مرکزی شمارهی خودرو و بهعنوانمثال “۱ از ۱۰۰” را به نمایش میگذارد.
طراحی داخلی نسخهی یادبود صدسالگی سری ۷ با توجه به بالاترین استانداردهای روز دنیا صورت گرفته است. تریم چرم خالص مرینو با رنگ سفید عنصر اصلی طراحی داخلی است. چرم بکار رفته در دربها، پانلها و ستونهای B، کنسول مرکزی و نواحی دیگر به لطف استفادهی وسیع و نرمی احساس بسیار خوبی ایجاد میکنند.
پیشرانهی دیگر هیبریدی است که از یک واحد ۴ سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی تشکیلشده و حداکثر خروجی ۳۲۶ اسب بخار را دارد. مصرف سوخت این مدل تنها ۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد.
اما قدرتمندترین نسخه، مدل ۱۲ سیلندر M760Li است که ۶.۶ لیتر حجم داشته و ۶۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و سری ۷ را قادر میسازد تا در مدتزمان ۳.۷ ثانیه بهتندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
بامو با عرضهی سری ۷ یادبود صدسالگی بار دیگر توانایی خود در ساخت خودروهای لوکس و دینامیک را به نمایش گذاشته است و این نسخه با تولید بسیار محدود ۱۰۰ دستگاهی، مطمئناً در آینده ارزشی فزونتر خواهد یافت.
منبع: bmwblog
amer
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵با دیدنش حسرتش واسه آدم می مونه
asa
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵حداقل بهتر از ندیدنش که .ولی من توی این سگمنت و کلا المانی ها بنز رو بیشتر ترجیح میدم .
امیر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان لکسوز ان ایکس یهتره یا بی ام دبلیو ایکس وان جدید یعنی کدوم راحتی ولذت رانندگیش بیشتره
حسين
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵درود. خودتون احتمالا میدونید که لذت رانندگی ب ام و بیشتره و راحتی لکسس. قیمت ب ام و هم توی ایران (اگه اشتباه نکنم) خیلی بیشتر از لکسسه. بهتره قبل از خرید حتما پشت فرمونشون بشینید و باهاشون رانندگی کنید تا بهتر بتونین تصمیم بگیرین. ب ام و X1 دیفرانسیل جلو هستش ولی با سیستم Xdrive هم موجوده توی ایران.
این پست رو هم یه نگاه بهش بندازین: «هفت اشتباه متداول هنگام خرید خودرو» (توی پداله)
احسان ایودی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵طبق رده بندی کار اند درایور ایکس وان خیلی بهتر هست.
البته نظرات دوستان از همه نقد های اتومبیل موجود معتبر هست
بهنام طیبی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵فقط میتونم بگم عالیه
محمد مهدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵جالبه و در نوع خودش بسیار زیباست . مطمئنا هندلینگ بی نظیری داره . یک حرکت خفن از یک ابر خودرو ساز خفن .
احمد باقری
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵در نوع خودش، ماشین فوق العاده ای هست.
احسان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵مصرف سوخت مدل چهار سیلندر هیبریدی صدی ۲.۱ لیتر مصرف داره!!? اینکه از i3 هم کمتره
ali
۱۶ مهر ۱۳۹۵خدا سازندگان این ماشین را سلامت کنه وبه تولیدکنندگان خودرو در کشورمون انصاف بده که خودروایرانی را به قیمت بی .ام.و به مردم قالب میکنن؟