پس از ۹ سال حضور در بازار و تولید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه، بامو i3 به پایان عمر خود رسیده زیرا یکی از سخنگویان بامو به اتوکار گفته است که تولید این هاچبک الکتریکی در ماه جولای امسال پایان خواهد یافت. البته زمانی که بامو اعلام کرد قصد دارد نسل بعدی مینی کانتریمن را در کارخانهٔ لایپزک تولید کند انتظار خاتمهٔ تولید i3 را داشتیم ولی زمان دقیق آن را نمیدانستیم. i3 که یکی از اولین خودروهای الکتریکی لوکس بازار محسوب میشد، زمانی عرضه شد که بازار خودروهای برقی رونق زیادی نداشت و به همین دلیل در سالهای اولیه از فروش پایین رنج میبرد.
اما درحالیکه اکثر خودروها در بخش اول دورهٔ عمر خود بیشترین فروش را تجربه میکنند، برای i3 برعکس بود تا جایی که بامو برای پاسخگویی به تقاضای زیاد، مجبور به افزایش تولید آن شد؛ بنابراین، چرا سازندهٔ آلمانی تصمیم گرفته دوشاخهٔ این هاچبک الکتریکی را از برق بکشد؟ به گفتهٔ سخنگوی بامو، هماکنون سلیقهٔ خریداران تغییر کرده و مردم در هنگام خرید خودروهای الکتریکی به دنبال مدلهایی بزرگتر و کاربردیتر از i3 هستند. علاوه بر این، خودروهای الکتریکی باید در ظاهر عادی و شبیه نمونههای درونسوز به نظر برسند درحالیکه i3 اینطور نیست و هنوز هم به نظر میرسد از آینده آمده است.
بامو سال گذشته پس از سالها کاهش فروش، به عرضهٔ i3 در بازار آمریکا پایان داد اما این خودرو در اروپا چند سال پس از عرضهٔ اولیه بسیار محبوب شد و فروش آن تا قبل از شیوع بیماری کرونا بهطور مداوم افزایش یافت؛ اما با وجود محبوبیت i3 در اروپا، بامو جایگزین مستقیمی برای آن در نظر نگرفته و خریداران به سمت دیگر خودروهای الکتریکی این شرکت مثل مینی الکتریک یا iX1 آینده هدایت خواهند شد. البته با وجود خداحافظی با این هاچبک الکتریکی، نام i3 همچنان زنده خواهد ماند و در نسخهٔ الکتریکی سری ۳ برای بازار چین استفاده خواهد شد.
رضا
۱۰ بهمن ۱۴۰۰خداحافظ کوچولوی دوست داشتنی
کیان
۱۰ بهمن ۱۴۰۰انصافا هم دوست داشتنی هم خیلی پیشگام و خیلی هم بی ادعا، طراحی داخلشم خیلی کول هست واقعا
تازه همیشه هم لنتش باهاش بوده
NAVID۰۰۹۸
۱۰ بهمن ۱۴۰۰چند دستگاه از این خودرو به ایران اومد و پلاک هم شد ولی چون به مانند i8 جذاب نبود ، خریدارانش اشخاص نبودند و خود نمایشگاهیها خریدنش !
BMW نسبت به تمام شرکتها زودتر وارد این پروسهی برقی شدن شد و مطمئناً برای امروز جلوتر از بقیه میتواند برقیهایش را پیش ببرد !
ارسلان
۱۰ بهمن ۱۴۰۰با اختلاف زشت ترین BMW تاریخ اما .. اما .. نسخه برقی همین i3 که BMW i Vision باشه از از بنزینیش که i3 باشه زشت تره ولی چون هنوز کانسپت هست فعلا جام زشت ترین BMW متعلق به i3 هس
حسین
۱۰ بهمن ۱۴۰۰پس معلومه سری ۳ کامپکت رو ندیدی😂
heshmat021
۱۰ بهمن ۱۴۰۰i3 و i8 طراحی جالبی داشتن ولی زیادی فضایی بودن، به bmw نمیخوردن
همین i3 اگر طراحی زیبا تری داشت خیلی اقبال بیشتری بهش میشد
ارین صاحب جمعی
۱۰ بهمن ۱۴۰۰این سدان سری سه الکتریکی چه خوشگل و باحاله
rezars pc
۱۰ بهمن ۱۴۰۰اشتباهههههه نسل جدید باید میدادن خیلی خوبن این سایز ماشینا بعد این i3 موقع حرکت با سرعت ۶۰ و زیر ۶۰ یه صدایی مث سفینه اینا میده که عابر پیاده متوجه بشه جا پارک هم هلووو درسته همه ما ماشین بازا اسم بی ام و میاد ذهنمون میره ام ۵ اما این کلاس ماشینا در نوع خودشون واقعا ارزشممندن و با توجه به افزایش جمعیت دنیا عادیه که تقاضا برا این ماشینا زیاد ترم بشه
حسام
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ماشین خوب و کوچولو باهوش ولی از نظر من زشت و پایین تر از سطح شرکت BMW
حامد
۱۱ بهمن ۱۴۰۰😭😭😭😭
آخه چرا؟دلم براش تنگ میشه.
امیر
۱۱ بهمن ۱۴۰۰بنظرم نسبت به 9 سال پیش از زمان خودش خیلی جلو تر بود
حامد
۱۴ بهمن ۱۴۰۰بی ام و i3 رو بعد از نه سال از خط تولید خارج کرد اما ایرانخودرو هنوز بعد از بیست ساله که داره سمند تولید میکنه.