آیا نسخه جدید کراساوور خانوادگی برقی iX با برطرف کردن مشکلات گذشته به محصولی ایدهآل تبدیل شده است؟
چه بخواهیم و چه نخواهیم، برند آلمانی بیامو که زمانی تولیدکننده برخی از زیباترین محصولات اسپرت بازار خودروی جهان بود، حال اصراری عجیب بر خطا و آزمایش در دپارتمان طراحی خود دارد و راه تولید خودروهایی با جلوپنجرههای عظیم را در پیش گرفته است؛ حتی اگر این محصولات مانند iX برقی باشند و عملا نیازی به جلوپنجره نداشته باشند. سال ۲۰۲۵ آمد، نوبت به محصولات ۲۰۲۶ بیامو رسید و همچنان شاهد استفاده از این اِلمان هستیم؛ تنها خبر خوب این است سبک طراحی کنونی بیامو کمی پختهتر شده و میتواند زوایای تیز و نتراشیده «کیدنی» را در خود حل کند.
هر چند که فیسلیفت ۲۰۲۶ کراساوور سایز متوسط iX هم به ویژگی کودکانه روشنکردن جلوپنجره مجهز شده است اما عملکردی بزرگسالانه دارد و میتواند ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۱,۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای خودرویی در این کلاس خیرهکننده به شمار میرود. به این ترتیب، بیامو iX تنها با تکیه بر نیروی داخلی خود میتواند در عرض ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و شتابگیری را تا رسیدن به سرعت محدودشده ۲۴۸ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد؛ ارقامی که چند سال پیش تنها به سوپراسپرتها تعلق داشت.
البته نمونههای ضعیفتر این خودرو که با پسوندهای xDrive45 و xDrive60 M Sport شناخته میشوند بهترتیب امکان دسترسی به ۴۰۷ و ۵۴۴ اسب بخار قدرت را برای راننده ممکن میکنند و نهایتا به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسند؛ مانند یک ولوو! سخنگوی برند بیامو درباره فیسلیفت تازه iX اعلام کرده که افزایش قدرت نه با تغییر اجزا بلکه ازطریق بهبود سیستم راندمان خودرو امکانپذیر شده است.
بیامو iX 2026 بهلطف بهرهمندی از فناوریهای تازه در زمینه باتری در زمینه مصرف انرژی و راندمان حرکتی هم به بهبود مناسبی دست یافته است؛ هدررفت نیرو در ین کراساوور بهروزرسانیشده کمتر شده و حال طبق تحقیقات چرخه رانندگی اروپا، WLTP، تا ۸ درصد عملکرد بهتری را ارائه میکند.
نیروی حرکتی نمونه پایه این شاسیبلند چهار چرخ محرک از طریق یک بسته باتری ۹۴.۸ کیلووات ساعتی تامین میشود که با تکیهبر شارژ سریع ۱۷۵ واتی، گستره پیمایشی ۶۰۰ کیلومتری در اختیار راننده قرار میدهد. نسخههای بالاردهتر این شاسیبلند از باتریهای ۱۰۹ و ۱۹۵ کیلووات ساعتی استفاده میکنند.
بیامو به خوبی میدانسته که استفاده از باتریهای بزرگ باعث افزایش وزن خودرو میشود پس برای خنثی سازی اثر آن، محور عقب را به بلبرینگهای هیدرولیکی جدید مجهز کرده است. نسخه پرچمدار M70 از فنربندی بادی تطبیقی و کنترل ارتفاع خودرو هم سود میبرد که درکنار ضربهگیرهای با کنترل الکترونیکی، میل ضدلغزش جدید، سیستم ترمز قدرتمندتر و فرمانپذیری چرخهای عقب، پکیج iX را کامل میکنند.
بیامو برای راضی نگه داشتن خیل بیشتری از مشتریان خود، بسته M اسپرت را هم در اختیار آنها قرار داده است تا با خرید آن، از رینگهای آلیاژی بزرگتر ۲۲ یا ۲۳ اینچی، سپر جلو و عقب اسپرت، رنگبندی سیاه، هواکشهای بزرگتر، صندلیهای اسپرت سری M، فرمان مزین به چرم، پدال گاز و ترمز سری M و کنسول مرکزی به رنگ سیاه براق بهرهمند خواهند شد. باقی بخشهای کابین در تمام مدلها یکسان خواهد بود و همگی از امکانات پایه این خودرو مانند سیستم ناوبری، نمایشگرهای لمسی و دستیارهای صوتی و ایمنی بهرهمند خواهند شد.
سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو هم به نسخه ۸.۵ ارتقا پیدا کرده است؛ یعنی بیامو iX 20267 از همان سیستمعاملی استفاده میکند که نسل بعدی خودروهای بیامو موسوم به نئوکلاس از ان بهرهمند خواهند شد. بیامو در نظر دارد تا نسخههای مختلف iX را در گستره قیمتی ۷۶ تا ۱۱۲ هزار دلار به دست مشتریان برساند. نظر شما درباره این شاسیبلند چیست؟ آیا این مدل میتواند کاستیهای نسل گذشته را جبران کند؟
احمدرضا
۱۲ بهمن ۱۴۰۳هواپیماس مگه تو ۳ ثانیه ۱۲۰۰ تا بره
😄
شوخی کردم
لطفا متن اصلاح کنین
BlackWing
۱۲ بهمن ۱۴۰۳میدونم اشتباه تایپی هستش اما تقریباً هیچ چیزی جز نور نمیتونه توی ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر برسه !!
Mr Tiger
۱۲ بهمن ۱۴۰۳به به و به به… واقعاً نواقص قبلی رو برطرف کرد… پیمایش ۶۰۰ کیلومتری هم جای بحثی نذاشته… خط و انحناهای بدنه هم عالی شده… کیفیت ساخت هم مثل همیشه فوقالعاده… قیمت رقابتی… این مطمئنم میترکونه
Sina_carshow
۱۲ بهمن ۱۴۰۳ماشین خیلی قشنگیه از نزدیک
به نظرم زیبا ترین شاسی بلند بی ام و در کنار X5 هستش
و داخلش هم به طرز عجیبی وقتی نشستم راحت بود راحتی در سطح سری 7 بود اصن خیلی باحال بود صندلی های خیلی نرمی هم داشت عین مبل های راحتی خونه خاص بود
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ بهمن ۱۴۰۳خیلی گران هست و به همین دلیل کم مشتری شد
MehdiTurbo
۱۲ بهمن ۱۴۰۳منکه اصلا طراحیش دوست نداشتم این طراحی نسل جدید بی ام و اصلا قابل مقایسه با نسل قبل و بی ام و سابق نیست
الان خیلی از خودروهای اقتصادی طراحی زیباتری دارند
به نظر من بی ام و با طراحی جدیدش نابود شد
واقعا از لحاظ طراحی در حد یه خودرو چینی شده
هنوز که هنوز طراحی نسلای قبلش دو سه تا سرگردن بالا ترن
خارخنجولک
۱۴ بهمن ۱۴۰۳درب عقب سمت راننده ضربه خورده، اگه مال من بود همتون میگفتین دور رنگه
Mr wrong
۱۲ بهمن ۱۴۰۳یه شاسی بلند دلم میخواد راه که میره بلرزه زمین
Taha Ayoobi
۱۲ بهمن ۱۴۰۳اسکالید وی
مهدی میباخ
۱۲ بهمن ۱۴۰۳توی throttle house گفته بودن که تجربه سواری و رانندگی با این ماشین عالیه و تنها چیزی که این ماشین رو خراب میکنه ظاهرشه
Saeedfarshchian
۱۲ بهمن ۱۴۰۳بهتر شده طراحیش
سهیل
۱۲ بهمن ۱۴۰۳چیزی که باید درنظر گرفت اینکه اکثرا بی ام و رو بخاطر پرفورمنس بالا میخرن. بنابراین تا زمانی که این پرفورمنس وجود داره و یا بهتر میشه تغییر طراحی چندان رو انتخاب مشتری تاثیر نمیزاره. بی ام و همیشه یه بی ام و هست. طراحی های قدیمش نظر نسل های قدیم رو جلب میکرد و طرحی های جدید نظر نسل جدیدکه سن کمتری دارن رو جلب میکنه. در واقع این به بازاریابی هوشمندانه بی ام و برمیگرده.
kasra
۱۲ بهمن ۱۴۰۳من دیروز تو ۲۰۶ داشتم از سر کار میومدم
یهو دیدم از داشبود داره بخار در میاد تا بخودم اومدم دیدم اب جوش زیر پام داره قول قول میکنه
ماشین رو با یدک کش بردم خونه باز کردم دیدم رادیت لولش پاره شده عوض کردم 😐
بد سوختم😁
Taha Ayoobi
۱۲ بهمن ۱۴۰۳همه چیش خوبه
مهدی
۱۲ بهمن ۱۴۰۳کاش ب ام و از این طرح پشت آمپر شبیه ام وی ام X22 دست بر می داشت.!!
Saeed Jame
۱۲ بهمن ۱۴۰۳از زشتی زیادش لذت بردم این کجا قبلیا کجا
تو جلو پنجرش دوتا ادم جامیشه
Moro
۱۹ بهمن ۱۴۰۳از هر چی ماشین آلمانیه، متنفرم، الا پورش.
وقتی انگلیس هست، آلمان چی میگه.
شاسی بلند میخوای؟ لندروور بخر،ی چرخش می ارزه به این،
سوپر کار میخوای؟ استون مارتین بخر، نه مک لارن بخر.
کلاسیک میخوای؟ لوکس میخوای؟ بیل به کمر رولزرویس و بتنلی مگه خورده میری میباخ میخری؟🤣🤣
اصلا با ماشین آلمانی حال نمیکنم، چه طوری عده میشن طرفدار بنز و بی ام و؟؟
آها بچه سالن خخخ
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۳وقتی پراید و محصولات سایپا و ایران خودرو هست BMW کیلو چنده…
همه ی کارخانه های آلمانی از روی نسخه های ایرانی کپی برداری می کنند…
لکی
۲۱ بهمن ۱۴۰۳شما بجای آرم BMW MVM تصور کن ! تمام مشخصات همین باشه و ماشین MVM باشه، اصلا به چشم نمیاد لامصب دنیا دنیای برند و مارکه …