بامو هم مثل دیگر خودروسازان در حال افزایش مدلهای الکتریکی خود است. پرچمدار برقی جدید این شرکت کراساوور iX است که با ترکیبی از قوای محرکهٔ جدید با جدیدترین تکنولوژیها، مسیر آیندهٔ بامو را تعیین میکند؛ اما آیا این خودرو توان رقابت با شاسیبلند پرچمدار بنزینی این شرکت را دارد؟ کارواو در ویدئوی جدید خود با قرار دادن iX 50 در برابر X7 M50i قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.
این دو کراساوور روی کاغذ مشخصات مشابهی دارند. X7 از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. از سوی دیگر، iX 50 قوای محرکهٔ الکتریکی دو موتوره دارد که مجموعاً ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم فراهم میکند. خودروهای الکتریکی اما معمولاً سنگینتر از همتایان بنزینی خود هستند و این موضوع در مورد دو کراساوور بامو هم صدق میکند هرچند که اختلاف وزن آنها جزئی است و iX با ۲۵۲۰ کیلوگرم وزن کمی از X7 با ۲۴۹۰ کیلوگرم سنگینتر است.
این تفاوت آنقدر بزرگ نیست که روی نتیجهٔ مسابقه تأثیری بگذارد اما یکی دیگر از ویژگیهای خودروهای الکتریکی در مسابقات بعدی این رقابت به ضرر iX تمام میشود. حداکثر سرعت این خودرو تنها ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است که در مسابقهٔ رولینگ اصلاً چیز خوبی نیست. البته iX تا پیش از رسیدن به این سرعت، هیچ مشکلی در مغلوب کردن X7 ندارد و حتی تا مرز ۸۰۰ متر هم از همتای بنزینی جلوتر است اما X7 بهسرعت اختلاف را کم میکند و زمانی که کراساوور الکتریکی به محدودیت سرعت خود میرسد، از آن پیشی میگیرد.
بااینحال، قوای محرکهٔ الکتریکی iX در درگ ۴۰۰ متر از حالت ایستاده مزیت قابلتوجهی برای آن به همراه دارد. این ماشین به لطف گشتاور فوری موتورهای خود، پس از ۱۳ ثانیه از خط پایان عبور کرد درحالیکه X7 برای انجام این کار به ۱۳.۲ ثانیه زمان نیاز داشت. در آزمایش ترمز نیز بازهم این iX بود که توانست با اختلافی جزئی پیروز شود آنهم با وجودی که وزن سنگینتری داشت. بهطورکلی، خودروهای الکتریکی در پرفورمنس حرفهای زیادی برای گفتن دارند اما این تمام چیزی نیست که خریداران میخواهند یا نیز دارند. برد و کارایی مهمترین مواردی هستند که خودروسازان باید روی آنها تمرکز کنند زیرا همهچیز فقط در سرعت و شتاب خلاصه نمیشود.
مشخصات فنی
بامو X7 M50i | بامو iX 50 | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۵۳۰ اسب بخار | ۵۲۳ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۷۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۴۹۰ کیلوگرم | ۲۵۲۰ کیلوگرم |
قیمت | ۹۷,۶۷۰ پوند | ۹۴,۰۰۰ پوند |
بی طرف
۱۴ اسفند ۱۴۰۰طراحی داخلی ix:🌝
طراحی خارجیش:🌚
عشق=آفرود
۱۴ اسفند ۱۴۰۰از طراحی های بیرونی بیامو داره حالم بهم میخوره دیگه تکراری شده
Amiri
۱۴ اسفند ۱۴۰۰من عاشق بی ام و ix هستم بسیار هم زیبا هستش
Amiri
۱۴ اسفند ۱۴۰۰البتهx7 هم بد نیست
Amir Benz
۱۴ اسفند ۱۴۰۰میشه محدودیت سرعتشو برداشت؟
BMW
۱۴ اسفند ۱۴۰۰اگر بشه عالی میشه
Kf
۱۴ اسفند ۱۴۰۰اگه چاقو زیر گلوم نزارن به Ix فکر هم نمیکنم
والا تو دنیای موازی مگه الکتریکی انتخاب کنم
seyedjavad.mercedesbenz
۱۴ اسفند ۱۴۰۰پدال یه خبرایی از بازگشت کانورتبیل کامپکت بنز با اندازه ای در حد slk میاد ، کاراسکوپس اونو cle صدا کرده ، اما مگه قرار نبود این ماشین فست بک باشه ، چیشد که حالا احتمالش هست که کانورتبیل باشه ، اگر میشه پوشش بده
امیر دهقان
۱۴ اسفند ۱۴۰۰سلام
CLE ارتباطی با SLK نداره، طبق گزارشات، در نسل فعلی C کلاس و نسل بعدی E کلاس نسخههای کوپه و کانورتیبل حذف میشن و CLE بعنوان یه کوپه و کانورتیبل کامپکت، جایگزین هردو مدل مذکور میشه
seyedjavad.mercedesbenz
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ممنون بابت توضیحات در جریان قرار گرفتم 🌹
F
۱۴ اسفند ۱۴۰۰پدال اون آخر متن خوب تیکه ای به برقی ساز مشهور و پر حاشیه که اول اسمش با حرف «ت» شروع میشه انداخت، ایول.
Jdm باز
۱۴ اسفند ۱۴۰۰من که x7 m50i رو بیشتر میپسندم
بهامین
۱۶ اسفند ۱۴۰۰به اینا میگید کراس اوور اما به چینی های اشغال میگید اس یو وی فول سایز 😐😐😐😐چیزی میزنین خیلی باحالید