به جرات میتوان گفت حروف i، X و M مهمترین حروف الفبایی بیامو هستند و هر سه آنها نیز در خودروی جدید iX M60 دیده میشوند. این خودرو شبیه هیچیک از محصولات قبلی M پرفورمنس نیست و این موضوع چه از نظر قوای محرکه و چه از نظر طراحی کاملاً صادق است. طراحی ظاهری امری شخصی محسوب میشود اما همه میتوانیم تصدیق کنیم که این خودرو نسبت به شکل خود که شاسیبلندی بزرگ و سنگینوزن است کاملاً سریع عمل میکند.
بیامو میگوید iX M60 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فقط به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. ظاهراً ژرمنها درست میگویند زیرا ویدئوی جدید منتشر شده نشان میدهد این خودروی بدون آلایندگی زمان ۳.۸۶ ثانیه را ثبت میکند. تست شتاب و سرعت این خودرو در اتوبانهای بدون محدودیت سرعت آلمان انجام شده جایی که iX M60 مسافت ۴۰۰ متر را در زمان قابلاحترام ۱۱.۸۵ ثانیه طی میکند.
پیش از رسیدن به حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر در ساعت راننده اقدام به ثبت شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت میکند که برای انجام این وظیفه به زیر ۱۰ ثانیه زمان نیاز است. این ارقام برای شاسیبلند بزرگی که ۲۵۸۴ کیلوگرم وزن دارد عملکرد خوبی محسوب میشود. همین پرفورمنس نشان میدهد که در صورت استفاده از بدنهای کوچکتر و سبکتر چه عملکردی را شاهد خواهیم بود.
در آینده شاهد محصولات اسپرت و الکتریکی بیشتری از این خودروساز خواهیم بود زیرا سدان i7 M70 از قدرت ۶۶۰ اسبی سود خواهد برد که ۴۰ اسب بخار بیشتر از شاسیبلند موردبحث ماست. فعلاً اشارهای به گشتاور این خودرو نشده اما شاسیبلند بیامو گشتاور ۱۱۰۰ نیوتون متری را ارائه میکند. i7 M70 همچنین ضریب درگ بسیار بهتری نسبت به درگ ۰.۲۶ iX M60 خواهد داشت. اگرچه برخی افراد از بیامو به خاطر اولویت دادن به تولید شاسی بلندها و سدان های اسپرت الکتریکی انتقاد میکنند اما باید نیمه پر لیوان را دید. همین حالا هم بازار پر از محصولات ۶ و ۸ سیلندر M بوده و خریداران میتوانند آنها را انتخاب کنند.
محمد رستمی نژاد
۲ تیر ۱۴۰۱اصلا خوشم نیومد اهههه🤢🤢
RezaRs
۲ تیر ۱۴۰۱Eqs suv رو بهش خیلی خیلی ترجیح میدم
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲ تیر ۱۴۰۱آقا اینارو ولش کدیلاک سلستیک یه تیزر اومده از و مقداری از مشخصات.میاد که نشون بده کت تنه کیه.
RezaRs
۲ تیر ۱۴۰۱سلستیک به رقابت با میباخ و بنتلی و رولز رویس اومده این عالیه که کادیلاک داره به اصللتش بر میگرده
Reza Waffen SS
۲ تیر ۱۴۰۱واسه خانوما میتونه بهترین گزینه باشه
حسین
۲ تیر ۱۴۰۱کاش جلو پنجره شو اینقدر بزرگ طراحی نمیکردن.
تحت پیگرد
۲ تیر ۱۴۰۱کسی که اینو طراحی کرده باید باهاش مهربان بود گناه داره این چیه خدا وکیلی
F
۲ تیر ۱۴۰۱فقط همون انعکاس رنگین کمانیه شاسی های الماسیه تنظیمات برقی صندلیش به بنز می ارزه.
البته بنز رو هم خیلی دوست دارم. کلا ببین، من با ماشین حال میکنم ، کار ندارم کدوم شرکت ساخته، ولی لامصب BMW یه چیز دیگست.
کلا عاشق همه شرکت هام. از ناف کانادا can am بگیر تا تارای ایران.
(خودم میدونم can am ماشین نیست🙂، منظور همه همه نوع وسایل حمل نقله، موتور و ATV همه چیز که مرا حمل کند، از جمله دوچرخه)
MAJking2
۲ تیر ۱۴۰۱در آخر گفتید هرچیز که شمارو حمل کند جسارتا پس علاقه مند به بعضی از چهارپایان هم هستید
Sevlan
۲ تیر ۱۴۰۱اگه عشق ماشین بودی با یه تنظیمات صندلی و انعکاس رنگ، نمیگفتی به بنز میارزه، در ارزشمند بودن بی ام و و تولیداتش شکی نیست، ولی بنز تو صنعت خودرو و پیشرو بودن یکی از بهترینهاست و با حرف شما خللی در این موضوع بوجود نمیاد
TML BN
۲ تیر ۱۴۰۱این انگار بی ام وه نیست😂😂😂
خیلی ساکته😂😂
Alan.r
۲ تیر ۱۴۰۱EQS SUV خیلی لوکستر و خوشگل تره کاملا به این ترجیحش میدم
speed-hunter-007
۲ تیر ۱۴۰۱درسته که بی ام دبیلیو میخواد با تکنولوژی روز دنیا و جلب نظر مردم پیش بره،ولی اصالت بی ام دبیلیو دیگه نمونده
احمدرضا
۲ تیر ۱۴۰۱یاد مترو میفتم از صداش
صدرا
۲ تیر ۱۴۰۱چرا اینقدر کامنت ها منفیه با پیشرفت علم بالاخره که ماشین ها این شکلی میشن حالا چه الان چه ده سال دیگه اگر توجه کنید تمام شرکتها حداقل یک خودرو این شکلی به سبک خودشون میسازن لطفا منطقی باشید
alireza-came-back
۲ تیر ۱۴۰۱درود
انصافا خوب کار شده این ماشین و اگر بردش با باتری های ۲۰۰ کیلوواتی شرکت جمینی به ۱۰۰۰ کیلومتر برسه عالیه
پدرام
۳ تیر ۱۴۰۱جلوش خیلی زشته صد رحمت به X7
DARHAM
۳ تیر ۱۴۰۱چراغاش دیگه بی ام وه نیست. پلاک جلو رو حداقل یه جا دیگه میزاشتن. شبیه سنجاب شده.
کلا بد نیست
ابراهیم
۴ تیر ۱۴۰۱پناه بر خدا ..چقدر پشتش زشته…همین عمر تو بنتلی اس یو وی هم صدق میکنه…کلا بی ام و دچار بحران طراحی تو عقب شاسی بلندها شده..یکی مثل ام سیکس یه کوپه شاسی بلند…یکی هم مثل این با عقب به این زشتی…اون میشه صاحب سبک و اثر..این میشه بدو بیراه منتقدان