مدل فول آپشن از سری iX، سال ۲۰۲۲ با کد M60 فروخته میشود. این کراساوور تمام برقی، با توان پیایش ۴۵۰ کیلومتر، ۶۱۰ اسب بخار قدرت دارد.
برای iX M60، باتری ۱۱۱/۵ کیلووات ساعتی استفاده شده که در نوع خود، کمنظیر است. این مدل، ۱۱۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۶ ثانیه ارائه میدهد. تمام قدرت و گشتاور فقط در زمان نیاز راننده و هنگامی که حالت رانندگی اسپرت فعال باشد، استفاده خواهد شد. در شرایط عادی، ۵۳۲ اسب بخار و ۱۰۱۵ نیوتنمتر برای iX M60 تولید میشود. محصول جدید بیامو در مقایسه با iX xDrive50 حدود ۹۴ اسب بخار قدرت بیشتر و ۳۳۵ نیوتنمتر گشتاور بالاتر ارائه میدهد. نهایت سرعت iX M60 به ۲۵۰ کیلومتر برساعت میرسد.
سیستم تعلیق بادی M60 قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و برای رانندگی در مسیرهای خارج جاده، بهتر از دیگر مدلهای iX است. چرخ عقب این خودرو هم، فرمانپذیری خواهد داشت. این نوع امکانات برای خریدار iX xDrive50 به صورت آپشن اضافی قابل خرید است اما به صورت پیشفرض روی M60 نصب خواهد شد.
از نظر توان پیمایش با یک شارژ همف تفاوتی بین M60 و iX xDrive50 دیده نمیشود. این میزان برای مدل جدید، ۳۳ کیلومتر کمتر شده است. در عوض، سرعت شارژ M60 با قابلیت اتصال به شارژر ۲۵۰ کیلوواتی بهبود یافته و ۸۰ درصد ظرفیت را در زمان ۳۶ دقیقه، تکمیل میکند.
برای M60، ترکیب اختصاصی با جزئیاتی به رنگ تیتانیوم و برنز استفاده شده است. بعضی رنگهای خاص بدنه، مخصوص این خودرو خواهد بود. نشان M و دیگر نوشتههای روی کاپوت عقب هم، حالت سیاه براق با حاشیهی تیتانیوم دارند. خریدار میتواند چرخهای ۲۱ یا ۲۲ اینچ برای M60 سفارش دهد.
در وسط داشبورد، نمایشگر ۱۴/۹ اینچ و پشت فرمان، مانیتور ۱۲/۳ اینچ وجود دارد. جدیدترین فناوریهای ایمنی بیامو، مثل کروز کنترل هوشمند با قابلیت تنظیم فاصله و ترمز خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه و پارک خودکار، روی M60 وجود دارند. شارژر بیسیم، اینترنت 5G و سیستم صوتی قدرتمند از برند ویلکینز (Wilkins) دیگر امکانات این خودرو هستند.
آستانه قیمت iX M60 در بازار جهانی، ۱۰۶ هزار دلار خواهد بود؛ درحالیکه آستانه قیمت مدل xDrive50 حدود ۸۴ هزار دلار است.
Aboalfazl demon
۱۵ دی ۱۴۰۰بنز و بیمر . کَل انداختن سر بد طراحی کردن
همه زیبای خودرو رو فدای آیرو دینامیک میکنن
من به شخصه حاضرم ماشینم ۵۰ کیلومتر برد کمتری داشته باشه ولی طراحیش شبیه اسباب بازی نباشه
مهدی
۱۵ دی ۱۴۰۰طراحی ماشین های امروزی به سمت استفراغ پیش میره یه جای صاف توی بدنه نیست مخصوصا چراغ های عقب و داشبورد و همه جا
سرآمدشون ماشینهای چینی البته اگر بشه اسمشو ماشین گزاشت و بگیر تا همین بنز و بی ام و
دیگه کمتر کمپانی ای پیدا میشه مثل دوج زیبا و با وقار باشه. چلنجر دیمون را ببینید اوج طراحی و مردانگی در این ماشین هست
امیررضا
۱۵ دی ۱۴۰۰آقا ابوالفضل عزیز. نمیدونم شاید برای من اینطوری تعریف شده باشه ولی کمپانی های خودروسازی هرچیزی که میسازن هم براشون سود داره هم فروش خوبی رو میبینه هم مردم راضی هستن. هممون میدونیم که ماشین بینقص وجود نداره. بنز و بامو هم مثال هایی از این موارد دارن. الان تو طراحی مشکل دارن قبلاً تو استهلاک مشکل داشتن ولی مشکلی از جهت خرید نداشتن اونجا هم مردم گزینه برای خرید خیلی دارن ولی بازم بنز و بامو میخریدن. ما در بحث طراحی بعنوان یک تماشاگر یا حتی خود طراح هنری فقط زیبایی رو فاکتور قرار میدیم اما وقتی این در بعد صنعتی و رقابتی وارد میشه، المانها و فاکتور های بیشتری دخیل هستن مثل آیرودینامیک و کاهش تلرانس شاسی و حفظ امضای کمپانی در طراحی. البته آیندهی طراحی خودروهای تمام برقی اینطوری پیش نخواهد رفت و قطعا تغییر میکنه بخاطر اینکه روز به روز ایستگاههای شارژ تعدادشون رو به افزایشه و دیگه نگاه طراحان به بحث آیرودینامیک و افزایش بهرهوری در برد و مصرف سوخت فرق میکنه و طراحی ها میشه گفت به “روال عادی” برمیگرده. الان طراحی اون کانسپتی که بنز دیروز معرفی کرد شبیه ترکیب ماهی و قورباغس اما همون باعث شده برد بیشتری داشته باشه حین اینکه باتری کوچیکی داره. یا مثلا طراحی سری هفت جدید طبق رندرهای جدیدی که همه روزه منتشر میشه یچیزی طبیعیتر و نرمالتر از آیایکس قراره بشه. باید منتظر بود و دید.
افشار
۱۵ دی ۱۴۰۰با دیدن عکس یک لحظه فکر کردم یک خودروی چینی هست !!!! بعد که دیدم یک بی ام و هست حسابی یِکه خوردم !
محمد امین
۱۵ دی ۱۴۰۰به نظر من این طراحی خوبه
درکل ماشین پرچمداری شده
M.K
۱۵ دی ۱۴۰۰یه سوالی که برام پیش اومده بود اینه که در خصوص ارتقاء پرفورمنس الکتریکی ها کمپانی های تیونینگ یا کمپانی های وابسته به کمپانی کادر مثل m پاور دقیقا چه لقداماتی انجام میدن ؟؟ اگه کسی تخصص داره ممنون میشم راهنمایی کنه
M.K
۱۵ دی ۱۴۰۰(( به کمپانی مادر مثل M پاور ))….. اشتباه تایپی بود
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۱۵ دی ۱۴۰۰درواقع تیونینگ خودرو های برقی ریسک خیلی بالایی داره و معمولا تیونر ها سراغ افزایش قدرت و ارتفاع پرفورمنس خودرو ها نمی رن
ولی شرکت های مثل RS و BMW M و AMG معمولا خودشون انجین خودشون رو میسازن در خصوص الکتریکی ها هم فکر کنم خودشون یه باتری ارتقاع یافته یا از باتری های قوی تر استفاده می کنن
M.Kkarimi
۱۵ دی ۱۴۰۰آها یعنی تو ارتقاء الکتریکی ها بیشتر دست تو باطری ها میبرن تا موارد دیگه
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۱۵ دی ۱۴۰۰نه کلا یه باتری دیگه کار میزارن و ضریب درگ رو کم می کنن از فیبر کربن و … استفاده می کنن
Silent
۱۵ دی ۱۴۰۰هر روز که گذشت فاصله تکنولوژی امریکا با اروپا بیش از پیش نمایان شد.
جریان ev شدن صنعت خودرو نمونه بارز همین داستان هست که شرکت های باسابقه و پرادعای اروپایی حتی توان طراحی و درک از ماشین های الکتریکی رو نداشتن! طوری که استارتاپ!!! LUCID فرسنگ ها جلوتر از سری های فاجعه EQ بنز هست که یا دیپورت شدن یا مشتری سمتشون نیومد. که گل سر سبدش eqxx بود که فاجعه مطلق هست حداقل به زبان طراحی!
سری های ix bmw هم با جلوپنجره نمادینشون نیازی به انالیز نداره.
یا شاهکار BZ نام تویوتا و… کمپانی هایی که به اعتبار گذشتشون هستن .
همین ixm60 رو با سری X2022 TESLA که بدون تبلیغ شروع به تحویل کرده قیاس کنید فاصله شون عیان می شه.
احتمالا همون 2025 نوبتشون می رسه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ دی ۱۴۰۰اندکی صبر سحر نزدیک است
Silent
۱۵ دی ۱۴۰۰درود بر شما. چیزی که عیان هست رو عنوان کردم و احساس می شه که حتی زبان طراحی شوون رو هم حتی گم کردن.
مسیله اینه که گیگافکتوری ها صبر نخواهند کرد و هدف گذاری فروش 2 میلیوونی برا امسال دارن.
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۵ دی ۱۴۰۰تسلا دوست داری اوکی
ولی چرا بقیه رو زمین میزنی؟:|
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۵ دی ۱۴۰۰بنز سالها قبل از بی ام و خودروسازی رو شروع ولی آیا سالها جلوتره ؟ خیر و البته لازمه بگم که هیچ شرکت خودروسازی از جمله تسلا نمیتونه با باطری ۱۰۰ کیلوواتی ، ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشه و یکی از زیباترین خودروهای الکتریکی رو با پایین ترین ضریب درگ ممکن تولید کنه ، موضوع اینه که تسلا فقط داره روی باطری سرمای گذاری میکنه و خود ماشین رو از یاد برده ، پس خواهشا منتظر سری های قویتر eq بنز با پسوند amg باشید ، خودروهایی که لوکسترین امکانات و بهترین کیفیت رو با پایین ترین ضریب درگ و بالاترین پرفورمنس و برد ارائه میدن ، همچنین لازم به ذکره دوربرد ترین مدل تسلا حدود ۴۰۰ کیلومتر پیمایش کمتری نسبت به eqxx داره ، همچنین لوسید ایری که ۱۳ کیلووات اضافه در باطری هاش نسبت به این ماشین داره و البته ساختن خودرویی برقی با حجم ۱۰۰ کیلووات با وزنی معادل یه c کلاس خودش به اندازه کافی جدیت این خودروساز رو نشون میده
Silent
۱۵ دی ۱۴۰۰“”۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشه و یکی از زیباترین خودروهای الکتریکی “”
یکی از زیباترین هاس EQxx?!!!
براحتی با 2 بار بررسی ظاهرش می شه گفت یکی از بدفرم ترین طراحی های دایملر هست. رخ چراغ ها چیزی نمونده بره زیر لاستیک هاش. فرم اسپیدتیل برا ماشینی که 200hp بیشتر نیست و نای شتاب گیری نداره که چی بشه. فقط کافیه ستاره از روش برداشته بشه خود نمایندگی هاش هم بعید تشخیص ش بدن.
۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشه………. می شه بعد فنی هر چند کانسپت و قیاسش با تسلا?
برا کسی که شناخت کافی از دانش ev داره بد نیست یاداور شم 600 کیلومتر پیمایش از باطری هایی هست که برا 2015 هست و همین نسل جدید باطری های TESLA براحتی پیمایش 800 کیلومتری رو برا ماشین 800 تا 1000HP نظیر مدل S فراهم خواهد کرد. حالا اینکه eqxx نه پتنت و نه جزییات از باطری هاش رو بیرون داده ولی اینکه با 200 اسب پیمایش 1000 کیلومتری اصلا چیز خاصی نیست. در همین حد که Solar_Impulse2 هواپیمای تک سرنشینه خورشیدی که بدون نیاز به سوخت 5 شبانه روز!!! بدون سوخت گیری در حال پرواز بود!
خوب یعنی این آینده؟ نه چون ابعاد بالهای فیبرکربن ش بیش از هر هواپیمای مسافری بود که تنها برای یک نفر!!!! جا داره
که توسط André Borschberg براه شد خبری از آینده نیست پروژه برا 2014 هست. به مواردی از این پورتوتایپ ها مورد آزمایشگاهی گفته می شه که در همون تعداد هم باقی می مونه. حتما سرچ کنید Solar_Impulse2
این برد 1000 تایی بنز هم همین ه یک شو تبلیغاتی برا عموم نه متخصص.
eqxx رو مشخصا گفتم چون مثال زدین. اوضاع باقی برندها هم همینه.
Kf
۱۵ دی ۱۴۰۰متاسفانه فرهنگش هنوز تو مملکت جا نیفتاده ک ظاهر یه چیز سلیقه ای هستش و دلیل نمیشه خودرویی ک شما دوست داری بقیه هم عاشقش باشن
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۵ دی ۱۴۰۰زمان همه چیزو معلوم میکنه ، پس بیاین منتظر آینده بمونیم تا ببینیم واقعا چه اتفاقی میفته
M.Kkarimi
۱۵ دی ۱۴۰۰اون روز هم یه چیزی گفته شد ، در جواب بحث کشید به تیکه انداختن و کشوندن صحبت به آمار فروش تسلا !! تا وقتی که مسئله طراحی سایبر تراک حل نشه صحبت در مورد طراحی چه EQXX یا …. اللخصوص توسط دوستان طرفدار تسلا واقعا جالب نیست !
Philipp
۱۵ دی ۱۴۰۰خدایی من نمیدونم شما تسلافنا چجوری روتون میشه در مورد طراحی صحبت کنین
Bmw
۹ تیر ۱۴۰۲میسازم اول متن منظورم میسازن بود کیبورد خودش پیشنهاد میده امان از گوگل😂
کارو هم منظورم مترو بود
Bmw
۹ تیر ۱۴۰۲هیچوقت اروپا رو با آمریکای عقب مونده که خونه هاشو با چوب بجای بتن و سیمان میسازم و اسفالتاش تیکه پارست و یه کارو درست درمون در حد آلمان و چین و اسپانیا و … نداره مقایسه نکن ، هیچوقت!!!
آمریکا فقط تو دوتا چیز بهترینه ، اول بحث پردازنده و چیپ های موبایل ، لپ تاپ ، صنعتی و …(کلا بحث تراشه ها) ،و دومیش وح.شی گری و حمله و تحدید و تحریم کشور های دیگه مخصوصا اونایی که دارن ازش جلو میزنن مثل چین!
یک عمر بدبختی کشیدیم بخاطر آمریکا بعد بازم اینقدر روش تعصب دارین؟
من با هیچ کشوری خصومت شخصی ندارم و بدم نمیاد ازش بجز دو کشور که مارو بدبخت کردن : روسیه و آمریکا!
آدم باید منطقی باشه ، همونطور که گفتم آمریکا در بحث تراشه ها بی رقیه در کل دنیا و تکنولوژی دستشه (تو هوافضا هم بی رقیبه ولی خب چون مبحث عمومی نیست نگفتم و واسه عموم مردم خیلی چیز در دسترسی نیست) اما در بقیه چیز ها جلوی اروپا و حتی در بعضی موارد (مثل مدرن بودن) در حد آسیا هم نیست(دبی ،سنگاپور ، شانگهای، نئوم عربستان و … منظورمه نه لیبی و چاد! برید اینارو با نیویورک و شیکاگو مقایسه کنید میفهمید چی میگم!)
فرهاد
۱۵ دی ۱۴۰۰هر روز زشت تر از دیروز ، طراحی و زیبایی ماشین حداقل به اندازه پرفورمنس اهمیت داره.
AMANTE
۱۵ دی ۱۴۰۰از نظر فنی و عملکردی واقعا عالیه اما از نظر ظاهر داخل و بیرون بخصوص بیرون زیبا نیست.
نمیدونم چرا کمپانی های خودروسازی توی طراحی ماشین های الکتریکی به ساده طراحی کردن یا عجیب طراحی کردن علاقه دارن.
نمونه ی ساده طراحی تسلا و نمونه ی عجیب همین بی ام و.
مهردادکمال
۱۵ دی ۱۴۰۰اروپاییها فعلا روی عملکرد و جنبه های کاربردی تمرکز کردن حالا آینده نشون خواهد داد بایست منتظر طراحی های جذاب بود شک نکنین بی ام و این شکل نمی مونه
Bilbo
۱۵ دی ۱۴۰۰من امروز بالاخره فهمیدم توان طراحی و درک از ماشین های الکتریکی فقط تو آمریکا هست و بقیه در حد استارت آپ های آمریکا هم نیستن. من نمیفهمم چه اصراریه اگه لیدر طراحی و درک از ماشین های الکتریکی هستن کمپانی های آمریکا، چرا یه عده هر روز مثل فشار فشار خورده ها میان تو هر پستی این برتری رو تو چشم ما می کنن. اوکی فهمیدیم قضیه چیه، تیک ایت ایزی برو :))))
Arman
۱۵ دی ۱۴۰۰برعکس بقیه من از طراحی کابین و بیرونش خوشم اومد واقعا
ممد هلکت سوار
۱۵ دی ۱۴۰۰بقیه رو نمیدونم
ولی حالم از طراحیش بهم میخوره به بدنه این سری خودرو ها میگن بدنه اتوبوسی
گنده اس ارتفاعش زیاده و زشته
دوسش ندارم
Kf
۱۵ دی ۱۴۰۰یک الکتریکی دیگه با پسوند M تولید شد
چ پیشرفت دردناکی
1123
۱۵ دی ۱۴۰۰در مقایسه با رقبا بردش کافی نیست بنظرم
فرشاد
۱۵ دی ۱۴۰۰چقدر زشت،نکبت،بد سلیقه
رقیب سرسخت پونتیاک ازتک!!!
علی
۱۵ دی ۱۴۰۰به به چه هیولایی 👌👌 واقعا عالیه حرف نداره
Philipp
۱۵ دی ۱۴۰۰من موندم اونی که اینو میخره چجوری هر روز سوارش میشه بدون اینکه صبحانش رو حیف و میل کرده باشه
بهنام
۱۵ دی ۱۴۰۰دوستان ما اینجا بعنوان یک عاشق خودرو حق داریم در مورد خودرو انتقاد کنیم و این حق رو حتی خوده کمپانی هم به عامه ی مردم میده .چیزی که برای من قابل هضم نیست دوتا مسأله هست .یک به اعتقادات همدیگر احترام بزاریم درحالیکه خیلی از عقاید غیر قابل احترامن و دیگری زیبایی و طراحی سلیقه ای هست .
خب کیه تو دنیا بتونه بگه یک E46 زیبا نیست و یا اس کلاس W221 بدقواره و نازیباست؟ مگر اینکه بکه با سلیقه ی من سازگار نیست که باید بهش گفت (ای تو سلیقت).
اقا این ماشین در اون کمپانی مانند یک احمق و عقب افتاه در یک خانواده ی نابغه هست و هیچ جوره نمیتوان از طراحی بسیار بسیار زشت و ناهمگون اون دفاع کرد .
جشنواره ای از خطوط مزخرف و زشت که گویی بده در حال فرو ریختن هست .
بهنام
۱۵ دی ۱۴۰۰بدنه
امین
۱۶ دی ۱۴۰۰از نزدیک که ببینید شاید نظرتون عوض شه.
من سلیقه شخصیم دهه نود بنز و بی ام و و دهه ۶۰ آمریکاست.
ولی این مدل خوش عکس نیست.
ابعادش با ظرافت طراحی مخصوصا توی شب زیباست.
ولی من E46 دوست دارم مدل M