کراس اوور الکتریکی بامو iX ظاهراً اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ با نسخه M نیز تولید خواهد شد. BMW بلاگ میگوید این خودرو قدرت ۵۶۰ اسب بخاری خواهد داشت.
ظاهراً کراس اوور پرفورمنس بامو با نام iX M60 شناخته خواهد شد. علاوه بر قدرت بیشتر باید به بهبودهای دیگری همچون سیستم تعلیق ارتقا یافته نیز اشاره کنیم. استایل این خودرو نیز گیراتر خواهد بود تا تمایز و قدرت بیشتر را رخ دیگر مدلها بکشد.
بامو پیشفروش iX xDrive50 در آمریکا را از ماه ژوئن شروع خواهد کرد و اولین نمونهها نیز از اوایل سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان خواهند رسید. قیمت این خودرو قرار است از حدود ۸۵ هزار دلار شروع شود. کراس اوور الکتریکی بامو از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی فراتر از ۵۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۵ ثانیه خواهد داشت. باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی iX نیز طبق تخمینهای EPA برد فراتر از ۴۸۳ کیلومتر را ارائه خواهد نمود.
مدل پایه iX xDrive40 از قدرت ۲۹۶ اسبی برخوردار خواهد بود. فعلاً ظرفیت باتری این مدل اعلام نشده اما قطعاً بالاتر از ۷۰ کیلووات ساعت خواهد بود. برد تخمینی این مدل نیز بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است. با استفاده از شارژر سریع میتوان ۸۰ درصد باتری را در ۴۰ دقیقه شارژ کرد. ظاهراً قیمت این مدل در اروپا از ۷۷۴۰۰ یورو شروع میشود.
در تولید این کراس اوور الکتریکی از ۶۰ کیلوگرم پلاستیک بازیافتی و نخ مصنوعی به دست آمده از ضایعات نایلون استفاده شده است.
بامو iX با تمرکز روی پایداری تولید خواهد شد. برای مثال کارخانه تولید این خودرو از نیروی خورشیدی و هیدروالکتریک استفاده خواهد کرد. ژرمنها همچنین به منظور فرایند تولید و استخراج شفاف از متریال خام خود همچون کبالت استفاده خواهند کرد.
بردیا
۱۶ فروردین ۱۴۰۰چقدر جلوش زشته :|
میبینم انگار به من فحش میدن
NAVID۰۰۹۸
۱۶ فروردین ۱۴۰۰من نمیدونم این نادر فقیهزاده کجاست که سکان تیم طراحی را به دستش نمیدهند ? !
حداقلش اینه که تا کنون کارنامهی درخشانی در bmw داشته و هرچیزی طرح زده به bmw بیشتر شبیه بوده تا اینگه دشمنان داخلی به اسم دوست ، یا خانواده سُکان ریاست اتاق طراحی را در دست دارند !
BMW حتی به نتوانست اصالت نئونهای داخلی چراغهای جلویی خودرو را حفظ کنه ، چه برسه اصول جلوپنجرهها و خطهای کناری که مختص این شرکت بودند ، اَه ، اَه ، اَه !!!!
parsa_ashgh.mashine
۱۶ فروردین ۱۴۰۰بی ام و کرم داره انگار
اول که دیدم فکر کردم هاچبکه
Nima RST
۱۶ فروردین ۱۴۰۰شبیه سبیل هیتلره
Amirreza
۱۶ فروردین ۱۴۰۰یا خدا ، این دیگه چیه ، بابا بسه دیگه ، بسههههههههههههههههه ، خسته شدیم ، سری ۶ کجاست؟ اون جلوپنجره ای که بی ام و داشت کجا رفت ؟ هعیییییییییییییییی
Mahyar.M.A.R
۱۶ فروردین ۱۴۰۰شاید فروش محصولات بی ام و با این جلوپنجره بیشتر شد برای همین داره اینطوری تولید میکنه
Amirreza
۱۶ فروردین ۱۴۰۰شاید ولی بازم زیاد قشنگ نیستن
زیزیگولو
۱۶ فروردین ۱۴۰۰انگار این روزا ب ام و با طراحی جلوپنجره های اَجَق وَجَق تو نسل جدید مدلای این کمپانی جنجال زیادی رو بین طرفدارا و هوادارای خودش راه انداخته که با انتقادای زیادیم همراه شده و از قرار معلوم ول کن معامله هم نیست که نیست و انگار که این طراحیای بحث برانگیز باواریایی ها به اینجا ختم نمیشه و این کمپانی بازم میخواد با طراحیای اَجَق وَجَقش علاقه منداشو همچنان شگفت زده کنه!!!!!!
GT
۱۶ فروردین ۱۴۰۰نظرسنجی:
مرسدس EQS ?
بی ام دبلیو IX ?
hssn
۱۶ فروردین ۱۴۰۰مقایست از بیخ غلطه
مرسدس EQS یه سدان لوکسه
و iX هم شاسی بلند، نکنید اقا:/
GT
۱۶ فروردین ۱۴۰۰من کاری به اینش نداشتم، فقط میخواستم پرچم دار های الکتریکی مرسدس و بی ام دبلیو را مقایسه کنم اصلا کاری به نوع و کلاس ندارم که خودم هم میدونم با هم فرق دارن
Khosrow
۱۶ فروردین ۱۴۰۰مرسدس EQS رقیب نداره و مرسدس رقیب نخواهد داشت / بقیه هستن تنور رو گرم کنن ..
Porsche
۱۶ فروردین ۱۴۰۰اطلاعات فنیش خوبه
ولی طراحی رو تو این نیستم
خیلی بده
من این گریل رو روی M3/M4/i4 دوست داشتم ولی این نه مدل معمولیش قشنگ تر بود
واقعا بین الکتریکی های بنز و ب ام و بنز بهتره
EQA/EQC/
و EQS که به زودی معرفی میشه رقیبی از باواریا نداره
محمد مختاری آذر
۱۶ فروردین ۱۴۰۰آقا شما مشکلتان با جلو پنجره چی هست به نظر من خیلی زیبا هستش و اصلا ایرادی ندارد
GT
۱۶ فروردین ۱۴۰۰در واقع اگر دقت کنید، خود طرح جلو پنجره بسیار زیبا هست، بلکه عوامل دیگه باعث شده که زشت به نظر برسه، سپر بسیار زشت طراحی شده و چراغ های باریک و بدون حالت خاصی هستند همچنین در عقب خودرو هم چراغ ها زشت و دیفیوزر خیلی اسپرت طراحی شده که اصلا برای یه ماشین با این جثه مناسب نیست و واقعا خجالت آوره، در کل طراحی به شدت ناموزونی داره
Porsche
۱۶ فروردین ۱۴۰۰اصلا با این جلوپنجره توی مدل های M3 M4 و I4 مخالفتی نداشتم و عاشقشون بودم و هستم
خود IX معمولی رو هم خیلی دوست دارم ولی اگه نسخه M پاور جدید شبیه بندر اول باشه خیلی بد میشه
من ۱۲ ساله که ب ام و رو دوست دارم و عاشقشم بودم و هستم و هیچ وقت تز طرفداری اون دست نکشیدم
ب ام و حرف نداره مثل M5 وM5cs یا مثلا X5 که محشره به تمام معنا هستن و داخل لباسشان سنگ محک هستن
ولی نباید این گریل رندر رو استفاده کنه
Amirreza
۱۷ فروردین ۱۴۰۰مشکلمون اینه که یه جورایی اون پختگی طراحیای بی ام و رو برده
ATa
۱۶ فروردین ۱۴۰۰??? کیفیت داره در عوض کیفیییت از رو عکس کیفیت تشخیص می دن… TESLA چی کار کرده با جلوپنجره سازان
محمد رستمی نژاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰هیچ وقت حاظر نیستم این رو بخرم به جاش یه x6 میخرم
ی
حالا یا پایه یا فول (X6m)
یه نظرم تا وقتی X5 and X6 هست چرا باید این رو خرید ؟؟؟؟؟
در جواب Ramin
خود چینی ها هم پورشه های ساخت هیچ کشوری به جز آلمان رو نمیخرند
اون وقت تو این همه سنگ چینی ها رو به سینه بزن
Ramin
۱۶ فروردین ۱۴۰۰اولا اقای ata اکانت خودشون هستن جناب رستمی نژاد
دوما
ولی ولوو ساخت چین رو میخرن.
ولوو خودش گفته کیفیت منتاژ چین بهتر از منتاژ ما در اروپاس.
حتی پدال هم مطلب گذاشت.
تازه ولوو این حرف رو الان نگفت که…
3 سال پیش وقتی جیلی سهامدار ولوو بود مدیران ارشدش رفت چین برای برسی خط تولید.
3 سال پیش مدیران ارشد ولوو گفتن کیفیت منتاژ چین خیلی بهتر از ما در اروپاس.
من حرف ولوو رو خیلی قبول دارم.
راستی مهم اینکه اون ماشین رو کی منتاژ کنه. اگه برند های مسخره و رده پایینی چینی مثل جک یا دانگ فنگ یا swm منتاژ کنه خب معلومه خودرو بدی هست.
اما اگه پورشه تو چین توسط هونکگی یا changan یا جیلی منتاژ بشه قطعا کیفیت فوق العاده بالای خواهد داشت.
اینم به عنوان آخر کلام بگم بعضی محصولات بی ام و تو چین توسط چری منتاژ میشه.
و تمامی محصولات فورد ( بازم میگم تمامی آن ها ) در چین توسط changna منتاژ میشه.
تو این 15 سال که changan با فورد قرارداد امضا کرده اگه changan مشکل منتاژی داشت قطعا فورد متوجه میشد. پس قطعا خیلی خوب منتاژ میکنه.
به خدا 2 تا سرچ زدن کار سختی نیست.
نکته بعد شرط میبندم از نزدیک همین ایادو 2012 و cs35 رو ندیدی…. ( برسی از نزدیک)
پس عمرا cs95 و cs75 پلاس و… رو دیده باشی.
دیگه uni K و uni t هم اصلا اسمشونو نشنیدی…
به خدا 2 تا سرچ زدن کار عجیبی نیست.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
محمد رستمی نژاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰رامین این cs35 که من هزار بار دیدم
خیلی ببخشید آشغال هست
هیچ ویژگی خوبی نداره
توسط ایران خودرو مونتاژ میشه فکر کنم .سرچ کردم CS35 عکس هاش اومد
برسی هاش رو هم دیدم
خیلی خیلی ازش بدم میاد
خیلی زشت هست
به قول خودت قرار نیست که ماشین زشت سوار بشیم
انصافا دلت به این ها خوش هست
عجبا ???????
محمد رستمی نژاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰رامین خود چینی ها هم اینقدر سنگ ماشین هاشون رو به سینه نمیزنن که تو میزنی شهروَند نمونه چینی عزیز
بابا با اروپایی حال کن حداقل یا با آمریکایی ها یا ژاپنی ها
این آشغال های چینی چی هست چسبیدی بهشون
سانروف به چه درد میخوره 1.5 لیتری توربو ???
نمیدونم شاید برا فرق داشتم با بقیه دنبال چینی ها هستی
محمد رستمی نژاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰به هر حال تو اشتباه میکنی
چون من و ۹۹ درصد بچه های سایت با حرف هات مخالف هستن در مورد چینی های آشغال یا در مورد بوگاتی
ول کن بابا
همه با حرف ها مشکل دارن حتی بچه های سایت بیشترشون
به همه گیر میدی به غیر از آشغال های چینی
کمی منطقی باش عزیز
برقراری عزیز ?????
الکی ادای حال بدا رو در نیار????
محمد رستمی نژاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰من نمیگم از چینی ها دست بردار
ولی به تمام آلمانی ها گیر نیدی رامین خان
به تمام ژاپنی ها گیر میدی رامین خان
به تمام اروپایی ها گیر میدی رامین خان
به آمریکایی ها گیر میدی رامین خان
به انگلیسی ها گیر میدی رامین خان
به شرقی غربی شمالی جنوبی گیر میدی رامین خان
بعد به چینی ها گیر نمیدی ?????????
محمد رستمی نژاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰اَی پدال قُربونِت بِرَم که اَخبار چینی ها رو نمیزاری
Ramin
۱۶ فروردین ۱۴۰۰اقای محمد رستمی نژاد
من زیاد فیلم نمیبینم با این سنم ولی فکر کنم یه ابر قهرمانی تخیلی هست که خیلی سریع میره اسمش فلش هست ( اره فکر کنم اسمش اینه )
رسما زدی رو دست اون ابر قهرمان
تست برسی cs35 حدود 30 دقیقه هست شما چه طوری تو 10 دقیقه دیدی؟
به خدا کامنت من 15 دقیس منتشر شده. دمت گرم چه قدر سریع دیدی.
“” توسط ایران خودرو منتاژ میشه فکر کنم ”
?? ایران خودرو ؟ من گفتم changan
مطمئنی هایما رو ندیدی ؟؟؟
” خیلب زشت هست ”
” خیلی خیلی ازش بدم میاد ”
بله بله.
اصلا کل کامنت داره میگه اصلا اشتب سرچ کردی.
احتمالا بابای محترم شما سوار خودرو داخل مثل سمند پژو 405 هست و از حرص جوش میایید میگید چینی ها اه اه.
اکثرا اونایی که سوار چینی نشدن چشم بسته و روی هوا میگن اه اه.
نکته آخر برای من وارداتی هست… بار ها گفتم وارداتی هست.
اصل چین ( هرچند فول نیست ) خیلی با منتاژ سایپا فاصله داره.
راستی اگه این خودرو بد بود هیچ وقت سالی 100 هزار دستگاه تو چین نمیفروخت. این ماشین برای 2012 هست. و بعد گذشت 9 سال هنوز سالی 80 الی 95 هزار دستگاه میفروشه.
changan حدود 4 درصد بازار چین رو در دسترس داره و سالی حدود 800 الی 900 هزار دستگاه میفروشه.
جیلی هم حدود 5 درصد بازار چین رو در دست داره و سالی 1 میلیون دستگاه میفروشه.
بد نیست بدونی تویوتا با اون همه معروفیتش فقط 6.6 درصد بازار چین رو در اختیار داره.
مگه نمیگید چینی ها آشغالن و چینی ها نمیخرنتشون .
خب الان که جیلی و changan روی هم 10 درصد کل بازار چین دستشونه.
حالا خوبه آشغال هستن و اینقدر اوضاشون خوبه.
پدال کامنتمو منتشر کن.
Ramin
۱۶ فروردین ۱۴۰۰در یک خودرو برقی اولویت زمان شارژ و بعد آن میزان پیمایش هست.
اما یه چیز مهم قیمت هم هست. تناسب قیمت و میزان پیمایش !
فرض کنید 2 تا ماشین داریم.
یکیش 100 هزار دلاره و با هر بار شارژ 500 کیلومتر میره
یکی دیگه 50 هزار دلاره و با هر بار سارژ 450 کیلومتر میره.
شما حاضرید مبلغ 50 هزار دلار اضافه بدید برای 50 کیلومتر بیشتر ؟ قطعا نه.
برای همین آمار فروش دومی بیشتر خواهد بود .
اگه الان آئودی یه ماشین تولید کنه با قیمت 70 هزار یورو ولی با هر بار شارژ 500 کیلومتر میره.
شما حاضرید بی ام و ix بخرید ؟ قطعا نه. چون اولا ix گرونتره. دوما میزان کمتری پیمایش داره ( 483 کیلومتر میره ix )
.
برای اینکه ببیند یه شرکت چه قدر روی ماشینش زحمت کشیده میزان حجم باتری رورو تقسیم بر میزان پیمایش کنید کنید.
هرچه عدد حاصل کوچک بود یعنی مهندسی سخت تری داشته. ( عدد باید زیر 0.15 اون موقع مهندسی سختی داشته)
اگه عدد بالای 0.20 بود بدونید که باتری اصلا بدرد نمیخوره هست…
اگه عدد زیر 0.12 بود یعنی چگالی و مهندسی باتری بسیار بالاس.
اگه عدد بین 0.12 الی 0.18 بود یعنی باتریش مناسب هست.
بزارید خودم شروع کنم = nio et7
حجم باتری = 150 کیلوات / میزان پیمایش 1000 کیلومتر.
حاصل = 0.15
نتیجه = باتری های این شرکت معمولی هست. و بسیار پر چگالی و پر مهندسی نیست !
طبق این فرمول خودتان بقیه را محاسبه کنید و ببیند کدام شرکت در زمینه برقی سازی خوب عمل میکند…
شاهین
۱۶ فروردین ۱۴۰۰سلام وقت بخیر
تا اونجایی که من میدونم برد خودروهای چینی معمولا با تست های بسیار خوشبینانه NEDC اعلام میشه که خب روش منسوخ شده ای هست و حالا روش WLTP جای اونو گرفته و البته EPA آمریکا هم از همه سخت گیرانه تر هست.
لطف بفرمایید مشخص کنین برد خودروهایی که میگین بر پایه کدوم تست ها هستش.
تشکر
Elmiraj
۱۶ فروردین ۱۴۰۰بر پایه باد هوا…..
آقا شاهین منم تو گاراژ خونه مون یه خودروی الکتریکی ساختم که ۳۰۰۰ کیلومتر برد داره….
منتها نمیدونم چرا این EPA هیچ جوره قبولش نداره…?
Hamid
۱۶ فروردین ۱۴۰۰خب دیگه شما باید مثل شرکت مورد علاقتون تسلا یکم سر کیسه رو شل کنی رشوه بدی تا قبول کنه
Ramin
۱۶ فروردین ۱۴۰۰درود اقای شاهین.
از سال 2017 الی 2019 شرکت های خودرو سازی وظیفه داشتن تست میزان پیمایش خود را از NEDC به WLTP تغییر بدن. چون NEDC خیلی ساده بود و ممکن بود میزان پیمایش بالا گفته شود
شرکت های چینی هنوز روی NEDC تست میکنن و هنوز WLTP تست نمیکنن
اما برخی شرکت های چینی تست EPA آمریکا را انجام میدهند.
متاسفانه شرکت nio بر پایه NEDC تست های خود را انجام میدهد و برد 1000 کیلومتر برای NEDC هست
اما شرکت byd بعضی محصولاتش بر پایه EPA هست.
شاهین
۱۶ فروردین ۱۴۰۰خب پس معلومه برد 1000 کیلومتری NEDC خیلی با واقعیت فاصله داره و در عمل شاید نصف اونم بدست نیاد درسته؟ پس این قیاس هایی که انجام دادین درست نیست.
در کل منتظر یه چیزی مثل دیزل گیت واسه خودروهای الکتریکی هم هستم. بحث شعاع حرکتی و اینا هنوز خیلی جای کار داره.
Hamid
۱۶ فروردین ۱۴۰۰اون رندر اول واقعا سرطانه …
راستش بی ام و داره ی مقداری طرفدار هاشو ناراحت میکنه … بهتر بود طراحی های بهتری بزنه … دوستان خودتون استادید دیگه اما اگه یکم برید گذشته بی ام و رو بخونید متوجه میشید هیچی از بنز کم نداره … امیدوارم این طراحا دیگه دست به قلم نشن برای طراحی … واقعا بده این طراحی ها!
مسعود
۱۶ فروردین ۱۴۰۰طراحی رو تورو خدا…
خداکرم ۷ ساله از قهدریجان…
امیررضا
۱۶ فروردین ۱۴۰۰بازم یه مطلب از بیامو و کامنت های سراسر جلو پنجره. تموم کنید دیگه
MAHDI
۱۶ فروردین ۱۴۰۰خیلی خیلی جذابه???
امیدوارم فروش خوبی داشته باشن تا این سبک طراحی ب ام و موندگار بشه
مهدی
۱۷ فروردین ۱۴۰۰به قول کیوان ای ت. به روی اون طراحیت مخصوصا جلوت