بی ام و

طناب‌کشی برادرانه بی ام و iX و X7 M50i با حضور افتخاری مرسدس G63!

تسلا در نوامبر ۲۰۱۹ اولین نمونه پیش‌تولیدی وانت الکتریکی سایبرتراک را به نمایش گذاشت. چندی بعد نیز کلیپی از شکست عجیب فورد F-150 در مسابقه طناب‌کشی با این وانت خبرساز منتشر شد. البته آن ویدئو با واکنش‌های زیادی مواجه شد و انتقاداتی نیز به تسلا از بابت مقایسه غیرمنصفانه سایبرتراک با F-150 وارد شد. از آن زمان تاکنون شاهد چندین مسابقه طناب‌کشی دیگر بین خودروهای درون‌سوز و الکتریکی بوده‌ایم.

اخیراً نیز کار واو یک مسابقه طناب‌کشی دیگر را بین خودروهای یک خانواده برگزار کرده است. این کلیپ نسبتاً طولانی ما را به بریتانیا می‌برد جایی که دو نمونه از قوی‌ترین و سنگین‌ترین شاسی بلندهای بی‌ام‌و در برابر هم قرار گرفته‌اند. در سمت چپ بی‌ام‌و iX قرار دارد و باید با X7 مچ اندازی کند. هر دو خودرو از نوع ۵۰ هستند و بنابراین از قدرت مشابهی سود می‌برند. البته فاکتورهای زیادی روی نتیجه نهایی تأثیر می‌گذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به قدرت، وزن، کشش و… اشاره کرد.

شاسی‌بلند الکتریکی بی‌ام‌و از دو پیشرانه با قدرت ترکیبی ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور ۷۶۵ نیوتون متر استفاده می‌کند. این خودرو با وزن ۲۵۱۰ کیلوگرمی خود کاملاً سنگین‌وزن احساس می‌شود. X7 نیز به نیروگاه درون‌سوز ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با خروجی ۵۳۰ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری مجهز است. وزن ۲۴۹۰ کیلوگرمی این خودرو با iX تفاوت زیادی ندارد اما از یک مزیت کلیدی بهره می‌برد و آن هم ظرفیت یدک کشی ۳۵۰۰ کیلوگرمی در برابر ظرفیت ۲۵۰۰ کیلوگرمی iX است. با توجه به این ارقام انتظار می‌رود دو خودرو مسابقه طناب‌کشی چالش‌برانگیزی داشته باشند.

iX و X7 در سطحی لغزنده مسابقه می‌دهند که احتمالاً دلیل آن جلوگیری از آسیب لاستیک‌ها و قوای محرکه است. به این ترتیب کشش خودروها خیلی زیاد نیست و نیمه اول چالش خیلی جذاب نیست زیرا دو خودرو تقریباً ثابت باقی می‌مانند و تنها چرخ ها می‌چرخند؛ اما در یک نقطه X7 کشش لازم را پیدا می‌کند و iX را شکست می‌دهد. چالش دوم کمی کوتاه‌تر است اما نتیجه‌ای مشابه دارد. در نهایت نیز یک سورپرایز کوچک وجود دارد و آن هم حضور مرسدس-ای ام جی G63 در میدان است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (826 ديدگاه)

    همشون در این تست در مقابل لندکروز و lx کم میارن

    موافقم 7
    مخالفم 56
    1. Iman99

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      داری چی رو با چی مقایسه میکنی ؟ کراس اوور رو با اس یو وی مقایسه میکنی؟ یا نسخه پایه جی کلاس که تمرکزی روی آفرود نداره
      اینجا محلی برای عقده گشایی شما نیست
      مزاحم نشو اسپم
      اینجا کسی اسم لندکروز رو نیاورد اونم یه اس یو وی قابل احترام در سطح خودش هست که جوابش رو پس داده
      هرچی سر جاس درسته
      فقط تو ایرانه که یه عده با رفتارشون باعث پسرفت میشن بجای پیشرفت
      پس یادت باشه که توهین کردن به هر چیزی باعث پشیمونی خودت میشه
      اگه میتونی حرف مفیدی بزنی که کسی چیزی ازت یاد بگیره بگو وگرنه ساکت باشی و بشینی سرجات سنگین تری
      ولی حالا فعلا خودت باعث شدی که مقداری حرفت رو اصلاح کنیم تا بدونی حرفت پشیزی ارزش نداره
      این هایی که من میگم یه چیز بالانر از لندکروز هستن که کاملا توانایی این رو دارن که از هر لحاظ برتری داشته باشن بخصوص تو همچین تستی
      لندکروز و lx هم در مقابل اینهایی که میگم کم میارن مرسدس جی کلاس نسخه 4×4² اون ۳ تن وزن داره و کاملا سنگین تر و بزرگتر از لندکروز و lx هم هست عرض بیشتری داره ( تو آفرود عرض بیشتر یک مزیته ) خیلی بلند تره و اکسل های پرتال داره که همه فن حریفش میکنه تو آفرود و کلا برتره
      علاوه بر اون هامر هم بیش از ۳تن وزن داره هم قدیمش هم جدیدش که اونم کاملا بزرگتر و سنگین تر از لندکروزه و خیلی عریض تر هم هست عرضش بیش از ۲ متره ولی لندکروز زیر اونه حدوه ۱.۹ که کاملا برتری داره
      رم تی آر ایکس هم حدود ۳ تن وزن داره بعضی نسخه ها بیش از ۳ تن وزنشون هست که اونم کاملا بزرگتر و سنگینتر تر و عریض تر از لندکروزه و برتری داره نسبت به اون
      اینها که گفته شد مثل کشتی گیر های وزن بالاتر در برابر یک کشتی گیر وزن پایین تر هستند و راحت میتونن حریف مقابلشون رو هرچند که کار بلد باشه رو خاک کنن و ضربه فنی کنن و راحت شکستش بدن
      کلا اینها که گفتم تو طناب کشی و آفرود کلا لندکروز رو میخورن و از همه نظر بهتر هستن و کلا یه چیز سطح بالاتری هستن
      حامد جان این رو به عشق تو نوشتم تا بدونی حرفت درست نبود

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. Iman99

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        کامنت بالا یک ریپلای بود برای اینکه تفاوت تعصبی نظر دادن رو با نظر درست و عاقلانه نشون بدم دوستان من خودم دوست ندارم اینطور نظر بدم یا جوابی داده باشم
        فقط چون میدونم نظر درست و مفید دادن چقدر میتونه بهتر باشه بعضی وقتا مجبور میشم جوری که نمیخوام حرف بزنم
        چون دوست دارم ببینیم وقتی حرف و کامنتی رد و بدل میشه مفید باشه و چیزی از اونها یاد بگیریم نه برعکس اون

        موافقم 10
        مخالفم 1
  2. shirko

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    بیشتر جنبه تبلیغات برای ایکس ۷ بود ، وگر نه فک نکنم بتونه با جی ۶۳ دربیوفته !!

    موافقم 48
    مخالفم 27
    1. GMA

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      اصلا این کار چه چیزی رو اثبات میکنه؟! کلا مسابقه طناب کشی سرگرمی به حساب میاد تا اینکه به مقایسه درست و فنی باشه

      موافقم 21
      مخالفم 8
  3. Alan.r

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    مسابقه طناب کشی بین خودرو ها خیلی مسخرست

    موافقم 17
    مخالفم 7
  4. javadhy

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (330 ديدگاه)

    نمیخوام تعصبی حرف بزنم ولی واقعا از اونجایی که g63 وارد فیلم شد هیچ چیز درست نبود مطمئنا بخاطر تفاوت سطحی که ماشینا روش بودن یا شایدم کهنگی تایرا این اتفاق افتاد وگرنه چطورx7 ماشینی که بنتلی بنتایگا ۱۲ سیلندر نتونست اونو بکشه، کشید حتی g63 رنجروور svr هم کشیده در کل کارواو خیلی ویدیو های خوبی تولید میکنه ولی توی درگهاش و بعضی اوقات طناب کشیاش به شدت اختلاف با واقعیت وجود داره، یاد درگ m5 cs با 812 افتادم

    موافقم 41
    مخالفم 8
    1. Alan.r

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1132 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره بیشتر مقایسه‌هاش بی اصل و اساسه

      موافقم 10
      مخالفم 7
    2. Clean energy (صیانت!)

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1328 ديدگاه)

      کارواو فقط ریویو هاش
      بقیه چ.رت و پ.رتن

      موافقم 10
      مخالفم 1
    3. یوسف

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      داداش رنجرور اسپرت کشید جی کلاس رو

      موافقم 8
      مخالفم 8
      1. javadhy

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (330 ديدگاه)

        واقعیتش نه من درست گفتم نه شما جناب الان چک کردم دیدم هیچکدوم همدیگرو نکشیدن فقط زمانی رنجروور g63 رو کشید که توش دونفر نشسته بودنو سنگین تر شده بود ولی در کل این نوع تست زیاد ملاک انچنانی نیست و نسبت به شرایط محیط و ماشین خیلی راحت نتیجه تغییر میکنه بازم بخاطر توجهتون ممنون

        موافقم 10
        مخالفم 2
  5. امیرحسین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (298 ديدگاه)

    از موارد جذاب به حساب نمیاد!
    طناب کشی دو تا ماشین
    اونم تو چمن
    آخ ک چ؟
    این طراحی و موارد فنی یه ماشین که مارو جذب خودش میکنه

    موافقم 14
    مخالفم 3
  6. Nima

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1651 ديدگاه)

    تق جى کلاس در رفت!
    چرا؟

    موافقم 16
    مخالفم 17
    1. Nima

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1651 ديدگاه)

      پاسخش رو الان سرچ کردم
      ظرفیت یدککشى ها :
      جى کلاس : 6.500 پوند
      بیمر : 7.500 پوند
      باید هم برنده میشد.
      چه روى کاغذ و چه عمل.
      ولى انتظارم از جى کلاس بیشتر از اینه . الان خیلى از شاسى بلند نماها!!! با توان کمتر و بدون ادعا توان بکسل برابر با جى کلاس یا بیشترش رو دارن.

      موافقم 16
      مخالفم 22
  7. Jdm باز

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    کلا کارواو از این جور مقایسه ها که با واقعیت فرق داره زیاد میزاره وگرنه کشیدن g63 به این راحتیا نیس

    موافقم 17
    مخالفم 8
  8. امیرمحمد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اینقدر تعصبی نگاه میکنیم همونجور که تا چند سال بنز بهتر بود از bmw تو بعضی از کلاس ها الان باید قبول کرد که bmw در همه کلاس ها قویتره مرسدسه

    موافقم 21
    مخالفم 27
    1. GMA

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      صحیح :)))

      موافقم 11
      مخالفم 10
    2. viper2

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      یه چیزی بگم
      یه ماشین بنز که عاشقشم
      هر وقت بی ام و تونست یه ماشینمثل w124 بسازه (کپل) اونموقع بیاد .
      البته خیلی از بی ام و ها رو دوس دارما

      موافقم 10
      مخالفم 9
      1. امیرمحمد

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (35 ديدگاه)

        Viper عزیز اسم شریفتو نمیدونم ببخشید w124 در زمان خودش فوق العاده بود منم گفتم بنز تا همین چند سال پیش خیلی قوی تر بود ولی الان اگه یه نگاهی به میزان فروش و میزان رضایت مشتری تو سایتا معتبر کنی میبینی بنز حتی جز ۵ تا اولم نیست یه نگاهی هم به m5 cs بندازی بد نیست

        موافقم 5
        مخالفم 1
    3. GMA

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      در همه کلاس ها؟!!
      یعنی واقعا در کلاس هایی که S کلاس و GLS حضور دارن BMW خودرو بهتری ارائه داده؟! چند کلاس هم هستند که مرسدس در اونها میتازه ولی BMW اصلا حضور نداره!

      موافقم 11
      مخالفم 7
    4. al-ml-kh

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      بله بله بله بله …

      موافقم 7
      مخالفم 1
    5. Alan.r

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1132 ديدگاه)

      ببخشید آقای (امیر محمد)میشه لطف کنید بگید BMW در چه کلاس های از بنز بهتره؟

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. امیرمحمد

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (35 ديدگاه)

        در جواب سوالتون باید بگم بین gls با x7 مقایسه داخل خوده سایت هم هست که x7 بهتره در بحثه کلاس s با سری 7 تا قبل از معرفی ‌سری ۷ جدید من انتخابم مرسدس بود ولی الان قطعا bmw و بنز gt 63 جدید با ۲۰۰ اسب بخار بیشتر از m5cs باز در شتاب زورش به cs نمیرسه

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. al-ml-kh

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (99 ديدگاه)

          نه برادر من اینکه میفرمایین برتری دارن مهمه که تو چه زمینه هایی برتری دارن
          درگ ؟ اصلا اشتباس بیاین خوب یا بد بودن یه ماشینو تو درگ بسنجین
          نگاهی به تاریخچه یه بنز بندازین، بنز تاقبل 2010 تنها ماشین اسپرتش slr هستش و باقیشون مخصوصا کلاس های قبل سال 2000 همشون یشتر برای راحت بودن و سواری نرم و خوب و مخصوصا اس کلاسش که تو اون زمان هیچ حرف دیگه برا گفتن نمیزاره داشتن.
          حتی حتی کلاس c که به نسبت یه ماشین اسپرت هستش هم سواری نسبتا نرمی داره
          حالا چون دف عقب هستن دلیل نمیشه الزاما ماشین های اسپرتی باشن (رولزم دف عقب داره)
          مثلا چن وقت پیش یه درگ بین آریزو 6 و یه e200 اگه اشتباه نکنم 2005 بود که خب آریزوعه بنزو زد تو درگ
          خب حالا این ینی اینکه آریزو 6 بهتره؟
          همین x7 درسته دو دف هستش ولی اصلا اصلا برای آفرود نیست خب پس bmw ماشین آفرودش کو؟
          رقیبش برا سری AMG GT BS کو؟
          به همون نسبت بنز رقیب مستقیمی برا i8 نداره خب این ینی بنز بده یا bmw خوبه؟
          نه دوست عزیز ملاک خوب یا بد بودن ماشین این چیزا نیست
          نمیگم بنز خوبه خودن تو نسل های جدیدش خیلی انتقاد نسبت به طراحی عقبش دارم و یا بالعکس نقدی هم به جلو پنجره های جدید بیمر دارم
          m5 cs یجور ماسل کار بحساب میاد و رقیبش بیشتر آئودی rs6 هستش

          تو این جمله حالا مخاطب شما نیستین ببخشیدم اگه جسارتی به حساب میاد
          ولی کلا تعصب باعث میشه دید آدم محدود بشه .باعث میشه آدم لذت های کمتری رو بچشه

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. Alan.r

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1132 ديدگاه)

          کی گفته X7 از GLS بهتره؟ مقایسشون تو نشریه‌ی ماشین شماره ۴۵۵ اومده که حتی نسخه‌ی پایه‌ی جی ال اس از X7 بهتره تکلیف سری هفتم با اون طراحیش مشخصه بعدشم GT63 رقیب M8 محسوب میشه که اونم حتی نسخه‌ی اسشم از M8 بهتره البته اگر از بوست الکتریکی E performance استفاده بشه شتابش از M5 بهتره

          موافقم 6
          مخالفم 3
  9. محمدPARS XU7

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلامتی کاخ متحرک بی ام وه X7😍

    موافقم 11
    مخالفم 12
  10. محمدPARS XU7

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلامتی کاخ متحرک بی ام وه X7😍😍

    موافقم 12
    مخالفم 11
  11. امیر

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    رو سطح خیس برگذار شد ک چراغ چکشون روشن نشه!

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Dian

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (685 ديدگاه)

      بله تو متن هم اشاره شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا