بی ام وفولکس واگن

درگ شاسی‌بلندهای اسپرت 300 اسب بخار مینی، بی‌ام‌و، فولکس‌واگن و آئودی

از بین مینی کانتریمن JCW، ب‌ام‌و iX2، فولکس‌واگن تی‌راک R و آئودی SQ2 که همگی حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارند، کدام‌یک سریع‌تر است؟

دوتا از این کراس‌اوورها ساخت گروه فولکس‌واگن و دوتای دیگر ساخت گروه ب‌ام‌و هستند با این تفاوت که iX2 خودرویی الکتریکی است. تقریباً در همهٔ مسابقات درگ خودروهای الکتریکی نشان داده‌اند که از همتایان درون‌سوز خود سریع‌تر هستند اما این بار استثناء است و ب‌ام‌و خودرویی ساخته که از نمونه‌های بنزینی ضعیف‌تر از خود کندتر است. iX2 از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که هرکدام روی یک محور قرار گرفته و مجموعاً ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۹۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این موتورها که iX2 را به قوی‌ترین خودروی جمع تبدیل می‌کنند، به هر چهارچرخ نیرو می‌دهند اما ب‌ام‌و با ۲۰۲۰ کیلوگرم وزن، از همه سنگین‌تر است.

خودروی بعدی گروه ب‌ام‌و یعنی مینی کانتریمن JCW اما از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. کانتریمن با وزن ۱۷۳۵ کیلوگرم، برای یک مینی خیلی بزرگ و سنگین است. در آخر هم به فولکس‌واگن تی‌راک R و آئودی SQ2 می‌رسیم که اساساً خودروهایی یکسان با نشان متفاوت هستند. این کراس‌اوورها از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کنند که به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل است. تنها تفاوت بین آئودی و فولکس‌واگن، اختلاف وزن ۴۰ کیلوگرمی (۱۵۷۵ برای تی‌راک و ۱۵۳۵ کیلوگرم برای SQ2) است.

بنابراین، آئودی بهترین نسبت قدرت به وزن گروه را دارد اما ب‌ام‌و از گشتاور فوری برای شتاب گیری اولیه بهره می‌برد. بااین‌حال، نهایتاً iX2 در درگ نمی‌تواند جایگاهی بهتر از آخر کسب کند. در این مسابقه، فولکس‌واگن اول، آئودی دوم و مینی سوم می‌شوند. سپس نوبت به مسابقات رولینگ می‌رسد. آیا در اینجا شرایط فرق خواهد کرد و ب‌ام‌و برقی می‌تواند ناکامی قبلی را جبران کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و iX2 آئودی SQ2 فولکس‌واگن T-Roc R مینی کانتریمن JCW
پیشرانه الکتریکی دو موتوره ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت (اسب بخار) ۳۱۳ ۳۰۰ ۳۰۰ ۳۰۰
گشتاور (نیوتن متر) ۴۹۴ ۴۰۰ ۴۰۰ ۴۰۰
گیربکس تک سرعته ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن (کیلوگرم) ۲۰۲۰ ۱۵۳۵ ۱۵۷۵
قیمت (پوند) ۵۱,۶۱۵ ۴۴,۱۸۵ ۴۶,۴۶۵ ۳۹,۹۰۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    نمیدونم چرا احساس میکنم هیچ کدومشون طراحی چشم نوازی ندارن و برای خریدن در شرایط واقعی مناسب به نظر نمیرسن شاید با ارفاق بشه فولکس رو انتخاب کرد

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. froG-driVer

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      حق داری واقعا به پای طراحی های قبلی شرکتاشون نمی‌رسن.مثلا ix2هیچوقت به پای شاهکاری مثل x6نمیرسه یا آئودی به پای کیو۶ یا کانتریمن به نسل های قبلی اش.باز یکم میشه فولکسو قابل تحمل تر دونست چون فولکس کلا طراحی ساده و مینیمال داره حتی اسپرت هاش

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. Mercedes

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (956 ديدگاه)

      دقیقا میخواستم همینو بگم
      مدل های رده پایین و متوسط به پایین شرکت های اروپایی طراحیشون خیلی ضعیفه
      خب با همین قیمت ماشین های ژاپنی و امریکایی و با قیمت پایین تر کره ای و چینی های برقی هستن که خیلی طراحی زیباتری دارن و حس پریمیوم هم منتقل میکنن تا حدی
      ولی اینا قشنگ داد میزنه ماشین اقتصادی و یا متوسط هست
      Bmw و فولکس بنظرم بد نیست زیاد ولی ائودی و مینی خیلی زشته واقعا اصلا متناسب سال 2024 نیستن
      حتی اسم این برند ها روی چنین محصولاتی ابرو ریزی هست
      بنظرم واقعا ریرا از لحاظ ظاهری از اینا چیزی کم نداره
      طراحیشون مال 10 سال پیشه اینا
      شرکت های اروپایی میان با طراحی ضعیف مدل های پایین رده مدل های بالا ردشون رو با طراحی هایی که دارن خیلی لوکس جلوه بدن ، حالا خیلی وقت ها بالارده ها واقعا لوکس هست مثل پرچمدار های ائودی و سری 7 و … ولی اینکه مثلا بیمر میخواد با این طراحی ضعیف ، طراحی معمولی x5 نسل جدید رو لوکس جلوه بده خیلی کار بدیه
      یعنی زورشون میاد طراحی خوب واسه نسل جدید مدل های بالارده بزنن میاد پایین رده هارو زشت طراحی میکنن تا بالارده ها زیبا به نظر برسن
      شخصا تویوتا chr رو به همشون ترجیح میدم
      تو برقی ها هم محصولات کیا و هیوندای و چینی ها رو ترجیح میدم
      تو خودرو های امریکایی هم گزینه های نسبتا جذابی تو این رنج با ظاهر بهتر یا حداقل نمادین هست
      مثلا کامارو (میدونم سواریه و کلاسش با اینا فرق داره) ولی با اینکه بنظرم طراحیش خیلی قدیمی شده بود ولی حداقل یه فاز نوستالژی و نمادین داشت
      الان این مینی با این طراحی دقیقا فازش چیه؟ یا مثلا ائودیه؟ قشنگ حس ماشین زیر ۳۰ هزار دلاری رو میده به ادم طراحیش

  2. زیزیگولو

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    مسابقات درگ معمولاً بین ماشینای اسپورت و پرفورمنس برگزار میشه …. ولی درگ بین شاسی بلندا هم میتونه جذاب باشه👍👍

    موافقم 8
    مخالفم 1
  3. علی

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    فولوکس واگن درود بر تو همیشه عالی بوده تمام محصولاتش
    بی ام و با اینکه هم قدرت بیشتری داره هم گشتاور بیشتر بازم مثل همیشه تنبل و بی کیفیت
    انتخابم آئودی هست. ولی فولوکس واگن بهترین و دقیق ترین بود

    موافقم 2
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا