بیامو در حال توسعه یک سیستم عصبی دیجیتال برای نسل جدید خودروهای الکتریکی خود، موسوم به Neue Klasse، است. اولین محصول این خانواده، یعنی بیامو iX3 جدید، در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد و از چهار مغز فوقهوشمند بهره خواهد برد که کنترل بخشهای مختلف خودرو را بر عهده دارند.
چهار مغز هوشمند برای کنترل کامل
این سیستم عصبی دیجیتال شامل چهار واحد پردازشی قدرتمند است:
- “قلب شادی” که تجربه رانندگی و حس خودرو را تنظیم میکند.
- واحد رانندگی خودکار که مدیریت سیستمهای کمکراننده و خودران را بر عهده دارد.
- واحد Panoramic iDrive که بخش سرگرمی و اطلاعات را مدیریت میکند.
- واحد کنترل جانبی که وظیفه کنترل امکاناتی مثل سیستم تهویه و نورپردازی را دارد.
بیامو یک سیستم پردازشی فوقالعاده قدرتمند را در نسل جدید خودروهایش قرار داده که به گفته این شرکت، ۲۰ برابر قویتر از مدلهای کنونی است.
سیستم سیمکشی پیشرفته و سبکتر
بیامو یک معماری جدید سیمکشی موسوم به “zonal wiring harness architecture” را معرفی کرده که خودرو را به چهار منطقه (جلو، مرکز، عقب و سقف) تقسیم میکند. این رویکرد باعث کاهش ۶۰۰ متر سیمکشی و کاهش ۳۰ درصدی وزن آن شده که به افزایش کارایی و بهینهسازی مصرف انرژی کمک میکند.
فیوزهای دیجیتال برای مدیریت هوشمند انرژی
یکی از نوآوریهای مهم، حذف ۱۵۰ فیوز سنتی و جایگزینی آنها با “فیوزهای هوشمند دیجیتال” است. این فیوزهای پیشرفته علاوه بر نقش محافظتی، به صورت فعال مدیریت توزیع انرژی را بر عهده دارند و مصرف برق را ۲۰ درصد بهینهتر میکنند.
خودروهای نرمافزارمحور: بهروزرسانی از راه دور
بیامو به سمت خودروهای نرمافزارمحور حرکت میکند. نسل جدید خودروهای این برند دارای ۱۰۰۰ ماژول نرمافزاری، ۲۰ گیگابایت داده و ۵۰۰ میلیون خط کد خواهند بود که امکان بهروزرسانیهای بیوقفه از طریق اینترنت را فراهم میکند.
آینده: توسعه درونسازمانی با همکاریهای استراتژیک
بیامو در بخشهای کلیدی مانند دینامیک رانندگی و سیستمهای اطلاعاتی-سرگرمی، توسعه را درونسازمانی انجام میدهد. اما در حوزههای دیگر، با شرکتهای بزرگ نرمافزاری همکاری خواهد کرد. این برند آلمانی بیش از ۱۰,۰۰۰ مهندس نرمافزار را در تیم خود دارد تا در مسیر دیجیتالیسازی صنعت خودرو پیشتاز باقی بماند.
با این تغییرات، بیامو iX3 جدید نهتنها یک خودروی الکتریکی، بلکه یک ابررایانه متحرک خواهد بود!
Silent
۲۵ اسفند ۱۴۰۳شرکت ها به اسم توسعه هوش مصنوعی و طراحی مینیمال شروع به حذف بسیاری از قطعات سخت افزاری کردن که در نهایت سود بیشتری گیرشون بیاد و مصرف کننده رو با محدودیت انتخاب مواجه کردن.
از حذف دکمه ها و اجزای داخل کابین تا طراحی های یک نواخت سطوح بدنه با کمترین تغییرات عمق سطوح برای راحتی فرایند پرس و قالب گیری.
نظیر GPU های rtx50 که عملا پیکسل های فیک دیجیتالی بود…
B
۲۵ اسفند ۱۴۰۳الان دیگه رو دمپایی هم برچسب ai میزنن میفروشن
Mr Tiger
۲۵ اسفند ۱۴۰۳یسری هامون عادت کردیم فقط تا یه ماشین جدید میاد بکوبیمش و بگیم این چیه و بده و فلان… اگه این تکنولوژی ها نباشن همه ماشینا در حد ویران خودرو و سایپا زباله های میرسلیم هستن… اگرم کمتر بخواد باشه میشه ماشینای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸… در آینده همه چی مربوط به بحث نرم افزار و الکترونیک میشه حتی شاید مغز آدم
Mr Tiger
۲۵ اسفند ۱۴۰۳۱۰۰۰۰ مهندس نرم افزار 🔥🔥🔥 اینهمه تکنولوژی فقط در یک خودرو! آفرین… البته اینهمه تکنولوژی قطعا استهلاک و هزینه به بار خواهد آورد ولی باید فرقی باشه بین بی ام و و بقیه… بی صبرانه منتظریم ببینیم چی از آب درمیاد
KAIZEN
۲۵ اسفند ۱۴۰۳من شخصا این استراتژی جدید بی ام و را خیلی دوست دارم
رویکردش از باقی برندهای آلمانی و حتی کل برندهای اروپایی بهتره
مارکوپولو
۲۵ اسفند ۱۴۰۳درود، ننوع سلیقه هست، پس تنوع تولید هم باید باشه، تا انتخابای بیشتری داشته باشیم 🙏🙏🙏
آدولف هیتلر
۲۵ اسفند ۱۴۰۳باید بگم از همونbmw i7 احساس میکردم bmw از بنز پیشی گرفته الان یقین دارم.
تمیز کار کردن هم داخلش هم بیرونش هماهنگی داره مدرن با اصالت یکم دیگه هم تو بازار جا میافته.
اصلا حس اینو میده وقت گذاشتن برای تک تک جزئیات نسل های جدید.
حمایت منو دارید.
M power
۲۹ اسفند ۱۴۰۳عالی متعالی