بامو iX5 هیدروژن در نمایشگاه خودروی مونیخ ۲۰۲۱ در دسترس بازدیدکنندگان قرار خواهد داشت. این خودرو ویترینی از تکنولوژی سلول سوختی بامو بوده و ژرمنها به دنبال تولید محدود آن به منظور نمایش و تست در سال ۲۰۲۲ هستند.
iX5 هیدروژن قدرت ۱۶۸ اسب بخاری دارد اما بامو میگوید به منظور مانورهای اسپورت ویژه میتواند حداکثر خروجی ۳۶۹ اسبی هم داشته باشد. این خودرو حدود ۶ کیلوگرم هیدروژن را در دو باک پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن نگه میدارد. پر کردن این باکها نیز ۳ تا ۴ دقیقه زمان میبرد.
iX5 هیدروژن بر پایه بامو X5 تولید شده و برای تمایز بیشتر دارای جلوپنجره متفاوت، رینگهایی با جزئیات جدید و عناصر آبیرنگ است. رکابهای درب و تریم پشت آمپرها نیز دارای نشان هیدروژن سلول سوخت میباشند.
خودروی موردبحث از لاستیکهای پیرلی استفاده میکند که دارای لاستیک طبیعی و مواد خام ویژه برای هماهنگی با قوانین زیستمحیطی هستند. iX5 روی رینگهای ۲۲ اینچی با طراحی آئرودینامیک سوار است.
بامو معتقد است تا زمانی که هیدروژن با انرژی تجدیدپذیر تولید شود و زیرساختهای مناسبی برای آن وجود داشته باشد یک گزینه مطمئن برای حملونقل بدون آلایندگی خواهد بود. این خودروساز میگوید سوخت هیدروژن سلول سوختی میتواند در کنار قوای محرکه الکتریکی به ویژه در مکانهایی که دسترسی آسان به شارژ محصولات الکتریکی وجود ندارد مورداستفاده قرار گیرد.
بامو چندین سال است که روی این پروژه کار میکند و در سال ۲۰۱۹ کانسپت i هیدروژن NEXT را معرفی کرد. این خودرو از قوای محرکه هیدروژنی که با همکاری تویوتا توسعه یافته بود استفاده میکرد.
اوایل سال جاری نیز تستهای عمومی iX5 هیدروژن در اروپا و با تمرکز روی توسعه چندین سیستم الکترونیکی و تکنولوژی خاص شاسی شروع شده است.
♦SHAHRUKH♦
۲۸ مرداد ۱۴۰۰طراحی عقب x5 قابل هضم تر از x3
کاش هیدروژن فراگیر بشه برقیا بیشتر از بنزینیا آلودگی دارن چون فلزات خاصی رو باید استفاده کرد بنزینیا نهایت چیزی که میخوان بلوک سیلندر چدن یا آلومینیمه
AMG GT R
۲۸ مرداد ۱۴۰۰خداوکیلی طراحی عقب ix5 زیباست
امین
۲۸ مرداد ۱۴۰۰پس باید طراحی نسل بعدی بی ام و ببینی هفت پنج چطوری از طراحی فعلی فاصله گرفتن تعجب میکنی. همه چیز بسمت طرح مدلهای الکتریک رفته. چراغ جلو با جلو پنجره جزو هویت ش بوده اما قرار کلا عوض بشه.
با مهربونی جهان زیباتره
۲۸ مرداد ۱۴۰۰اگر روی lpg سرمایه گذاری میکردن خیلی زودبازده تر و موثر تر از برق و دیزل و … بود
Sina10
۲۸ مرداد ۱۴۰۰امید های زیادی به هیدروژن هست هم درونسوز ، هم پیلسوختی
مخصوصا من به درونسوزش امید دارم ، البته فقط و فقط در صورتی که از الکترولیز برای تولید هیدروژن استفاده کنن پاک محسوب میشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ مرداد ۱۴۰۰خداکنه جای برقی هیدروژنی بیاد خیلی بهتره،این بامو هم خیلی قشنگه👌
محمد مختاری آذر
۳۰ مرداد ۱۴۰۰یک شاسی بلند خوب به قوای محرکه هیدروژنی مجهز می شود ترکیب خوبی هستش
بی نام
۲۹ فروردین ۱۴۰۱بسیار زیبا
حیف این طراحی های زیبا که دارن با مدل هایی با چراغ دو قسمتی جایگزین می شن.
البته ب ام و سری ۷ ۲۰۲۳ خیلی هم بد نیست ولی اصالت قبلی رو از بین بردن.